Din punct de vedere al designului, noul Tesla Model 3 este o combinaţie între un sedan şi un hatchback şi are o formă aerodinamică ce a permis un interior spaţios. Astfel, Tesla susţine că Model 3 oferă cel mai mult spaţiu interior pentru pasageri dintre maşinile cu motor cu combustie internă de aceeaşi dimensiune, în special datorită faptului că scaunele frontale sunt amplasate mai în faţă decât în mod obişnuit, dar şi prin prisma utilizării unui plafon panoramic. Astfel, maşina poate acomoda "confortabil" până la 5 pasageri adulţi.
Sistemul multimedia este prezent sub forma unui ecran de mari dimensiuni între scaunele faţă şi este asemănător cu cel de pe Tesla Model S.
Autopilot şi autonomie de minim 350 de kilometri
În versiunea de bază, Tesla Model 3 va avea o autonomie de 350 de kilometri şi va accelera de la 0-100 km/h în mai puţin de 6 secunde. Restul detaliilor tehnice sunt necunoscute, însă ştim că Tesla Model 3 va avea acces gratuit la reţeaua de 3.600 de Superchargere, care se va dubla până la sfârşitul anului viitor, urmând să ajungă inclusiv în România.
În plus, Model 3 va veni cu serviciul Autopilot care include numeroase funcţii autonome, iar Musk este convins că maşina va primi 5 stele la toate testele de siguranţă.
Cel mai ieftin Tesla costă minim 35.000 de dolari
În Statele Unite, Tesla Model 3 va costa 35.000 de dolari în versiunea de bază, iar producătorul a primit peste 115.000 de precomenzi în numai 24 de ore, în ciuda faptului că potenţialii cumpărători nici măcar nu ştiau cum va arăta maşina înainte de prezentarea oficială.
De altfel, aceştia au format cozi la showroom-urile Tesla pentru a achita avansul de 1.000 de dolari care le permite să se înscrie pe lista de aşteptare.
Cifrele sunt impresionante în condiţiile în care, pe tot parcursul anului trecut, Tesla a vândut circa 50.000 de maşini.Producţia va începe la sfârşitul anului 2017, iar lansarea în Europa este programată pentru 2018 la preţuri care nu au fost încă anunţate. Acesta devine astfel cel mai ieftin model Tesla şi al patrulea din gama producătorului după Roadster, Model S şi Model X.
"Fiecare tehnologie are nevoie de multe încercări pentru a ajunge la un preţ scăzut şi la un volum ridicat. Roadster a avut un volum scăzut şi un preţ ridicat, Model S şi X sunt produse de nivel mediu. Prin urmare, Model 3 este modelul nostru la un preţ accesibil în volum mare. A fost posibil să ajungem aici numai după ce am lansat modele precedente", a explicat Musk.
În plus, Statele Unite acordă bonusuri de până la 7.500 de dolari la achiziţionarea unei maşini electrice, însă acestea sunt valabile numai până când constructorul ajunge la un volum total de 200.000 de unităţi vândute. La lansarea pe piaţă, Tesla Model 3 va avea rivali precum BMW Seria 3, Audi A4 sau Mercedes Clasa C.
Via Tesla
Designul noii Tesla mai accesibile nu aduce mari surprize comparativ cu Tesla-S (si cu X), dar ramine placut in opinia mea - ca pseudo-coupe cu 5 locuri si portbagaj apreciabil.
Din pacate, pretul de pornire din SUA (35K USD) se va mari ca-ntotdeauna in drum spre Europa noastra supra-taxata (prevad minimum 40K euro cu TVA), dar niste e-subsidii statale consistente pot face din Tesla-3 o oferta irezistibila si pe la noi.
Ii lipseste ceva. Designul ma duce cu gandul la rateurile din anii '80
Asta e viitorul spre care ne indreptam si ar cam trebui sa ne bucuram de tobele noastre de esapament cat inca le mai avem... :)
Adica? Si ceilalti n-au inteles combinatia castigatoare? Hai sa fim realisti... cred ca Tesla e ultima care vine in minte cand e vorba de costuri de achizitie reduse la masini electrice.
Sosirea Model 3 e apa de ploaie. Eu as astepta raspunsul Renault, Nissan, Mitsubishi, Toyota si chiar Daimler cu al lor Smart.
A preluat ceva deja existent, l-a ambalat frumos, si a investit emorm in marketing. Au adus si imbunatatiri, ce-i drept. Autonomia ridicata si reteaua statiilor de incarcare merita toata lauda. Si peste toate au plusat cu ceva care gadila orgoliul si snobia umana: ecranul ala mare din consola centrala.
Majoritatea sunt pionieri cu coloana vertebrala, nu snobi.
