Toate amenzile Noului Cod Rutier

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 27.11.2006
Automarket va prezinta un tabel al tuturor amenzilor si contraventiilor Noului Cod Rutier.

Vineri va intra in actualitate Noul Cod Rutier. AutoMarket va prezinta tabelul complet al contraventiilor si al amenzilor minime si maxime corespondente fiecareia. In acelasi tabel aveti numarul de puncte de penalizare care se aplica in functie de gravitatea contraventiei si numarul de zile de suspedare a permisului de conducere.

Va reamintim ca valoarea unui punct de penalizare este de 10% din salariul minim brut pe economie, adica circa 35 RON. La 15 puncte penalizare, carnetul se suspenda pentru 30 de zile. O recidiva in urmatoarele 12 luni inseamna o nou suspendare a carnetului, dar pe o perioada de 60 de zile. Punctele se anuleaza la sase luni de la savarsirea infractiunii penalizate.

Art. Regula Categ. Amenda Nr. Zile Suspend. Pct. 1/2 min [RON] min [RON] max [RON]
89\1(1) Conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteza cu cel putin 10 km/h sub limita minima obligatorie stabilita pe tronsonul de drum respectiv; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea obligatiei de semnalizare a manevrei de schimbare a directiei de mers; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea de catre pietoni a normelor privind circulatia pe drumurile publice; I     35 70 105
89\1(1) Neîndeplinirea obligatiei proprietarului sau utilizatorului de autovehicul de a solicita documentul de constatare a avariilor produse acestuia în alte împrejurari decât în urma unui accident de circulatie; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea normelor privind circulatia pe drumurile publice de catre conducatorii coloanelor militare, grupurilor organizate autorizate si cortegiilor; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea semnificatiei semnalului luminos intermediar de forma uneia sau unor sageti de culoare galbena sau alba cu vârful orientat în jos spre dreapta care anunta schimbarea semnalului de culoare verde în cazul benzilor cu circulatie reversibila I     35 70 105
89\1(1) Conducerea unui vehicul avariat peste termenul de 30 de zile de la data eliberarii documentului de constatare a avariei; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea obligatiei conducatorului de autovehicul si pasagerilor acestuia de a purta, în timpul deplasarii pe drumurile publice, centura sau dispozitivele de siguranta omologate; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea obligatiei de catre conducatorul de motocicleta sau moped de a purta, în timpul deplasarii pe drumurile publice, casca de protectie omologata; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea obligatiei conducatorului de vehicul de a lasa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singura banda; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea regulilor de circulatie de catre conducatorii de animale; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea obligatiei de a aplica semnul distinctiv pe autovehicule conduse de persoane care au mai putin de un an vechime de la dobândirea permisului de conducere; I     35 70 105
89\1(1) Lasarea libera în timpul conducerii a volanului, ghidonului sau manetei de comanda a vehiculului; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea de catre pasageri sau calatori a obligatiilor ce le revin atunci când se afla în vehicule; I     35 70 105
89\1(1) Nerespectarea semnificatiei culorii galbene a semaforului; I     35 70 105
89\1(1) Conducerea unui vehicul ale carui placute cu numarul de înmatriculare sau înregistrare sunt deteriorate, murdare ori acoperite cu gheata sau zapada de natura a împiedica identificarea numarului de înmatriculare sau de înregistrare; I     35 70 105
89\1(1) Conducerea unui vehicul pe ale carui placute cu numarul de înmatriculare sau înregistrare sunt aplicate folii sau alte dispozitive care nu permit citirea numarului de înmatriculare ori placutele nu corespund standardelor în vigoare; I     35 70 105
89\1(1) Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul cu defectiuni tehnice, altele decât cele prevazute la art.91\1 alin.(3) lit.b) ori care au lipsa unul sau mai multe elemente de caroserie sau aceasta este deteriorata vizibil. I     35 70 105
89\1(2)+92(1)a) Folosirea incorecta a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circula din sens opus; I   2 35 70 105
89\1(2)+92(1)a) Folosirea telefoanelor mobile în timpul conducerii, cu exceptia celor prevazute cu dispozitive de tip ,mâini libere"; I   2 35 70 105
89\1(2)+92(1)a) Nerespectarea obligatiei de a purta în timpul circulatiei pe drumurile publice centura de siguranta ori castile de protectie omologate, dupa caz; I   2 35 70 105
89\1(2)+92(1)a) Depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic; I   2 35 70 105
89\1(2)+92(1)a) Circulatia pe un sector de drum pe care accesul este interzis; I   2 35 70 105
89\1(2)+92(1)a) Nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulatie sau a directiei de mers; I   2 35 70 105
89\1(2)+92(1)a) Nerespectarea obligatiei de a folosi luminile de întâlnire si pe timpul zilei, pe autostrazi, drumuri expres si pe drumuri nationale europene (E). I   2 35 70 105
89\1(2)+92(1)a) Stationarea neregulamentara. I   2 35 70 105
89\1(2)+92(1)a) Refuzul înmânarii actului de identitate, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, al celorlalte documente prevazute de lege, la cererea politistului rutier, precum si refuzul de a permite verificarea vehiculului. I   2 35 70 105
90 (1) Nerespectarea semnalelor politistilor de frontiera, ale îndrumatorilor Ministerului Apararii Nationale, ale agentilor de cale ferata, aie persoanelor desemnate pentru dirijarea circulatiei etc.; (textul scurtat) II     70 140 175
90 (1) Nerespectarea regulilor de utilizare a mijloacelor de avertizare sonora de catre conducatorii de vehicule, cu exceptia celor care conduc autovehicule prevazute la art.32 alin.(2) lit.a) si b); II     70 140 175
90 (1) Nerespectarea semnificatiei indicatoarelor si marcajelor de obligare; II     70 140 175
90 (1) Neîndeplinirea obligatiei de a solicita, în termenul prevazut de lege, eliberarea unui duplicat al permisului de conducere sau al certificatului de înmatriculare, în cazul în care acestea au fost declarate furate, pierdute, deteriorate; (text scurtat) II     70 140 175
90 (1) Lipsa dotarilor specifice la autovehiculele destinate învatarii conducerii auto, prevazute în reglementarile în vigoare; II     70 140 175
90 (1) Conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în certificatul de înmatriculare sau înregistrare ori sunt uzate peste limita admisa; II     70 140 175
90 (1) Conducerea unui autovehicul care, în mers sau stationare, polueaza fonic sau emana noxe peste limita legal admisa; II     70 140 175
90 (1) Nerespectarea traseelor stabilite de politia rutiera pentru pregatirea practica sau sustinerea examenului pentru obtinerea permisului de conducere; II     70 140 175
90 (1) Neresp. oblig. de a circula pe un singur sir, indif. de directia de deplasare, într-o inters. în care circula si tramvaie si de a lasa liber traseul tramvaiului atunci când spatiul dintre sina din dreapta si trotuar nu permite circulatia pe doua siruri; II     70 140 175
90 (1) Efectuarea de catre conducatorul unui vehicul a unor activitati de natura a-i distrage atentia de la conducere ori folosirea instalatiilor de sonorizare la un nivel de zgomot care afecteaza deplasarea în siguranta; II     70 140 175
90 (1) Nerespectarea obligatiei ce revine conducatorului de motocicleta sau moped de a avea în functiune, în timpul zilei, luminile de întâlnire în circulatia pe drumurile publice; II     70 140 175
90 (1) Neutilizarea echipamentului de protectie-avert 7arP fluorescent-reflectorizant de catre persoana care executa lucrari în L .ia drumului public sau de catre agentul de cale ferata care asigur~ trecerea la nivel; II     70 140 175
90 (1) Conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusa medicala, triunghiuri reflectorizante si stingator pentru incendii, omologate. II     70 140 175
90(2)+92(1)b) Oprirea nejustificata sau circulatia pe banda de urgenta a autostrazilor sau oprirea pe partea carosabila a drumurilor expres sau a drumurilor nationale europene (E); II   3 70 140 175
90(2)+92(1)b) Depasirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic; II   3 70 140 175
90(2)+92(1)b) Nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulatie sau a directiei de mers, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale; II   3 70 140 175
90(2)+92(1)b) Nepastrarea unei distante corespunzatoare fata de vehiculul care îl precede, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale; II   3 70 140 175
90(2)+92(1)b) Nerespectarea semnificatiei indicatorului ,ocolire", instalat pe refugiul statiilor de tramvai; II   3 70 140 175
