Test de consum: Toyota Prius vs. traficul aglomerat din Bucuresti
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Uneori, pentru a vedea ce inseamna cu adevarat tehnologia, trebuie sa te autoflagelezi. De exemplu, pentru a vedea daca un hibrid reuseste cu adevarat sa faca fata rigorilor traficului nebun din Bucuresti, trebuie sa te dopezi cu rabdare si sa faci ceea ce doar un nebun ar face in mod normal: sa traversezi capitala de la est la vest si retur intr-o dupa-amiaza de vineri.
Bucurestenii nu au nevoie de nicio prezentare a traseului Pantelimon - Universitate - Eroilor - Splai - Cotroceni - Iuliu Maniu - Valea Cascadelor - Bd. Timisoara - Razoare - Eroilor - Splai - Piata Unirii - Bulevardul Unirii - Piata Alba Iulia - Piata Muncii - Pantelimon. Pentru cei care nu au avut pana acum de-a face cu Bucurestiul, aceasta insiruire de artere bucurestene inseamna un chin de 28 de kilometri petrecuti pe alocuri intr-un sir nesfarsit de masini in care consumul unei masini normale - indiferent ca e benzina sau motorina - o ia razna.
Dar intre timp au aparut hibrizii. Iar modelele hibride promit marea cu sarea la capitolul consum. Si pentru ca ne-am saturat de povesti cu dieselul si benzina care isi scuipa plamanii intr-un Bucuresti plin de masini, am hotarat sa testam pe bune Prius. Poate hibridul japonez sa faca fata traficului bucurestean, sau vorbim de o "teapa" tehnica si de vorbe goale?
Pentru a testa masina am pus cap la cap o strategie de la care nu aveam voie sa ne abatem deloc. Traseul a fost fix si fiecare dintre cei trei oameni de baza ai Automarket a avut un plan prestabilit: Mircea urmeaza sa ruleze la consum, cat mai economic posibil in modul Eco (si, cand bateria incarcata ii dadea voie, in modul EV), Sebastian urmeaza sa mearga normal, asa cum o face si cu masina sa, in acelasi mod Eco, in timp ce Bogdan a fost "pedepsit" pentru performantele sale din concursurile de rulat ecologic si i s-a dat o sarcina invers proportionala cu aptitudinile sale economice: rularea in modul Power.
Din pacate, Bogdan nu a mai apucat sa faca traseul vineri din cauza faptului ca 28 de kilometri prin Bucuresti s-au dovedit a fi o cazna din punctul de vedere al timpului, astfel ca i-am schimbat "incadrarea" pe parcurs. Bogdan a rulat in modul Power duminica la pranz, pe un trafic relaxat. Scopul: sa vedem cat consuma Toyota Prius in conditii civilizate de trafic fara a adopta un mod ecologic de rulare.
TESTUL LUI MIRCEA
vineri, 23 aprilie, ora 14:00
28 de kilometri parcursi ultraeconomic in doua ore si 10 minute
3.7 litri/100 km
Marea performanta nu a fost ca am reusit sa cobor consumul lui Prius astfel incat la final am scos un rezultat onorabil, ci faptul ca am reusit sa limitez claxoanele si injuraturile celor din jur la doar doua cazuri. Ideea de rulare a lui Prius e relativ simpla: dupa ce pornesti, trebuie sa apesi pedala ca si cum ai avea propriile degete intre picior si metal. Usor, evitand pe cat posibil intrarea motorului pe benzina.
Daca reusesti sa rulezi mult timp in modul electric (EV), consumul va cobori mai mult decat te-ai fi asteptat in conditiile date.Am reusit sa ajung la final cu un consum de 3.7 litri/100 km. Pare SF in conditiile pe care le cunoastem cu totii, insa o dozare cat mai aproape de perfectiune a pedalei face minuni. Cel mai usor mi-a fost sa imi intru in ritmul lent de rulare (fiind ajutat evident si de traficul foarte aglomerat), iar cel mai greu mi-a fost sa plec de la semafor cu coloana in spate incercand sa nu trec "granita" dinspre rularea electrica in cea termica.
