Timbrul de mediu 2013: Motoarele diesel ar putea fi taxate mai aspru

de Sebastian Toma
Joi, 07.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rovana Plumb, Ministrul Mediului şi Pădurilor, a anunţat că va lua în considerare şi propunerea de taxare diferită a automobilelor echipate cu motoare diesel, anunţă Mediafax.

Proiectul care guvernează timbrul de mediu a ajuns în faza finală de aprobare, anunţă Mediafax. Potrivit lui Rovana Plumb, Ministrul Mediului şi Pădurilor, realizatorii proiectului vor lua în considerare părerile exprimate în cadrul dezbaterii publice la care au luat parte atât producătorii şi importatorii de autoturisme, precum şi de poziţiile exprimate de alte persoane fizice şi juridice. Printre aceste propuneri se numără şi taxarea diferită a automobilelor în funcţie de carburantul cu care sunt alimentate, existând posibilitatea ca motoarele diesel să fie supuse unor taxe mai mari. Explicaţia oficială privind formula de calcul diferită este legată de modul în care funcţionează un motor diesel şi de emisiile aferente acestuia, acestea emiţând şi oxizi de azot pe lângă dioxidul de carbon.

În ceea ce priveşte formula de calcul a timbrului de mediu 2013, Ministrul Mediului şi Pădurilor a specificat că formula nu va fi schimbată, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru motoarele diesel şi motoarele alimentate cu benzină. Însă, Ministrul Mediului a refuzat să explice cum se vor diferenţia cele două tipuri de motoare până la finalizarea procedurii de elaborare a modului de calcul.

Modificările pe care le vor opera cei de la Ministerul Mediului vor viza motoarele Euro 3 şi Euro 4, cărora li se va aplica un timbru de mediu a cărui cuantum va creşte cu 10-15 procente faţă de formula folosită anterior.

Urmareste Automarket
Propunerile de modificare ale proiectului timbrului de mediu au fost enunţate în cadrul unei dezbateri publice organizată la sediul Ministerului Mediului şi Pădurilor pe 25 ianuarie 2013. În prezent, formula expusă de Ministerul Mediului şi Pădurilor este doar un proiect, fiind aplicată taxa auto 2012 până în momentul în care va intra în vigoare versiunea finală a acestui bir.
Din momentul în care va fi votată, vor trece 15 zile până când timbrul de mediu va intra în vigoare pe teritoriul României.

Via Mediafax
Foto AlexandruSolomon/Mediafax

Comentarii (32)