90(2)+92(1)b) Patrunderea într-o intersectie atunci când circulatia în interiorul acesteia este blocata; II   3 70 140 175
90(3) Depasirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea rosie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferata; II 30   70 140 175
90(3) Neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati în traversarea regulamentara a drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe sensul de deplasare a autovehiculului sau tramvaiului; II 30   70 140 175
90(3) Neacordarea prioritatii de trecere vehiculelor care au acest drept; II 30   70 140 175
90(3) Nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului; II 30   70 140 175
90(3) Nerespectarea regulilor privind depasirea; II 30   70 140 175
90(3) Nerespectarea semnalelor, indicatiilor si dispozitiilor politistului rutier aflat în exercitarea atributiilor de serviciu; II 30   70 140 175
90(3) Nerespectarea prevederilor art.71 alin.(2) din prezenta ordonanta de urgenta (declararea imediata a unui accident soldat doar cu pagube materiale) II 30   70 140 175
91(1) Conducerea unui autovehicul cu permis de conducere a carui valabilitate a expirat; III     105 210 280
91(1) Conducerea unui autovehicul de catre o persoana care nu a preschimbat permisul de conducere national românesc la schimbarea domiciliului sau resedintei, în termenul prevazut de lege; III     105 210 280
91(1) Conducerea unui autovehicul de catre o persoana cu - domiciliul în România care nu a preschimbat permisul de conducere obtinut în alt stat, în termenul prevazut de lege; III     105 210 280
91(1) Neîndeplinirea obligatiilor de preschimbare a certificatului de înmatriculare sau înregistrare a autovehiculului ori remorcii în cazurile prevazute de lege; III     105 210 280
91(1) Nepastrarea distantei laterale suficiente fata de vehiculul care circula din sens opus; III     105 210 280
91(1) Nerespectarea de catre conducatorul de vehicul a semnificatiei indicatoarelor si marcajelor de interzicere sau restrictie ori a celor temporare, cu exceptia celor care interzic accesul sau depasirea care se încadreaza în alta clasa de sanctiuni; III     105 210 280
91(1) Nerespectarea obligatiei de a permite parasirea intersectiei conducatorului vehiculului ramas în interiorul ei III     105 210 280
91(1) Nerespectarea normelor privind circulatia bicicletelor si mopedelor; III     105 210 280
91(1) Nereducerea vitezei în cazurile prevazute de regulament; III     105 210 280
91(1) Montarea la autovehicul, remorca sau tramvai a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonora sau accesorii ori modificari neomologate; III     105 210 280
91(1) Circulatia cu un autovehicul, remorca sau tramvai cu defectiuni la sistemul de iluminare sau de avertizare sonora ori când acestea lipsesc; III     105 210 280
91(1) Nerespectarea regulilor în cazul imobilizarii involuntare în pasaje subterane si tuneluri; III     105 210 280
91(1) Nerespectarea regulilor privind transportul persoanelor si al obiectelor în sau pe vehicule; III     105 210 280
91(1) Pornirea de pe loc a autoveh.
sau tramvaiului cu usile deschise, circulatia cu usile deschise ori deschid. acestora în timpul mersului; deschid. usilor autoveh. atunci când acesta este oprit sau stationat, fara asig.;
III     105 210 280
91(1) Oprirea autovehiculelor destinate transportului public de persoane în alte locuri decât în statiile semnalizate ca atare; III     105 210 280
91(1) Nerespectarea regulilor privind circulatia pe benzi; III     105 210 280
91(1) Conducerea pe drumurile publice a vehiculelor cu doua roti, fara a se asigura contactul cu partea carosabila pe ambele roti. III     105 210 280
91(2)+92(1)c) Nerespectarea obligatiilor care îi revin în cazul vehiculelor ramase în pana sau avariate; III   4 105 210 280
91(2)+92(1)c) Nerespectarea semnificatiei indicatorului "STOP"; III   4 105 210 280
91(2)+92(1)c) Depasirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic; III   4 105 210 280
91(2)+92(1)c) Circulatia în timpul noptii sau ziua, pe timp de ceata, ninsoare abundenta sau ploaie torentiala, cu un autovehicul fara lumini sau fara semnalizare corespunzatoare; III   4 105 210 280
91(2)+92(1)c) Conducerea unui autovehicul sau tractarea unei remorci atunci când dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare este eliberata fara drept de circulatie sau durata acesteia a expirat. III   4 105 210 280
91(3) Nerespectarea regulîlor privind prioritatea de trecere, depasirea sau trecerea la culoarea rosie a semaforului, daca prin aceasta s-a produs un accident de circulatie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale; III 60   105 210 280
91(3) Nerespectarea interdictiei temporare de circulatie instituite pe un anumit segment de drum public; III 60   105 210 280
91(3) Nerespectarea regulilor de circulatie la trecerea unei coloane oficiale sau intercalarea într-o astfel de coloana; III 60   105 210 280
91(3) Circulatia pe sens opus, cu exceptia cazurilor în care se efectueaza regulamentar manevra de depasire. III 60   105 210 280
91\1(1) Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al carui termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat; IV     158 315 700
91\1(1) Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul fara a avea montata una dintre placutele cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare ori daca placutele cu numarul de înmatriculare ori de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate; IV     158 315 700
91\1(1) Conducerea unui vehicul cu tractiune animala neînregistrat; IV     158 315 700
91\1(1) Neefectuarea radierii vehiculelor din evidenta, în cazurile si termenele prevazute de lege; IV     158 315 700
91\1(1) Conducerea unui autovehicul destinat transportului public de persoane sau de marfuri fara a detine atestatul profesional; IV     158 315 700
91\1(1) Neefectuarea verificarii medicale periodice; IV     158 315 700
91\1(1) Neîndeplinirea de catre medicul de familie a obligatiilor prevazute la art.22 alin.(5) în cazul implicarii, cu vinovatie, a conducatorului de vehicul aflat în evidenta sa într-un accident de circulatie în urma caruia au rezultat numai pagube materiale; IV     158 315 700
91\1(1) Detinerea simultana a doua permise de conducere nationale, dintre care unul eliberat de o autoritate competenta straina; IV     158 315 700
91\1(1) Lipirea de afise, inscriptii sau înscrisuri pe indicatoarele sau dispozitivele ce servesc la semnalizarea rutiera, inclusiv pe suporturile acestora; IV     158 315 700
91\1(1) Detinerea, montarea sau folosirea în circulatia pe drumurile publice a mijloacelor speciale de avertizare sonora sau luminoasa pe vehiculele care nu au acest drept; IV     158 315 700
91\1(1) Detinerea, montarea sau folosirea în circulatia pe drumurile publice a dispozitivelor care perturba functionarea normala a dispozitivelor de masurare a vitezei; IV     158 315 700
91\1(1) Folosirea nejustificata a mijloacelor speciale de avertizare luminoase sau sonore de catre conducatorii autovehiculelor care au regim de circulatie prioritara; IV     158 315 700
91\1(1) Nerespectarea semnalelor regulamentare ale agentilor de cale ferata la trecerea la nivel; IV     158 315 700
91\1(1) Necomunicarea de catre proprietarul sau utilizatorul unui vehicul, la solicitarea politiei rutiere, a identitatii persoanei careia i-a încredintat vehiculul spre a fi condus; IV     158 315 700
91\1(1) Neîndeplinirea obligatiilor ce îl revin conducatorului de vehicule care efectueaza transport public de persoane sau de marfuri; IV     158 315 700
91\1(1) Nerespectarea obligatiilor care revin conducatorilor de vehicule cu tractiune animala; IV     158 315 700
91\1(1) Nerespectarea dispozitiilor art.68 privind circulatia pe autostrazi; IV     158 315 700
91\1(1) Neîndeplinirea obligatiilor prevazute la art.71 alin.(2) în cazul implicarii conducatorului de autovehicul într-un accident de circulatie din care au rezultat numai pagube materiale; IV     158 315 700
91\1(1) Efectuarea transportului de marfuri sau persoane cu autovehicule si remorci care circula în baza autorizatiei pentru proba; IV     158 315 700
91\1(1) Conducerea unui autovehicul care circula în baza autorizatiei pentru probe în afara judetului sau a municipiului Bucuresti în raza caruia îsi are sediul titularul autorizatiei; IV     158 315 700
91\1(1) Nerespectarea semnificatiei luminii rosii a dispozitivelor instalate pentru semnalizarea benzilor cu circulatie reversibila; IV     158 315 700
91\1(1) Savârsirea de catre conducatorii de vehicule sau pasagerii acestora de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare sau vulgare participantilor la trafic; IV     158 315 700
91\1(1) Aruncarea, lasarea ori abandonarea pe drumul public de obiecte, materiale, substante sau vehicule, dupa caz; IV     158 315 700
91\1(1) Nerespectarea regulilor privind remorcarea vehiculelor; IV     158 315 700