Concluzii:
- Un hibrid se afla in largul sau in trafic aglomerat. Imediat ce dai de o portiune libera, tinzi sa apesi pedala, iar motorul pe benzina isi intra in drepturi. Iar asta inseamna consum mai mare. Nu cu mult, dar se simte la medie.
- Bucurestenii au fost relativ calmi in spatele meu, chiar prea calmi uneori. Probabil multi dintre ei credeau ca un hibrid - o aparitie rara in peisajul romanesc - ruleaza atat de incet in mod natural.
- Trebuie sa gasesti echilibrul perfect intre mersul lent electric si mersul alert care iti da ocazia sa incarci bateria. Daca mergi foarte lent si atat, ai surpriza de a consuma mult mai mult decat sperai, pentru ca bateria se goleste si nu ai sansa de a frana pentru a o incarca.
- Niciun alt model testat de mine nu a atras atat de mult oamenii cand a fost parcat. Indiferent de cati cai avea si de cum arata. La spalatorie am facut chiar o demonstratie de pornire/oprire. Lumea s-a mirat ca Prius nu se aude cand apesi butonul Power.
TESTUL LUI SEBASTIAN
vineri, 23 aprilie, ora 16:30
28 de kilometri parcursi in ritm normal intr-o ora si 50 de minute
5.7 litri/100 km
Am vrut sa fac un test de consum atipic, asa ca am mers cu aerul conditionat pornit, am ascultat radioul si am mers in acelasi ritm cu traficul. Nu am plecat ultimul de la semafor, dar nici nu am apasat pedala la podea atunci cand am vazut culoarea verde. Eram tare curios ce rezultat voi avea si cum se va comporta masina in decursul acestui test de consum. Ca totul sa fie complet si sa pretind ca sunt un utilizator obisnuit, am condus Toyota Prius ca si cum ar fi fost o compacta obisnuita cu transmisie automata.
Rezultatul a fost cel putin impresionant. Fara sa ma agit, am reusit sa obtin un consum de doar 5.7 litri la suta pe traseul de 28 kilometri pe care l-au abordat si colegii mei. Ce trebuie sa retinem din acest test este ca Prius poate sa obtina un consum mai mult decat bun chiar daca utilizati instalatia de aer conditionat si va bucurati de sistemul audio.
In mod normal, trebuia sa renuntam la aerul conditionat si sa ne straduim din rasputeri sa obtinem un consum redus de carburant. In cazul lui Toyota Prius, nu trebuie sa te obosesti deloc, iar mergand normal vei incarca bateria pe care o vei folosi tot pentru a consuma cat mai putin carburant.Concluzii:
- Desi este un model ecologic, Prius este suficient de agil pentru orasul agitat in care traim
- Prius este rentabil daca parcurgi multi kilometri in oras si cauti o imagine mai deosebita, total diferita de cea a unei subcompacte cu motor diesel de cilindree mica
- Nu ai nevoie sa renunti la elementele de confort pentru a obtine un consum redus.
TESTUL LUI BOGDAN
duminica, 25 aprilie, ora 13:30
28 de kilometri parcursi in modul Power in 60 de minute
5.2 litri/100 km
Toyota Prius te face sa te simti special. Simti ca esti o vedeta de Hollywood, preocupata de mediul inconjurator, dar care ascunde in garaj un Bentley si un Lamborghini. In cazul tau insa, lipsesc. Masina atrage privirile tuturor dar mai ales lasa in urma o multime de urechi ciulite si remarci de genul: "E electrica. Nu se aude nimic. Isi ia curent de la soare asta. De aia nu vezi niciuna pe ploaie".
