Proiectul care guvernează timbrul de mediu a ajuns în faza finală de aprobare, anunţă Mediafax. Potrivit lui Rovana Plumb, Ministrul Mediului şi Pădurilor, realizatorii proiectului vor lua în considerare părerile exprimate în cadrul dezbaterii publice la care au luat parte atât producătorii şi importatorii de autoturisme, precum şi de poziţiile exprimate de alte persoane fizice şi juridice. Printre aceste propuneri se numără şi taxarea diferită a automobilelor în funcţie de carburantul cu care sunt alimentate, existând posibilitatea ca motoarele diesel să fie supuse unor taxe mai mari. Explicaţia oficială privind formula de calcul diferită este legată de modul în care funcţionează un motor diesel şi de emisiile aferente acestuia, acestea emiţând şi oxizi de azot pe lângă dioxidul de carbon.
În ceea ce priveşte formula de calcul a timbrului de mediu 2013, Ministrul Mediului şi Pădurilor a specificat că formula nu va fi schimbată, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru motoarele diesel şi motoarele alimentate cu benzină. Însă, Ministrul Mediului a refuzat să explice cum se vor diferenţia cele două tipuri de motoare până la finalizarea procedurii de elaborare a modului de calcul.
Modificările pe care le vor opera cei de la Ministerul Mediului vor viza motoarele Euro 3 şi Euro 4, cărora li se va aplica un timbru de mediu a cărui cuantum va creşte cu 10-15 procente faţă de formula folosită anterior. Propunerile de modificare ale proiectului timbrului de mediu au fost enunţate în cadrul unei dezbateri publice organizată la sediul Ministerului Mediului şi Pădurilor pe 25 ianuarie 2013. În prezent, formula expusă de Ministerul Mediului şi Pădurilor este doar un proiect, fiind aplicată taxa auto 2012 până în momentul în care va intra în vigoare versiunea finală a acestui bir. Din momentul în care va fi votată, vor trece 15 zile până când timbrul de mediu va intra în vigoare pe teritoriul României.Via Mediafax
Foto AlexandruSolomon/Mediafax
Se va repara mediul sau se vor construi vile si excursi sau masini frumoase pt guvernanti?
Nu trebuia sa dispara termenul de taxa.In alte tari sanatoase si zdravene cu oameni "cerebrali" la auzul acestei dude ieseau in strada cateva sute de mii. As mai dori sa le readuc aminte ca anul trecut in DEC. am iesit in strada ca unu isi facea de cap(si isi face in continuare) este posibil sa mai adune ceva antipatie cei "noi"
"Spuneti-mi ce-i dreptatea? / Cei tari se ingradira / Cu-averea si marirea in cercul lor de legi"......Eminescu, nicicand mai actual.
Dar in Ro se constuiesc vile etc din banii furatii....a nu este asa atunci explicati unde se duc toti banii anual si de atatia ani !!!!!
"Nu domne, nu mai las nici un euroi.... ce naiba, la masina (cazanul) asta timbrul de mediu e cat o bere la 2,5L"!
problema e alta: de ce costa timbrul mai putin la motoarele euro non, euro 1,2 decat euro 4? durata de viata a acestor este destul de maricica si polueaza dublu fata de un euro 4. deci incurajam rablele. taxa a fost calculata mai mare la diesel sa se vanda benzina, ca de Tariceanu (PNL= Rovana Plumb)are marca Citroen in Romania si nu prea se vand masinile pe benzina.
deci?