Audi se pregătește de noua generație A8, limuzina prin excelență a gamei proprii. Lansarea oficială în fața presei va avea loc la Barcelona în 11 iulie, însă constructorul german ne oferă de ceva vreme "felii" de informație legată de noul său model. Ei bine, din această serie de teasere face parte și cel de astăzi, prin care Audi ne oferă o primă privire asupra sistemului complex de propulsie ascuns sub caroseria lui A8.
Noutate absolută este faptul că Audi A8 va fi prima limuzină care va oferi standard, indiferent de versiunea de motorizare, un sistem Micro-hibrid (Mild Hybrid) bazat pe un pachet electric de 48V. În termeni ușor de digerat, noul A8 va utiliza un alternator suplimentar celui clasic cu pinioane și o baterie de capacitate redusă (0.49 kWh) pentru a le oferi viitorilor clienți posibilitatea de a rula cu motorul oprit în regim de croazieră și un sistem Start-Stop mult mai evoluat decât cele existente astăzi pe piață.
Start-Stop evoluat
Dacă în mod normal un sistem Start-Stop oprește lucrul mecanic al motorului la semafor, menținând însă fluxul electric spre acesta pentru o repornire instantanee, pachetul oferit de Audi îi permite mașinii să oprească motorul încă de la 22 de km/h atunci când mașina știe că se apropie de staționare. În acest caz, A8 folosește senzorii și camerele de la bord pentru a analiza condițiile de trafic și repornește motorul la nevoie (chiar și cu pedala de frână apăsată) dacă automobilul din față a plecat de la semafor.
Germanii susțin că vorbim despre un comportament predictiv determinat de un "creier" central al mașinii care știe dacă se află în regim de croazieră (rulează la viteză constantă pe autostradă, de exemplu) sau în regim de recuperare a energiei la frânare.Croazieră cu emisii zero
În ceea ce privește oprirea motorului la rularea în regim de croazieră, Audi susține că mașina oprește motorul timp de maxim 40 de secunde dacă șoferul rulează cu o viteză constantă între 55 și 160 km/h. Altfel spus, vorbim de o alternativă evoluată "hardcore" a sistemului Cylinder on Demand (CoD), pe care Grupul Volkswagen îl promovează de 5 ani în gamele mărcilor conglomeratului german. Dacă în cazul CoD motoarele "opresc" doi cilindri în regim de croazieră pentru a scădea consumul când nu e nevoie de putere, noul sistem dezvoltat de Audi oprește complet motorul în aceeași situație.
Evident, cei de la Audi jură că sistemul Micro-hibrid de la bază va garanta un restart instantaneu al motorului imediat după ce șoferului apasă pedala de accelerație.
De 20 de ani se intampla asta pe Toyota Prius si/sau orice hybrid de la Toyota/Lexus iar "nemtii" vin acum sa ne spuna cum au inventat ei roata.
Cand nu esti capabil sa depasesti idea de "concept" facand un hybrid paralel perfect functional in utilizarea de zi cu zi cauti sa vi cu ceva...altceva doar pt un plus de "wow"...
personal as vrea hibrida, dar nu cu 300kg in plus si un portbagaj masacrat.
sistemul asta de la vw se zvonea ca ar aparea si pe g7 facelift. probabil de-abia pe g8 apare standard.
ce mi-ar placea sa stiu e cat economiseste cu motorul oprit pt alea 40 de secunde. ca nu e oprit continuu.
Sistemul Suzuki este dezvoltat in India si este foarte cost effective, dar o solutie MULT MAI BUNA este dezvoltata de Nissan e-power
care are o baterie mult mai mica decat Nissan Leaf,
Nissan Note cea mai vanduta masina din Japonia din ultimele 3-4 luni !!! are o baterie de doar a 20-a parte fata de Leaf, tocmai pentru ca este o masina care nu se incarca la priza (deci nu are un range electric) pentru ca Nissan Note e-power este o masina SEMI-ELECTRICA !
Adica ruleaza FULL-electric dar bateria este incarcata constant si eficient de un motor termic (1.2 benzina) !
Nu exista decat doua pedale, acceleratie si frana, si datorita recuperarii energiei la infranare (la ridicarea pedalei de acceleratie !!! de aceea am spus infranare si nu franare) atunci practic reies doua aspecte EXTREM de importante care au dus la vanzarile de un succes enorm in Japonia:
1) masina se conduce dintr-o singura pedala !
nu ca nu mai are schimbator de viteze si deci cu mainile stai linistit, dar si cu picioarele, pentru ca nu numai ca nu mai sunt 3 pedale, dar din cele 2 ramase cam 85% din drum se "joaca" dintr-o singura pedala !
2) datorita infranarii si datorita sistemul hibrid CU MULT mai bun decat Toyota Yaris, acest Nissan e-power a batut Yaris la el acasa in Japonia si masina Nissan e-power are un consum MAI BUN decat ce ofera Toyota hibrid Yaris !
Fabrica din Polonia, LG Chem este in curs de constructie, si cand terminata - va veni Nissan micra e-power in Europa si posibil Renault Clio e-power !
TOT ce produce VW si Audi sunt deja uzate moral !
Acest sistem hibrid va fi adoptat de toti constructorii si va fi un succes foarte mare si in Europa, dupa succesul din Japonia.
Legat de sistemul Smart Start/Stop am rezerve ca va functiona optim pe anumite cutii de viteze automate. Ceva asemanator cred ca are chiar si C4 Grand Picasso, motor diesel 1.6 echipat cu cutie automata. Conduc unul si de fiecare data cand vin in frana de motor in parcari sau la semafor, sub 10-15 km/h “omoara” motorul. Dc te gandesti totusi sa accelerezi exact in acel moment, o sa dai intr-un mod foarte neplacut in care motorul nu pre stie ce sa faca. Sa “moara” sau sa porneasca. Este cam la fel ca atunci cand cu o manuala da sa iti moara motorul si tu continui sa acelerezi. Fata de manuala, la automata de cele mai multe ori ( 2 sau 3 dc imi aduc aminte bine), motorul o pornit. Dar socurile resimtite ma cam nelinistesc si sunt neplacute tare.
In sfarsit, sa curga invectivele acum :).
1. "va opri motorul complet când șoferul rulează în regim de croazieră" (în titlu);
2. "care-i va permite să ruleze cu motorul termic pornit la viteze de croazieră" (în subtitlu).
Pornit sau oprit?
Câte pinioane are alternatorul clasic?!
Și nu are fulie?