Tesla a demarat ofensiva sa europeană cu noul Model S, sedanul electric în care americanii îşi pun mari speranţe, aşteptând vânzări mai mari decât cele ale roadsterului.
Constructorul de peste Ocean a anunţat că va vinde pe Bătrânul Continent doar versiunile superioare ale sedanului, alimentate de baterii cu 60 kWh şi 85 kWh. Aceasta din urmă va garanta o autonomie de 300 de mile, echivalentul a 480 de kilometri, similară unui automobil cu propulsie convenţională.
În Germania, preţul de bază pentru un Model S cu baterie de 60 kWh este de 71.400 de euro, însă nivelul superior de echipare Signature Performance poate ajunge chiar şi la 109.150 de euro. Ca o comparaţie, pe piaţa din Statele Unite, versiunea de 60 kWh costă 67.400 de dolari.
George Blankenship, vice-preşedintele departamentului de vânzări globale, susţine că diferenţa dintre preţul european şi cel nord-american vine din includerea TVA-ului regional, cumulată cu livrarea de la uzina Tesla din California şi cu modificările aduse maşinii pentru a îndeplini normele locale.Blankenship a declarat: ”Scopul nostru este să facem acelaşi nivel al profitului pe fiecare exemplar, indiferent de piaţa mondială pe care se vinde.”
Tesla plănuieşte să producă 20.000 de unităţi Model S în anul care vine şi să lanseze pe piaţă SUV-ul electric Model X în 2014.
via automotivenews (înreg.)
Poluare zero, zgomot imperceptibil si cum spun englezii, un "sense of occasion" neegalat sunt atribute care ii dau sanse foarte mari sa intre in lumea buna din Vest. Ii tin pumnii.
Sunt state unde este ZERO si state unde este 8.5%.
Europa este foarte birocratica si are impozite chiar ridicol cateodata.
Oricum este o masina frumoasa si buna si un pas in viitorul electic.