Tesla a transportat în portul Zeebrugge din Belgia primul lot de unități Model 3 dedicate pieței europene și a început oficial livrările.
O parte dintre cei care au comandat deja Model 3 au fost chemați să preia mașinile de la uzina de asamblare pe care Tesla o deține în localitatea olandeză Tilburg, însă planurile nu au decurs conform așteptărilor. Din cauza procedurilor, unele unități nu au putut fi livrate clienților, însă Elon Musk a anunțat pe Twitter că problema va fi rezolvată în cursul zilei de astăzi.
"Îmi pare rău, am avut multe provocări neașteptate cu mașinile care au sosit de la Zeebrugge pentru prima oară. Mașinile vor fi livrate la volume obișnuite începând de mâine (n.r - de joi)", a scris Musk pe Twitter.
La începutul acestui an, Tesla a anunțat că a primit deja peste 14.000 de comenzi pentru Model 3, însă cel mai probabil numărul total este acum mai mare. În plus, în faza inițial, comenzile au putut fi date doar de către clienții care au plătit taxa de rezervare.
Între timp, Tesla a deschis comenzile pentru Model 3 în Europa și China inclusiv pentru clienții care nu au plătit anterior taxa de rezervare.Potrivit unor estimări anterioare, Tesla anticipează că va livra circa 3.000 de unități Model 3 pe săptămână pe piața europeană, din totalul de 7.000 de unități pe săptămână pe care le produce la uzina din Statele Unite.
Via Electrek
Are toate calitatile sa devina un bestseller in Europa si chiar merita cu prisosinta acest lucru:
- siguranta;
- look atractiv interior si exterior;
- autonomie mare ( pana la 500 km);
- volum portbagaj mare;
- INDRAZNEALA si, mai ales .....
- CURAJ sa lupte cu cei mai mari producatori auto din lume pe un teren care mai are multe provocari in fata.
Odata ce va fi sparta bariera autonomiei electrice de 1.000 km, masinile cu motoare clasice vor dispare destul de repede din peisajul auto bineinteles daca vor avea si preturi "pamantene"....
In curand (sfarsitul anului 2019 cel mai probabil) TESLA va lansa si varianta Model 3 "mai saraca" in optiuni care va costa cca. 35.000 USD ( cu autonomie electrica ceva mai redusa (cca. 300-350 km)
BRAVOS TESLA !!!!
Juma de miliard de dolari dintr-un foc pentru că producătorii europeni sunt FOARTE ÎNAPOIAŢI şi le-a luat faţa o companie de 10 - chiar 20 de ori mai mică ca active faţă de marii boși europeni.
Aşa au dat faliment şi Blockbuster şi Nokia şi toţi producătorii de floppy, film foto, CD, DVD, flashuri USB, şi toţi de la groapa de gunoi a istoriei industriale.
pentru ce? doar ca e electrica? am mers atatia ani fara, mai pot in continuare fara. da, daca preturile ar fi mult mai jos, ar fi de luat in calcul. dar la 60k euro.....sa imi fie cu iertare. ca sa nu mai zic ca nici nu e vreun producator consacrat cu cine stie ce servicii after-sale.
Comenzile alea 14000 sunt din state (Norvegia, Suedia) care acorda subventii generoase la electrice si pedepsesc pe stil neo-marxist automobilele care pana mai ieri erau common place. Ma rog, in anumite situatii, daca prin grija statului ajunge sa te coste un gadget de-asta mai putin decat un Passat, e normal sa mergi pe varianta asta. Dar asa ceva se poate numai din cauza unor politicieni care au pierdut contactul cu realitatea.
Buick regal este fratele american al lui opel insignia,lacrosse este o masina de clasa superioara insigniei.
Iar modelul de baza (de 35k $) e inca "vapor-ware" si la Musk acasa, 42.900 $ fiind pretul actual cel mai mic (redus de la 44k de curind.)
Multiplicati dolarii astia cu 19-22% (TVA), transportul peste Marea Baltoaca, costuri omologari etc... dar mai ales nu uitati taxa vamala UE de 10% aplicata masinilor produse-n SUA !!! In timp ce "aberantul" Donald DuckTrump :-) (apud @vianu) le taxeaza p-ale noastre cu numai 2,5 %...