Testul meu cu Prius a fost ceva mai diferit. S-a desfasurat in weekend, intr-un trafic saracacios si anemic, cu semafoare verzi, uneori sincronizate. Decorul mi-a permis sa calc acceleratia in modul Power si sa ma bucur poate de cea mai placuta fata a pionierului hibrid.
Am condus fara menajamente, am simtit zvacnirea hibridului, am depasit, am schimbat benzile si de fiecare data am ascultat cu placere sunetul motorului, care creste pana la un punct infinit, asemeni unui cantec fara final. Nu am facut excese, am pastrat viteza in limite aproape legale si la final m-am trezit cu un 5.2 litri la 100/km onorabil, dar mai ales cu experienta unui drum confortabil si relaxant.
Concluzii:
- Prius m-a convins ca si hibrizii pot fi "fun to drive"
- In nici un alt model nu am auzit mai clar sistemul audio
- Esti tentat sa franezi fara motiv, doar ca sa-i oferi "o gura de energie" bateriei
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
EXCELENT, nota 10 automarket!
Aaa si nota 10 pt soferii care nu l-au claxonat pe Mircea cand pleca de la semafor.
Chiar nu credeam ca Prius poate sa scaota asemenea cifre in realitate. Daca folosesti masina doar in oras se pare ca e o alegere foarte buna. In afara insa Diesel nu poate fi batut.
@tzepesh -> evident ca a scos mai putin in power in conditiile unui trafic lejer cu semafoare sincronizate, a mers mai constant. Pai cand prinzi pe Splai si pe Unirii numai verde si o lasi la 60 intr-a 4-a nu evident ca scoti consum mic.
Bravo baieti, incepuserati sa ma dezamagiti cu tot felul de articole aiurea de gen can-can, dar vad ca va reveniti. La cat mai multe articole de acest gen!
@Stanila
Test de consum cu Opel Insignia exista deja de ceva vreme pe Automarket: http://www.automarket.ro/stiri/test-de-consum-automarket-32-litri-cu-opel-insignia-20-ecoflex-27158.html
@tzepesh
Modul Power de la Prius nu inseamna ce te-ai obisnuit tu de la modul Sport de pe o masina cu tren de propulsie clasic. Power inseamna ca masina utilizeaza in majoritatea timpului motorul pe benzina. Nu e un mod Sport sau Dinamic :)
@Blue
Multumim pentru aprecieri.
Felicitari si la tot mai multe astfel de articole...pentru ca sunt chiar interesante.
PS: am auzit totusi ca in afara localitatilor, Prius nu are un consum chiar asa mic din cauza ca este folosit din plin motorul termic. Ce spuneti? Faceti si un astfel de test?
Interesant test. V-as propune sa faceti acelasi test si cu cea mai economica masina diesel care se gaseste pe piata, apoi cu cea mai economica masina pe benzina.
Cele doua masini sa fie din clasa compacta sau imediat mai jos (de preferabil clasa mica break -Fabia Combi, Clio Break, etc. de exemplu).
Bravo pentru test!
Mihai
Voi luati-va o coaje de dacie si lasa ca umblam noi cu prius.
N-ai ce sa le ceri, atat pot ei.
http://www.automarket.ro/stiri/captain-planet-25519.html
In afara localitatilor motorul termic este folosit pentru a asista motorul electric, iar implicarea acestuia in locomotie se schimba in functie de viteza cu care circuli si cat de tare apesi pedala de acceleratie.
Ai fi surprins sa afli ca pe autostrada la 130 km/h, pe modul ECO, daca iei usor piciorul de pe acceleratie modelul reduce pe cat posibil implicarea motorului termic in locomotie si foloseste transmisia CVT pentru a-si pastra viteza de deplasare.
Acest lucru poate fi observat cel mai bine pe "Hibrid System Indicator", cand bara de afisaj trece din sectorul deasupra caruia scrie ECO ( asta se vede doar in mers) in zona "POWER" care se inroseste usor la momentul respectiv.
