Tesla Motors justifică reuşita lui Model S prin faptul că automobilul lor electric beneficiază de o structură complet nouă, realizată de la zero.
Reprezentanţii Tesla susţin că ar fi putut obţine punctajul maxim la testelele de siguranţă IIHS şi NHTSA prin întărirea modelului în punctele slabe testate de respectivele organisme, dar constructorul american a insistat să-şi deruleze propriile teste pentru a crea un automobil cât mai sigur. Experţii NHTSA spun că modelul a obţinut punctajul bun datorită lipsei unui motor cu ardere internă şi a amplasării acumulatorilor sub celula pasagerilor, ceea ce a permis dezvoltarea unei zone mai mari de deformare controlată în caz de impact şi întărirea celulei pasagerilor. Un exemplu al rezistenţei deosebite prezentate de Tesla Model S este comportamentul modelului în cazul probei de comportament la răsturnare. În cadrul acestei probe, inginerii folosesc o presă hidraulică pentru a aplica o forţă pe plafonul vehiculului, pentru a afla cât de rezistent este acesta în cazul unui accident. Modelul electric din California a reuşit să strice presa respectivă, ultima valoare înregistrată de presă find de 4G. Reprezentanţii Tesla au explicat cât mai plastic situaţia, spunând că ar putea să pună patru modele Model S pe plafonul unui alt Model S, fără ca plafonul acestuia să se surpe.Tesla Model S obţine cel mai mare punctaj din istorie la testele de siguranţă NHTSA
Tesla Model S, vehiculul electric de serie care fascinează publicul din întreaga lume, a reuşit să distrugă un dispozitiv de testare a forţelor G folosit de americanii de la NHTSA în timp ce-i evaluau siguranţă. Modelul a primit cel mai mare punctaj din istoria instituţiei.
Tesla Model S a obţinut cel mai mare punctaj în cadrul testelor de siguranţă organizate de americanii de la NHTSA. Modelul electric a reuşit să depăşească etalonul la toate cele cinci probe la care a fost supus, punctele obţinute de acesta totalizând echivalentul a 5.4 stele de siguranţă, susţin reprezentanţii Tesla. Potrivit datelor furnizate de NHTSA, Model S a intrat într-un club select, unde se află doar 1% dintre modelele noi testate de organismul american, toate având în comun o singură trăsătură, clasificarea de cinci stele de siguranţă. Graţie punctajelor obţinute în cadrul testelor de siguranţă, Model S este autoturismul cu cea mai mică probabilitate de rănire a unui pasager în cazul unui accident în raport cu toate testele guvernamentale derulate până în prezent.
Citeşte şi...
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Felicitari, Elon Musk si toata echipa Tesla!
Acum EuroNCap chiar ar trebui sa ajunga la 7-8 stele!
P.S.: Destul de nasol in fata, nu?
Cu cat e mai nasol in fata, e cu atat mai bine pentru pasageri, daca zona lor nu este afectata. Deformarea/dezintegrarea masiva a zonelor predispuse la impact puternic inseamna o absorbtie mai buna a socului.
Cu cat o masina se deformeaza mai putin, cu atat socul va fi mai mare pentru pasageri. Plm, chestii elementare!
In alta ordine de idei, constructor american, NHTSA organizatie americana. Mai asteptati si alte teste care sa confirme aceste performante.
Cum zicea si @lorinczi.thomas,cei de la EuroNCap ar trebui sa mai adauge cateva stele in plus pe langa cele 5 cand vor testa aceasta masina.
Tot respectul pentru TESLA!
As fi curios sa vad si un EURONCAP
Tot respectul pentru echipa Tesla, sa scot cel mai bun puctaj din prima este ceva de laudat.
Am vazut la Video-ul cu impactul lateral cum oglinda interioara sare din locas si ''aterizeaza'' aproape de sofer, astfel incat combinat cu bancheta ''cangur'', nu prea este foarte sigur!
@Bot, aceleasi consideratii ar fi valabile si in cazul lui Buick Verano, de exemplu, chiar daca acesta are motor cu ardere interna.
In momentul de fata, se pare ca, pentru un grad inalt si confortabil de siguranta, trebuie sa te orientezi catre Volvo, Subaru, Suzuki, RIGM si...Tesla! Sigur ca vor dori si alte companii sa le concureze sub acest aspect crucial, dar oare cele cinci enumerate vor stagna si le vor lasa pe celalalte sa le ajunga din urma?
Bancheta e doar un burete in principiu, nu poate cauza raniri in caz de accident, plus ca este prinsa intr-o balama, iar cealalta parte e bineinteles libera, pentru a se putea rabata si a face loc spatarului cand acesta vine in jos pentru a mari spatiul cargo. Apoi, la impact e normal sa se desprinda bancheta cand nu are sarcina pe ea (niciun pasager pe ea). Daca ar fi fost ocupata, ramanea la locul ei cu siguranta.
Dar....asa e romanul, e in stare sa gasesca nod in papura si unui atom, ca e prea mic, prea turtit, prea ca la tara. Dupa cum spuneam, masina asta e atat de buna incat deranjeaza vizibil pe multi, asa ca hai sa-i fabricam niste defecte: ba ca-i sare bancheta, ba ca-i vine oglinda nu stiu cum, ba ca e manarie americana, ba ca (in timpul unui accident, cat tupeu!!!) se stinge ecranul din bord.
Acum stiu ...de-asta nu o sa va luati Model S, ca-i sare bancheta. Pretul masinii n-are nicio legatura.
Nu contest calitatile masini dar nu gasesc normal fenomenul,
Nu exclud faptul ca bancheta s-a deplasat din cauza fixarii firelor de la captori sau in urma pregatirii masinii au demontat si au remontat-o prost.
Dar nici sa spui ca daca ai Tesla este obligatorie prezenta pasgerului in spate
Aia nu e bancheta,terminati cu prostiile! Sunt niste elemente de la aparatura de testare.
Nu primea un punctaj asa mare daca bancheta ''zbura'' de la locul ei.
Cam tarziu @gelu,incepusem sa-mi fac griji pentru tine.Gata,ai gasit nodul in papura??
Degeaba,daca nu zici si ca Leaf e mai bun decat Model S!
Asta e gelu anti-americanu'......
Tu ai revolutionat industria spatiala si pe cea a energiei solare si pe cea a automobilelor.
Jos Palaria si alte multumiri pt contractele acordate.