Tesla a prezentat la sfârșitul acestei săptămâni noul Model Y, un SUV electric care se va alătura gamei actuale formată din Model 3, Model S și Model X.
Noul Model Y este dezvoltat pe platforma lui Model 3 și, de altfel, împrumută numeroase elemente de la acesta, inclusiv în privința designului exterior: liniile de design sunt foarte asemănătoare, iar forma blocurilor optice este similară.
Aproape toate versiunile vor fi disponibile cu jante de 18 inch sau 19 inch, cu excepția versiunii de top care va fi echipată cu jante de 20 inch.
Interorul minimalist a fost de asemenea preluat integral de la Model 3, inclusiv în privința ecranului touch cu diagonală de 15 inch, a sistemului de sunet și a plafonului panoramic din sticlă. Totuși, spațiul interior este mai generos datorită caroseriei de SUV, iar opțional clienții vor putea alege și o versiune cu 7 locuri.
De asemenea, la fel ca Model 3, Model Y va fi echipată în standard cu câteva sisteme active de siguranță, cum ar fi sistemul de frânare automată de urgență, avertizare pentru coliziuni sau monitorizarea unghiului mort.
În stilul caracteritic, Tesla nu a furnizat încă toate informatiile cu privire la specificațiile tehnice, în special cele legate de puterea motorului sau a motoarelor electrice.
Totuși, americanii au oferit detalii despre intervalul necesar pentru a ajunge la 100 km/h, precum și date despre autonomie și prețuri.
Astfel, Tesla Model Y va fi disponibil în 4 versiuni, dintre care 3 vor avea tracțiune spate, iar una tracțiune integrală prin intermediul a două motoare electrice independente plasate pe cele două punți.Noul Tesla Model Y poate fi deja comandat și de pe piața europeană, cel puțin de pe cea din Germania, astfel că producătorul a menționat valorile de autonomie conform standardului european WLTP. Singura excepție este versiunea Standard Range, pentru care există date doar pentru piața americană, cu autonomia exprimată în standardul EPA, unul mai dur decât cel european.
● Standard Range: tracțiune spate, autonomie 370 km (EPA) și timp de 5.9 secunde pentru accelerație de la 0 la 96 km/h. Preț: de la 39.000 de dolari;
● Long Range: tracțiune spate, autonomie 505 km și timp de 5.1 secunde pentru accelerație de la 0 la 100 km/h. Preț: de la 59.000 de euro;
● Dual Motor AWD: tracțiune integrală, autonomie 540 km și timp de 5.8 secunde pentru accelerație de la 0 la 100 km/h. Preț: de la 55.000 de euro;
● Performance: tracțiune spate, autonomie 480 km și timp de 3.7 secunde pentru accelerație de la 0 la 100 km/h.
Preț: de la 67.000 de dolari.Tesla susține că Model Y va fi disponibil pentru achiziție pe piața americană începând din toamna anului 2020, cu excepția versiunii de bază de 39.000 de dolari care va putea fi achiziționata din primăvara anului 2021.
În schimb, pe piața europeană, Tesla Model Y va debuta în prima parte a anului 2021, cu excepția versiunii de bază, care va fi disponibilă din prima parte a anului 2022.
Totuși, Tesla ne-a obișnuit cu amânarea lansărilor pentru noile modele din cauza dificultăților de producție, astfel că nu este exclus ca Model Y să fie "împins" de asemenea spre anul 2021.
Prezentarea oficială pentru Model Y vine în contextul în care Model 3 a devenit anul trecut cea mai vândută mașină electrică din lume și începe deja să cucerească și piața europeană la numai o lună de la startul livrărilor.
Via Tesla
exteriorul e fix acelasi, interiorul e fix acelasi, fuga dupa reducerea costurilor e fix...aceeasi
booooring
sa tragi de produs cat aceasta se vinde la greu e o strategie gasita in manualele "abecedar" de economie. Musk pe asta mizeaza si e si normal.
ca si (potential) client, in schimb mi-am exprimat nemultumirea legata strict de aparitia lame a "noului" produs.
Criza de inspirație a designului Tesla nu poate fi însă explicată prin vreo politică de austeritate / reciclare, fiindcă niciun panou de caroserie nu-i preluat de la Model-3.
Pare doar un gen de perpetuare a *imaginii de marcă* - din păcate nu tocmai incitantă nici la origini (exceptând primul Roadster - o clonă Lotus cum bine știți.)
Oricum, designul auto *as we know it* va dispărea treptat zic io, până la o disoluție totală odată cu autonomizarea mobilității. Cum s-a întâmplat deja cu designul telefoanelor mobile, nu?
Trecând totuși peste subiectivisme (deși botul ăla de ornitorinc nu cred să placă nici fan-boys-ilor Tesla), îmi place că *In Must We Trusk* :-) nu limitează Vmax a semi-monovolumelor lui, așa cum fac alții.
Inclusiv la mașini cu motoare... pe stil vechi.
(n.b.: Tema limitării Volvo-urilor la 180 ar merita divagații in extenso pe linia influenței chinezăriei orwelliene recente a *scorului docilității sociale*... dar din păcate n-am timp de ele și oricum ar fi inutile.)
Pozitivă e și evoluția chargerelor rapide Tesla (spre 250 kW), deși rămân la părerea că nu mai e mult până la adâncirea prăpastiei între cererea și oferta... de curent, da. Și-n țârile cu apă caldă zic, fiindcă la noi nici măcar teoretic nu se poate visa la generalizarea BEV-urilor.
...Nu doar fiindcă e-fanii visători cu Matizuri nu vor putea în veci cumpăra vreo Teslă (peste aia cu care plivesc în grădină).
Gândiți-vă însă că doar 30.000 de chargere Tesla utilizate simultan ar consuma întreaga producție de curent autohtonă (mai precis, cca. 7.500 MWh.)
Poate designul este constrâns și de aerodinamică, nu numai de imaginea de marcă.
Musk a zis că are un Cx de 0,23, deci acesta se urmărește cu atenție la mașinile electrice.
Unii au făcut un studiu de design pentru un concept SUV cu Cx =0,19 (care este foarte greu de atins pentru o mașină normală) și le-a ieșit ceva similar ca formă.
Cronuz
https://www.youtube.com/watch?v=4UBfr-R2n2Q
adica (inclusiv) Prius, Insight, etc. Una e sa fii constrans de aerodinamica (forma generala, lipsa accesoriilor pe suprafata masinii gen clante, oglinzi, etc) si alta e sa fii in stare sa modifici detalii, linii, muchii, concavitati/convexitatiu, etc
personal zic ca au mizat pe imaginea de marca (cum spune si Kiro), cam mult daca e sa ma intrebe cineva. Despre interior ce sa mai comentam, l-au reusit ieftin de ce sa nu il reproduca?
- autonomie f. buna;
- handling tipic TESLA;
- siguranta asa cum zicea Elon Musk se astepta sa fie categorisita tot la 5 stele;
- pretul mai mic cu cca. (50-60)% fata de modelele premium - care sunt insa si mai mari ca dimensiuni dar care ofera autonomie de max. 450 km WLTP: AUDI e-tron ( de la 81.000 Euro in Ro), JAGUAR I-Pace (de la 77.000 Euro), MERCEDES EQC (n.c.);
- se va bate in zona de pret cu KIA e-Niro si HUYNDAY Kona EV care nu au insa si variante 4x4;
Nu stim - inca - ca GARDA LA SOL are Model Y.....
Ce m-a distrat in prezentarea lui Elon Musk:
- Acum 100 de ani au aparut marii producatori auto mondiali....Acum noi (TESLA) avem deja circa 3 ani de cand am pus la dispozitie brevetele noastre GRATUIT tuturor iar ceea ce ne bucura este ca multi producatori isi indreapta atentia din ce in ce mai mult spre vehiculele electrice pe care noi le producem din ...2010....
- Fabrica TESLA din Freemont (California) are 25.000 angajati iar suprafata fabricii este poate intre cele mai mari 3-4 din lume fiind de circa 4-5 ori mai mare decat sediul Pentagonului....
MULT SUCCES TESLA - hai si la noi, in Romania - care astazi, chiar ARE NEVOIE DE SCHIMBARE - in sensul pozitiv evident !
neinteresanta. reteaua de incarcare trebuie sa ia amploare, pana una-alta.
se urmareste coeficientul aerodinamic, pentru ca la astea electrice penalizarea la viteze mari data de forta de frecare cu aerul se simte foarte in autonomie. nu ca ar exista sosele sigure si la 200 la ora.
Mai ales când arhitectura *electrică* a platformelor permite libertăți relativ mari de amplasare a subansamblelor.
...O cuantă-n plus de personalizare e totuși posibilă (cum zice și @vianu) - până la urmă și săpunierele mai diferă. :-)
@ACE: De acord cu comparațiile preț / performanțe / autonomie *e* vs. ICE, deși-s pertinente mai ales vs. CE-propulsatele *premium*.
Y-ul ăsta (versiunea Performance) are de ex. accelerația Seriei 8 xDrive V8 de 530 CP, cam la juma de preț ! Și nici la capitolul autonomie nu cred să stea mai bine setosul balenopter bavarez.
La *viitorul luminos* al electricelor prin alternanța noastră deal-vale nu prea subscriu totuși. Pe termen scurt/mediu cel puțin. Din 1001 motive în plus față de cel expus deja....dar mai bine așteptăm opiniile AM pe tema asta, da?
Pro sau contra, nici nu contează - totu-i să nu fie *Via XYZ*. :-p
AUTONOMIA LA MODEL Y - DUAL MOTOR LONG RANGE ESTE DE 280 MILE, ADICA APROAPE 450KM. STERGETI PORCARIA AIA CU AUTONOMIE DE PANA LA 540 KM.
Autonomia maxima la long range rear-wheel e de 480 km (300 miles)
Asa ca la autonomie e cot la cot cu Kia eNiro. Care sincer sa fiu. Cu care in europa se va bate la greu.
Considerand plafonul plonjat tind sa cred ca pe scaunele alea vor sta doar posete si poate caini.
Si portbagajul nu cred sa fie mult mai util decat la sedan, decat prin faptul ca are hayon. Volumul e acelasi, datorita plafonului.
Chiar dacă seamănă cu Model 3, totuşi este ALT MODEL !!
Tesla devenind producătorul auto cu cele mai MULTE MODELE ELECTRICE din lume (5) !!
Bravo Tesla.
...seamănă cu zicerea aia glumeață:
*Cei patru evangheliști erau trei: Luca și Matei.*
Fiindcă, oricum o-ntoarcem, Tesla produce - și implicit vinde - doar trei (3) modele, și anume S-3-X. (...:-))
Clar că, socotind și viitoarele Y+Roadster, ies 5 - de ce să nu adăugăm însă și e-camionul + e-pickup-ul Tesla, să fie 7 ?!
Și de fapt la modul ăsta de calcul VAG ar ieși campioană-n electrizante... promise.
P.S. @andrei: Se zice că al treilea rând de scaune ar fi cu vedere spre spate, deci cu picioarele pasagerilor... în portbagaj, da-i poate numai un zvon. Deși în configurație normală e greu de imaginat cine ar putea sta cu capul sub hayonul f. jos.
Era cam deprimat altfel - totuși nu fiindcă intră frecvent pe AM și el -, în ciuda profitului în creștere. Mi-a zis că am voie să vă destăinui motivele depresiei lui, fiindcă oricum nu le va crede nimeni (nici măcar stimabilul @inexo, open-minded dar structural ortodoxo-sceptic.)
Mai clar, tartorii semi-umanoizi (cristalo-grafeno-siliconici) ai sforarilor săi finanțatori umani până-n pânzele albe îl vor obliga la demisie după o fuziune (sau fisiune, nici el n-a înțeles prea bine :-)) cu nemții ăi mari, care și ei vor fi fost fuzionați cu coreenii cam la anu pe vremea asta.
...Când să-mi toarne însă restul mega-manevrei exo-planetare, i-a murit bateria zmarfoenului - sper că nu i-a și explodat.
Nimic surprinzător totuși, fiind fabricată de LG-Chem în Polonia, cu amprentă-carbon cât casa de poluantă. :-)
Vă țin oricum la curent - însă nu doar de 48 V mild-hybrid. :-P
https://electrek.co/2019/02/09/tesla-model-3-cost-surprise-porsche-audi-reverse-engineering/
VW(VW are un eGolf care nu este de facto la vânzare şi nu are platformă dedicată!!! ) cu toată suita Skoda, Seat,
Ford, Toyota,
sau au un amărât de singur model
Renault (zoe), GM (bolt), Nissan (Leaf)
un producător mult mai mic Tesla (care are bani capital mai mic decât profitul VAG pe un an!!!!) produce 5 modele care să acopere o plajă mare de cerere prin ofertă.
Bravo Tesla, huo ceilalţi care dacă nu ar fi fost Tesla ar sta cu dieselul numit blue motion (cer curat... Cică) nesimţiţii.
Obiectiv vb., există deja comparative (v. youtube) care demonstrează de ex. autonomia superioară a Model-X vs. e-nemțoaicele pomenite plus Jaguar I-Pace, inclusiv la Vcroazieră de +100 km/h.
...Dar asta nu înseamnă să numărăm modelele PRODUSE de Tesla ca steagurile de la primărie de către Pristanda. :-)
Sînt deci 3 (trei) mari și late !
Conform aceleiași logici partizane, Renault ar produce (și VINDE) doar un model de vehicul EV... când de fapt sînt 4: Zoe, e-Kangoo, Twizy și e-Master.
Cât despre *sărăcia* sărmanului Musk, :-) ce să mai zic? Multe star-up-uri și-ar dori să poată fi creditate așa cum a fost el... și încă mai este.
În fine, ultimul meu comentariu (parodic) sugerează că *In Must we Trusk* :-) e băgat la înaintare de mega-grupuri de interese, plasate în lanțul trofic planetar cu mult deasupra așa-ziselor guverne -- paradoxal, aceleași în principiu care acum +100 de ani au decis *uciderea automobilului electric*.
...De ce s-au sucit acu, e o altă poveste cu iz SF - prea lungă totuși pt un simplu comentariu.
Și, dacă tot re-intrai p-acili-șa, merită cred meditat și asupra motivelor care determină gigantul Toyota să zică *pas* deocamdată electrificării.
... Fiindcă nu cred să existe dubii asupra capacității lor în domeniul R&D, ca să nu mai zic de experiența lor de +20 ani cu propulsia electrică (a hibrizilor.)