Multumim pentru aprecieri.
cu Panda 1.3 mjt emotion (masina mea de oras ) scot cu climatronicul pornit max 6l/100 condus normal, nu economic.
am cam toate dotarile de la Prius, si costa max jumate din pretul la Prius.
plus ca e pe motorina ,mai ieftina ca benzina.
tendinta nu e rea, dar hibridele sint prea scumpe.
Acum ramane ca fiecare sa decida daca consumul in regim normal, mai mic cu 1l/100 Km fata de motoarele diesel de 1,7 sau 1,9 puse pe masinile din clasa Prius, merita diferenta de pret. Nu este greu de facut calculul.
Cum facem sa "pacalim" clientul ca la un mers normal ( pentru ca omu' mai tre sa si ajunga la destinatie .. nu doar se "plimba" :P ) masina asta are un avantaj in fata unei masini cu un motor mic, plina de "dotari" si un pret undeva cu 10000E mai jos ??
Cum facem sa convingem clientul ? pentru ca 5% in oras, la conditiile alea grele de drum, pe care multi dintre noi le stiu ( si probabil le iubesc nespus ), consumul de 5% nu-i o mare performanta. Masina merge in modul de condus normal cu 5% ... pe cand un diesel mai nou merge cu 6-7%. Cum "evitam" sa-i spunem clientului ca hibrida asta o sa-si "scoata" banii din consum dupa 500000km ? Si asta fata de modelele comune diesel, pentru ca exista si cateva mai pretentioase care consuma poate la fel in oras si sunt cu 5000 mai ieftine. Asta ar fi marea intrebare - si langa ea mai vin alte trei :
Rezista oare masina aia 500000Km ?
Nu cumva un om normal care merge de acasa la birou face aia 50000Km in cam ... 30 de ani ?
De cate ori trebuie sa schimb pachetul de acumulatori pana ajung la aia 500000Km ?
Nu vreau sa fiu inteles gresit ( si imi imaginez astfel ca nu o sa citeasca 30 de insi primele 3 randuri si or sa apese pe manutza aia rosie ... plm, inca suntem intr-o tara de giboni ... cu o penetrare a internetului din ce in ce mai mare ... deci imi imaginez "prost" )
Personal sunt 100% pentru parasirea tehnologiei motoarelor cu ardere interna - eficienta lor este prea mica pentru lumea in care o sa traim , iar timpul trece si viitorul vine peste noi , fie ca vor sau nu niste "moguli" ai petrolului. Dar pasii astia mici in care sunt oferite "hibride" ... sunt doar metode murdare de a scoate bani din buzunarele clientilor neavizati.
Masini 100% electrice , fie ele alimentate de la priza, fie cu pile electrice cu hidrogen , etc., sunt cu adevarat viitorul - Prius, Volt, si altele ca ele sunt doar hotie la drumul mare :)
Bine eu as alege altceva pt nevasta la pretul asta, dar si Prius e o alternativa interesanta.
Romanii vor
150 de cp minim diesel
consum de 5-6 %
sa fie alba
portbagaj mare, sa fie
sa fie bmw sau mercedes, iar daca nu au bani de astea 2 o sa isi cumpere audi sau vw si o sa sustina sus si tare ca audi e mai tare ca bmw...dar in sinea lor viseaza la un bmw
Asta este problema pe care o vad la aceasta masina - costa enorm pentru ce ofera. Iar tehnologia din ea nu este nici pe departe o mare revolutie automobilistica - doar reduce un pic consumul.
Totusi, hai sa vedem care sunt concluziile, asa, scurt direct si la obiect:
1.Masina e scumpa pt muritorul de rand. Insa daca o iei second de la un occidental, maxim 2 ani, si la un pret de 12000 eur......asta da afacere.
2.Conceptul rivalilor de la chevrolet volt, imi pare mai bun. Practic acolo ai baterie si un motoras pe benzina care are doar rolul de generator de energie pt baterii. Ori scuzati-ma, sistemul asta e mult mai fiabil. La Toyota, ai inca o bataie de cap in plus cu motorul clasic pe benzina.
