Taxa auto va fi redusă cu 25% şi se va aplica şi vehiculelor deja înscrise în România
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Proiectul de lege privind taxa auto iniţiat de Ministerul Mediului a fost votat astăzi în şedinţa de Guvern ;i urmează să intre la vot în Parlament pentru a deveni lege, informează Mediafax. La fel ca înainte, cuantumul taxei auto va fi calculat în baza cilindreei, a emisiilor de CO2, data primei înmatriculări (dacă este cazul), tipul motorizării (prezenţa filtrului de particule al motoarelor diesel reduce cuantumul taxei) şi deprecierea automobilului (dacă este cazul). Singura parte bună vine pentru cei care au plătit taxa auto între 01.07.2008 şi 31.08.2011, aceştia urmând să-şi recupereze 25% din taxă la cerere, dacă valoarea achitată la vremea respectivă a fost mai mare decât cuantumul actual, anunţă Mediafax.
Taxa auto va fi plătită o singură dată, indiferent dacă automobilul respectiv este nou sau second-hand şi se aplică atât automobilelor care nu au mai fost înmatriculate niciodată în România, cât şi automobilelor care au fost înmatriculate în România înainte de 01.01.2007, informează Mediafax. Da, aţi citit bine.
Dacă automobilul pe care vreţi să îl cumpăraţi a fost înmatriculat legal în România înainte de 01.01.2007, nu puteţi să transcrieţi la administraţia financiară de care aparţineţi fără să plătiţi taxa auto aferentă, indiferent de cuantumul acesteia. Pentru moment, proiectul de lege a trecut doar de Guvern, dar acesta trebuie să ajungă şi pe masa parlamentarilor pentru a fi votat.Prin această decizie, guvernanţii au blocat piaţa auto second-hand cu o vechime mai mare de zece ani, respectiv segmentul care viza automobilele cu motoare Euro3 sau mai poluante. Înmatricularea unui asemenea automobil în România va avea un preţ prohibitiv în cazul în care acesta a fost înscris legal în circulaţie înainte de 01.01.2007, ceea ce va duce atât la scăderea valorii vehiculelor respective, cât şi la blocarea pieţei auto second-hand pe nişa vehiculelor ieftine.
Între timp, automobilele înscrise între 01.01.2007 şi data curentă vor putea fi înmatriculate fără a achita taxa auto, aceasta fiind plătită la vremea respectivă. Acest lucru ar putea duce la o creştere de preţ pentru respectivele automobile.
Având în vedere intenţiile guvernanţilor privind automobilele înmatriculate în alte state, cetăţenii români care vor o maşină ieftină nu au foarte multe opţiuni în faţă. Sunt şanse ca această decizie să ducă la dezvoltarea unei pieţe negre second-hand, în care tranzacţiile să nu mai fie înregistrate la Circa Financiară. Iată ce au declarat oficialii Ministerului Mediului în această privinţă în cadrul unui interviu pe care ni l-au acordat în urmă cu două luni.Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
P.S. parca pe gunoiul asta de borbely il cercetau acum putin timp pt luare de mita si acordare unor lucrari finantate din banii UE unei firme a carei actionar este. chiar au uitat de el.
Acum platesc si taxa de poluare? Nu inteleg!
Si va rog sa mai observati un lucru: de cand suntem in UE, ne-am "aliniat" perfect sistemului european de taxare. Asta primim pentru ca am fost manipulati sa ne dorim un lucru pe care-l vedeam benefic, in speta aderarea la UE. Si pentru ce? Pentru ca pe timpul lui nea Nicu nu ne lasa sa iesim si tara si acum ne lasa? Daca analizati la rece toate aspectele, o sa vedeti ca beneficiile au fost depasite cu mult, cu foarte mult, de obilgatii. Zici ca suntem natiune ocupata, au venit turcii , ne-au cucerit, ne-au bagat biruri peste biruri si noi platim ca prostii.
Asa ne trebuie pentru ca stam si acceptam starea asta de fapt. Iar altii, mai "curajosi", o taie din tara, de parca asta ar fi solutia care ar rezolva problema.
Acum sa mai platesti din nou alte taxe e revoltator.
Nu e decat o masura protectionista. Cat de curand vom primi o noua informare de la UE ca e taxa ilegala.
Normal mi se pare (cum e si in alte state europene) sa se introduca taxe anuale mari pentru automobilele poluante. Adica ai o masina euro 5 - platesti 10 lei/an, ai Euro 4 - 20 lei/an ... etc. Bine toate astea cumulat si cu capacitatea cilindrica. La inmatriculare nu mi se pare normal sa se plateasca vre-o taxa. Atunci poti sa spui ca ai grija de mediu - pentru ca toate masinile non euro sau euro 2 - 3 s-ar evapora din trafic in 2-3 ani. Pe cand asa oricine are o masina cat de poluanta dar o lasa mostenire si la nepoti si nu va avea nici o problema ...
Nu se doreste de catre guvern decat mulgerea de cati mai multi bani la bugetul de stat. Sa nu-i mai spuna taxa de poluare - sa-i spuna taxa de SMECHERIE.
"Sursa: Money.ro | Publicat: 28 mar 2011, 14:15 | Actualizat: 28 mar 2011, 14:15
Un proiect al autorităţilor franceze interzice circulaţia maşinilor fabricate înainte de 2000 în suburbia Seine Saint Denis din Paris începând cu anul viitor, urmând ca în viitorul nu foarte îndepărtat, restricţia să cuprindă mai toată Franţa."
Daca asa ceva s-ar introduce in Romania, jumatate din parcul auto ar fi la Remat a doua zi.
daca dobitocul asta de borbley sau cum masa il cheama considera ca o masina de 10 ani este una veche este un handicapat mintal.
exact, incep sa ii apreciez pe cei cu bulgaroaice daca pana acum ii dispretuiam
legat de legea cu 90 de zile nus cum ar putea avea voie, ca doar suntem in UE, jegul de UE, dar deh, in romania se pot intampla multe
cum sa judece asa, numai niste inapti
de ce pentru masinile instiituiilor publice sau etc. nu se plateste taxa de poluare? a inteleg la un spital, o scoala, dar nu la politie, deputati si etc.
am o masina de 8 ani cu 80000km, tinuta in garaj etc, el zice ca e veche? nu am actele facute si nici nu o sa le fac, dar nu ma impiedica nimeni sa circul cu ea atata timp e pe numele altuia
sa vedeti ce castiga altii acum, de iti ia si pe mama si pe tata sa semneze un act. adica notarii.
de ce nu pun o taxa anuala, sau sa ia exemple din tari civilizate cu salarii bune care platesc mai putin ca noi. calcavar bulgaroaicele
1) Pentru masinile inmatriculate inainte de 01-01-2007 si care nu se vor vinde, nu se va plati taxa asta niciodata. Deci - ce-are taxa cu poluarea????
2) Retroactivitatea taxei este o a doua problema, IMHO. Pentru o masina cu norme EURO2 care prin 2000-2003 era cea mai putin poluanta de pe piata, daca legea s-ar fi aplicat atunci, taxa ar fi fost cel mai probabil, mult mai mica decat acum. Platind-o acum, dupa ce a aparut pe piata si EURO6, dar si trecand vre-o zece ani de atunci, ajung sa platesc o suma foarte mare si asta doar pentru ca acum 10 ani legea nu exista!!! Lucru pur si simplu batjocoritor, dupa parerea mea. Daca vreau sa cumpar un Matiz din 2002, ma costa peste 600EUR doar taxa asta nenorocita, in ideea ca masina o pot lua cu 1000-1200 EUR. O suma similara ar trebui sa dau pentru un Logan cu motor de 1.6, EURO4, din 2006! Le doresc domnilor de la Guvarn ca taxa sa pice in Parlament...
Benzina si motorina e la un pret mai mare decat in europa de vest deja, fara doar si poate. Problema este: Ei au salar de minim 1500 euro iar noi avem salar de 150 euro, iar pretul benzinei este mai mare. Cum isi permite omu care castiga 500 lei sa mai si traiasca ?? Nu e cazul meu, dar sunt gramada.
Astia nu fac decat sa tina banii blocati, in conturile multor oameni, iar aia care au ii tin si ei in buzunare si astfel s-a creat blocajul de piata, adica asa numita criza economica!
IN CURAND ar trebuie sa facem o revolutie, si sa-i punem pe toti la zid, ca l-au omorat pe Ceausescu ca sa fure ei mai mult, nu pentru popor. Toti is tot o apa si un pamant.ah ce sadic am fost =))
Pe noi nu ne intreaba nimeni daca suntem de acord sau nu. Se procedeaza exact asa cum am aflat pana acum. Au ajustat atat taxa asta, ca nici ei nu mai stiu ce si cum.
Iar nu au luat in calcul un aspect sau nu vor sa-l ia in calcul. Exista masini inmatriculate inainte de 1.01.2007, care respecta normele Euro 4. Daca sunt bine intretinute, nu vad de ce cumparatorul sa mai plateasca din nou taxa (la taxa taxei taxelor... ) pe care o viseaza ei... Mai ales ca, in 2005 sau 2006, cand au fost inmatriculate respectivele masini, taxa era mult mai mare decat ce se plateste la ora actuala. Acele masini sunt ok din punct de vedere tehnic si este absurd sa se mai plateasca din nou taxa pentru ele.
Rog seriozitate si discretie fata de DNA. Nu este pacaleala ! Mi-a fost aprobata cererea pentru cetatenia ungara si pot inmatricula masini fara numar, fara numar...
Semneaza : borbely - Biciul proprietarilor auto
- de 50 % pentru cei care isi radiaza masina cu numar bulgaresc si o inmatriculeaza in Ungaria;
- de 25% pentru cei care isi radiaza numarul de inmatriculare romanesc pentru cel unguresc.
P.S. In general, noi maghiarii, suntem ECO. Si prietenul meu, verestoy attila a taiat padurile din HarCov cu fierastraie electrice.
Semneaza : borbely - Biciul proprietarilor auto
Încă poţi să-l transcrii pe numele tău, nu a trecut ÎNCĂ de parlament legea.
Nu contează câţi proprietari a avut maşina înainte, contează doar dacă A FOST ÎNSCRISĂ ÎN ROMÂNIA ÎNAINTE SAU DUPĂ 01.01.2007.
Dar, REPET, nu a trecut încă de Parlament, deci puteţi transcrie liniştiţi maşinile în următoarele zile/săptămâni.
P.S INTERESU POARTA FESU.