  • si pana la urma angajati de la Mioveni nu mai fac greva ))))
    18 2
  • someone
    fuck you, ok? da hotarati-va odata sa stim si noi in ce directie sa o luam si ce sa facem cu banii nostri
    21 3
  • Oricum putini stiu ca dieselul e cam acelasi lucru cu fumatul pasiv conform pneumologilor. Poate moda turbo a benzinarelor va duce in 5-6 ani la o scadera drastica a motoarelor diesel la automobile si vor ramane doar la utilitare/camioane asa cum erau la inceput si cum ar trebui sa fie tinand cont ca oricum 80% din utilizatori merg cu masina doar in oras pe distante de sub 10 km.
    36 10
  • MAI da astia sunt nesimtiti. nu stiu ce sa mai taxeze. Sa ne spuna si noua ce planuri au pe 5 ani - sa stim si noi ce facem. Eu am diesel si nu vreau sa platesc mai mult. Sunt convins ca sunt si alte metode de a face bani. Cum ar fi sa-i puna pe toti proprietarii de la blocuri sa plateasca daca vor sa aiba caini maidanezi la scara. E buna ideea nu !!!!!!!!!!! SA LE MAI ZIC. Imi vin toate ideeile astea cand ma uit la babaciunea asta din poza.
    28 10
  • romanu nu mai viseaza la masini noi are grija de alea pe care le are e criza. daca gasesti si un service bun... ii recomand cu incredere pe cei de la Autocar. sunt super meseriasi ca se bat cu cei de la asigurari, sa bage piese originale (pentru ca acum, mai noi, pe casco sau rca, marea majoritate a firmelor de asigurare care trebuie sa plateasca aduc ei piesele service-urilor, de frica sa nu ii coste prea mult. Si evident ca majoritatea firmelor de asigurare vin cu piese after market, care nu sunt originale, ci clone chinezesti. Dar astia de la Autocar nu inghit prosteala astora. Cei drept, ii ajuta si faptul ca sunt foarte mari
    7 14
  • real value
    bravo Andy
    11 6
  • Cati dintre ''marii cunoscatori de auto din Ro'' stiu ca motorina este mai nociva decat benzina?
    5 4
  • Propun o taxa anuala pentru cei care au nume de familie "poluant", de exemplu Plumb, iar pentru restul nume care se termina in "escu".
    27 3
  • antonny
    corect sa plateasca taxa mai mare motoarele diesel ......
    3 10
  • AndreiRN
    Si cu bani adunati ce o sa se faca?
    Se va repara mediul sau se vor construi vile si excursi sau masini frumoase pt guvernanti?
    24 2
  • BaditzaEx
    TAXE, TAXE, TAXE.... OK luati bani, va ingrijoreaza Mediul maxim !!! si doriti astfel a ne face viata mai sanatoasa, Dar domnii guvernanti in frunte cu d-na Plumb, aratati-mi si mie un proiect !!! din imensul sac de bani pe care l-ai colectat pana acum, aratati-mi finalizate tronsoanele la metrou ( acele proiecte de ani de zile facute doar pe hartie ), aratati-mi ca ati facut cateva parcuri nationale, ceva mai multa implicare in Delta Dunarii, aratati-mi ca vreti sa construiti metrou si pt restul oraselor mari din tara , aratati-mi mai multe locuri de parcare... pt decongestionare a traficului, astfel se evit ambuteiajele si implicit se reduce timpul parcurs pt anumite distante ( ma refer mai ales in Bucuresti si-n restul oraselor mari ) iar astfel consumam mai putin combustibil si implicit poluam mai putin, aratati-mi mai multi pomi plantati ( nu bancute, cosuri de gunoi si alte prosti ) pe arterele principali, aratati-mi ca investiti in statiile de alimentare pt masinile electrice... LATRATI, LATRATI , Vreti , Cereti bani , dar ce faceti cu ei ?????????
    31 3
  • Mie imi place ca motoarele diesel vor fi taxate mai aspru. nu cumva sa fie motoarele pe benzina taxate mai lejer. De fapt sa nu cumva sa scada vreo taxa in tara asta.
    16 2
  • Vasilica
    Sa inteleg ca taxa aceasta abuziva, este binevenita?
    Nu trebuia sa dispara termenul de taxa.In alte tari sanatoase si zdravene cu oameni "cerebrali" la auzul acestei dude ieseau in strada cateva sute de mii. As mai dori sa le readuc aminte ca anul trecut in DEC. am iesit in strada ca unu isi facea de cap(si isi face in continuare) este posibil sa mai adune ceva antipatie cei "noi"
    4 4
  • Am masina pe benzina, am platit taxa anul trecut dar nu mi se pare corect ! Dar oare intereseaza pe cineva parerea noastra?
    6 2
  • inexorabil
    Comparatie intre Fisc si Loterie. Asemanare: ambele sunt concepute sa te escrocheze legal. Deosebire: la Loterie nu te obliga nimeni sa participi.
    13 1
  • inexorabil
    In doar cateva cuvinte, @Andy a pus degetul pe rana......Ar fi formidabil sa se intample cum preconizeaza el. Insa stim prea bine ca Diesel-ul pe autoturisme a adus castiguri fabuloase in multi ani pentru majoritatea constructorilor care l-au promovat cu ardoare, asa ca, dupa ce te-ai imbuibat si ragai a satul, ti-ar veni usor sa turui despre nocivitatea de a manca peste masura, adica, in termeni auto, nu este exclus ca acesti constructori iresponsabili, actualmente proslavitori ai MAC-ului, sa inceapa sa ne teoretizeze fara jena despre implicatiile sociale ale necesitatii de a proteja mediul, reactionand "moral" in vazul lumii, dar fiind totodata cu ochii in patru dupa orice tehnologie previzionata ca rentabila, indiferent de gradul ei potential de poluare atmosferica......
    "Spuneti-mi ce-i dreptatea? / Cei tari se ingradira / Cu-averea si marirea in cercul lor de legi"......Eminescu, nicicand mai actual.
    7 2
  • Marius
    Banii luati ca taxa de mediu trebuiesc folositi exclusiv pt mediu adica in primul rand inpaduriri indiguiri irigatii etc !

    Dar in Ro se constuiesc vile etc din banii furatii....a nu este asa atunci explicati unde se duc toti banii anual si de atatia ani !!!!!
    7 3
  • nu m_i se pare corect ca sustineti unii ca este...,, corect sa plateasca taxa mai mare motoarele diesel ,,nu deloc rusine de ce sa fie ataea taxe ? in tara asta doar taxe si impozite ? e bine sa nu mai avem nimic sa fim saraci sa murim de suparare , boli, neajunsuri , etc . e strigator la cer ceea ce n_i se intampla nu mai sustineti deloc nici o taxa fie pentru orice motor sau masina sau impozit sa i_si schimbe astia masinile si chirii mari si luxoase si concedii pe banii nostri nu ?rusineeeeeeeeeeeeeeeeee asa sa va ajute bunul dzeu cum faceti cu noi golanilor din conducere.
    7 2
  • Sa vedeti preturi la masinile sh non-euro!
    "Nu domne, nu mai las nici un euroi.... ce naiba, la masina (cazanul) asta timbrul de mediu e cat o bere la 2,5L"!
    10 3
  • mai modifica mult proiectul asta? il aprobam odata d-na rovana sau mai tre sa treaca vreo 7 luni pana scoateti si voi o lege ptr muritorii de rand si nu pentru companii gen renault.. NU AVEM BANI DE ASTA CUMPARAM MASINI LA MANA A II A DRAGI GUVERNANTI.
    2 2
  • ar trebui ca salariile guvernantilor sa fie mai mici la cei mai batrini ca nu vor mai polua mult timp,mai doua trei basini si mor,asa sa le ajute dumnezeu la toti mincinosii si hotii din guvern si parlament!
    4 0
  • deocamdata taxele si impozitele sunt destul de acceptabile inca . pot spune ca doar puturosii si rauvoiitori se plang.
    2 6
  • Daca nu aveti bani, mergeti cu RATB si cu CFR nu mai poluati. Iar aia care au bani (gen 10.000 euro) si cumpara o vechitura de 8 ani sunt dusi cu capul si falosi ca sa-i vada lumea in Mercedes, BMW sau Audi, de parca lumea nu stie ca 70% din cele 3 sunt second la noi pe piata.
    1 5
  • @Andy: da ce-ai vrea?sa-si cumpere dacia?normal ca fiecare cumpara masina care-i place,sau care e mai rezistenta,la accidentele de la noi,nimeni nu si-ar dori sa se afle intr-un logan,fie el chiar nou!Eu de exemplu nu-mi doresc nici macar dacia din anul 2020,cind o sa se fabrice,va fi poate la fel ca acum,cu mici modificari de faruri si masca,gen daciile din 72 pina in 2004,mai vrei exemple?
    4 0
  • daniell
    exista bulgaria
    0 0
  • stefan
    Bucurati-va de ce ati votat... sa va traiasca!! :))
    1 0
  • la diesel s-a inventat filtru de particule. acest filtru a fost special conceput pt a reduce noxele la acest motor. daca comparam doua motoare cu aceeasi capacitate, unul benzina si altul diesel cu filtru particule, o sa vedeti ca diesul are co2 mai mic.
    problema e alta: de ce costa timbrul mai putin la motoarele euro non, euro 1,2 decat euro 4? durata de viata a acestor este destul de maricica si polueaza dublu fata de un euro 4. deci incurajam rablele. taxa a fost calculata mai mare la diesel sa se vanda benzina, ca de Tariceanu (PNL= Rovana Plumb)are marca Citroen in Romania si nu prea se vand masinile pe benzina.