91\1(1) Neprezentarea, în mod nejustificat, în termenul stabilit la unitatea de politie rutiera la care a fost invitat pentru solutionarea oricarei probleme legate de calitatea de participant la trafic sau de proprietar ori utilizator de vehicul; IV     158 315 700
91\1(1) Patrunderea pe drumurile publice modernizate cu un vehicul care are pe roti sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabila ori din care cad sau se scurg produse, substante sau materiale ce pun în pericol siguranta circulatiei; IV     158 315 700
91\1(1) Transportul copiilor în vârsta de pâna la 12 ani sau al animalelor pe locurile din fata ale vehiculelor; IV     158 315 700
91\1(1) Conducerea autovehiculului cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu gheata, zapada sau polei fara a avea montate pe roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate; IV     158 315 700
91\1(1) Neaplicarea, în partea din spate a unui autovehicul înmatriculat într-un stat care nu este semnatar al Conventiei asupra circulatiei rutîere, a semnului distinctiv al statului care a efectuat înmatricularea; IV     158 315 700
91\1(1) Stationarea neregulamentara pe drumurile publice în conditii de vizibilitate redusa; IV     158 315 700
91\1(1) Lovirea, deteriorarea sau ocolirea portilor de gabarit instalate înaintea trecerii la nivel cu calea ferata. IV     158 315 700
91\1(1) Lovirea si/sau deteriorarea pasajelor superioare de pe drumurile publice, prin nerespectarea gabaritului de libera trecere semnalizat corespunzator. IV     158 315 700
91\1(1) Montarea pe autovehicul a unui sistem antifurt sonor a carui durata a semnalului depaseste mai mult de un minut consecutiv, iar intensitatea semnalului depaseste pragul fonic prevazut de lege; IV     158 315 700
91\1(1) Neaplicarea, în partea din spate a vehiculului care efectueaza transport public de persoane sau de marfuri, a indicatorului cu limitele de viteza admise pentru categoria din care face parte vehiculul condus. IV     158 315 700
91\1(1) Aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor, pe parbriz 1 luneta sau pe geamurile laterale, cu exceptia celor omologate sî/sau certificate de catre autoritatea competenta si care sunt marcate corespunzator; IV     158 315 700
91\1(1) Aplic. de afise, reclame pub., înscrisuri sau accesorii pe parbriz, luneta sau geamurile laterale care restrâng sau estomp. vizib. sub limita legal admisa ori împiedica sau dimin. efic. disp. de iluminare si semnaliz. luminoasa ori citirea nr. de înmatr.; IV     158 315 700
91\1(1) Incalcarea obligatiilor referitoare la circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care transporta produse sau marfuri periculoase ori a vehiculelor cu masa si/sau gabaritul depasit. IV     158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnica a acestuia; IV   6 158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Nerespectarea semnificatiei semnalelor regulamentare ale agentilor de cale ferata care dirijeaza circulatia la trecerile la nivel cu calea ferata; IV   6 158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Depasirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic; IV   6 158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Conducerea unui vehicul înmatriculat sau înregistrat care nu are montata una din placutele cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare; IV   6 158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Circulatia sau stationarea pe spatiul interzis care separa sensurile de circulatie pe autostrada; IV   6 158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Stationarea ori parcarea autovehiculelor pe autostrada în alte locuri decât cele special amenajate si semnalizate; IV   6 158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Executarea pe autostrada a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulatia sau traversarea de pe un sens de circulatie pe celalalt prin zonele interzise, respectiv zona mediana sau racordurile dintre cele doua parti carosabile; IV   6 158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Nerespectarea semnificatiei indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferata simpla, Fra bariere, Trecere la nivel cu o_ cale ,, dubla, jara bariere sau Oprire, instalate la trecerea la niveicu..,o u~..
ferata;
IV   6 158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Schimbarea directiei de mers prin viraj spre stânbu, daca prin aceasta se încalca marcajul longitudinal continuu care separa sensurile de circulatie; IV   6 158 315 700
91\1(2)+92(1)d) Patrunderea într-o intersectie dirijata prin semafoare, daca prin aceasta se produce blocarea circulatiei în interiorul intersectiei. IV   6 158 315 700
91\1(3)+98(3) Conducerea sub influenta bauturilor alcoolice, daca fapta nu constituie, potrivit legii, infractiune; IV 90+FDC*   158 315 700
91\1(3)+98(3) Conducerea vehiculului cu defectiuni grave la sistemul de frânare sau la mecanismul de directie, constatate de politia rutiera împreuna cu specialistii Registrului Auto Român, IV 90+FDC*   158 315 700
91\1(3)+98(3) Neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini rosii si/sau sonore sunt în functiune; IV 90+FDC*   158 315 700
91\1(3)+98(3) Neresp. disp. Prevaz. la art.35 alin.(3); (politistul rutier are dreptul sa verifice vehiculul, precum si identitatea conduc. sau a pasagerilor aflati în interiorul acestuia când exista indicii despre savârsirea unei fapte de natura contrav. sau penala.) IV 90+FDC*   158 315 700
91\1(3)+98(3) Depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic. IV 90+FDC*   158 315 700
CERTIFICAT INMATRICULARE
Art. Regula Categ. Amenda Nr. Zile Suspend. Pct. 1/2 min [RON] min [RON] max [RON]
99(1) a) vehiculul nu are efectuata inspectia tehnica periodica valabila;   15zileDC*        
99(1) b) nu sunt respectate normele referitoare tehnice constructive la transportul produselor periculoase;   FDC*        
99(1) c) vehiculul circula noaptea fara faruri sau lampi de semnalizare, dispozitivele de iluminare si semnalizare luminoase, mijloacele fluorescent-reflectorizante, prevazute în normele tehnice în vigoare;   FDC*        
99(1) d) vehiculul circula cu defectiuni majore la ---sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive decât cele omologato; ,T1   15zileDC*        
99(1) e) sistemul de frânare de serviciu este defect;   FDC*        
99(1) f) sistemul de frânare de ajutor sau de stationare este defect;   15zileDC*        
99(1) g) mecanismul de directie prezinta uzuri peste limitele admise;   FDC*        
99(1) h) anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în cartea de identitate a vehiculului, prezinta taieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisa;   15zileDC        
99(1) i) zgomotul în mers sau stationare depaseste limita legal admisa pentru tipul respectiv de vehicul;   15zileDC*        
99(1) j) motorul emite noxe poluante peste limitele legal admise;   15zileDC*        
99(1) k) elementele dispozitivului de cuplare pentru remorcare prezinta uzuri pronuntate ori nu sunt compatibile, fiind de natura sa provoace desprinderea remorcii sau dezechilibrarea ansamblului;   FDC*        
99(1) 1) autoveh. sau tramvaiul are aplicate pe parbriz, luneta sau geamurile laterale afise sau reclame publicitare, folii neom. si sau nemarcate coresp. ori accesorii, care restrâng sau estompeaza vizib. în timpul mersului, atât din int., cât si din ext.;   15zileDC*        
99(1) m) autovehiculul are aplicat pe partea frontala si/sau posterioara a acestuia afise, înscrisuri sau reclame care diminueaza eficacitatea dispozitivelor de iluminare si semnalizare luminoasa ori citirea numarului de înmatriculare;   15zileDC*        
99(1) n) autovehiculul prezinta scurgeri semnificative de carburant sau lubrifiant;   15zileDC*        
99(1) o) placutele cu numerele de înmatriculare sau înregistrare nu sunt conforme cu standardul sau au aplicate dispozitive de iluminare, altele decât cele omologate;   FDC*        
99(1) p) datele din certificatul de înmatriculare sau de înregistrare nu concorda cu caracteristicile tehnice ale vehiculului;   FDC*        
99(1) r) vehiculul nu a fost radiat din circulatie în cazurile prevazute în prezenta ordonanta;   FDC*        
99(1) s) vehiculul nu este asigurat de raspundere civila în caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii;   FDC*        
99(1) t) detinatorul vehiculului nu a preschimbat certificatul de înmatriculare sau de înregistrare, în conformitate cu prevederile legale;   15zileDC*        
99(1) u) vehiculul nu are montata una din placutele cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare;   15zileDC*        
99(1) v) vehiculul are lipsa elemente ale caroseriei ori aceasta este într-o stare avansata de degradare.   15zileDC*        
99(1) x) lipsa dotarilor obligatorii pe autovehicule destinate învatarii conducerii autovehiculelor în procesul instruirii persoanelor în vederea obtinerii permisului de conducere, prevazute de reglementarile în vigoare;   15zileDC*        