Sunt multi care n-au nevie sa se evidentieze fata de masinile traditionale. Vor o masina frumoasa si atat. Nu trebuie sa faci o masina ciudata, doar de dragul de a fi diferit. Trebuie sa faci o masina frumoasa. Sunt destule exemple de masini frumoase intre electrice. Concepte si modele de serie asisderea! Mie mi-au placut EMERG-E , Rimac S, i8 (exceptia) sau Zoe
...Pai asta ("raspunsul") nu confirma exact concluzia MEA - ca "insignifiantii" de la Tesla le-au luat-o inainte si ei gafaie sa-i prinda din urma?!...
Tesla le-a luat-o inainte la stangacia cu care lanseaza tehnologii netestate suficient, ce conduc implicit la nenumaratele si scandaloasele probleme de fiabilitate din Statele Unite si mai nou Europa.
Serviciul Autopilot, asa cum il numeste articolul, nu este disponibil pe versiunea de baza. Senzorii pentru el da, dar trebuie sa platesti in plus ca sa fie activat.
Acum ca am trecut de greselile evidente din articol, sa vorbim despre masina. Inainte sa-si ude chiloteii toti tehnosexualii, trebuie sa constientizam ca vorbim de un concept, mai mult in stadiu teoretic. Vom vedea daca Tesla chiar va reusi sa produca atatea baterii de cate au nevoie sa construiasca in masa Model 3. De asemenea, masina va fi mult mai scumpa cu niste optiuni de bun simt. Autonomia oficiala nu va fi posibila in viata reala iar problemele de fiabilitate vor fi enorme, in stil clasic Tesla.
Din punct de vedere al designului, masina este un afront adus simtului vederii. Botul masinii arata oribil iar look-ul general este de masina Chinezeasca ce copie fara success masinile vestice. Interiorul va fii cel mai probabil oribil pentru pretul cerut, tipic Tesla. Spatele curbat al masinii inseamna ca o sa te dai cu capul de acoperit de fiecare data cand vrei sa intri inauntru.
Cat despre precomenzi si cine cumpara Tesla, lucrurile sunt hilare. Tesla este un simbol in SUA. Un simbol al snobului care vrea sa arate ca-i mai bun decat restul pentru ca-i pasa de mediu. Un simbol al tehnosexualului care campeaza in fata magazinului Apple inainte de lansarea noului Iphone si care este obsedat de electronicele considerate cool. Acesta este clientul Tesla. Elon Musk are statului unui lider de secta. O secta obsedata cu snobismul tehnologic. Mai mult ca sigur o mare majoritatea de miile de precomenzi nu vor fi finalizate niciodata pentru ca cei care le-au facut sunt niste wannabe mai saraci al snobismului tehnologic. Tesla este un simbol perfect al snobismului de turma tipic fanilor Apple. Daca cititi cateva comentarii ale fanilor Tesla, o sa va scarbiti de ce mentalitate de secta obsedata au. Din pacate asta este natura umana. Musk este un urmas a lui Steve Jobs. Acelasi tip de sarlatan. All hail the new techno-Jesus Elon Musk!
Care este garantia masinii? Garantia acumulatorului?
Cate cicluri de incarcare suporta pana da chix ?
Cate puncte de incarcare Tesla avem in Ro? (zero)
Cate vor fi ?
+ alte intrebari la care nu am gasit raspuns si care ma determina sa nu cumpar aceasta masina sau orice alta electrica. ( sa initiez o precomanda), desi sunt ferm convins ca viitorul il reprezinta eco+electric.
Arata bine masina simplu lini elegante...
Interioru ....doar cu tableta aia nu ma atrage deloc.......ai alta senzatie cand te uiti 'prin volan' sa vezi ceasurile, indicatiile, luminitele....
Uitativa la clip intr minutele 1;10 si 1;25 pe intuneric nu se vede in masina nimik....doar tableta aia.......ceea ce e o senzarie putin ciudata.....
Oricum daca vrei sa-ti iei o masina in segmentu mediu premium nu conteaza ca e electrica sau pe combustie.....tot seria 3 ramane regele.....ai spatiu,confort,sportivitate,lux(cat de cat) si tot ce vrei.....
Sincer daca iti cumperi o Tesla no cumperi ca-ti place o cumperi ca e doar o fitza......sa te vada alti ca ai Tesla....atat
Insa daca cumperi un BMW sau un Mercedes.....o cumperi pt. ca esti fan.....pt. ca iubesti brandu......
- 4 ani garantie in limita a 50000km
- 8 ani garantie baterie fara limita de km
- 800 de cicluri de incarcare
- vor fi 3 puncte de incarcare (superchargers) in Romania pana la finalul anului
- sunt deja puncte de incarcare private in marile orase din tara
Dar tu nu trebuie sa cumperi masina asta, nu e pentru tine.
Crezi ca veun producator "traditional" poate oferi mai mult ?
