Reputata publicație americană Consumer Reports, specializată în testarea de produse din toate domeniile și foarte apreciată în SUA datorită caracterului său independent, susține într-un articol publicat astăzi că Tesla Motors ar trebui să retragă de pe piață sistemul Autopilot, care le permite mașinilor să se conducă singure. Mai mult, americanii susțin că Tesla ar trebui să redenumească pachetul tehnologic pentru că actualul nume "este derutant și periculos".
Cererea publicației Consumer Reports vine în urma accidentului în urma căruia un șofer Tesla Model S și-a pierdut viața în timp ce mașina se afla în mod Autopilot. Autoritățile americane studiază cazul și vor anunța rezultatul analizelor în următoarea perioadă.
"Prea multă autonomie prea repede" este titlul articolului apărut astăzi în Consumer Reports, revistă care în 2014 îi acorda lui Tesla Model S un calificativ de top doar pentru ca la doar câteva luni distanță să retragă recomandarea din cauza unor probleme de fiabilitate a mașinii.
"Promovând sistemul sub denumirea Autopilot, Tesla le oferă clienților o impresie falsă a siguranței. Pe termen lung, tehnologiile avansate de siguranță activă pot să transforme șoselele într-unele mai sigure. Dar astăzi suntem foarte îngrijorați de faptul că clienților le este vândută o grămadă de promisiuni în legătură cu o tehnologie încă netestată. Tesla ar trebui să nu mai permită virarea automată în mașinile sale până când își reprogramează sistemul să recunoască faptul că mâinile șoferului sunt pe volan", susține Laura McCleery, vicepreședinte Consumer Reports.
"Consumatorii nu trebuie să fie șoareci de laborator pentru programele de siguranță Beta ale constructorilor auto. În același timp, autoritățile trebuie să îmbunătățească criteriile după care acceptă aceste elemente de siguranță activă pe mașini", încheie Consumer Reports.
Consumer Reports își cumpără singuri produsele testate
Publicația Consumer Reports a apărut pentru prima dată în 1936 și este una dintre cele mai respectate reviste de teste ale produselor din toate domeniile în Statele Unite.
Conforme regulilor casei, autorii testelor achiziționează produsele la prețul pieței, de cele mai multe ori în mod anonim. Consumer Reports nu acceptă publicitate în revista la care sunt abonați 3.8 milioane de americani site-ul cu 3.2 milioane de utilizatori plătitori. Abonamentele anuale costă 30 de dolari, iar revista apare pe piață lunar.
Titlu AM: „TESLA MOTORS ATACATĂ DUR”
No further comment.