Tesla își respectă ultima promisiune de a lansa Model 3 pe piața europeană în prima parte a anului viitor. Constructorul american a lansat deja configuratorul pentru Model 3 pe mai multe piețe din Europa, printre care se numără și Franța, Germania, Olanda, Marea Britanie, Suedia și Norvegia.
Cu această ocazie, Tesla a publicat și o serie de detalii tehnice specifice versiunilor europene. Astfel, pe piața europeană, Tesla Model 3 este disponibilă pentru început în două versiuni. Cea cu autonomie extinsă și tracțiune integrală oferă o autonomie maximă de 544 de kilometri conform standardului WLTP, în timp ce varianta de performanță oferă o autonomie de 530 de kilometri.
Așa cum era de așteptat, valorile de autonomie sunt ușor mai ridicate în Europa decât cele valabile pentru Statele Unite, acolo unde este utilizată o altă metodă de testare, cunoscută sub acronimul EPA.
Potrivit unor informații anterioare, Tesla a decis ca versiunea europeană a lui Model 3 să includă și un port CCS, pentru ca proprietarii să poată încărca mașina atât la Superchargere, cât și în alte rețele regionale dezvoltate în Europa, cum ar fi Ionity.
De asemenea, proprietarii Model S și Model X vor avea posibilitatea să cumpere un adaptor pentru a încărca de asemenea mașinile la stații CCS. În prezent, rețeaua de Superchargere Tesla din Europa are 430 de stații cu 3.600 de puncte de încărcare, iar compania va negocia cu constructorii europeni posibilitatea de a le permite accesora accesul la rețea.
Via Electrek
Singurul lucru a rămas preţul mare. Atât.
Chargerele vor apare treptat, de obicei clienţii îşi vor monta la casă încărcare rapidă.
Este timpul pentru maşinile full electrice.
PS cine face mai mult de 500 km fără oprire ori e şofer de TIR ori nu are ce face.
Pacat ca in Romania nu există reprezentanta oficiala TESLA, stații Supercharger ci doar cca. 200 de statii electrice de incarcare...pentru moment...
In 2-3 ani multi romani vor vira spre vehicule electrice.
Bravos TESLA !!!
https://www.youtube.com/watch?v=Ff0F5f9bmwc&t=9s
Testul se refera mai ales pentru Germania. Unde poti conduce peste 500 de km pe Autobahn (~3 ore) ca sa ajungi la ski in Alpi fara sa fii sofer de tir sau un plictisit care n-are ce face.
Deocamdata Tesla nu satisface pe multi din Germania din mai multe puncte de vedere.
Indiferent că este pe benzină, motorină, curent electric !!
În Germania fac 3 ore cei cu punga plină de bani, restul nu.
Iar cine are punga plină de bani, poate să ia avionul.
PS repet cine face peste 500-600 km ori este şofer de TIR ori se plictiseşte de timpul său pe pământ.
In Germania si nu numai oamenii au bani si isi permit sa cheltuie inclusiv pe benzina cand e vorba de placerea lor.
Avionul nu il iei pentru 500 de km pentru ca n-are rost. Esti dependent de orarul lui si in plus faci tot cam atat timp ca si cu masina, daca nu mai mult (drum aeroport, checkin, imbarcare, zbor, debarcare, drum aeroport -oras) si costa mai mult.
Deci folosim masina ca e la dispozitia noastra cand avem noi chef si timp, e mai comod, si e si mai ieftin decat avionul.
Pe bune acuma, te auzi ce spui?
Deci, repeta dupa mine: Masina electrica e nefolositoare in afara localitatii pentru ca nu poti face distante decente cu ea si in plus dureaza o vesnicie incarcarea, care si ea nu se poate face oriunde.
Ca de pretul de cost nu mai vorbim.
Inteles acum?
P.S.
N-ai fost la ski niciodata, de aia nu stii ca la Zermatt sau oriunde altundeva prin Alpi nu e aeroport.
Am ajuns sa justificam inoportunitatea unei masini in romania cu consumul pe anumite bucati de autostrada din germania....
Urmatorul argument probabil ca va fi ca are niste culori cam urate si deci...nu merita electrica.