Din start, pretul BMW-ului fara absolut nicio optiune e un minus (+41.000 euro) daca luam in calcul e-subsidiile statale majorate si-n Romania, cum ne piseaza :-) si AM de-o vreme.
De costurile intretinerii nu mai vorbim, Tesla avind 1001 subansamble... lipsa comparativ cu motoarele cu ardere interna si transmisiile / esapamentele / catalizatoarele etc. aferente.
Unii ar carcoti apropo de fiabilitatea bateriilor, dar, din cite se stie (sau mai exact NU se stie :-)), Tesla da o garantie de 8 ani fara vreo limita de km. - https://www.teslamotors.com/blog/infinite-mile-warranty
Ce-i drept, in cazul particular al Romaniei ramin valabile rezervele privind extinderea statiilor de incarcare (si nu doar pt. Tesla.)
In schimb, nu inteleg de ce ti se pare asa... SF ideea ca Tesla n-ar putea avea admiratori sau chiar fani la fel de inraiti (in sensul bun) ca BMW-istii?
Comapania asta este o gluma de 1 Aprilie.
Bmw e constructorul cu cei mai multi fani din lume....oare de ce??/
Poi probabil marca asta merita....are o istorie in spate curse de motosport....recorduri care mai decare......
Fiecare defineste o masina diferit......Tesla e o companie care a recrutat cei mai buni ingineri din lume si gata hai sa construim masini.......banii au,piese garla......ei doar asambleaza vand si incaseaza:))))
Si sa-ti spun cum vad io o masina Tesla........o papusa robotizata pe care sa o fuTi :))))) pe cand un BMW e o fata/femeie adevarata........si papusa si fata/femeia duc la acelasi rezultat depinde de drumul pe care il urmezi.......
Tesla sa zicem ca fac masini comparabile cu grei industriei......insa motorul.....care e sufletul unei masini....care lipseste cu adevarat......
De ce credeti ca unii tind spre paralela Apple-Tesla? Pentru ca intoxicarea a functionat. Elon Musk si Steve Jobs sunt doar niste produse de marketing americane.
Da, cred !
Nissan Leaf ofera garantie 8 ani inca din 2010, cand Elon Musk privea ca spectator lumea automobilistica. Iar garantia a fost transmisibila intodeauna indiferent de producator. Ai descoperit si tu apa calda...
2 televizorul acela sunt curios cum se vede cand bate soarele pe el si eventual cum functioneaza daca o lasi 4 ore in soare in parcare .
3 temperatura : tot plafonul e din sticla .....
Si NU-i vorba numai de baterii la Tesla.
Motoarele electrice, softul, ergonomia, materialele folosite (stergatoare, manere, chedere etc) greierasii etc. etc. etc. toate sunt de proasta calitate.
http://www.automarket.ro/stiri/in-sfarsit-avem-o-explicatie-incendiul-suferit-de-un-tesla-model-s-in-70059.html
http://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-s-o-mai-ia-si-razna-unii-posesori-acuza-electrica-americana-ca-66919.html
http://www.automarket.ro/tv/funny/cele-dou-scaune-din-portbagajul-lui-tesla-model-s-i-pot-aduce-probleme-cu-poliia-5385.html
http://www.automarket.ro/stiri/dragostea-dureaza-trei-luni-consumer-reports-depuncteaza-tesla-model-s-66885.html
http://wattsupwiththat.com/2012/02/22/teslas-electric-brick-problem/
http://jalopnik.com/5887265/tesla-motors-devastating-design-problem
Tesla Model S problem with the police
https://www.youtube.com/watch?v=9I5WylWtkaE
Dacă tot ești atât de harnic și de dăștept, pune și niște liste mai lungi cu problemele de fiabilitate ale constructorilor consacrați. Dar ai grijă, marii corporatiști te vor căuta și te vor deconspira!
Le-as dori tuturor celor care suspina inca dupa communism sa petreaca acolo o bucata de vreme, ca om de rand, si pe urma cand le iese pe nas si vor sa se intoarca acasa la libertatea asta pe care o dispretuiesc, sa nu mai poata pentru ca guvernul cubanez nu le da viza. Ce vorbesc de viza, nu le da nici macar pasaport.
Cu atat mai amuzant mi se pare cand vad cate un "fanboy" ce compara siguranta unei aeronave cu problemele grave raportate de Consumer Reports, la un start-up tepar gen "Enron".
https://www.reddit.com/r/investing/comments/3g1sc0/tesla_smells_like_the_next_enron/
Era de asteptat !
PS: problemele grave se vad acolo unde sunt... sa nascocim ceva doar pentru a-ti face tie pe plac? nu se va intampla asta.
Asteptati fratilor sa vedeti ce oferta va fi atunci. Mai e destul !
Cu siguranta ce a anuntat azi Tesla cu surle si trambite va fi depasit la anul. Pai numai Leaf a anuntat autonomie dubla pentru 2017. Si mai urmeaza altii.