"Chinezii au parcurs deja 80% din drum.
Celelalte 20 de procente nu sună foarte dificil de realizat, dar sunt cea mai complexă parte a întregului proces. Chinezii vor investi bani în cercetare şi dezvoltare până când vor reuşi să producă maşini competitive.", spune Max Warburton, analist auto la Bernstein. Din cei peste 100 de producători de automobile din China, Warburton spune că SAIC Motor Corp are cel mai mare potenţial, deoarece a obţinut cunoştinţe vaste în baza parteneriatului joint-venture semnat cu americanii de la General Motors, iar inginerii lor au un nivel superior de experienţă în raport cu companiile rivale. Echipa de cercetători de la Bernstein a fost impresionată şi de producătorii independenţi din China, cum ar fi Geely Automobile Holdings, ai căror ingineri au dezvoltat o gamă de motorizări "aproape competitivă" la nivel global, după cum a arătat o analiză atentă a modelului Geely EC7 şi a lui Great Wall H6. Compania de cercetare a cumpărat două automobile chinezeşti şi le-a adus în Europa, unde le-a testat în facilităţile pe care le folosesc şi constructorii europeni, iar rezultatele au fost interesante, modelele chinezeşti marcând o evoluţie evidentă la nivel tehnologic, dar şi soluţii nefericite de reducere a costurilor. În cazul modelului Great Wall, se remarcă o evoluţie dramatică faţă de generaţia precedentă, noul model fiind dezvoltat în doar 15 luni.Via Bloomberg
Aratarea prezentata in stire seamana cu Seria 3 modelul precedent.
China= Copy= Paste
Japonezii cand au inceput sa faca masini au copiat modele americane iar acum au o industrie respectata chiar si de adulatorii de masini europene. Macar pentru fiabilitate daca nu pentru design/feeling.
Coreeni au facut exact la fel, insa in general cu masini europene si japoneze cand au inceput sa produca mai vartos prin anii 80 iar acum au un concern in primele 5 ca productie si in primele 10 ca fiabilitate (ma refer la H-K), in fata unor firme mult mai vechi si mai de renume ca Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa, etc
In industrie nu conteaza cand intrii pe piata si cum, conteaza cum te dezvolti in raport cu concurenta si daca ajungi pana la urma sa fii la acelasi nivel sau peste. Atunci implicit urmeaza si vanzari multe si review-uri laudatoare prin reviste.
Tu auzi ce vorbesti ?
De la care italiana au dezvoltat AUDI V8, SERIA 7, S-CLASS in anii 90 ? wtf man !
Maine - poimanie apare o fabrica la Loveci, raspomanie vreo doua - trei prin alte tarisoare mai sarace ale UE. Mana de lucru? Se poate aduce din China.
Stiti cati dintre snobii anilor '95- 96' care se dadeau cu sh-uri germane de zeci de ani, dat isi cumparau tigari la bucata, nu afirmau sus si tare ca nu-si vor cumpara niciodata Dacia ? Foarte multi! A aparut Loganul si au devenit mai putini. Apoi a aparut Dusterul si au devenit si mai putini. Si tot asa....
Ce va aceti sa credeti ca doar Dacia este detinatoarea secretului absolut in materie de calitate-pret!
Totul e pe bani, baieti! Si credeti-ma , de bani China nu duce lipsa.