Povestea excentricului norvegian
Clientul nu a fost ales la întâmplare, Hauge fiind, totodată, şi norvegianul care a cumpărat primul model electric importat în ţara scandinavă. Asta se întâmpla în 1989.
electrice, a recurs la o metodă mai puţin ortodoxă. Vreme de mai mulţi ani el a trecut prin staţiile de taxare amplasate pe drumurile norvegiene fără a plăti.
Însă, povestea lui Hauge abia acum începe. Norvegianul, decis să schimbe legile ţării în care locuia şi să caute anumite facilităţi pentru proprietarii de vehiculeMetoda lui Hauge a atras imediat atenţia autorităţilor, care, într-un final, s-au văzut nevoiţi să îi confişte maşina. Automobilul electric a fost scos apoi la licitaţie de către autorităţi. Hauge a perseverat şi a cumpărat înapoi maşina sa electrică, pentru a reveni la vechile practici de evitare a taxelor de drum.
Într-un final, după mai multe demersuri şi proteste, autorităţile norvegiene au decis să elimine taxele pentru automobilele electrice.
Primul client european
Acum, Hauge joacă din nou un rol important în evoluţia modelelor electrice pe Bătrânul Continent ca primul proprietar de Tesla Roadster. Modelul american vine în versiunea Signature Edition.La primirea cheilor, Hauge a declarat: „Ca primul client european al noului Tesla Model S sunt foarte mândru că îmi pot atribui din nou calitatea de pionier. Aşteptarea livrării a fost frustrantă, însă a meritat.”
Livrările noului Model S se vor extinde la nivel european începând de luna aceasta, următoarele ţări pe lista Tesla fiind Elveţia şi Olanda. Statele au un public ce manifestă o deschidere mare către vehiculele cu zero emisii şi au dezvoltat o infrastructură favorabilă acestora.
Tesla se aşteaptă ca până la finalul lui 2013 numărul unităţilor Model S vândute în Norvegia să atingă 800 de unităţi. Bazându-se pe o asemenea receptivitate din partea publicului, americanii se gândesc chiar să pună bazele unei reţele de încărcare, botezată Supercharger, care va acoperi aproximativ 80% din populaţia ţării nordice. Decizia vine după ce Tesla anunţase că îşi va stabili centrul de operaţiuni european în Olanda.
Masina asta are o autonomie uimitoare,trece chiar de 600km cu o singura incarcare,in timp ce ''electricele'' europene si japoneze nu ating nici macar 300km autonomie.
Tesla e o masina care intr-adevar aduce ceva nou si o umbra de speranta in independenta de petrol.
Hidrogenul e viitorul. Trebuie sa fie.
Este o masina superba si curand se vor vinde si modelul de familie.
Noi am primit comenzi cu 250% mai mari pana la sfarsitul anului.
Luna trecuta a fost de incasari record de $1.5m.
"Tesla Motors' lineup of all-electric vehicles — Roadster, Model S, and possibly its future Model X — apparently suffer from a severe limitation that can largely destroy the value of the vehicle.
If the battery is ever totally discharged, the owner is left with what Tesla describes as a "brick": a completely immobile vehicle that cannot be started or even pushed down the street. The only known remedy is for the owner to pay Tesla approximately $40,000 to replace the entire battery. Unlike practically every other modern car problem, neither Tesla's warranty nor typical car insurance policies provide any protection from this major financial loss. Here's how it happens.
Despite this "brick" scenario having occurred several times already, Tesla has publicly downplayed the severity of battery depletion risk to both existing owners and future buyers. Privately though, Tesla has gone to great lengths to prevent this potentially brand-destroying incident from happening more often, including possibly engaging in GPS tracking of a vehicle without the owner's knowledge.
Tesla has a "bumper to bumper" warranty, but the warranty text allows Tesla to hold the owner responsible for any damage related to "Failure to maintain the Battery at a proper charge level at all times" - the meaning of "proper charge" doesn't appear to be specifically defined. Tesla CEO Elon Musk, took the decision to decline any warranty or financial relief.
Unfortunately for current and future Tesla owners who encounter this problem, it's also not covered by normal automobile insurance policies."
Ce colaborare omule? Tesla nu are ce lua de la Toyota,poate bani,ca tehnologie in niciun caz.
Toyota nu stie sa faca masini electrice,doar niste hibride mediocre.
Zici tu ca Nissan Leaf nu a avut probleme? Cauta si o sa vezi ca te inseli.Oricum,nu isi are rostul comparatia dintre Model S si Leaf/Zoe.
Modelul american e superior la orice aspect,pur si simplu par niste carucioare puse langa Model S.
Ce crezi ca Nissan n-ar putea face "barci" in stil american de 5 metri lungime pe care sa inghesuie cat mai multe baterii si sa ofere autonomie de 450 KM ? Mare branza!
Sa fim realisti insa. Majoritatea dintre noi circulam 90% din timp in oras, nu mai avem 18 ani, nu suntem teribilisti, iar o asemenea masina precum Tesla Model S ar fi total nepractica. Deci mai explica-mi odata, cum e Model S superior liderului de vanzari Nissan Leaf? Superior la pret? Ah, asta da! in SUA, Nissan e 21.000$, iar Tesla 90.000$.
Pe de-o parte avem:
Nissan - marca de traditie, seriosa, cu garantie, cu implicare in motorsport electric, cu putere financiara si certitudinea continuarii investitiilor
Apoi avem
Tesla , un start-up nacocit de un flusturatic din "valea silicoanelor" , dupa un model economic tipic american , adica bullshit-ul amercan ce a destabilizat o lume intraga si a adus Europa in criza profunda ce se gaseste azi...