Tesla Model S impresionează în Norvegia: este cea mai vândută maşină în luna septembrie

de Mircea Meșter
Marti, 08.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Anomalie sau semn de normalitate? Modelul electric Tesla Model S a reuşit să bată VW Golf în vânzări în Norvegia în luna septembrie, adunând o cotă de piaţă de peste 5 procente în statul scandinav.

Esential 14.300 de exemplare Tesla Model S au fost vândute în acest an în SUA.
5.1% este cota de piaţă a modelului electric american în septembrie pe piaţa norvegiană.
Între un accident care a atras atenţia întregii lumi auto şi o creştere a vânzărilor în Statele Unite, modelul electric Tesla Model S reuşeşte performanţe de excepţie în ţările care deţin o infrastructură dezvoltată. Este şi cazul Norvegiei, acolo unde modelul electric al celor de la Tesla a reuşit să termine luna septembrie pe prima poziţie în clasamentul vânzărilor de maşini, depăşind bestseller-ul Golf. Reuşita este cu atât mai interesantă cu cât preţul unui exemplar Model S în Norvegia este de circa 85.000 de euro.

Conform statisticilor oferite de autorităţile norvegiene, Tesla a reuşit să vândă 616 exemplare Model S în luna septembrie. Având în vedere că în statul nordic au fost cumpărate în total 12.168 de maşini luna trecută, modelul american a reuşit să adune o cotă de piaţă de 5.1%, cu 0.5 procente mai bună decât cea a lui VW Golf, clasat pe poziţia secundă a clasamentului vânzărilor.

Cererea pentru această maşină este enormă şi comenzile nu par să se oprească.

Avem o mulţime de clienţi pe lista de aşteptare în acest moment.

Joar Tenfjord
Directorul Tesla Motors Bergen
Analiştii auto norvegieni susţin că această situaţie are şanse să continue şi în octombrie, compania Tesla fiind confruntată cu o problemă pozitivă: biroul local a realizat liste de aşteptare pentru clienţi, unii dintre aceştia fiind dispuşi să plătească cu 10-15 mii de euro mai mult pentru a achiziţiona maşina de la cei cărora aceasta le-a fost deja livrată. 

Secretul cererii enorme de care se bucură Tesla Model S este legat de facilităţile pe care le primesc posesorii unei astfel de maşini în Norvegia. Astfel, la achiziţia unui Model S nu trebuie plătite taxele enorme impuse pe această piaţă la achiziţia unei maşini (un BMW Seria 5 se ridică la acelaşi nivel de preţ cu taxe incluse), în timp ce parcările din centrul oraşelor sunt gratuite, staţiile de încărcare sunt utilizabile gratuit iar liniile expres de pe autostrăzi pot fi şi ele folosite de maşinile electrice.

Comentarii (23)

  • AndreiRN
    Felicitari Elon pt ca ai deschis usa in acest domeniu.
    Acum fa-mi si mie un camion electric ca de incarcarea bateriilor ma ocup eu.
    14 36
  • @AndreiRN....pari ca te tragi de sireturi cu Elon Musk asa cum facea si Miky Alexandrescu cu Alain Prost. N-am sa uit niciodata cum se lauda el ca a pus mana pe umarul lui Prost. Din nefericire i "s-a luat".

    Si acum revenind la subiect: eu zic ca e vorba de o normalitate. O societate civilizata intodeauna va incerca noul. Dar o parte din societatetea romaneasca inca viseaza la motoare de 3 litri in sus.
    40 14
  • Unde e @gelu sa ne zica din nou ca Model S nu e fiabil si ca are probleme cu acumulatorii
    El prefera Nissan Leaf.......mda,are gusturi ''fine'' :)))))
    19 32
  • @vianu
    Tesla vine din tara unde un motor de 3 litri este considerat minimul necesar, cele de 2 litri minuscule, iar cele de 5-6 litri inca fac vanzari foarte bune, deci despre ce vorbesti?
    20 12
  • O masina perfecta pentru o tara civilizata. Nu intamplator tarile nordice sunt in topul nivelului de trai, la indici de "fericire", multumire, mandrie fata de propriul popor, samd.
    Cat despre Tesla, toata lumea sare in sus ca a luat foc una singura, dar uita de zeci de masini care ard zilnic in accidente pe tot globul.
    22 29
  • Gerula
    Chiar este o masina cu fiabilitate problematica.
    30 28
  • E putin relevant rezultatul de vanzari pe o singura luna. Oricum e bine ca acolo in Norvegia o pot stinge cu zapada in cazul in care ia foc.
    35 17
  • @liviu
    :))) simpatic comentariu....
    Acum serios vorbind, norvegienii nu dau banii pe orice ! Deci e ceva de capul ei....
    19 17
  • @ha...observ un usor retardism la tine. Altfel nu pricep de ce nu esti in stare sa folosesti un nick-name mai de doamne ajuta

