Conform statisticilor oferite de autorităţile norvegiene, Tesla a reuşit să vândă 616 exemplare Model S în luna septembrie. Având în vedere că în statul nordic au fost cumpărate în total 12.168 de maşini luna trecută, modelul american a reuşit să adune o cotă de piaţă de 5.1%, cu 0.5 procente mai bună decât cea a lui VW Golf, clasat pe poziţia secundă a clasamentului vânzărilor.
Analiştii auto norvegieni susţin că această situaţie are şanse să continue şi în octombrie, compania Tesla fiind confruntată cu o problemă pozitivă: biroul local a realizat liste de aşteptare pentru clienţi, unii dintre aceştia fiind dispuşi să plătească cu 10-15 mii de euro mai mult pentru a achiziţiona maşina de la cei cărora aceasta le-a fost deja livrată.Secretul cererii enorme de care se bucură Tesla Model S este legat de facilităţile pe care le primesc posesorii unei astfel de maşini în Norvegia. Astfel, la achiziţia unui Model S nu trebuie plătite taxele enorme impuse pe această piaţă la achiziţia unei maşini (un BMW Seria 5 se ridică la acelaşi nivel de preţ cu taxe incluse), în timp ce parcările din centrul oraşelor sunt gratuite, staţiile de încărcare sunt utilizabile gratuit iar liniile expres de pe autostrăzi pot fi şi ele folosite de maşinile electrice.
Acum fa-mi si mie un camion electric ca de incarcarea bateriilor ma ocup eu.
Si acum revenind la subiect: eu zic ca e vorba de o normalitate. O societate civilizata intodeauna va incerca noul. Dar o parte din societatetea romaneasca inca viseaza la motoare de 3 litri in sus.
El prefera Nissan Leaf.......mda,are gusturi ''fine'' :)))))
Cat despre Tesla, toata lumea sare in sus ca a luat foc una singura, dar uita de zeci de masini care ard zilnic in accidente pe tot globul.
:))) simpatic comentariu....
Acum serios vorbind, norvegienii nu dau banii pe orice ! Deci e ceva de capul ei....
Arata-mi un singur comentul de-al meu in care am spus ca Tesla are probleme de fiabilitate. Din cate stiu sunt unul din cei mai infocati sustinatori ai electricelor in general si al Teslei in special.
Dar pentru a fi in ton cu tine iti spun doar ca Prius s-a nascut practic si a crescut intr-o tara unde un motor de 3 litri este considerat minimul necesar, cele de 2 litri minuscule, iar cele de 5-6 litri inca fac vanzari foarte bune, deci despre ce vorbesti?
sa ai o seara buna
Mi-ar face placere sa ma trag de sireturi cu Elon Musk si ii urmaresc cariera de vreo 10 ani si primesc emailui de la una din firmele lui lunar.
Anul trecut chiar am aplicat la Space X dar fara success.
Dar in prezent ca manager la o firma care produce pt Tesla in valoare de $8 mill pe luna am o oarecare implicare modesta.
Vor ca in 6 luni sa ajungem la $13 mill.
Daca ar avea si Romania atatea statii electrice de reincarcare la cate benzinarii avem... sau uite, hai jumatate, si evident sa imi permit sa cumpar o masina electrica... cine stie?!
Pana atunci sper sa mai fie Twizy in productie. Mi se pare cea mai cool si practica chestie pe care o poti folosit intr-un oras precum Bucurestiul.
Nissan Leaf are 66% cota de piata in 2013, iar Tesla 18%.
Pana acuma pentru 8 noi veniti am gasit posturi in cursul anilor.
Iar pentru cei care sunt cu preconceptii gen bateriile tin maxim 5 ani la aceste statii este optiunea de schimb de baterii in maxim 2 minute (in state costa intre 60 si 80$).
Haideti cu salarii mai mari si infrastructura in Romania dracii nostrii guvernanti ca vrem sa respiram si aer.
Si inca ceva trebuie sa remarc: am vazut multi "specialisti" pe aici care se dadeau preocupati de autonomia electricelor in conditii de frig si frig extrem. Iata ca aceasta piedica, care daca ar fi fost reala, ar fi trebuit sa compromita vanzarile electricelor in tarile nordice, nu exista practic. O anumita afectare a autonomiei poate exista, deoarece la rece consumatorii de confort intra in functiune, dar nu pana acolo incat sa faca masina inutilizabila in zonele reci, cum decretau unii pe aici.
Tehnologia electricelor are viitor, eu tot cred ca problema autonomiei este falsa, deoarece ne raportam prea mult la vechea infrastuctura a retelei de statii de carburant, desi la o tehnologie a vehiculului total diferita trebuie sa avem in vedere si o infrastructura de alimentare total diferita. In primul rand tehnologia acumulatorilor va evolua. Presupunand totusi ca nu va evolua, se poate crea o retea de alimentare cu energie prin inductie pe toate drumurile pricipale, astfel ca pe oriunde ar merge masina, ea ar fi permanent conectata, ar merge pe curentul pe care-l preia din cablurile inductoare subterane. Fiecare masina ar avea un contor de consum pentru energia absorbita din retea, care va transmite indexul de consum la sfarsit de luna catre furnizorul de energie, care la randul lui va cuprinde consumul masinii in factura lunara de energie. Deci masina ar fi ca un troleibuz. Acumulatorul ar urma sa intre in functiune cand masina paraseste drumurile electificate, care ar fi de dorit sa fie cat mai putine, iar daca cineva ar merge totusi numai pe astfel de drumuri secundare neelectrificate ar ramane solutia incarcarii la priza de acasa sau la statii. Asta e viziunea mea, ar presupune ceva costuri de creare a infrastructurii, nu pot sa estimez correct la cat s-ar ridica pt o tara precum a noastra, dar costurile s-ar recupera garantat. Nici constructia unei benzinarii la urma urmei nu e ieftina, o cunostinta de-a mea a ridicat acum cativa ani in Dolj o benzinarie particulara cu aprox 1 mil Euro. Nu mai pun costurile uriase ale extractiei, rafinarii si transportului carburantilor la statiile peco. Deci totul este sa se vrea si sa existe suficienta hotarare pentru a ne rupe definitiv de carburanti si putere de lupta economica si politica cu petrolistii.
Tesla a ales o firma de aeronautica pt a produce piesele cu vizibilitate mare si de fapt este o treapta mai jos pt firma mea.
Sambata aceasta avem extractie de m,iere si daca esti interesat the poti prezenta.
Solutia la varroa este o solutie genetica pe care eu am implementat-o de 2 ani.
Ciobanesti germani nu mai am ci acuma am Black Great Dane.
Eu sunt sigur ca ai privit la rodul munci mele pe ecranele de TV sau cele mari cu mare placere.
nu ai o adresa de Linkedin? facebook? Site-ul companiei?
Nu de alta dar ne faci extrem de curiosi
Azi sedinat mare de managers cu proprietarul.
"Cum adica ati depasit capacitatea?"
"Cine va opreste sa angajati si sa inchiriati/cumparati cladire pt marirea productiei pana la satisfacerea clientului?"
O crestere de 60% nu e prea usoara.
In Norvegia masinile electrice sunt (aviz parazitilor de la guvern) SCUTITE de TVA!, asta pe langa multe altele care se gasesc mai sus.