Tesla a început în luna august producția primelor unități ale noului Model 3, care a primit aproximativ 400.000 de precomenzi. Principala provocare pentru constructorul american este să fie capabil să livreze mașinile conform planului anunțat inițial, iar pentru moment lucrurile nu decurg atât de bine.
Conform unui anunț făcut în iulie, Tesla și-a propus să producă 1.500 de unități Model 3 în luna septembrie, însă raportul financiar publicat în noaptea de luni spre marți arată că numărul total al unităților produse a fost de numai 260, adică de circa 6 ori mai mic. Dintre acestea, doar 220 de unități au fost livrate cumpărătorilor.
În comunicatul de presă, Tesla afirmă că au existat o serie de "blocaje de producție" ca urmare faptului că "unele subsisteme de producție au necesitat mai mult timp pentru activare". Pe de altă parte, Tesla insistă că problemele de producție au fost deja remediate și că nu există nicio defecțiune fundamentală în cadrul procesului.
"Este important să evidențiem că nu există probleme fundamentale cu producția lui Model 3 sau pe lanțul de furnizare.
Înțelegem ce trebuie să corectăm și suntem încrezători că vom rezolva blocajele de producție în scurt timp", menționează constructorul într-un comunicat de presă.Raportul menționează de asemenea ca Tesla a livrat 26.150 de unități în perioada iulie-septembrie, dintre care 14.065 de unități Model S și 11.865 de unități Model X. De altfel, acesta a fost cel mai bun trimestru din istorie pentru Model S și Model X, iar Tesla anticipează că la finalul anului va depăși pragul de 100.000 de unități livrate. Întrucât în prima jumătate a anului a lvrat 47.077 de unități, Tesla va trebui să livreze 26.773 unități în ultimele 3 luni ale anului pentru a-și îndeplini acest obiectiv.
Via Tesla
Elon Musk cu a sa SpaceX a dovedit că este posibil.
Space X a ajuns din urmă (pornind de la zero!!!) ce au făcut marile puteri și guverne cu bugete colosale timp de zeci de ani.
Tesla va prinde avânt și va face istorie.
SpaceX ia ruinat pe cei de la United Launch Alliance.
In timp ce ULA cerea $420+Mil per lansare asta cu motoare rusesti, SpaceX a ajuns sa ceara $90Mil cu motoare de conceptie proprie, sub un sfert din pret. SpaceX le-a furat toti clientii. ULA a ajuns in asemenea hal incat sa nu mai participe la licitatii pentru ca stiu ca nu pot concura la pret. ULA se concentreaza sa faca si ei o racheta reutilizabila. Sunt in cursa contra-cronometru, daca nu vor reusi sa o termine inainte sa termine banii vor intra in faliment. Acum 5 ani aveau monopol si radeau de SpaceX, iar acum aroganta i-a adus in pragul falimentului.
totusi sunt la prima Giga-fabrica si care nu era nici 100% terminata, si pe masura ce o fac, pun si eolienele, solarele deasupra (toate masinile vandute se vand incarcate 40-50% care azi fara energia verde gratis proprie, ii costa pe Tesla) si au vanzari care cresc cresc mereu
important este ca aceasta crestere sa vina in maxim 2-3 ani pentru ca vin pe piata CONCURENTA ceilalti producatori care s-au trezit !
Daca nu o face in 2-3 ani, Tesla risca mult, pentru nu isi vor recupera investitiile si vor fi intr-o situatie grava, desi sunt cu 5-10 ani tehnlogic fata de toti producatorii auto, nu numai pentru partea electrica ci si cea software !
Sa nu uitam ca sistemele electrice / electronice si software au ajuns sa faca ca Tesla cu doua motoare (fata - spate) sa consume mai mult la 100km (sau mile - sic!) decat cu un singur motor fata !!!
au ingineri foarte buni !