    Arata-mi un singur comentul de-al meu in care am spus ca Tesla are probleme de fiabilitate. Din cate stiu sunt unul din cei mai infocati sustinatori ai electricelor in general si al Teslei in special.
    15 7
  • @@vianu eu vorbesc despre o tara civilizata si despre romania

    Dar pentru a fi in ton cu tine iti spun doar ca Prius s-a nascut practic si a crescut intr-o tara unde un motor de 3 litri este considerat minimul necesar, cele de 2 litri minuscule, iar cele de 5-6 litri inca fac vanzari foarte bune, deci despre ce vorbesti?

    sa ai o seara buna
    12 2
  • AndreiRN
    @vianu
    Mi-ar face placere sa ma trag de sireturi cu Elon Musk si ii urmaresc cariera de vreo 10 ani si primesc emailui de la una din firmele lui lunar.
    Anul trecut chiar am aplicat la Space X dar fara success.
    Dar in prezent ca manager la o firma care produce pt Tesla in valoare de $8 mill pe luna am o oarecare implicare modesta.
    Vor ca in 6 luni sa ajungem la $13 mill.
    10 25
  • @andrei
    m-as muta si eu sa lucru pt tesla, unde imi pot trimite cv-ul?
    14 2
  • Daca este un loc din Europa unde masinile electrice se pot impune, acela este cu siguranta reprezentat de tarile nordice. In unele situatii nici nu se merita sa ai acolo altceva in afara de o electrica. Posibilitatile de incarcare ale acumulatorilor sunt multiple iar reteaua este probabil cea mai bine pusa la punct din lume. La fel este si in cazul service-urilor. Nu stiu in schimb cam cat ar costa intretinerea comparativ cu o masina conventionala, si aici nu ma refer la revizii.
    Daca ar avea si Romania atatea statii electrice de reincarcare la cate benzinarii avem... sau uite, hai jumatate, si evident sa imi permit sa cumpar o masina electrica... cine stie?!
    Pana atunci sper sa mai fie Twizy in productie. Mi se pare cea mai cool si practica chestie pe care o poti folosit intr-un oras precum Bucurestiul.
    19 1
  • ev-sales
    In Norvegia, Nissan Leaf e o prezenta destul de comuna.
    Nissan Leaf are 66% cota de piata in 2013, iar Tesla 18%.
    23 10
  • AndreiRN
    Daca aveai un nume iti dadeam eu adresa mea si ma uitam la CV-ul tau dar asa se pare ca ai aruncat doar vorbe in vant.
    Pana acuma pentru 8 noi veniti am gasit posturi in cursul anilor.
    2 16
  • Daca tu esti manager la o firma care produce de 8 mil pe luna pt.Tesla, si mai esti si raspunzator de angajari, poti sa explici, cum mai ai timp sa aberezi pe @automarket? Tu chiar crezi ce spui? Chiar trebuie sa-ti aloci asemenea merite? Crezi ca da cineva un shit pe ce spui tu aici? Mai mult ca sigur ca sunt o gramada de mafioti pe plaiurile mioritice!O sa inchei eczat ca prietenul mafia: esti pathetic,man! Mai bine te-ai apuca sa vinzi miere.Poate gasesti si o solutie mai buna la "varoa".Cu ciobanestii germani,cum mai merge? Ki ora, bro !
    23 3
  • Bravo celor de la Tesla pentru ca stiu ce este nevoie si unde este nevoie. Pe langa parcari gratuite si incarcare in oras (ce-i drept astea sunt oferite de autoritati) Tesla are si de statii tip Supercharger pe autostrazile din Norvegia unde iti poti incarca gratuit bateriile in 30 de minute. Deci sa fim seriosi cine nu ar vrea combustibil gratuit in masina.

    Iar pentru cei care sunt cu preconceptii gen bateriile tin maxim 5 ani la aceste statii este optiunea de schimb de baterii in maxim 2 minute (in state costa intre 60 si 80$).

    Haideti cu salarii mai mari si infrastructura in Romania dracii nostrii guvernanti ca vrem sa respiram si aer.
    16 14
  • Model S are multiple calitati care sa justifice acest succes de piata, dar inca un factor pt care se vinde atat de bine in Norvegia, pe langa infrastructura este, sa recunoastem, ca norvegienii au venituri foarte mari. E tara cu cei mai multi milionari raportat la total populatie. Poate ca si in alte tari calitatea si tehnologia de varf s-ar vinde la fel de bine daca oamenii ar avea venituri precum norvegienii.

    Si inca ceva trebuie sa remarc: am vazut multi "specialisti" pe aici care se dadeau preocupati de autonomia electricelor in conditii de frig si frig extrem. Iata ca aceasta piedica, care daca ar fi fost reala, ar fi trebuit sa compromita vanzarile electricelor in tarile nordice, nu exista practic. O anumita afectare a autonomiei poate exista, deoarece la rece consumatorii de confort intra in functiune, dar nu pana acolo incat sa faca masina inutilizabila in zonele reci, cum decretau unii pe aici.

    Tehnologia electricelor are viitor, eu tot cred ca problema autonomiei este falsa, deoarece ne raportam prea mult la vechea infrastuctura a retelei de statii de carburant, desi la o tehnologie a vehiculului total diferita trebuie sa avem in vedere si o infrastructura de alimentare total diferita. In primul rand tehnologia acumulatorilor va evolua. Presupunand totusi ca nu va evolua, se poate crea o retea de alimentare cu energie prin inductie pe toate drumurile pricipale, astfel ca pe oriunde ar merge masina, ea ar fi permanent conectata, ar merge pe curentul pe care-l preia din cablurile inductoare subterane. Fiecare masina ar avea un contor de consum pentru energia absorbita din retea, care va transmite indexul de consum la sfarsit de luna catre furnizorul de energie, care la randul lui va cuprinde consumul masinii in factura lunara de energie. Deci masina ar fi ca un troleibuz. Acumulatorul ar urma sa intre in functiune cand masina paraseste drumurile electificate, care ar fi de dorit sa fie cat mai putine, iar daca cineva ar merge totusi numai pe astfel de drumuri secundare neelectrificate ar ramane solutia incarcarii la priza de acasa sau la statii. Asta e viziunea mea, ar presupune ceva costuri de creare a infrastructurii, nu pot sa estimez correct la cat s-ar ridica pt o tara precum a noastra, dar costurile s-ar recupera garantat. Nici constructia unei benzinarii la urma urmei nu e ieftina, o cunostinta de-a mea a ridicat acum cativa ani in Dolj o benzinarie particulara cu aprox 1 mil Euro. Nu mai pun costurile uriase ale extractiei, rafinarii si transportului carburantilor la statiile peco. Deci totul este sa se vrea si sa existe suficienta hotarare pentru a ne rupe definitiv de carburanti si putere de lupta economica si politica cu petrolistii.
    16 12
  • Eu zic ca gratuitatea la incarcarea acumulatorilor e cheia succesului. NU-i de colo sa-ti cumperi o masina si sa nute coste nimic combustibilul. Plus educatia...
    3 2
  • AndreiRN
    @ Lache
    Tesla a ales o firma de aeronautica pt a produce piesele cu vizibilitate mare si de fapt este o treapta mai jos pt firma mea.
    Sambata aceasta avem extractie de m,iere si daca esti interesat the poti prezenta.
    Solutia la varroa este o solutie genetica pe care eu am implementat-o de 2 ani.
    Ciobanesti germani nu mai am ci acuma am Black Great Dane.
    Eu sunt sigur ca ai privit la rodul munci mele pe ecranele de TV sau cele mari cu mare placere.
    3 7
  • @AndreiRN

    nu ai o adresa de Linkedin? facebook? Site-ul companiei?

    Nu de alta dar ne faci extrem de curiosi
    7 0
  • AndreiRN
    Ba uite ca am 2 din 3 dar romanii s-au dovedit oameni de neincredere in ultimi 20 de ani.
    Azi sedinat mare de managers cu proprietarul.
    "Cum adica ati depasit capacitatea?"
    "Cine va opreste sa angajati si sa inchiriati/cumparati cladire pt marirea productiei pana la satisfacerea clientului?"
    O crestere de 60% nu e prea usoara.
    2 7
  • Ati uitat cel mai important amanunt.
    In Norvegia masinile electrice sunt (aviz parazitilor de la guvern) SCUTITE de TVA!, asta pe langa multe altele care se gasesc mai sus.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru