Un studiu JD Power a relevat faptul că proprietarii de automobile noi din 2012 sunt mai puţin mulţumiţi de sistemele de navigaţie integrate în bord decât erau clienţii de automobile noi în 2011. Mai mult decât atât, industria tinde spre aplicaţii de smartphone care să ofere servicii de navigaţie independente, iar utilizatorii acestora par să le prefere în defavoarea sistemelor cu care maşina pleacă din fabrică. Producătorii de automobile au început să răspundă la această tendinţă, oferind soluţii de integrare a smartphone-ului alături de sistemul multimedia al automobilului.
Dintre toţi subiecţii care au făcut parte la acest studiu, 47% au declarat că folosesc o aplicaţie de smartphone pentru navigaţie, iar respectiva aplicaţie este descărcată, nu preinstalată în telefonul lor.
Însă, o concluzie importantă a studiului arată că 46% dintre respondenţi nu ar achiziţiona un sistem de navigaţie integrat dacă afişajul central al vehiculului ar putea să prezinte indicaţiile de navigare furnizate de o aplicaţie de smartphone. Aplicaţiile de smartphone pentru navigaţie au avantajul uşurinţei în utilizare, în timp ce şase din zece nemulţumiri ale clienţilor de automobile noi referitoare la sistemul de navigaţie sunt concentrate pe comenzile de introducere a adresei şi de selecţie a opţiunilor de navigare.În medie, sistemele de navigaţie ale anului 2012 oferite în SUA au obţinut 681 puncte din 1.000, o scădere de 13 puncte faţă de rezultatul din 2011. Studiul a avut peste 20.000 de respondenţi, care şi-au cumpărat un automobil de generaţie 2012 cu un sistem de navigaţie instalat din fabrică. Cei de la JD Power au derulat studiul între octombrie şi noiembrie 2012, adică în aceeaşi perioadă ca în anul comparativ - 2011 în cazul de faţă, pentru a afla nivelul de satisfacţie al clienţilor privind sistemele de navigaţie cu care sunt dotate automobilele noi.
Satisfacţia la nivel general a scăzut în toate punctele de control, în ordinea importanţei: uşurinţa în utilizare, rutele alese, ecranul sistemului de afişaj, viteza de răspuns, indicaţiile vocale şi activarea vocală. Studiul măsoară şi problemele la 100 de vehicule, unde un scor mic reprezintă un nivel superior de calitate. În cazul studiului din 2012, toate punctele de control au scăzut la satisfacţie faţă de 2011, dar cel mai mult a scăzut satisfacţia la capitolul "uşurinţă în utilizare", unde remarcăm o scădere de 25% faţă de anul precedent.Via JDPower
Tu ai impresia ca europenii sunt mai ''genii'' decat americanii?? Te inseli....