* DC = Cu drept de conducere
FDC = Fara drept de conducere

Sursa: daciaclub.ro

Comentarii (103)

  • Alekku
    i bun
    Sa inteleg ca spaga se duce pe leustean? :)))

    Oricate reguli ar fi in plus sau in minus, cotizatia la salariul omului in bleu nu va cadea niciodata. Sta in natura omului.
    1 0
  • Adrian Gherasim
    NOILE AMENZI
    Oare nu sunt amenzile prea mari ?
    0 0
  • ionel4you
    prea...
    mai bine cumparam biciclete decit sa mergem cu masinile prin bucuresti
    0 0
  • blondu_mm
    viteza legala
    pana la urma care e viteza legala in bucuresti 50 sau 6?
    iar depre amenzi si spaga... unii se intristeaza unii se bucura (ca de omuletul albasrtu va avea un venit mia mare )
    0 0
  • exagerate si Nejustificate
    amenzile sunt exagerate si nejustificate , o sa se intample exact altceva, se va cadea la mica intelegere Adica "micile CADOURI", care trebuie sa suplimenteze salarul celui care va devenii pe post de "sperietoare" nu de om al legii.
    Raportat la salariile noastre sumele sunt uriase, nici macar nu acopera amenzile, in unele cazuri binenteles, cred ca ar trebui sa fie raportate la salariile noastre, Nu ar trebui sa fie gandite de cei care au salar de parlamentar, pe acre oricum legea nu prea ii "ATINGE".
    JUSTIFICATI AMENZILE !!!!!!!!!!!!1
    0 0
  • amenzi prea mari
    Amenzile sunt prea mari pt traficul care este. Ei vor amenzi europene, noi vrem conditii de trafic europene.
    0 0
  • bad_man
    ne-ati plictisit rau de tot....
    Altceva mai au de facut astia care se ocupa cu legile?Ei dau legi asa cum vor ei dar sa le si respecte..,nu numai prostii de rand sa plateasca.M-ati plictisit rau de tot,nu va vedeti ma ca nu faci nimik in parlamentul ala si in guvern?Dormiti toata ziua si visati in timpul asta si va mai vine cate o tampenie.De-ati crapa dracu toti ca ati sugrumat oamenii de rand,nu mai pot,sunt satul de toti spagarii si profitorii.....
    0 0
  • noul cod rutier....cadou de Mos Nicolae :)))
    Intai sa avem strazi pe care sa circulam, si apoi sa luam in considerare noul cod rutier.
    Dar ...ma intreb..spaga pentru politisti unde se duce??
    0 0
  • Tiberius Fuscus
    Incepe marea rafuiala cu soferii
    Din 90 si pana acum politistii se simteau frustrati in relatia cu soferii (termenul de conducator auto face parte din ....lexicul de lemn). Acum au o la indemana o lege permisiva care le da "verde" la abuzuri. Poate publicati ceva si in sensul asta ! De exemplu : "Cum se poate proteja cetateanul sofer de abuzurile politistului frustrat " .
    0 0
  • Adrian Oprea
    coada rutiera
    Poate ca este bun sau nu.Dar nu asta este problema.Un punct este 10 % din salariul minim pe economie,de ce se pleaca de la minim doua puncte ???MINCIUNA !!!1De fapt este 20 % din salariu.Au experimentat ani de zile semafoarele cu cronometru(foarte bune)si leduri in loc de becuri.De ce nu se generalizeaza ca sa nu fortam culoarea galbena sau rosie a semaforului si sa nu blocam intersectiile???Semnele de circulatie sa fie vizibile si nu ascunse dupa copaci,stilpi sau reclame.Politistii sa nu mai stea ascunsi dupa copaci, camioane ca niste partizani si sa pindeasca greselile.Ar trebui sa fie vizibili peste tot ca sa previna accidentele si nu sa le constate.Au fost citeva zone cu unda verde care acum sint dereglate completPe cind se vor ocupa cu automatizarea semafoarelor pe zone mai mari?De fapt de asta ar trebui sa se ocupe mai mult politia ,pentru a crea conditii de trafic civilizate ,si pe urma sa mareasca sau sa aplice amenzi!
    0 0
  • cetatean ...cred
    toate-n sus
    CONCLUZIA : omul inferior animalului .
    Daca ar fi atatea taxe si amenzi pt animale ...ar sari o "COMISIE" ! Dar daca e om .... nu merita osteneala ! He He He ...inca putin si genetica elimina bariera asta !
    0 0
  • Marius
    noul blstem al soferilor chiar amatori sau mai ales amatori
    Nu amenzile devin mari ci politistii de la circulatie care si pina acum au fost abuzivi si obrajnici dar cum vor fi deacum incolo? Vind masina si le rid in nas.

    Sint un sofer de 40 ani care nu a platit nici o amenda si nu a avut nici un eveniment rutier pe drumurile publice de orice nivel,dar nu la nivelul politistilor de la circulatir.Vad in filmele cu politisti...Daca gresesti te trec la circulatie.Deci la ei e o pedeapsa sa lucrezi la circuatie.Astia e oamenii!
    0 0
  • o prostie
    sunt o prostie amenzile astea . ca sa platesc amenzile numa intr-o zi trebuie sa muncesc 2 ani. o sa merg la munca cu bicicleta ca e mai sanatoasa. o sa plec de acasa cu 2 ore mai repede.
    0 0
  • Radianu Mihai
    Noul Cod Rutier
    Salut !
    Ca deobicei Guvernul Romaniei a reusit doua performante cu acest act normativ !
    A aliniat amenzile noastre cu cele europene fara sa tina cont de veniturile romanilor si a facut exces de zel la sanctiuni ! RUSINE-RUSINE-RUSINE !!!
    0 0
  • serban dragos
    oare e posibil?
    nu sunt inca conducator auto,dar am idee asa de cate ceva in leg cu asta..la noi se schimba rel rutier mai ceva ca..nici nu ai timp sa il citesti pe cel aparut ca si apare altul si tot asa..in leg cu amenzile,cam mari pt salariile noastre, desi la capitolul masini puternice in ograda fiecaruia nu ne intrece nimeni..nici nu apare bine o masina,lansata la vreun salon ceva, ca noi o si avem pe sosea. in leg cu politia,acum fiecare cum se descurca,dar parca prea e pe fata..eram acum o luna de zile in cta, mergeam cu cineva pe varianta spre real,si pe un pod ne iese un tir in fata, fiind ft aproape de el, il depasim putin periculos,din fata venind alt tir..si in spatele nostru,la panda,garda..s-a luat dupa noi si ne-a oprit..nu a scapat soferul fara 500000, si asta nu amenda,asa o mica atentie,ca tot era duminica pe la pranz,era buna o pizza si o sticla de vin,nu? deci,de astfel de lucruri nu vom scapa niciodata..pacat insa ca maine poimaine vine 1 ian 2007! si acum inteleg de ce politistii isi schimba masinile mai ceva ca pe sosote,si majoritatea au passat. ASTA E, tara noastra, ROMANIA
    0 0
  • Dragos
    parcarile unde sunt?
    Daca tot sunt amenzi pt parcari neregulamentare, unde sunt parcarile, unde sa lasam masinile????
    0 0
  • amenzi mari doar pt unii
    Nu cred ca amenzile sunt mari. Ganditi-va la aceia care au bani pt masini scumpe. Pt ei amenzile nu sunt mari, sunt un bacsis acolo, bani de tigari. Si ei sunt majoritatea cei mai obraznici in trafic. Ei calca totul in calea lor pt ca isi permit sa plateasca amenzile. Normal ca noi ceilalti care nu ne permitem luxul de a avea venituri decente vom avea de suferit. Si sa vedeti ce se intampla cand sunt implicati intr-un accident unul cu o batrana DACIA si unul cu o masina de fite, aproape intotdeauna amarasteanul este scos vinovat si pus sa plateasca , nefericitul a avut proasta inspiratie sa circule in calea barosanului. Oricum mi-e lehamite!
    0 0
  • 12 ore Baia Mare / Bucuresti
    Aseara un sef de politie dadea exemplu cum se respecta viteza in tarile vecine. Dar in tarile vecine drumurile nationale de regula nu traverseaza localitati, iar viteza medie de parcurs nu este 60 km/h ci usor atingi 80 km/h, circulatia fiind fluenta. Hai sa mai vedem si realitatea de la vecini si sa nu dam exemple in care unii legiutori dau dovada de necunoasterea realitatii sau poate din alte cauze...