    1 0
  • incurajam rablele, se inmatriculeaza la bulgari si vin in Romania si te omoara in trafic din diverse motive - nu i-au tinut franele, itp pauza.nu poti folosi RCA-ul lor etc. Am fost lovit de unul cu nr de Bulgaria si nu am putut folosi RCA-ul lui. Masina era o cazatura de omi prezentul BMW 318 din '96. Explicatia soferului : eu am franat dar nu s-a oprit.
    deci?
    0 0
  • stefan
    daca va mai aduceti aminte cel care a initiat aceasta taxa mizerabila a fost tovarasul tariceanu cu t mic pentru ca ii scazusera vanzarile. am adus in romania cele mai jegmanitoare marci posibile ca renault si citroen. masini ieftine cu costuri de intretinere mai mari decat ale unor marci serioase ca Mercedes si vaspun asta din propria experienta. am avut un renault scenic rx4 si un mercedes clasa c din 2006. Aproape totul era mai ieftin la Mercedes. in aceste conditii ni se impune cu forta sa cumparam jegurile lor noi care nu se ridica la standerdele unor masin de gen Audi, Mercedes, BMW, VW, din 2002. am o meserie dstul de buna si cu toate atea nu imi permit o masina noua. aveam de gand sa imi iau un audi a6 din 2004 a carei taxa in prezent este de aproape 5000 de euro cu 1000 mai putin decat masina :)), asa ceva nu e normal si nu exista nicaieri in UE. singura solutie pe care o avem in prezent este sa iesim in strada. poate asa reusim sa rezolvam ceva...
    1 0
  • stefan
    parerea me este ca daca tot voiau sa faca bani de pe urma fraierilor, adica a noastra, puneau o taxa de 500 de euro la inmatriculare, taxa care ar fi fost acceptabila, si ar fi castigat o gramada de bani. In felul acesta nu ar mai fi existat masini inmatriculate in bulgaria care sa ne dea batai de cap, iar ei ar fi fost mai mult decat multumiti. Dar pierd bani seriosi cei ca tariceanu...
    0 0
  • stefan
    Iar aici nu este vina celor de la putere ci a noastra ca acceptam toate mizeriile lor fara sa schitam vreun gest... au murit o gramada de tineri in '89 ca noi sa puetm trai bine... cred ca i am cam dezamagit... ar trebui sa nu mai punem botul la galeti de plastic pelerine de ploaie pixuri brichete si alte alimente, sa ne deschidem mintea si gandim mai departe de ziua de maine...
    0 0
  • ancuta
    Oameni buni, nu pot sa cred ca, tot cei saraci sunt taxati mai aspru. Este foarte logic ca, un om care are o masina veche, o are pentru ca alta nu isi permite, si atunci ce facem, il ingreunam si mai mult, ca sa fie si mai bine pentru el,nu? Pentru ca oricum, acei bani pe care, saracul, se imprumute si se baga in datorii, ca sa inscrie o masina veche, se intorc la el sub forma de investitii,nu? TOATE aceste taxe incasate de la saraci, de fapt, sunt investite PENTRU ei, asa ca, sa nu aiba regrete ca se chinuie sa le plateasca... Mi-este jena pentru ca traiesc aici, si viata mea este dirijata de astfel de oameni, sa va fie rusine!!!!!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru