”Ultimii șase ani au fost o experiență valoroasă pentru noi. Am realizat că există companii diferite de noi, care văd altfel lucrurile. diesel. Pe măsură ce disensiunile dintre cei doi parteneri au luat amploare, fiecare dintre cele două companii a acuzat-o pe cealaltă de încălcarea condițiilor contractuale.
În viitor, independența companiei va fi o precondiție obligatorie a oricărui parteneriat”, a declarat Osamu Suzuki, șeful companiei nipone. La vremea respectivă, Suzuki și Volkswagen plănuiau să coopereze în domeniul modelelor de clasă mică dezvoltate pentru piețele emergente, dar întregul acord s-a dus de râpă după ce japonezii au semnat un contract cu italienii de la Fiat privind achiziția de motoare Daniel Loeb, analist la Third Point LLC, estimează că Suzuki are suficiente lichidități pentru a achiziționa înapoi părțile deținute de Volkswagen și pentru a evita orice acțiuni care să afecteze apoi siguranța companiei. Însă, analistul Ashvin Cotai de la Intelligence Automotive Asia atrage atenția că viitorii potențiali parteneri ai celor de la Suzuki ar putea să fie destul de îngrijorați în privința colaborării cu niponii, având în vedere faptul că Suzuki "nu are o cultură concentrată spre colaborările de tip joint venture".Via Automotive News (înreg.) | Sursă foto
1. Vw e obligat sa vanda actiunile, dar e liber sa le vanda oricui si la orice pret vor.
2. Suzuki e obligata la plata unor despagubiri catre Vw pentru incalcarea parteneriatului si valoarea lor va fi stabilita ulterior de catre tribunalul de arbitraj.
@rotila , motorul 1.9 de provenienta Fiat nu s-a montat niciodata pe Vitara ( poate pe SX4 ) .
Pe de alta parte, daca aceste diesel-uri de la Fiat ramaneau pe SX4 si Sedici, nu era nici un fel de problema pentru VW. Defapt ar fi fost chiar culmea ca VW sa faca figuri.
Oricum cu imaginea patata au iesit cei de la Suzuki. Si de-asta nu mai poate VW, ca vezi doamne 1.6 TDI sunt motoare proaste. Ca o paranteza, cum ar fi fost ca atunci cand Mitsubishi a batut palma cu VW pentru 2.0 TDI, sa se razgandeasca si sa puna 2.0 HDI 136 CP de la PSA, ca oricum aveau un parteneriat ceva mai vechi. Nu credeti ca ar fi fost cam de porc? Nu asa se fac afaceri. Asta se numeste tradare in acest domeniu.
Cu motoarele astea proaste de 1.6 TDI despre care Suzuki spune ca nu e impresionat (chiar, cate motoare pe motorina si-a conceput Suzuki singur in ultimii 10 ani?) VW va ajunge nr. 1 in lume, in timp ce Suzuki se va vinde foarte bine doar pe cateva piete din Asia.
"We entered into the framework agreement in December 2009, recognizing each other as independent, equal partners and in so doing, agreed to facilitate, among other things, access to Volkswagen's core technology," he said. "But we couldn't access Volks-wagen's core technology, so we couldn't have continued our alliance. So we terminated the framework agreement."
In primul rand, VW au fost cei de porc cand se intelesesera cu Suzuki sa le dea ultimele evolutii ale motoarelor diesel in schimbul platformei nou-noute de Swift, pe care pana si VW o considera cea mai buna din clasa, si fritzii au intors portofelul ca in Gara de Nord oferindu-le niste tractoare vechi de 1.4 si 1.6 la specificatiile lor cele mai joase.
Drept urmare, Suzuki fiind presati sa lanseze noile modele au mers pe mana unor constructori de motoare diesel corecte, fiabile si performante, adica singurul lucru pe care-l fac bine italienii in clasa masinilor de larga utilizare.
Ca masinaria de propaganda nemteasca merge ca si unsa, nici nu mai e de mirare, si asta o vedem si in cazul politicii duse in UE de Germania, care te transforma in sclav cat ai clipi mintindu-te in fata cu tupeu ca-ti vrea binele.
Drept urmare, toata lumea e rea, numai ei sunt ingerasi.
Ceea ce este, fara doar si poate, fix contrariul, avand in vedere numeroasele cazuri de coruptie grava la cel mai inalt nivel care au inceput sa iasa la iveala in propria ograda.
Nu mai vorbim de "lucrul bine facut" in cazul proaspatului sef de stat cu origini teutone. In cazul de fata, lucrul bine facut pentru el si numai pentru el.
Oricum cu sau fara Suzuki, VW nu va plange din moment de uneori vinde cel putin dublu fata de concurenta directa, castiga premii peste premii si este inca pentru multi un exemplu. Bine, nu si pentru multi de pe acest site.
Iti reamintesc cazul lui Mitsubishi. Au luat motoare 2.0 TDI de la VW pentru ca au fost nevoiti, nu le-a convenit, si-au facut apoi unul singuri de 1.8. Nimeni nu a facut gura, nu a facut scandal, colaborarea s-a incheiat, fiecare si-a vazut de treaba lui. La fel a procedat si GM cu Fiat. In conditiile in care motoarele diesel GM au la baza motoarele Multijet de acum 10 ani, din timpul cand au fost cumparate de GM. Cum ar fi fost brusc sa ia motoare... de la PSA. Ca asa au ei chef. Ca Fiat nu are ce sa le ofere. Hai sa fim seriosi!