    0 0
  • cod rutier
    sa mi-l scoti la imprimanta
    0 0
  • Alexandru
    sursa tabelului
    Domnule Mircea Mester, cu tot repectul, va rog sa procedati in mod corect si etic si sa indicati sursa tabelului. Nu este vorba de vreun prejudiciu material sau de alta natura, insa cineva si-a irosit tipul si energia elaborand acel tabel pe care dvs. l-ati prezentat in mod incorect ca fiind rodul muncii dvs. Informez cititorii dvs. ca sursa tabelului prezentat mai sus este www.daciaclub.ro (mesajul nr.7, postat in data de 29 august a.c., al topicului: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=52248&st=0).
    0 0
  • Mircea Mester
    Alexandru
    Multumesc pentru referinta. Nu am prezentat tabelul ca fiind o creatie proprie. Am primit informatiile prin e-mail, le-am verificat gradul de adevar si le-am dat mai departe. Puteau veni din "n" surse de pe internet.
    Am verificat sursa pe care ne-o precizati si este absolut corecta. Ea va fi precizata sin in stire, asa cum este normal. Va multumesc.
    Cu tot respectul.
    0 0
  • Grigore Serban
    Cod rutier pentru martieni
    Ne bucura activitatea febrila legislativa care de fapt nu are rost! Ar fi mai bine sa preluam un cod rutier dintr-o tara ordonata care a perfectionat legislatia rutiera in timp si nu a facut-o in cateva zile si a schimbat-o aproape anual. La noi se inventa mereu roata pe care altii au inventat-o de mult! Hai noroc si sa rezistam si la incercarea aceasta
    0 0
  • Alexandru
    sursa tabelului 2
    Domnule Mester, Apreciez raspunsul si intentiile dvs. si ma bucur ca munca mea este considerata utila cititorilor dvs. Am creat acel tabel tocmai pentru a veni in sprijinul celor care nu au timpul necesar pentru descalci hatisul legislatiei.
    0 0
  • Alcoolul
    Daca bei o bere sau un pahar de vin, primesti automat amenda IV si 6 puncte ?
    0 0
  • Florin pod
    Adunatura de pedepse
    Pe vremuri am lucrat in cercetare de telecomunicatii...Un bun coleg a primit sarcina sa elaboreze un cod restrictiv in domeniu...A citit si a adunat tot ce prevedeau toti ceilalti...A iesit ceva ce nu a putut fi aplicat prin severitatea restrictiilor .Nu se mai putea face absolut nimic. Ulterior si-a facut propria firma de telecomunicatii, devenind si importator...Nu mai putea inporta nimic...atit era de restrictionat totul prin cumularea legislatiei internationale...si exagerind in a alege topul pedepselor restrictiilor conditiilor fara discernamint...Noroc ca Ministrul de atunci...nu a aprobat integral lucrarea elaborata de colegul meu... Comparati modul de elaborare...a acestor adunaturi de pedepse...
    0 0
  • 6000 km pe luna
    Mai moderne drumuri, mai putine ilegalitati
    6.000 km pe luna condusi cu un autoturism. 185.000 km condusi in ultimii trei ani (sunt agent zonal). NU SE POT FACE atatia km in atata timp (pe drumurile actuale) fara sa incalci legea macar o data la 20 km. Si parerea mea este ca DRUMURILE sunt proaste si prost concepute. Sa nu mai luam in considerare cei 3% soferi "defecti". Daca am avea autostrazi sau macar de 20 de ori mai multe drumuri gen Bucuresti - Bacau, Bucuresti - Ploiesti ar fi altceva.
    Recomandarea mea: ochii pe drum 100% din timp!
    0 0
  • Fumator
    Scrumul de tigara
    Adica daca imi scapa scrumul pe geam platesc 7.000.000?!!
    0 0
  • symona
    lol
    itzi skpa :)) ...:))
    0 0
  • ion bula
    asa va trebuie
    Toata lumea s-a invatat sa conduca in haos si dupa legile lor proprii.Daca nu sinteti in stare sa conduceti klumea,mergeti frate cu metroul sau cu RATB.amenzile er trebui sa fie mai mari si sanctiunile mai severe,sa-i mai linisteasca un pic pe "marii soferi".
    0 0
  • Apropo de amenzi,
    Cand veti intelege ca marirea amenzilor nu va avea ca efect decat marirea spagilor!Asa zisii "smecheri"care pana acum au trecut pe rosu sau au mers cu 150 km/ora prin Bucuresti,credeti ca se vor potoli pentru ca nu vor mai avea bani de amenzi?HA!Ei nici macar nu au platit vreo amenda,ei au dat doar spagi si vor da mult timp de acum incolo!Multe din noile reglementari sunt bune,de fapt majoritatea,dar in alta tara!Intr-o tara corupta in frunte cu politia,acestea nu pot fi aplicate,decat intr-o mica masura!Intr-o tara civilizata,credeti-ma ca viteza de deplasare in localitati se respecta,pentru ca acolo nu prea merge sa dai spaga,probabil vei avea toate sansele sa te aresteze!In Bucuresti toti se plang de traficul aglomerat,toate televiziunile,toate ziarele,dar nimeni nu ia nici o masura!Si credeti-ma masuri sunt:de exemplu una pe care a propus-o domnul Traian Basescu atunci cand a fost ales primar-"semaforizarea computerizata a Bucurestiului pana in anul 2006"!Bineinteles ca nu s-a facut nimic,de fapt cred ca nici nu se doreste...Curios este ca nimeni nu vorbeste de acest aspect,toata lumea a uitat(in afara de mine...)Si ar mai fi multe solutii,largirea unor strazi,parcari noi pe marginile arterelor importante,etc.Concluzia este ca cine crede ca un nou cod rutier va face ordine in traficul din Romania (in special cel din Bucuresti)se inseala amarnic!Singurul motiv pentru care acest cod a aparut tocmai acum este alinierea la legislatia europeana si repet,nu va putea fi aplicat in acest HAOS!!!Pentru cei care au citit aceste randuri,multumesc pentru timpul acordat!
    0 0
  • Uniq4Love
    "Scapari" se gasesc oricand, ca doar suntem romani!
    "Reguli pentru intilnirea cu POLITIA pe drum!!
    ...aviz amendatilor....
    "Nea Politaiul..."...
    1: trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia sa ti-o arate...pe care este inscis numarul sau...e foarte folositor acesta...).
    2: sa-ti spuna motivul opririi (care este motivul: filtru organizat si cauta ei sa zicem alcool, benzina sau dude).
    3: daca este filtru ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele pers. care participa din echipaj).
    4: actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda)
    5: deci la oprire se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate). Hm...Logic!
    6: la amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. So..., puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda... dar sa nu recunoasteti fapta, si sa il convocati la Tribunal sub asistenta juridica competenta pe D-nealui.
    7: CEL MAI IMPORTANT : ori de cate ori aveti un necaz cu Politia fie noapte fie zi puteti sa sunati la *112 (Apel National de Urgenta)* si sa spuneti ca sunteti < abuzat > de catre echipajul cutare... In maxim 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la "Capitala" si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport...care poate fi util la orice Tribunal...(experimentata de un coleg de-al meu de la munca!).
    8: fiti intelegatori cu militianul...sorry cu politaiul...totusi sta in strada de atata timp (asta daca nu incepe sa abereze cum am patit-o io/ m-au intrebat de unde am husele de pe scaune...ma rog...).

    Si mai nou politisti de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi ...deci, daca va opresc si stiti ca nu a-ti < comis-o > prea rau le cereti foarte ferm sa va arate :
    1. legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar ...sa aiba vizele la zi .
    2. copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului .....
    3. legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de interne ....sa fie vizata .
    4. daca mai fac scandal le cereti sa va arate "ordinul de serviciu"...este un fel de foaie de parcurs in care scrie locurile unde au voie sa-si desfasoare activitatea respectiva.
    Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar ...dar faptul ca-l intrebi de ele de cele mai multe ori duce doar la un ...simplu... < AVERTISMENT >... pt tine, pt ca ghiciti???...

    De multe ori aceste acte nu prea se regasesc la "Nea ECHPAJ-ul"...

    Numai bine..."

    Gasita undeva pe e-mail... Poate ca va inspira...
    0 0
  • silviu
    corect
    Adevarul este ca prea multi timpiti au dreptul sa conduca de parca au luat permisul cu tot cu sosea.Dupa aceea cind este prea tirziu ii pling parintii dar omoara si pe altii nevinovati.
    0 0
  • Bogdan Caro
    Injuraturi
    4 puncte pentru "Savârsirea de catre conducatorii de vehicule sau pasagerii acestora de gesturi obscene, proferarea de injurii, adresarea de expresii jignitoare sau vulgare participantilor la trafic"
    Bucuresteni, pregatiti-va de metrou:)))))
    0 0
  • rominu tot idiot este
    vreau sa incep prin faptul ca amenzile sint cam mici nu mari cum se pling alti.de plis se pling idioti care nu stiu sa conduca.nimeni nu vrea amenzi occidentale ci sa se conduca ca si in occident si inca ceva in occident dupa ce iti ia bani mai faci sin puscarie si daca ai tupeu si comentezi o arzi si mai rau.La noi politia inca sint niste mielusei sa stiti si voi
    0 0
  • beeeeeeeeeeeeeton
    sa vedeti acuma ce de spagi vor lua spagangii aia in uniforma
    0 0
  • caiet personal
    politistii trebuie sa declare la intrare in serviciu banii proprii
    0 0
  • cristi
    marfa,,,scaparile si interesante,,,
    o sa cresca spaga la gabori:))..isi inoiesc parcul auto
    0 0
  • Sunday Driver
    Da salariile cand le maresc?ca amenzile .. pana la cer ...
    Asa ca fapt divers .. acu cateva zile ma opreste un politist .. cam pustan.. imi zice " talonul va rog" etc .. da la un moment dat imi zice .. " dumneavoastra aveti permis?" .... Eu : " AAA Poftim ? " El : "Aa nimic asa intrebam si eu .. " Concluzie ... Ba da toti copii care acu au iesit din scoala pun sapca in cap si ies sa ceara spaga??? Altu .. ma opreste .. " Buna seara , actele, etc .. " nu are ce sa imi faca , asa ca ce imi zice omu ... " Da ce domnule , crezi ca mie imi place sa stau aici la ora asta, in frig? in loc sa stau cu nevastamea acasa sa dorm ?" ( eu eram in tricou asa ca fapt divers .. ) " da la noi politistii nu va ganditi?" . Ce sa le faci la astia doi .. sa-i amendezi ? sa-i calci cu masina sa faci lumii un bine? BINEINTELES CA VROIAU SPAGA . DA CHIAR ASA CU NESIMTIRE.. asa ca intreb eu .. bine bine statul ne umple de amenzi de restrictii , etc, necunoasterea legii nu te absolva ( desi la noi legile se schimba lunar) , samd .... dar cetateanul saracu cum sa se apere? chiar avem numai obligatii si nici un drept?
    0 0
  • cu asa guvern...
    noul cod rutier este acelasi lucru ca si Prostitutia...aa..Constitutia Romaniei..., o tampenie emisa de niste idioti care au salarii exagerate si care voteaza legi la intamplare (chiar si la mai multe cartele);...o sa intram noi in m-UE cu asa guvern...
    0 0
  • Cainii latra, ursul trece
    atata valva,agitatie si nervi pentru ce??? au mai facut chestia asta de vreo 2 ori pana acum numai din 2000 in coace si ce rezultate nici unul.DE CE??? va spun eu pentru ca soferul roman e inventiv, descurcaret si mai smecher decat birocratii din guvern si toata politia rutiera la un loc, asa ca:"Cainii latra, ursul trece".
    0 0
  • Marcus Aurelius
    Daca se aplica asa ceva in RO va fi o mare prostie
    In lumea civilizata circulatia se desfasoara in conditii bune pentru ca exista un cumul de factori: infrastructura adaptata nevoilor de trafic , semnalizare eficienta , politisti profeionisti , soferi educati . Cate din conditiile de mai sus sunt indeplinite in RO ?
    Deocamdata noul cod rutier e o colectie de prevederi negative si restrictive. Mai pe romaneste : aduna la un loc ce mai rau de peste tot. Amenzile mari vor favoriza , in mod indubitabil , traditionalele "mici intelegeri" intre politistul arogant si contravenientul cu disponibilitate financiara.
    0 0
  • robocop
    Oricum ramanem la mila lui "garcea". In Romania politistul este mai presus decat cetateanul. Asta pe strada. Caci cel care este mai sus ca noi toti este exact cel pe care l-am votat sa ne reprezinte si sa voteze legi. Pe ei nu-i intereseaza daca ne sunt incalacate drepturile. O sa stam sa ne milogim la "robocop" sa nu ne ia painea de la gura copiilor. Multi dintre noi conducem masina pentru ca asta ne este meseria. Iar el cu capul lui de tabla nu intelege decat sa amendeze.
    0 0
  • Dragos Spataru
    Bun dar incomplet
    Sunt ok atat amenzile cat si noul cod insa este incomplet.In cazul in care sunt implicat intr-un incident din culpa, mea cine imi achita daunele colaterale accidentului si anume: stat cate o noapte la politie pentru dovada, alergatura de cateva zile pentru dovada la societatea de asigurari, pierderea intalnirilor importante in aceste zile si lipsa de la job, asteptat la rand la service pentru programare, si minim 3-5 zile de stat in service cu masina?Deplasarea mea in interes personal cine o achita?Sa merg cu mijloace de transport in comun la cravata e un lucru fain insa sa duhnesc a transpiratie de la acest transport cand am o intalnire importanta parca nu suna a bine...morala...taxiul...dar pe ala cine il achita?Exista posibilitatea sa dai in judecata vinovatul insa cine are timp de astfel de actiuni?Sa fi bagat achitarea unei sume si nu modice catre cel care nu are vina de catre vinovat ar fi scazut cu mult "imbecilitatea si fitele" majoritarilor din trafic.S-ar fi gandit de 10 ori pana sa faca o manevra "figuranta"....morala....traim in Romania si ne ocupa tot timpul iar factorii decisivi in legislatie sunt lamentabili.Primesc amenda ca nu las oficialii sa treaca.....cati soferi cu 8 clase conduc masinile oficialilor si baga semnale acustice si luminoase pentru a trage un 180-200km/h pe drumurile publice??Pe ei cine ii sanctioneaza?Sunt multe de zis dar in principiu e ok.
    0 0
  • Dragos Spataru
    Revenire - o mica eroare
    Problema pusa mai sus se refera la un incident in care sunt implicat insa NU DIN CULPA MEA ...mea culpa pentru eroare....
    0 0
  • Mihai Posisnicu
    Nesimtire totala
    Nu se gandec ca nu vor rezolva mai nimic cu asta ,In Romania sunt oameni cu bani ,omoara omu si scapa exact ca si cel din America si sunt multe alte exemple !!!HUUUUUUUUUUUUUUUUUU
    0 0
  • de ce la 15 puncte
    De ce la 15 puncte si nu la 50 ca am vazut ca la 15 se ajunge repede daca ai alcool 6 puncte daca fugi de la locul accidentului 10 puncte
    0 0
  • normal
    pentru Alex
    Daca ai alcool si mai si fugi de la locul accidentului cred ca ar trebui si ceva puscarie si pa carnet pe viata mosule.........nu numai 16 pct.
    Parerea mea!
    0 0
  • Nre de inmatriculare
    Daca mashina mea nu are suport pt nr de inmatriculare de pe fatza unde vor shtia sa mi-l bag? .... in c**? (Nr de inmatriculare de pe fatza nu ar trebui sa fie obligatoriu ... e strigator la cer!!!)
    0 0
  • amenzi
    am observat ca sunteti nemultumiti de valoarea amenzilor.. dar vati gandit sa conducti regulamentar sau sa lasati masinile acasa si sa circulati cu mijloacele de transport in comun?! nu prea cred, asa ca nu va mai plangeti. si inca sunt mici amenzile. daca era dupa mine, erau mult mai mari pt ca sunt f multi oameni care nu pot fi civilizati decat cu banul.
    0 0
  • cod rutier
    daca nu ati fost pea fara sa vedeti cum e in occident nu mai dati asa decrete in favoarea voastra ca rominu care are bani il doare la banana atita timp cit se practica asa zisa spaga as zice sa combateti prima data pe toti spagari si creati conditii rominului si dupaia aplicatile nu ca noi nu avem parcari da amenzi dam ca sta masina pe marginea drumului prima data faceti ce au occidentalii si dupaia dati amenzi .sa va fie rusine ca traim intr-o tara in care este posibil orice mai rau ca la prosti .imi cer szcuze daca se va simti cineva referitor la ce am zis ca asta e realitatea.
    0 0
  • sau trecem in evul mediu
    Poate ca una din metodele de potolire sau cumintire sa fie mai umane, cum ar fi: 50 de lovituri de bici, trasul pe roata, arderea pe rug etc.. Atunci sa vezi spaga la politist.("decat sa-mi dai 50 de biciuri mai bine ia de la mine 20 ca suntem oameni si ai si matale copii").
    0 0
  • Madalina
    asta e cod?
    nu pot pricepe!Ce treaba are cainele sau pisica daca sta pe scaunul din fata?Cu ce deranjeaza politia, dc lor acolo le place sa stea.
    Cum ar fi dc ar trimite si politia mesaje, sa ne mai lamureasca si pe noi?Sunt sigura ca nu au ce spune.Dar sa fim seriosi,vin sarbatorile si de unde puteau face si ei rost de un "ban cinstit"?
    Sunt necesare niste masuri de circulatie pt traficul din bucuresti,da' parca nici chiar asa...Cu asta au pus capac.Sunt curioasa cate persoane vor da spaga si cati se vor"rascula":)Asta e Romania din ziua de azi.Ce sa-i faci...
    0 0
  • viorica porumb
    Toate amenzile Noului Cod Rutier
    foarte bine, doar ca amenzile sint cam mici !
    0 0
  • simion
    vasile
    era de preferat amenzi mai mici si mai dese , ca in alte tari , la fiecare ora cite una pentru aceiasi contraventie , iar cineva trebuie sa-si faca constiincios treaba . statul trebuie sa trudeasca si el pentru fiecare banut , nu sa ne jupoaie pentru ca cind are chef si cum are chef . dragi guvernanti oferiti-ne alternative si dupa aceea sa ne cereti ....!
    0 0
  • Maturizati-va
    Nu imi vine sa cred cand vad ce scriu (si ma refer aici la comentarii) oameni in toata firea, cu o scoala terminata si un permis de conducere in buzunar.

    Nu cereti politistului (fie el ultimul agent de pe strada sau ministrul de interne) sa va respecte atata timp cat nu il respectati.
    Nu stigmatizati 'spagarii' atata timp cat la randul vostru dati/luati spaga.

    O doamna vrea sa stie de ce nu are voie sa isi tina patrupedul pe locul din dreapta.
    Ii raspund eu: din doua motive. Primul ar fi acela ca respectivul animal ar fi ucis la declansarea airbag-ului (da, stiu, este uimitor, dar accidentele chiar se pot intampla), iar al doilea ar fi acela ca respectivul necuvantator nu beneficiaza de discernamant si poate oricand sa va distraga atentia.

    Contrar perceptiei majoritatii, oamenii care lucreaza la proiecte de lege nu sunt imbecili care arunca litere la intamplare pe hartie. Ganditi si apoi judecati!

    Un singur lucru am de reprosat actualelor reglementari: amenzile sunt in functie de salariul mediu pe economie, nu in functie de venitul contravenientului, cum mi s-ar parea logic (si cum se intampla in unele tari europene).
    0 0
  • cosmina
    noul cod
    totul ar fi ok daca am scapa tara asta de conruptie si spagi.
    1 0
  • obiectii
    In majoritatea mesajelor si-au exprimat parerile unii automobilisti, altii pietoni! Cred ca deciziile nu le luam noi, degeaba recomandam sa foloseasca metroul sau valoarea contraventiei...sau ne raportam la alte tari europene! Corect, dar din moment ce ne raportam la amenzile din tarile europene, trebuie sa ne raportam si la salariile si viata din Romania. In actuala situatie, cine are relatii va scapa si se stie ca mai toti cu jepuri si altii au relatii...deci "cine a trait bine inaite va traii mai bine de acum incolo"
    1 0
  • codu rutier nou
    sunt un camionagiu si nu sunt de acord cu multe dar bani ni sunt luati cu japca de catre stat de politie acuma cu noul cod RUTIER . Dar ce facem cu soferi de duminica sau de anotimp ploios .Sau de smardoi cu masini "marfa " care fac legea pe sosele . ??????????????????
    0 0
  • gica parcareanu
    TRAGE PE DREAPTA
    Unde-s parcarile? Daca le faceati pe toate erau aproape 50 la cat v-ati laudat!!!!
    0 0
  • vai de noi
    Am fost implicat intr-un accident si am fost la politie iar ei nici nu stiau sa complecteze procesul verbal dupa noua legislatie halal politai
    0 0
  • livia raiciu
    spaga
    vecinul de bloc e politist la rutiera si intr-un an si-a schimbat apartamentul cu unul mai mare, si-a pus centrala termica si termopane, si-a schimbat masina cu una noua si moderna si toate astea dintr-un salariu modest de tablagiu(???!!!)- nevasta-sa nu lucreaza. Dupa "amenzile" noului cod rutier isi va lua vila?
    1 0
  • Andrei
    Nu credeam ca asa se face
    Sunt putin cam mari amenzile...mai ales la salarul meu..si mi se mai pare absurd cand esti oprit fara motiv, de ex am fost oprit zilele trecute de un filtru(care cica il cautau pe baietzasu` care evadase de la iasi) si a inceput nenea Garcea " ia sa vedem..."face o tura pe langa masina..."da taxa de drum ai?" "Lasa pozitia aprinsa.." "centura de ce nu porti" si tin sa precize ca deabia sosesem centura dupa ce am oprit(ca sa pot sa cobor, sa stau catzelush dupa el:D)cu taxa de drum ma prins, si pe pozitie am becuri albastre:P, si se plimba el pe acolo si intreba ca poate poate...mai gaseste ceva...dupa ce stau vreo 20 de minute sa`l astept vine la mine si cica..."astai amenda....""Ai ceva de obiectat" si freaca degetele ca si cum ar numara bani...ma intrebat saracu om de vreo 3 ori...pacat ca nu eram in bani atunci:D...oare deacu` cum o sa fie cu domnii de la sosea?...
    0 0
  • imi pare bine
    cred ca se vor intampla mai putine accidente de acum incolo pt ca soferii vor fi mai prudenti
    0 0
  • Sunt nesimtiti
    Sunt nesimtiti, inainte daca loveai masina stateai intre 5 si 8 ore la politie, acum cred ca tre sa it iei cartonu de tigari la tine si mancare si bautura ptr vreo 2 zile .. ca siasa se misca lent pentru ca sunt niste idioti, acuma le-a mai bagat si noua legislatie.. vai de ala care ajunge pe mana lor. si nu inteleg.. pentru folie pana la urma iti da amenda.. da puncte iti pune sau nu la permis ptr folie ?
    0 0
  • adrian
    un cod rutier necesar
    Cu toate ca nu-mi place sa merg cu 50km/h in sate si comune, apreciez foarte mult acest cod rutier. Si asta datorita celor care-l incalcau flagrant pe cel vechi. Era nevoie de un cod mult mai aspru pentru a se disciplina cei din jurul nostru pentru ca din pacate la noi in tara nu se da prioritate la pietoni, se depaseste pe linia continua, in curbe periculoase, nu se asigura, carutele si biciclistii merg noaptea fara semnalizare, in spatele camioanelor nu poti sa mai respiri nici cu 10 filtre de polen etc. Si sunt doua motive pentru care se intampla asta: lipsa legislatiei coroborata cu lipsa de fermitate si coruptia politiei si al doilea este nesimtirea soferilor si pietonilor. Poate amenzile ferme vor aduce linistea si bunacuviinta pe strazi. Cat despre politistii corupti aveti la dispozitie non-stop numarul de telefon gratuit 0800.806.806 - Directia Generala Anticoruptie.... folositi-l
    0 0
  • ACHIMESCU S.OVIDIU-LAURENTIU
    CIRCULATIA IN ROMANIA
    Cred ca ati adus o mica inbunatatire a traficului rutier,insa pentru TAXIMETRISTI ce ati adus?Ei circula tot dupa bunul lor plac sub privirile ingaduitoare ale politiei rutiere!Ar trebui sa propuneti si pentru ei un pachet de LEGI in care sa propuneti ca TAXIMETRIA sa nu se mai practice de catre toti amatorii ci sa fie toti SOFERI PROFESIONISTI cu experienta in condusul pe DRUMURILE PUBLICE.Prea multe facilitati pentru ei si prea multi morti pentru noi,morti datorita INCONSTINTEI TAXIMETRISTILOR,dar si a celor care nu iau masuri pentru stoparea CARNAGIILOR produse de MOARTEA GALBENA(MASINILE TAXI).
    0 0
  • scotianu
    noul cod rutier
    nu se mai satura odata.o sa ne perpeleasca rau... SACALII
    0 0
  • laurentiu
    rutier
    cred ca este foerte bine acest cod rutier deoarece cred ca va stopa numarul mare de accidente provocate de toti nebunii de pe sosele care au luat permisul fara sa aibe nici o treaba cu regulile decirculatie care se opresc in intersectie si te roaga sa treci cand el are prioritate sau trece fara sa ti-o acorde, poate daca li se ia permisul astora si trebuie sa dea examen pentru a-l lua inapoi poate mai invata si ei
    0 0
  • sofer de 32 ani
    noul cod
    Maintreb:de ce nu o fi luat ca model codul rutier german?! (oare o fi luat un model??!!)...am lucrat acolo 2 ani,am circulat la inceput cu prudenta si apoi m-am adaptat...nu am luat nici o amenda sinu am fost oprit in trafic...in conditiile cand pe autobanda circulam cu viteza 140-190 km/ora...La noi?noul cod=portite spre CORUPTIE.../RUSINE-GUVERN SI PARLAMENT,de fapt,adunatura de CORUPTI..)
    0 0
  • nume- ce tampenie...
    acelasi
    ACR ar trebui sa fie o asociatie care militeaza pt drepturile shoferilor nu un grup de pensionari!!! Ar trebui miscari de strada , mitinguri de protest . Macar taximetrishtii sa faca ceva ca e in joc meseria lor !!!!!
    0 0
  • crissti
    ha ha dak esti fraier
    dak esti invidios k tablagiu ia spaga nu-i da ,plateste amenda si nu o sa-si faca vila.da dak ai gresit normal k iti convine sa dai spaga k ii mai ieftin da dupa aia tot tu strigi k tre sa dai spaga.nu mai da si se rezolva.foarte simplu. va tot agitati cu spaga asta da dak respecti codu nu iti da amenda asa aiurea k ii tre un motiv si dak inventeaza motive nu semna procesu si da-l in judecata si dak ai dreptate o sa castigi.numa din pacate dreptatea e de partea lor :)k nu se arunca ei asa in vant sa iti dea amenda da dak are legea in spate asta e.io de amu ma duk cu 49km/h si imi dau jos foliile imi pun centura si nu mai injur si ma duk numai pe banda mea:))))))
    0 0
  • marius iasi
    cod pe naiba...
    cu toata stima dar cred ca o sa ajung la vorba aia ''fug de hoti si dau peste politisti''
    0 0
  • mugurale
    amenzi
    oare o fi ceva rau cu codu asta rutier??? nu cred...totusi amenzile cred ca tot aia "prosti" or sa le ia in continuare...din pacate
    0 0
  • de la sefi
    sunt trimisi de sefi ca sa amendeze pt a face planul sa spuna ca politia are activitate
    0 0
  • puncte
    NU ATI TRECUT NR DE PUNCTE IN TABEL ! SA VA FIE RUSINE! CE TABEL E ASTA?????
    0 0
  • centura
    bine ca nu primesc puncte daca nu folosesc centura.hi hi
    0 0
  • Traian
    toate-s noi si noi sunt toate
    E interesant sa observi ca mereu apare ceva nou in domeniu:noul cod,noua hotarare,noile amenzi,noile uniforme sau chiar...noua moaca standard a politistului "rutier".Pe cand si "noile" salarii...noile drumuri..noile locuri de parcare...si de ce nu moile reduceri la impozitele auto? Parerea mea...:))
    0 0
  • ALCOOLUL
    SE PERMITE ALCOOLUL IN LIMITA LA VOLAN?
    0 0
  • vera@vera
    legile rutiere
    in tara noastra mai exista si amenzi?hai sa fim seriosi,le dai la politisti 3-4 sute de mii si zice bodaproste si te lasa sa pleci.nu prea mai exista amenzi in tara noastra,si cu nou cod rutier e fai de steaua lui ca nu prea tine cont nimeni de el la ce trafic este in bucuresti
    0 0
  • abuze?
    fratilor, eu zic ca are dreptate flacaiasul sau gagica aia care a scris ce trebuie sa-i intrebi pe gaborii care te opresc fara motiv! hai sa ne dam la ei daca stu la hinghereala si sunt pusi pe spaga. hai sa le ceremnr. de insigne, ordinele de serviciu, motivele opririi si daca nu ne-au oprit pt o anumita gresala, sa sunam la nr 112 si sa-i ardem. mama lor de spagagii!
    0 0
  • coolbanger
    re. abuze?
    da fratilor! hai sa-i luam si noi la intrebari, sa vedem daca mai au chef de spaguiala. poate asa scapam si noi de spagagii si mincinosi!
    0 0
  • cod
    toate ca toate ca in romania totul e posibil,dar sa tii luminile tot timpul aprinse ziua in amiaza mare ,sa ai si bateria mai veche ,ramai in mijlocul drumului,,,
    0 0
  • mergi cum crezi
    daca te tin buzunarele circuli cum vre sau daca depinzi de permis mergi regulamentar,numai baut nu.parerea mea
    0 0
  • paul 42 miercurea ciuc
    noul cod rutier
    Dupa parerea mea este bun insa este destul de greu de respectat avand in vedere conditiile co
    concrete ale traficului auto in ROMANIA si anume;
    1.stare drumurilor
    2.nerespectarea regulilor de circulatie de catre unii soferi
    3.tendinta de inbogatire a unor politisti
    4.inexistenta unor parcari amenajate in preajma blocurilor de locuinte
    5.lipsa banilor si nivelul de trai scazut
    0 0
  • giovany
    auto
    de ce nu se distribue gratuit pliante cu noul cod rutier ;harta care sa cuprinda clar cine este administratul drumului public in acea zona ,telf,si un model cum trebue sa arate un drum public,binenteles o pictura deoarece poza cu unul din teren nu cred ca au de unde
    0 0
  • noul cod rutier
    M-am bucurat cand, timp de cateva zile am vazut politie pe strazi.Soferii,fie ei amatori sau profesionisti,circulau ceva mai bine.Dar,nici o minune nu tine mai mult de 3 zile... Ce pacat!Mare pacat!Credeam ca vom circula pe strazi in ceva mai multa siguranta,dar de unde?Se opresc mijloacele de transport in comun in statii si taximetristii si altii ca ei sunt in stare sa se urce pe tine atunci cand poate ai dori si tu sa cobori pentru a ajunge la serviciu sau la familia ta.Am uneori impresia ca au obtinut permise de conducere toti dezaxatii si nu inteleg de ce?!! Parca nici nu au trecut prin scolile de soferi,ca sa nu mai vorbesc de ,,cei 7 ani de acasa" despre care nici nu poate fi vorba la marea majoritate a soferilor.Am sperat ca acele camere video sa-i mai sperie putin,dar de unde?...In fata lor fac mai mult pe grozavii,mai ales pustanii care ar vrea parca sa zboare fara brevet de pilot doar cu un amarat de permis categoria B si acela luat dupa un vis de noapte.
    0 0
  • noul cod rutier
    ??????????toti hodorogii stau an parlament pe banii nostri si le caca mintea numai prostii
    0 0
  • Claudiu
    Ref:"Scapari" se gasesc oricand, ca doar suntem romani!
    Unul dintre forumisti ne informeaza despre cum sa ii "prindem la inghesuiala" pe "militienii"care ne opresc in trafic.Ex:"daca este filtru ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele pers. care participa din echipaj".As vrea sa stiu in ce act oficial se regasesc aceste obligatii.
    0 0
  • ionut :)
    amenda
    tocmai am luat o amenda pentru ca nu imi functiona un far la faza scurta o amenda de 198 ron pe un far si 99 lei in 24 de h nush mie nu mi se pare corect de loc aceste amenzi usturatoare pt un lucru atat de mic dar pentru un agent e asa de mare . berchi ionut astept lamuriri pe nutu_1988@YAHOO.COM
    0 0
  • RELU
    EU CONSIDER CA ESTE FOARTE BUN , CEI CARE GRESESC SA PLATEASCA ,CARE NU GRESESC SA NU FIE LUATI LA MISTO DE DOMNI POLITISTI, ATATA TIMP CAT AI MASINA IN REGULA NU AU CE SA FACA
    0 0
  • pol romana de rahat
    cand va da amenzii si alora cu functii marii sau cu masinii bengoase care incalca legile atunci sa se numeasca politie.ca acu se numeste pulite.
    0 0
  • aleahim
    amenzi
    sunt cam mari la fel de mari si grase ca si cei care le au gindit[]
    0 0
  • Rusu Viorel
    despre noul cod rutier
    Am in fata noul cod rutier si OUG 195/2002 cu modificarile la zi . La inceputul listei este trecut art 89(1)1 care de fapt este art 99 alin (1)1 din OUG iar in regulament art.89 are cu totul alt continut.
    0 0
  • Narcis
    Noua prostie rutiera
    Sincer eu cred ca nimeni nu va putea sa respecte chiar toate regulile de circulatie si bucurestenii stiu mai bine. In unele momente chiar nu ai ce face si trebuie sa incalci foarte multe reguli. Intradevar unele chiar sunt bune ca am vazut ca se circula mai regulamentar dar in rest mi se pare o prostie. Oricum bafta multa soferi si aveti grija sa va pastrati permisele
    0 0
  • brenda
    intrebare
    sunt obligatorii acesoriile : trusa medicala triunghi vesta reflectorizanta si stingator
    0 0
  • alcool
    am vazut mai sus k toti cei care s-au referit la alcool au inteles k dk te prind baut (in limita, ma rog) primesti 6 pct si platesti amenda categoria IV.

