Tesla Model 3 va avea un singur ecran central, fără informații pe instrumentarul de bord. Explicația? "Mașina va deveni autonomă"

de Daniel Popescu
Miercuri, 29.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model 3 va beneficia de un singur ecran poziționat central, fără niciun fel de informații pe instrumentarul de bord. Elon Musk justifică decizia prin faptul că șoferii nu vor avea nevoie de informații când mașina va deveni autonomă.

La prezentarea conceptului care prefațează noul Tesla Model 3, imaginile cu interiorul au stârnit surprindere, întrucât acesta era dotat cu un singur ecran de mari dimensiuni amplasat central.

Pe instrumentarul de bord lipseau orice fel de informații cu privire la viteză sau nivelul de încărcare al bateriei, însă la vremea respectivă s-a considerat că, în versiunea de producție, aceste elemente vor fi introduse.

Iată însă că CEO-ul Elon Musk are din nou puterea să surprindă, după ce a anunțat într-o serie de mesaje publicate pe rețeaua de socializare Twitter că ecranul central va fi singurul disponibil pe Model 3. Astfel, nu vor exista detalii de bază pe instrumentarul de bord, dar nici tehnologia Head-Up Display, care este implementată de numeroși alți constructori.

Urmareste Automarket
Musk justifică această decizie prin faptul că, în cele din urmă, mașinile Tesla vor deveni autonome, moment în care persoana aflată în spatele volanului nu va mai conduce și, implicit, nu va mai avea nevoie de informații detaliate.

"Cu cât o mașină este mai autonomă, cu atât ai nevoie de mai puține informații.

Cât de mult te uiți la instrumentarul de bord când ești într-un taxi?", întreabă americanul.

Începând din toamna anului trecut, toate mașinile Tesla sunt echipate cu un pachet hardware capabil să le permită rularea autonomă în 2017, după un update software. Pachetul include 8 camere video, 12 senzori noi, un radar și o putere de procesare cu 40% mai bună. Tot acest pachet costă 8000 de dolari și va putea asigura vizualizarea drumului la un unghi de 360 de grade, pe o distanță de 250 de metri. Via Carscoops

Comentarii (5)

  • Păi atunci să scoată și volanul. Apoi, de ce mai pun două scaune în față? Să pună banchetă în spate că până la urmă e un autobuz care merge singur și te duce din punctul A în punctul B, nu? Ah, ăsta e omul ăla idolatrizat de toți așa-zișii moderniști care spune că trebuie să ne transformăm creierul în computer?
    17 9
  • Banchetă ca în spate*
    5 7
  • io vreau 2!
    3 4
  • Nu are legătură, pur și simplu Tesla 3 este low cost la interior, este vorba de costuri, să -l scoți la 35.000 dolari în SUA și probabil tot cam atât în Europa, dar în euro.
    Problema este că mărcile generaliste încep să scoată electrice cu autonomii aproape la fel, cu prețuri mai mici în viitorul apropiat, dar cu interioare mult mai atrăgătoare, deci nu știu cât de mare succes va avea această rețetă la Tesla 3.
    16 2
  • Problema costurilor o au toate electricele, nu e ceva specific Tesla.
    Tin minte un test auto in care reviewerul zicea de GM Bolt ca e o masina de 35.000 cu interiorul unei masini de 10.000
    Si ceilalti au taiat costuri dar nu in locuri evidente.
    Renault-Nissan au facut de exemplu o mare magarie pentru ca nu au inclus sitem de racire/incalzire pentru baterie. Aviz amatorilor, Zoe si Leaf se inchiriaza e o idee foarte proasta sa cumperi, daca o cumperi, dupa garantie ai un urias risc cu bateria.
    Bolt, BMW, Tesla si Hyundai pot fi cumparate pentru ca au toate sistem de racire si bateria va tine mai mult timp.
    9 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru