Piața auto europeană manifestă un interes deosebit pentru SUV-uri, indiferent de dimensiunea sau segmentul în care activează. Cu toate acestea, piața europeană nu uită de segmentul B, cel al mașinilor mici, care continuă să păstreze o creștere constantă.
Suzuki, unul dintre specialiștii acestui segment, cu modele de succes cum sunt Swift și Vitara, încearcă gusturile Bătrânului Continent cu încă o propunere. Este vorba despre Suzuki Baleno, tot un model de segment B, produs în India și adus în Europa cu o serie de modificări importante, pentru a atrage clienții locali.
Cu trei modele în segmentul B, Suzuki ar putea să își inducă în eroare clienții, motiv pentru care japonezii vor să facă lumină. Intrarea în gamă va fi asigurată de Swift. Deasupra lui Swift este noul Baleno și abia apoi apar cele două SUV-uri, fix în această ordine: Vitara și S-Cross. Japonezii nu se tem de o canibalizare a vânzărilor, pentru că Swift și Baleno se adresează unor clienți diferiți.
Swift va face parte din segmentul B-, iar Baleno din segmentul B+, adică limita inferioară și limita superioară a segmentului mic. Diferența este dată de dimensiunile exterioare, destul de apropiate, dar importante atunci când se vorbește despre spațiu interior. Ca să înțelegem mai bine cum se face această separare, am așezat într-un tabel, în ordine crescătoare, dimensiunile modelelor de segment mic vândute la noi în țară.
Număr | Model |
Lungime (mm) |
1. | Nissan Micra | 3825 |
2. | Suzuki Swift | 3850 |
3. | Citroen C3 | 3941 |
4. | Ford Fiesta | 3950 |
5. | Toyota Yaris | 3950 |
6. | Volkswagen Polo | 3972 |
7. | Peugeot 208 | 3973 |
8. | Skoda Fabia | 3992 |
9. | Honda Jazz | 3995 |
10. | Suzuki Baleno | 3995 |
11. | Opel Corsa | 4021 |
12. | Hyundai i20 | 4035 |
13. | Kia Rio | 4050 |
14. | Dacia Sandero | 4057 |
15. | Mazda2 | 4060 |
16. | Seat Ibiza | 4061 |
17. | Renault Clio | 4062 |
Cât privește noul Baleno, modelul va fi oferit pe piața europeană alături de două unități pe benzină, ambele cu o propunere inteesantă. Primul este un agregat de 1.2 litri, aspirat normal, asistat de o baterie suplimentară și un mic motor electric de 3 cai putere care acționează și ca generator pentru acumulatorul litiu-ion. Acesta asistă unitatea pe benzină când e nevoie de toate resursele, însă nu este capabil să pună în mișcare mașina. Ansamblul, abreviat SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) are 90 de cai putere și un cuplu motor de 120 Nm. El poate fi asociat unei cutii manuale cu cinci trepte sau unui CVT.
Cei care își doresc ceva mai multe resurse și o probă solidă a downsizing-ului Suzuki, pot alege versiunea 1.0 Boosterjet. Adică un motor de numai un litru, cu 110 cai putere și un cuplu total de 170 Nm. Și acest motor este oferit standard cu o cutie manuală cu cinci rapoarte și cu una automată cu șase trepte și padele în spatele volanului.
Pe piața din România, noul Suzuki Baleno vine cu trei niveluri de echipare: GA, GL și GLX. Nivelul standard GA oferă clienților jante din oțel cu capace, kit de reparație roată, faruri halogen cu aprindere automată, volan reglabil pe înălțime, indicator schimbare treaptă de viteză, sistem audio patru incinte, aer condiționat manual, geamuri electrice față, ABS, EBD și ESP, funcție de asistare la frânare, șase airbaguri, pedalier retractabil în caz de accident, lumini de zi cu LED în bara față, siguranță pentru blocarea ușilor spate.
Ultimul nivel de echipare se numește GLX și este unul extrem de generos pentru că presupune pilot automat, sistem multimedia cu navigație inclusă, climatizare automată, comenzi pe volan, scaune încălzite, frânare de urgență automată și lumini de zi LED integrate în faruri.
Este și unul din motivele pentru care motorul de nouă generație, 1.0 Boosterjet, vine disponibil în România doar în această configurație. Prețul său este însă ușor cam piperat și pornește de la 16.000 de euro.
NOUL SUZUKI BALENO vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet GLX |
110 | 4.5 | 11.4 | 16.000 |
Dacia Sandero 0.9 TCe Laureate |
90 | 4.9 | 11.1 | 10.050 |
Hyundai i20 1.2 Black Line |
84 | 5.1 | 13.1 | 15.064 |
Kia Rio 1.4 GSL Confort |
109 | 5.5 | 11.4 | 13.646 |
OPEL Corsa 1.0 Turbo Cosmo |
115 | 5 | 10.3 | 15.880 |
PEUGEOT 208 1.2 turbo Allure |
110 | 4.5 | 9.6 | 15.637 |
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium |
100 | 4.3 | 11.2 | 14.550 |
Skoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo |
110 | 4.8 | 9.4 | 15.085 |
Seat Ibiza 1.2 TSI FR |
110 | 4.3 | 9.2 | 14.391 |
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline |
110 | 4.8 | 9.3 | 16.360 |
Renault Clio 0.9 TCe Iconic Energy |
90 | 4.5 | 12.2 | 14.300 |
Toyota Yaris 1.3 Sol |
99 | 4.9 | 11.7 | 17.576 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Pretul nu este unul tocmai mic ? Dar ti se pare mic sa dai 12.533 € pe un Polo de 60 cai de 1.0 L care ofera optional dotari pe care Baleno le ofera standard la 11.000 si are si 90 cai si cel mai mare portbagaj din segment?
PS: Tu ai spus ca pretul lui Baleno este mare in comparatie cu concurenta, fara sa arunci privirea mai atenta spre nivelul de pret al lui VW Polo destul de impins la limita nesimtirii : 12.500 pe o masina cu motor de scooter , este ceva mai mult decat lipsa de bun simt, ba mai mult nesimtire crasa.
Pretul este destul de ridicat pentru un Suzuki, un entry level ar trebui sa plece de pe la 9000euro macar, iar motorul de 1.0 110cp la 16.000 pret de plecare mi se pare scump, tinand cont ca polo tsi se gasea mai ieftin la oferta acum ceva timp (in prezent nu sunt la curent cu oferta lor).
16.000 este pretul versiunii de varf, care in urma unei reduceri de lansare si contravaloarea primei de casare de 1.400 euro , cu singuranta pretul va ajunge la 13 mii. Acelasi lucru se va intampla si cu pretul versiunii de intrare. 11 mii - 1.400 contravaloarea primei de casare - reducerea comerciala. Probabil pretul va ajunge la sub 9 mii .
Dar ce zici de un VW Polo 1.0 MPI 60CP de 12.533 euro + dotarile optionale pe care Baleno le are standard ajunge la pret de 14.308 euro ? LOLL intr-adevar . Cu asa motor nu cred ca ai sanse cu caruta la deal . Imi amintesc de o fosta aventura mai veche pe munte . Se intampla acum 3 ani, cand tocmai un prieten isi cumparase noua Octavia 3 cu motorul 1.2 TSI 105CP . La depasiri camioane, carute, masinuta aceea iti dadea senzatia ca va scuipa pistoanele prin toba . Atat de puturoasa era. Motorul acela era la limita cu masa masinii .
Probabil isi trimite si felicitari cand merge la mare.
http://www.suzuki.ro/autoturisme/modele/baleno/baleno-1-2-dualjet-glx-mt/
Pt. un cilindru in minus si un "turbo" in plus mi se pare cam mult o diferenta de 16.000 Euro - 13.800 Euro = 2200 Euro.
PS - o bila alba pt. "cruise control adaptiv"
Este problema ta ceea ce crezi, si nu cred ca esti cea mai pertinenta persoana pentru a concluziona ca sunt aceeasi persoana cu @QAR7. Consider ca aceasta abilitate poate fii sustinuta de domnul Mircea Mester. De astfel chiar il stimez si apreciez pe utilizatorul @QAR7, cu toate ca la primul pasaj am fost putin acid cu el cu privire la preturi . In rest este unul din utilizatorii cu ''coloana vertebrala'' care chiar stie sa aduca contra-argumente demne de un utilizator inregistrat si in acelasi timp pasionat auto.
@adrian_r5- Te contrazic. Versiunea de 13.800 este pretul fara oferta si fara contravaloarea primei de casare . Cel mai probabil cu aceste doua incluse pretul ar scadea substantial la 11-12 mii euro, ceea ce este un Best Buy pt o masina care dispune cum ai zis si tu de tempomat adaptiv. Evident aceasta dotare exista si pe Mazda 2 dar la un pret mult mai mare. In rest de accord. E diferenta mare intre pretul variantei cu motor atmosferic si pretul variantei cu ''turbo'' . Eu as alege varianta aspirata , performantele fiind nesemnificative pt 20 cai in plus. Totusi dupa mai multe informatii se pare ca @S a avut dreptate de al 16 mii incepe pretul variantei turbo, iar la 18 mii se opreste . Intr-adevar un pret mare pt un Suzuki. Cu acesti bani cumperi Mazda 2 cu 1.5 115CP care la performante turuie cu 1.0 110CP cu tot cu ''turbo'' ( 8,6 sec pt Mazda 2 si 11,3sec pt Baleno turbo ) , in plus Mazda 2 vine si cu HUD, tap. piele alba, sistem MZD Connect cu grafica superioara ,si multe altele. Dar as alege Baleno versiunea 1.2 N/A 90 CP , iar la 11.000 ( cu pachetul inclus ) nu mai gasesti o masina care sa fie dotata atat de generos.
-Sistem multimedia cu ecran de 4.2 inch + conectivitate smartphone + cameră de mers înapoi + Navigație
- Cruise control adaptiv cu limitator de viteză
-Aprinderea automată a farurilor
-Aer condiţionat cu reglare automată
si multe altele.
Garda la sol cam mica (120 mm, sub cea a Swift-ului Sport chiar - 130 mm) nu prea e totusi adaptata drumurilor noastre, iar designul exterior nu-i tocmai incitant (interioru-i insa OK - parerea mea subiectiva, clar.)
Daca ne referim si la versiunea de baza care are aproape tot ce e e de bun simt si costa numai 11.000 de euro intr-adevar e o masina chiar prea corecta as zice..iar daca mai ai si un tichet de rabla atunci o iei la pret de logan :)
@adrian_r5. In privinta pretului de 13.800 desigur.
(Multumesc oricum AM pentru impresii - peste cele proprii post-drive-teste cu Opel Corsa, SEAT Ibiza si evident Swift - care m-au ajutat si ele sa iau, in fine, o decizie... non-turbo. :-))
Mai clar: Swift Sport 1.6 / 136 CP - cu 4 usi totusi, ca sa nu mai caraie nici sotia - si mai ales cu un discount bunicel.
Clar ca niciuna din optiunile "warm-hatch" de pe piatza nu-i "ideala" si Swift-ul e cam "inghesuit" mai ales la portbagaj, plus ca trebuie turat ca sa arate ce-i in stare, dar m-au convins argumentele ce tin de fiabilitatea "aspiratelor", garantie si costuri (inclusiv consum REAL si nu iluziile Turbo-Downsized).
De tinuta de drum nu mai zic nimic, ca sa nu fiu asimilat "filoniponilor" :-) - dupa mine e insa cu mult peste Corsa ca agilitate, ba si peste Ibiza FR 1.4 TSI (probata si ea), fara sa fie totusi prea rigida.
In orice caz, daca intereseaza pe cineva, o sa va tin la curent cu impresiile Swift Sport din viatza reala, desi mai am un pic de asteptat (nu-s pe stoc decit exemplare cu 2 usi.).
Off Topic: Cati bani ai dat pe al tau swift? Eu pe corsa la 9500 eur cu rabla am tot aspirat dar de 1.4 si 90 CP plus o serie de dotari gen (ecran color, senzori fata spate, clima, geamuri in tenta, jante aliaj plus elemente de design).
O zi buna!
In fine, era bine daca aveam si-o rabla, dar asta e - n-am. Repet insa, Corsa (mai exact 1.4 T de 150 CP si cu 2 usi) m-a tentat o vreme fiind printre altele o masina cu "bolile copilariei" rezolvate demult, pe linga pretul accesibil, confortul / silentiozitatea OK si spatiul suficient.
in final Swift-ul Sport s-a dovedit insa mult prea distractiv la condus ca sa nu ma convinga, pe linga argumentele expuse mai devreme. Ontopic un pic, Baleno e mai confortabil ca Swift-ul (vb. de varianta "normala", nu Sport), dar si mai putin agila-n viraje.
Clar insa ca SS-ul are si destule minusuri, inclusiv fatza de versiunea "civila" (cu portbagajul la fel de mic, iar pt. reprize rapide trebuie si motorasul de 94 CP retrogradat si turat.)
Jantele pe 17" cu pneuri f. joase cer insa si mai mare atentie la gropi / borduri decit cele de 15-16", dar cum nimeni / nimic nu-i perfect, alegem fiecare compromisul propriu.
Bine oricum ca avem de unde alege...
O zi buna si tie!
O noua dovada ca producatorul japonez e foarte "prudent" cind vine vorba de performantele din cartea tehnica.