Tesla Model X se prezintă în varianta de serie: autonomie de 413 kilometri și zero emisii
de Sebastian Toma
Miercuri, 30.09.2015
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Americanii de la Tesla Motors au prezentat noul Model X în varianta de serie. SUV-ul are tracțiune integrală, portiere spate cu deschidere verticală și o autonomie de 413 kilometri.
Esential510CP are motorul din spate al lui Tesla Model X P90D.
263CP asigură motorul din față al lui Tesla Model X P90D.
2.449kilograme cântărește varianta de serie a SUV-ului american.
Tesla Model X, primul SUV electric de serie disponibil la vâanzare, a debutat pe piața din Statele Unite ale Americii. Acesta va fi comercializat în viitorul apropiat și în Europa, iar modelul americanilor reușește să impresioneze prin păstrarea unor trăsături excentrice de la concept, cum ar fi portierele spate cu deschidere verticală. Mai mult decât atât, varianta de bază are o autonomie de 413 kilometri, în timp ce modelul de vârf poate să parcurgă un total de 402 kilometri. Varianta de bază a SUV-ului electric, numită 90D, este capabilă să accelereze de la 0 la 96 km/h în 4.8 secunde, în timp ce versiunea de vârf, P90D face același lucru în 3.2 secunde. Ambele au tracțiune integrală și șapte locuri.
Suspensia lui Tesla Model X este pneumatică cu cinci setări predefinite, garda la sol maximă fiind de 230 milimetri. În plus, modelul are banchetă spate cu trei scaune glisabile independent, trei rânduri de scaune destinate pasagerilor adulți (al treilea fiind pliabil in portbagaj), sistem de parcare automată Autopilot și anunță o capacitate de tractare de 2.268 kilograme. Fabricantul anunță și un sistem de prevenire a rostogolirii și se așteaptă la punctajul maxim la toate testele de siguranță standardizate la care va fi supusă mașina.
Model X are cel mai mare parbriz oferit vreodată pe un automobil de serie.
Tesla Model X are un sistem de climatizare cu mod de apărare împotriva armelor biologice, capabil să oprească bacteriile și virușii să intre în habitaclu, iar plafonul panoramic este legat de parbriz, o premieră în clasa SUV/crossover.
Portiera șoferului poate să se închidă și să se deschidă singură atunci când se apropie proprietarul de mașină, iar portierele din spate au un set de balamale speciale care permit deschiderea acestora și în spațiile înguste. În plus, acestea au senzori ultrasonici care detectează cât de mult se pot deschide portierele.
SUV-ul americanilor are trei rânduri de locuri.
Americanii de la The Verge au avut ocazia să testeze noul Model X. Iată primele lor impresii.
cred ca vremea pentru o electrica vine mai repede decat ma asteptam. In Olanda deja majoritatea taxiurilor sunt Tesla, si pe autostrada e imposibil sa nu vezi una la 5 minute. Practic, e plin de ele. Si cu un SUV cred ca dau lovitura definitv.
Singurul concurent real acuma e renault zoe si nissan leaf, nici un constructor premium nu e in stare sa vina cu o contraoferta electrica, si cererea e enorma.
Cea mai inovativa masina a secolului.Ma mir ca mafiotii turbo-downsizing l-au lasat pe Musk sa-si puna in practica ideile.Sau poate aveau nevoie de idei.
Frumos, frumos totul. Insa pretul de pornire e 132.000 $ in SUA. A fost anuntat de curand. Ramane o marca premium la care majoritatea doar vom visa. Vom visa mult si dupa o compacta electrica la un pret decent, la 20.000 de euro intr-o echipare medie.
Ce mi se pare tare totusi.....si nu am vazut pe nimeni sa faca legatura...e ca lipsa infrastructurii impinge producatorii sa dezvolte intr-un timp relativ scurt (cativa ani raportat la istorie nu mi se pare mult) acumulatori cu autonomie din ce in ce mai mare.
@scrooge
Tesla nu dezvolta acumolatori. Range-ul a crescut datorita calitatii acumulatorilor. Au ales acumulatori de cea mai buna calitate la fel cum face si Apple pentru Iphone.Cifrele sunt intr-adevar impresionante.4-500 km cu o incarcare e impresionant.
Consumul transformat in echivalent benzina iese undeva sub 3% pentru o masina de 2 tone. Fantastic.
@Ilici....ok nu dezvolta personal Tesla....dar in calitate de vanzator de acumulatori prin intermediul autoturismelor sale poate pune mai departe presiune pe producator.....si oricum cred ca legatura dintre ei e mult mai stransa in privinta dezvoltarii acumulatorilor decat una normala de vanzator-cumparator.
@NEDC, mergand pe principiul ca "50.000 EURO pentru o marca de care ieri nu auzise nimeni." , desi are vreo 12 ani in spate, ar insemna ca abia peste vreo 50-100 de ani sa fie bagat in seama, iar 50.000 euro... nu stiu de unde i-ai scos. Masina asta face mult mai mult si chiar merita fiecae banut.
Pina una-alta poti ramane la beamveu ursulet din '92, neaparat tdi. Are istorie si nici nu costa mai mult de 500 de euro.
$130.000 e mult dar cand te gandesti ca are 770cp parca nu mai e asa mult. Varianta "ne-sport" care are "doar" 500cp si autonomie mai mare probabil e vreo $100.000
Singurul concurent real acuma e renault zoe si nissan leaf, nici un constructor premium nu e in stare sa vina cu o contraoferta electrica, si cererea e enorma.
Bravo lor. Sper sa rupa odata trendul combustibililor fosili si macar pe sosele sa scapam de fum, ulei si zgomot. Le tin pumnii.
Singura problema este lipsa de infrastructura care sper sa se rezolve cat mai repede. Fingers crossed!
cand o sa il depaseasca pe xc 90 la siguranta imi mananc palaria
Tesla nu dezvolta acumolatori. Range-ul a crescut datorita calitatii acumulatorilor. Au ales acumulatori de cea mai buna calitate la fel cum face si Apple pentru Iphone.Cifrele sunt intr-adevar impresionante.4-500 km cu o incarcare e impresionant.
Consumul transformat in echivalent benzina iese undeva sub 3% pentru o masina de 2 tone. Fantastic.
Problema e pretul care va trece lejer de 50.000 EURO pentru o marca de care ieri nu auzise nimeni.
Pina una-alta poti ramane la beamveu ursulet din '92, neaparat tdi. Are istorie si nici nu costa mai mult de 500 de euro.
Alffel, o masina minunata, cel putin estetic vorbind.