3.Faza cu modelele full electric este cam o gogoasa in principiu. Masina are o greutate suplimentara datorita bateriilor, pretul sare de 20000 eur, iar bateriile se uzeaza dupa un ciclu de 500-1000 reancarcari. Ori, de diferenta de 8000-10000 euro dintre o masina hibrida si una clasica, se poate folosi fibra de carbon pt o masina obisnuita pt a-i scadea greutatea la jumatate, prin urmare si consumul va fi ca al unei masini electrice, adica redus la jumatate.
Concluzia - daca vrei sa faci un lucru bun, trebuie sa fii independent si nu sa depinzi de altul. Ori japonezul inca este dependent de motorul cu ardere interna la aceasta masina. Asa ca nu tine vrajeala cu masinute ecologice. Haideti sa mai curga ceva apa pe garla, si mai vedem :P
Masina aia la care visezi tu eu o conduc des dar sunt fercit daca scade sub 20% in oras, asta este o masina ideala atat de oras cat si in afara, confortabila, dotata, sigura si de lux in categoria ei, cum de lux este si Mini in categoria lui.
Daca tie nu-ti place nu trebuie sa o ridiculizezi, ca si eu pot sa ridiculizez Fiesta ta sau Golful 3 al cocalarului.
http://www.toyota.ro/Images/Prius_tcm420-495415.pdf
@Ivanoff: Cat despre Priusul tau, vai si amar, alea's performante?
O sa fiti surprinsi de rezultate si nici nu costa vreuna 20.000E.
Repetati testele astea cu motoare ca:
- 1.3 JTD de la Fiat,
- 1.5 DCI de 85 cai de la Renault/Logan
- Smart diesel cu motor de 45 cai are si emisii mai mici decat Prius.
http://www.topgear.com/uk/smart/fortwo/road-test/cdi-pure
Cum sa dai 20.000E pe o masina care nu faci nici performanta, nu arata nici macar chic, nu e 4x4, nu e super economica iar iar bateriile sunt consumabile.
Hai sa fim seriosi si sa revenim cu picioarele pe pamant si sa ne vedem lungul nasului
Prius este un compromis. Dar unul placut.
Multi dintre voi sunt doar "simpli" utilizatori de "bemveuri" si alti bolizi.
Atata timp cat nu stapaniti cunostiinte minime, abtineti-va de la comentarii gen "cocina" sau altele, chiar nu aveti drpetul la opinii de acest gen. Continuati-va demonstratiile de forta prin urbe ziua si prin cluburi noaptea si lasati aprecierile pe seama celor care, efectiv, stiu cu ce au de-a face.
Va doresc numai bine !
Avand in vedere ca este vorba de un test efectuat exclusiv in oras, un atu al unei masini de oras este dimensiunea care este de indicat sa fie cat mai redusa.
In peste 90% din masinile din oras veti vedea un singur om care are o dupa el o geanta/servieta/rucsac.
Comportamentul motoarelor 1.3JTD, 1.6HDI si 1.5 DCI va va surprinde in afara orasului si va asigur ca le veti gasi pe masini cu dimensiuni generoase.
Singura masina care face rabat la spatiu si comportament in afara orasului este Smart.
Te rog sa pui in balanta si preturile de achizitie de noi ale masinilor ce pot fi achizitionate cu motoarele respective, desi se gasesc pe toate drumurile si la mana a doua.
Astfel, daca este vorba de economie la orice si mai ales combustibil, nu cred ca cineva e dispus sa plateasca 20.000E pe un Prius plin de baterii.
Cine vrea economie va alege alternativa mult mai ieftina de la alta marca cu motorizare diesel.
Sunt multe masini in ziua de azi care au un consum urban de aproximativ 6% in conditii de mers vioi.
Modelul Toyota este o compacta cu un tren de propulsie alternativ. Are avantajele unei compacte de segment C (spatiu, habitabilitate, confort, comportament dinamic extraurban), insa reuseste - prin prisma modului de propulsie - sa consume foarte putin si in oras.