    dk ne uitam mai bine, eu cel putin asa vad in tabel, ti se IA CARNETUL PE LOC pe o peroioada de 90 zile + amenda cat IV.
    hmmmm....

    deci la alcool, deduc, sunt doar 2 posibilitati:
    1) esti baut in limita = carnet suspendat pe loc pe 3 luni + amenda
    2) esti baut peste limita = penal, rezulta bulau si alte alea

    rog cineva sa confirme/infirme
    0 0
  • vesta reflectorizanta
    cred ca ar fi necesare si urmatoarele: toporisca, galetica cu nisip, casca de protectie si prelata ignifuga
    0 0
  • legile romane ???
    intrebare MAI AVEM VOIE SA CONDUCEM ???? SEMNAT UN SOFER DE TIR
    0 0
  • Costica
    Noul cod rutier
    Noul cod rutier este o plasmire a unor minti bolnave cre dupa un chef monstru au hotarit sa puna de niste noi reglementari.In primul rind este prost conceput pentru ca permite politiailor sa faca abuzuri fara nici un fel de oprelisti iar cetateanul de rind nu are decit putine modalitati de a contracara aceste abuzuri si asta in cazul ca justitia si-ar face treaba cum trebuie. Dar cum la noi justitia este veriga slaba a intregului sistem , vom fi la mila acestor politai.Daca in codul rutier sa prevedeau si sanctiuni pentru cei care veheaza la aplicarea noului cod rutier, precum si pentru vinovatii indirecti la producerea de evenimente rutiere si anume drumurile proaste parcarile facute dupa bunul plac si care nu sunt sanctionate decit preferintial. Nu am auzit ca cineva care a produs un eveniment la care sa fie implicata si calitatea drumului si responsabilii pentru calitatea acestuia sa fie trasi la raspudere, si nici daca datorita unui individ care si-a parcat masina aiurea iar tu din cauza lui sa produci un eveniment rutier sa fie tras la raspundere si acel individ.Eu am patit asa ceva.De asamenea sanctionarea participantilor la trafic se face preferential si pentru aceleasi fapte pe unii amendeaza de nu se vad iar pe altii nici macar nu-i baga in seama.
    0 0
  • codul rutier
    de ce trusele medicale la nemti sunt valabile 5 ani, iar ale noastre 18 luni? De unde se mai pot procura la momentul actual truse, stingatoare, triunghiuri si veste?. Ar trebui autorizati si alti sponsori ai partidelor politice sa produca dotarile obligatorii ale autoturismelor.......
    0 1
  • andreilabo
    acident
    o masina mi-a intrat in fata avrut sa depaseasca la-m evitat si m-am rasturnat si nu mai recunoaste ce sa fac
    1 0
  • robert
    amenda pt luminile albastre de pe oglinzi
    am avut o surpriza in aceasta seara cand echipajul de politie m a oprit si m a amendat: pt ce credeti luminile (leduri) albastre pe care le au oglinzile masinii mele din constructie. masina are deja 6 ani dar niciodata nu m a oprit nimeni sa se lege de ledurile astea. au inebunit si daca vad ca circuli regulamentar si ai toate actele in regula iti cauta nod in papura aiurea. mi au dat si amenda si puncte . sa va scoateti toate ledurile fratilor ca au inebunit astia..360 lei in24 ore sau 720 lei .
    0 0
  • lucian
    amenda si talon luat
    azi mi-au luat talonul si 360 ron amenda pt ca au avut becurile albastre la pozitie nush ce au patit astea ca in 5 ani de cand am masina nu ma intrebat nimeni de ele,problema naspha e ca tre sa trec RAR-ul si nush daca scap asa usor k pe spate am stopuri cu leduri si nu stiu ce sa fac sa le dau jos, poate sa ma ajute cineva cu vreo sugestie.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru