Taxa auto pentru euro 4 sub 2.000 cmc intra astazi in vigoare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa 14 luni in care autoturismele cu motoare pana in 2.000 de centimetri cubi care indeplinesc norma euro 4 au fost scutite de plata taxei auto, a venit momentul pentru egalitate in plata taxei de inmatriculare in Romania. Exceptia prin care autoturismele noi sau second-hand care indeplineau norma Euro 4 au putut fi inmatriculate in Romania a fost aprobata initial printr-o ordonanta de urgenta data de Guvernul Tariceanu, care a intrat in vigoare in data de 15 decembrie 2008, odata cu triplarea taxei auto.
De astazi, singurele modele care vor avea in continuare taxa de poluare zero la inmatricularea in Romania sunt hibridele si vehiculele cu motoare euro 5. Modelele cu emisii de dioxid de carbon de pana la 120 de grame per kilometru ar trebui sa aiba cea mai scazuta taxa de inmatriculare, deoarece emisiile nu sunt luate in calcul la stabilirea taxei pentru aceste modele. Cei care vor sa inmatriculeze un automobil cu un motor Euro 2, Euro 1 sau non-euro nu platesc taxa de inmatriculare in functie de emisii ci de capacitatea cilindrica si de alti indici de calcul.
Pentru modelele second-hand se va aplica in continuare o cota de reducere, care este valabila incepand cu vechimea de o luna. Pentru o masina veche de un an, reducerea din taxa este calculata la 13 procente, iar la cinci ani inclusiv se ajunge la 38%.
Modelele cu o vechime de peste 14 ani beneficiaza de o reducere de taxa de 90%, dar suma efectiva de plata depaseste in majoritatea cazurilor pretul mediu de achizitie al vehiculului respectiv din cauza indicilor de calcul ai taxei auto.Cetatenii care vor inmatricula un autoturism Dacia Logan echipat cu un motor de 1.4 litri trebuie sa scoata din buzunar suma de 489 de euro. Pentru a inmatricula in Romania un Volkswagen Golf 1.6 I din 2005, posesorul trebuie sa plateasca 462 de euro, deoarece modelul german emite cu 16 grame de CO2 per kilometru mai putin si beneficiaza de cota de reducere gratie vechimii. Cea mai bine vanduta masina de import din Romania, Hyundai Accent, va suferi din cauza inlaturarii exceptiei de plata a taxei de inmatriculare, modelul avand o taxa de 608 euro (in versiunea 1.4i ).
Via | Money
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Sau taxa se transforma in impozit anual (eram mintiti mai frumos) si oricum ar fi incasat suficienti bani.
Cred ca se va pastra trendul din sudul Romaniei: masinile vor fi luate din Vest si inmatriculate in Bulgaria_ a se vedea fenomenul!!! In BG taxele sunt mult mai mici.
Statul roman= stat pagubos!
Pentru cele achizitionate de la inceputul anului oricum a trebuit platita taxa.
care dintre ele... ca saracii au si ei mai multe motorizari :)
@ subiect ... bullsh!t , un mare bullsh!t , dar nu avem ce sa-i facem si tre sa cotizam la bunastarea natiunii. Daca nu noi, cei multi, atunci cine va cotiza ca sa se stranga cele 80 de milioane de dolari pt fiecare kilometru de autostrada romaneasca ... construita de niste americani.... care au angajat ceva turci/chinezi/indieni ... just a joke :)
voi ati votat si ati pus in fruntea tarii pe unii sau pe alti...
ce ati votat aia primiti!
totul e politic si asta e tara de hoti...asta ne este natia...nu va mai prefaceti macar va rog...daca ati fi sus..acolo si ar veni un cadou de vreo 2-3 mil € chiar sunt curios..cine ar mai marai pe acest forum la fel...dupa ce ar fi plin de toate...in general...pe forum si in societatea noastra..urla tipa..doar flamandul...e vina ta..daca esti flamand...sau mort de foame...schimba frate tara..ca oamenii nu ii schimbi...sau mai bine zis..nu te schimbi...
taxa asta e perfecta..si vor mai veni fara numar...
ca in italia frate....taxe peste taxe..daca vrei sa stai in romanika(ka).
La mai mare!!!
Si sunt de acord cu taxa. ( eu nu as fi platit decat vreo 42 euro, daca am calculat bine)
Si vine o singura firma americana si trage o teapa la toti fraierii care platesc taxe(vezi treaba cu drumul construit de ei,si sipraplatit de noi).Un lucru e clar:ne meritam soarta!
sunt atatea exemple in alte tari, dar noi stim sa alegem cea mai proasta varianta
noi, adica statul, dragul nostru stat
Cele vandute anul trecut au avuit 45 de zile la dispozitie sa fie inmatriculate fara plata.
Masina asta e fabricata in tara, din 2006 probabil. Acum se fabrica echipate cu motoare mai mari 1.6l, probabil si EURO 5.
Cine mai inmatriculeaza Logan-ul cu motor de 1.4 cand poate sa-si ia de nou unul cu motor de 1.6 ? Mai aduce cineva Logan din afara , nu mai bine cumperi din tara direct gata inmatriculat?