Mitul maşinilor chineze care pică examenul testelor de siguranţă este pe cale să se năruie. Qoros 3 Sedan, primul model de serie pe care noul brand construit de chinezii de la Chery special pentru piaţa din Europa l-a lansat la Salonul de la Geneva în luna martie a acestui an, a primit cinci stele la testele EuroNCAP.
CEL MAI BUN REZULTAT DIN 2013
Qoros 3 Sedan devine astfel primul model al unei mărci chinezeşti care se ridică la nivelul maxim al punctelor oferite de organizaţia independentă europeană. Mai mult, Qoros 3 Sedan devine maşina care primeşte cele mai multe puncte în anul 2013 la cele patru categorii de teste, rezultatele pe care berlina le-a realizat la secţiunile Protecţia pasagerilor adulţi (95%), Protecţia pasagerilor copii (87%), Protecţia pietonilor (77%) şi Sisteme de siguranţă (81%) aşezând noul 3 Sedan în grupul select al celor mai sigure maşini testate vreodată de euroNCAP. Spre comparaţie, modelul cu cele mai mari punctaje din istoria EuroNCAP, Volvo V40, a primit anul trecut 98% la categoria Protecţia pasagerilor adulţi, 75% la Protecţia pasagerilor copii, 88% la Protecţia pietonilor şi 100% la Sisteme de siguranţă.Partea interesantă este că producătorul chinez anunţase încă de anul trecut că targetul modelului său la testele de siguranţă este de 5 stele.
Astfel, aşa cum era de aşteptat, reacţia oficialilor mărcii asiatice a fost una foarte pozitivă: "Printr-un rezultat în premieră pentru un constructor chinez de automobile, modelul compact Qoros 3 Sedan a primit punctajul maxim de cinci stele la testele EuroNCAP. Qoros 3 Sedan a adunat scoruri foarte mari la toate cele patru categorii de testare ale EuroNCAP şi vine cu cea mai bună performanţă dintre toate modelele testate de organizaţia europeană până acum în 2013", spun cei de la Qoros într-un comunicat oficial.Nici EuroNCAP nu a ratat momentul, şefii organizaţiei independente europene lăudând performanţele modelului Qoros: "Este plăcut să vezi că un producător nou precum Qoros pune accent pe siguranţă şi reuşeşte un rezultat bun în testele noastre. Constructorii auto ştiu că europenii sunt obişnuiţi cu cel mai înalt nivel de siguranţă", spune Michiel van Ratingen, Secretarul General EuroNCAP.
Detaliile complete ale rezultatului Qoros 3 Sedan la sesiunea de testare EuroNCAP pot fi consultate AICI.
UN NUME CONTROVERSAT
Marca Qoros a fost anunţată de Chery la finalul anului 2012, debutul său fiind oficializat la Salonul Auto de la Geneva din martie 2013. Cariera de piaţă a primului model al mărcii nu a fost lipsită de peripeţii, deşi maşina nu poate fi încă achiziţionată în Europa. Astfel, modelul compact sedan a fost denumit în prima fază GQ3, însă o plângere a celor de la Audi, care deţin drepturile de utilizare pentru această combinaţie de litere şi cifre, a făcut ca marca asiatică să fie nevoită să schimbe denumirea modelului cu câteva zile înainte de debutul oficial de la Geneva. Nici noul nume nu a fost însă primit cu braţele deschise de mărcile germane, BMW analizând posibilitatea de a ataca denumirea "3 Sedan", pe care bavarezii o consideră mult prea apropiată de "Seria 3".QOROS PREGĂTEŞTE UN BREAK ŞI UN SUV
Qoros 3 Sedan este produs în China, la o uzină din Changshu, şi este primul model al mărcii chineze dedicate special pieţei din Europa.
În pregătiri se află o versiune break a lui 3 Sedan, denumit Qoros 3 Estate, şi un SUV care va fi dezvoltat pe baza conceptului Cross Hybrid, prezentat la rândul său la Geneva. Acesta din urmă beneficiază de un motor 1.2 turbo cu trei cilindri în linie şi două motoare electrice. Primul este poziţionat la nivelul punţii spate, iar al doilea este integrat în transmisie şi joacă atât rolul de demaror, cât şi rolul de generator. Modelul poate oferi şi tracţiune integrală, va avea un mod 100% electric şi prezintă şi un mod hibrid asistat.Kia Carens DE 5 STELE
În sesiunea de septembrie a testelor EuroNCAP, organizaţia europeană a supus probelor de impact şi noua generaţie Kia Carens, monovolumul coreean primind la rândul său 5 stele. Maşina de familie construită de Kia a fost prezentată în premieră mondială acum exact un an, la Salonul Auto de la Paris, aceasta primind un design nou, care se încadrează perfect în linia modelelor de generaţie recentă a mărcii asiatice.
lasand gluma la o parte, nu credeam ca vor reusi asta asa curand.
mai ramane problema fiabilitatii masinilor, aia nu cred ca va veni prea usor..
Cand va aud cu fiabilitatea asta... De fiabilitate poti sa vorbesti de o masina dupa ce a parcurs cel putin 150 de mii de km la un volum de cel putin 100 de mii masini.
Ce fiabilitate poti sa ceri de la un model/motor proaspat scos pe piata? Si oricum le testeaza si astia triliarde de km...
Ca sa nu mai zic cat tine si de cum e intretinuta masina.... Si pot mii de exemple aici...
Firma e chinezeasca ?
Fabrica in care se asambleaza se afla in China ?
.......... ?
Cam greu sa zici "chinezesc", eu as zice chinezo - israelian
Propietari:
Chery Automobile Co., Ltd. (50%)
Israel Corporation (50%)
cred ca nu esti la curent cu lumea auto: toyota vinde cele mai multe masini in lume. si stii de ce? nu pt ca are niste motoare extraordinare, nu pt ca sunt ieftine, nu pt ca arata senzational, nu pentru ca iti ofera 2 la pret de una etc... se vand pt ca sunt FIABILE!
am 3-4 amici cu toyota (diverse modele) - toti si`au luat masina asta pt ca au auzit ca e fiabila si o pot tine lejer 10 ani.
asa cum am si alti amici care au alfa romeo pt ca are un farmec aparte...si nu le pasa ca scot anual destui bani din buzunar pt diverse reparatii.
Vezi ca incurci producatorii chinezi. Volvo e cumparat de catre Geely, iar aceasta marca, e cumparata de Chery. Nu au legatura una cu cealalta, decat, poate la tara de origine.
@dumbravaandrei
Mai las-o moale cu fiabilitatea Toyota. Poate amici tai au fost mai norocosi, dar ai mei nici gand. E drept ca ei au mers pe diesel si asta nu e punctul forte al toyotei. Si, pana la urma e normal sa nu fie mari probleme, cel putin pe partea de motorizari otto. Ofera aceleasi motoare, tehnologii de acum 20 de ani, putin cosmetizate si putin actualizate. E cam ce facea grupul vag cu octavia 1 cu motorul Acela de 1.6 benzina din secolul trecut. Da, e fiabil, dar e vechi. NU ofera performante dinamice, acustice si nici economii de carburant. Pana la urma, lumea ar trebui sa isi doreasca progresul si nu stagnarea sau in unele cazuri regresul. europenii sunt mai indrazneti si au investit in tehnologii. Au riscat si pana la urma vor castiga.
Si, da, piata europeana cere progresul. De aceea aici Toyota sta ff slab la vanzari.
chiar si cu garantie, cine are chef sa mearga lunar la servici pt ca are o problema...fie ea si minora.
sunt oameni pt care nu conteaza inovatia, la ce turatie ai cuplul maxim, daca e turbo sau aspirat, daca ai a/c pe 3 zone ...
oamenii aia isi cumpara toyota....si le tin multi ani.
nu ma numar printre ei, dar ii inteleg. si inteleg din ce in ce mai bine de ce imaginea de masina buna/solida/fiabila conteaza la vanzari si nu ce are sub capota.
So, cu minti europene si cu bani chinezesti (adica veniti tot din Eu, SUA si restu' lumii) concurenta bifeaza un nou nivel. Nimic extraordinar in cele 5 puncte asa cum nu sunt de mirare piedicile de ordin lingvistic; ba ca cifra "3" a fost inventata de BMW ba ca o combinatie ce nu spune nimic e apanajul celor de la Audi, etc. Mai ramane de vazut fiabiltatea...dar asta ramane o discutie de viitor. Aici ar putea sa existe mici-mari probleme inerente. Sunt constructori mari ce intampina dificultati la noile modele asa ca....sa nu se dea nimeni cu poponeata de pamant.
Acestea fiind spuse si cu o reevaluare a procedurilor de testare (devenite anacronice si necesar a fi inasprite) europenii trebuie sa-si revada atitudinea fata de clienti. Ma refer in primu' rand la preturi dar nu cred totusi ca Qoros va fi atat de ieftin incat sa iei 2 la pret de una.
In concluzie Qoros trebuie sa se bata cu traditionalismul european (personal n-as incerca sa fiu deschizator de drumuri si primu din "sat" cu Qoros) cu inexistenta unei retele de desfacere/service, cu certitudinea calitatii/fiabilitatii produsului necunoscut, etc
PS stiind mizeriile nesimtite pe care le-au facut chinezii in trecut nu m-ar mira ca masinile de test sa fi fost construite mai bine ;)
De unde ai înțeles tu ca a depășit Volvo? În articolul scrie clar că volvo v40 ceea mai sigură mașină din euroncap si doar o citează pt comparatie, dar nu rezultă că noul qoros e mai sigur.
In top 5 grupuri vom avea GM, Toyota si VW (nu neaparat in ordinea asta) plus Hiunday-Kia si un grup chinezesc.
Trebuie tinut cont totusi si de faptul ca multi ingineri " de vita nobila" din industria auto europeana si americana au ajuns la companiile auto chinezesti datorita crizei, taierilor de salariu sau concedierilor, pe bani multi. Si iata dovada. Si cred ca acesta e doar inceputul.
Cu toate ca nici mie nu-mi place ideea, e de asteptat ca in 10 ani tu tot sa nu sti ca producatori se scrie cu doi de i, iar "chinezi" la fel...
cat timp pierzi sa SCRI aici COMENTARI, mai bine ai baga nasul in ceva gramatica, ca sa STI sa SCRI corect.
PS: oare sti cati de "i" am mancat?
La drept vorbind, in textul lui Andy "chinezi" se scrie cu un singur "i"; nu mai atrage omul in capcana ca si asa e destul de confuz. :-D
Au investit in samanta buna la timpul potrivit.
Efort si persistenta au pus din belsug.
Acum au aparut primele fructe.
Cat de productiva va fi livada vom vedea in 3 - 5 ani.
Gata, s-au pus galbejitii putin la punct (nu s-ar fi putut decat cumparand inteligenta euro-americana la kilogram) si deja sunt glorificati in zone ale Globului unde probabil nu va ajunge nici macar o roata de rezerva de la Qoros. N-ar avea unde sa se aseze si ei la masa; tacamurile au fost deja adjudecate. Si pana nu vor scapa dansii de psihoza etichetei "chinezarie", nici macar in fata Loganului sau Dusterului nu vor misca in front, care vor progresa mai mult decat orice...chinezarie. Corect?
PS: Sa nu-mi impute nimeni: "Dar cum ai fi judecat daca ai fi fost chinez?"...As fi conchis ca trebuie sa invadam lumea cu tot ce ne sta la indemana, fiindca nu ne putem opune destinului national trasat undeva pe Sus...Pe urma, spre oroarea eshatofobului @gelu, care prefera sa-si astupe toate orificiile spiritului in privinta ultimelor evenimente ale istoriei, as fi luat Occidentul cu asalt, aflandu-ma printre cei 200.000.000 de soldati despre care Biblia prevesteste ca se vor revarsa spre Apus...Dar, din fericire, nu m-am nascut cu ochi oblici. Deci raman pe baricade, ca sa tin piept impreuna cu voi Marii Invazii Galbene, mai intai in termeni auto :D
Asa cum am mai spus-o si in trecut, pentru mine EuroNCAP nu reprezinta un criteriu strict de siguranta pentru o masina. Adevaratele teste de siguranta nu se dau in laboratoarele EuroNCAP, ci pe sosele. Acolo unde, faptul ca Volvo, Mercedes si probabil (inca) si SAAB se vede ca cerceteaza mai in amanunt (nu stiu daca SAAB mai are laboratoarele proprii de teste de siguranta in Suedia). Ei bine pentru aceste 3 companii siguranta nu inseamna niste simulari in niste situatii stricte, pe care toti constructorii le stiu inca din faza de proiect a unei masini. Eu nu am vazut niciodata la EuroNCAP un test de rostogolire, un impact din spate, o aruncare a unei masini direct pe plafon sau un impact intre un camion si un simplu automobil. Sau cel mai simplu, cate sanse sunt sa te lovesti frontal de un bloc de beton in comparatie cu sansele de a avea un impact frontal cu un alt automobil?
Iata concret la ce ma refer si de ce cred eu ca EuroNCAP este o simpla chestiune de marketing pentru foarte multi. Eu cred ca asta face deosebirea dintre EuroNCAP si cei 3 constructori de care am scris mai sus.
http://www.youtube.com/watch?v=yEdvvVT7718
DAAAAR, cu toate astea eu cred ca trebuie remarcat efortul pe care l-au depus inginerii care au lucrat pentru chinezi. Ii apreciez si pentru faptul ca au recunoscut ca e vorba de ceva ce ii depaseste si au dat bani altora sa ii ajute. Asa ca au adus oameni destepti care stiu cu ce se "mananca" siguranta auto. Eu zic ca e un lucru bun.
Masina asta este ''chinese'' doar cu numele, atata timp cat de ea s-au ocupat mai multi nemti, numai ca nu specifica nimeni!
uite ce iti propun: sa incepi sa tii "pept" omuletilor cu ochii oblici si pe taramul calculatoarelor de birou. Iti sugerez astfel sa-ti arunci pe geam mai intai tastura, mouse-ul, apoi sa-ti desfaci unitatea si sa te debarasezi doar de componentele "made in china". Apoi sa-mi scrii pe tablita de lut. Dar inainte de asta sa te autoexilezi pe un munte sa traiesti revelatia sfarsitului lumii in varianta moderna. Adica bagi pe acolo si ceva despre GM, Buick, SUV-uri, stii tu, chestii d'astea moderne.
Ce dreaku' !?
@Lau, categoriile de teste "la botul calului", desfasurate pe teren, GM le-a aplicat inca din anii '20, si inca foarte dur, daca urmaresti pe Youtube "GM's history of safety". In areal oficial, cum ar fi "Historic IIHS Frontal Crash Tests - Car to Car Crashes" , se observa usor ca, pe sosea, unde ai perfecta dreptate ca se verifica masura adevaratei sigurante, marimea conteaza al naibii de mult (Huidu ne poate lamuri in acest sens), chiar si daca masinile mici se doteaza cu sisteme avansate de siguranta. Si sa nu uitam ca nu se mai foloseste tabla tare...Cu alte cuvinte, astazi este foarte costisitor sa intretii o masina de dimensiuni "americane", dar ai avea mai multe sanse sa scapi cu viata decat intr-o "prichindea"... Alles gut!
Multi pusti de 20 de ani sau mai putin care n-au luat BAC-ul comenteaza de mama focului pe site-ul asta. Daca te numeri printre ei, te felicit, macar ai o scuza.
Andy e chiar nume romanesc?
Sau ......wanabe.