Testul nostru a cautat sa vada cat de putin consuma masina in oras, fara a lua in calcul celelalte caracteristici ale modelului. Si Prius reuseste multe, dupa cum vezi.
Nu crezi ca cineva e dispus sa plateasca 20.000 de euro pe un prius plin de baterii? Pai nu prea e plin de baterii :) Tocmai asta e farmecul. In plus, se gasesc destui care sa plateasca suam asta. In Japonia, Prius este cel mai vandut model de pe piata de sapte luni incoace. Si doar eu stiu cat as vrea ca romanii sa aiba filosofia de piata a japonezilor :)
Daca vreti sa faceti ceva care sa fie acceptabil, porniti cu 3 masini la acceasi ora in acceasi zi si atunci mai vb, pana atunci, automarket va doresc numai "succes-uri" dinastea :))
http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/used_car_reviews/article3552994.ece
as mai avea de adaugat la comentariul tau
"masina asta nu e pentru romani.
Romanii vor
150 de cp minim diesel
consum de 5-6 %
sa fie alba
portbagaj mare, sa fie
sa fie bmw sau mercedes, iar daca nu au bani de astea 2 o sa isi cumpere audi sau vw si o sa sustina sus si tare ca audi e mai tare ca bmw...dar in sinea lor viseaza la un bmw"
si cine nu isi permite nici unul din astea isi cumpara duster, ca doar e geep, si are si porbagaj si e si pe motorina, problema e cu caii si cu stelele la siguranta, da oricum are un geep in fata blocului
:)
Sunt sigur ca ai mers cu multe :))
Pustiule, tu cred k nu stii ce vorbesti. First of all, masinuta asta are performante super pentru cat consuma iar la design bate toate caramizile germane gen BMW, Audi, Merc & others. Nu ma intelegeti gresit, imi plac mult masinile facute de cele trei companii insa la capitolul design nici una nu bate japonezele
Second of all, japonezii fac cele mai fiabile masini si cu cele mai "fasnete" acceleratii.
Sfatul meu este sa mai studiezi
Motor Ford Fiesta: 1,6 L Duratec Ti-VCT 120 CP:
- Capacitate cilindrică (cmc): 1590
- Cutie de viteze: 5 M/T
- Putere maximă (CP@RPM): 120@-
- Cuplu maxim (NM@RPM): 152@-
- Viteza maximă (km/h): 193
- Acceleraţie 0-100 km/h (s): 9,9
- Carburant: benzină
- Standard emisie noxe: Euro 4
- Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 7,9/4,7/5,9
- Emisii CO2 g/km: 139
Motor Toyota Prius: 1.5 L VVT-i
- Capacitate cilindrica (cmc): 1497
- Cutie de viteze: automată VVT
- Putere maxima(CP@RPM): 78@5000
- Cuplu maxim (NM@RPM): 115@4000
Motor electric:
- Putere maxima(CP@RPM): 68@1200-1540
- Cuplu maxim (NM@RPM): 400@0-1200
- Viteza max (km/h): 170
- Acceleratie 0-100km/h (s): 10,9
- Carburant: benzina
- Standard emisie noxe: Euro 4
- Consum intraurban/extraurban/mixt (l/100km): 5/4.2/4.3
Deci cea mai buna Fiesta este mai rapida cu o secunda decat Prius DAR consuma de 2 ori mai mult (cand ii dai talpa sa scoti 9.9s cifrele tale creeeeesc, dar la Toyota nu cresc asa mult deoarce e ajutata de motorul electric).
Nu vad unde asa mari performante la cutiuta ta
Va salut si sa auzim numai de bine!
si inca o intrebare... vorbeam cu niste prieteni de aceasta masina si m-au intrebat "daca ramai fara benzina... merge numai pe electric?" va multumesc anticipat...
super tare articolul... tot asa!!!