STUDIU: Producătorii auto își sufocă clienții cu tehnologii inutile, pe care mulți nu știu să le folosească

de Bogdan Mirică
Vineri, 05.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu recent a arătat că producătorii auto oferă o mulțime de tehnologii și sisteme pe care clinții nu le folosesc sau de a căror existență nici nu știu.

Tot mai mulți constructori sunt de părere că până la finalul acestui deceniu tehnologia din interiorul mașinilor va fi la fel de importantă ca resursele ascuns sub capotă. Nimic mai adevărat, însă clienții care își doresc multă tehnologie uită sau nu știu cum să o folosească.

Un studiu recent, publicat de către compania de consultanță auto SBD și cea de sondaje Nielsen, a demonstrat că producătorii introduc pe noile mașini tehnologii pe care clienții nu știu să le folosească sau despre a căror existență nu au aflat.

Esential 14.000 de posesori de mașini noi au participat la studiu.
42 de tehnologii noi au fost considerate inutile.
Studiul a adunat 14.000 de cumpărători de mașini noi și a fost desfășurat în intervalul aprilie-mai 2015. Aproximativ 43% din totalul celor intervievați au declarat că producătorii instalează prea multe sisteme de infotainment și că funcțiile oferite de acestea nu sunt neapărat utile.

Pe lista celor 42 de sisteme amintite de cei intervievați, cele mai slab cotate funcții au fost cea de apelare vocală, cea de conectare a telefonului mobil, aplicațiile sistemului multimedia sau panoul de instrumente care poate fi personalizat.

Printre elementele de infotainment pe care utilizatorii de mașini noi le ignoră cel mai des s-au numărat:

- Hard-disk-ul intern al sistemelor multimedia: asta pentru că majoritatea publicului își memorează melodiile preferate pe telefonul mobil, pe USB sau MP3 Player.
- CD player-ul: tot mai mulți constructori se întreabă dacă să le mai instaleze pe noile mașini.
- Serviciile de tip Concierge: acest serviciu nu a prins foarte bine atunci când utilizatorii au fost nevoiți să plătească pentru el. În cazul BMW Assist și Hyundai BlueLink a funcționat doar în perioada de gratuitate.
- Recunoașterea vocală: clienții preferă să folosească butoanele sau funcția tactilă pentru a evita bătăile de cap pe care le oferă sistemul de recunoaștere a vocii, de multe ori dus în eroare de o pronunție greșită sau prea rapidă a comenzilor.

via automotivenews

Comentarii (16)

  • Lumea nu le foloseste pentru ca nu are nevoie de rahaturile astea in masini. Imi cumpar masina nu un computer cu roti!
    42 11
  • pai iti sugerez un...Logan
    29 30
  • Andrei
    Pai vianule te previn...Loganul e o masina foarte dotata, daca se straduie putin Dacia poate deveni cel mai de succes brand est european, daca nu si este!
    19 2
  • Mitica
    @vianu Ce-i drept, ignorand toata ura adusa Daciei, oferta orientata spre esential si minimul necesar de la Mioveni poate reprezenta o tema interesanta de gandire si chiar o lectie. Desigur, sunt anumite lucruri nice pe care le-ai aprecia si nu le ofera Logan-ul, dar el ofera ceva rezonabil, iar rezonabilul nu este sinonim cu prostul.
    23 0
  • Sergiu
    Mai bine ar face sisteme cât mai simple care să-ţi asigure minimul necesar dar care să se mişte fluent şi să aibă interfaţa grafică ok (mi se pare jenant să comercializezi în 2015 maşini cu display pixelat, mai ales în cazul unora premium).
    După părerea mea, pentru şoferul obişnuit sunt arhisuficiente: navigaţia, sistemul multimedia, conexiune la telefon iar pentru oamenii care vor mai mult decât să meargă din punctul A în punctul B - un meniu cu moduri de funcţionare pentru motor/suspensie/direcţie.
    14 0
  • corect . si cei ce publica articole pe siturile de specialitate numai despre astea vorbesc
    11 0
  • Poate sunt eu de moda veche, dar mi-e dor de vremurile in care prin dotari se intelegea pilot automat, senzori de parcare, xenon si, daca aveai bani dat , trapa, un sistem multimedia mai destept etc.
    14 1
  • Scrooge
    eu nu mai pot cu testele din Romania la Focus si Mondeo in care realizatorii vor sa verifice sistemul Sync2 dandu-le comanda "I m hungry". Niste hamesiti. :))))))))
    10 0
  • Sistemul de comenzi vocale mi se pare cel mai da cacao, special pe hAudi. Plus ca pe A4 2014 are mai multe butoane decat radiou' bunicii.Si asta in comparatie cu Golfu 2012. Dar e premium, ce plm !
    Cu navigatia, am rezolvat-o usor, noroc cu baietii de pe gpsunderground. Garantie? who the f*ck cares, factory reset rules !
    5 5
  • Multi nici nu stiu sa foloseasca comenzile de pe volan pentru handsfree sau cruise control. So what? Nu e concludent studiul.
    2 2
  • cineva
    Dovada clara ca te poti lipsi de o gramada de functii. Ce nu reusesc sa inteleg este de ce unii (am vazut o gramada in trafic) in loc sa conecteze la blustutz telefonul, prefera sa il tina la ureche in timp ce conduc... Ma refer aici la cei singuri in masina, unde nu e o problema ca pasagerul poate sa afle tot felul de secrete de stat.

    @ Andy
    Unii nu stiu sa foloseasca nici volanul sau pedalele... :-)
    5 0
  • Foarte multi nu stiu la ce este buna maneta de semnalizare !!!
    4 0
  • Pt o persoana ca mine care a depasit lejer 40ani ai impresia ca ti-au pus niste chestii care sa te incurce (am pe Sandero de serviciu care nu are foarte multe optiuni si am utilizat pe Octavia 3 care este un pic mai complicata, nu foarte mult)
    Dar pt baiatul meu are 17 ani cele de pe Octavia sunt de acum 5 ani, depasite moral, de Sandero nu mai vorbesc Fred si Barney le utilizau
    Chestia este valabila si pt televizoare am 3 Smart-uri in casa eu si nevasta-mea le folosim cam 10% din totalul comenzilor (oricum nu ma uit mult la ele)
    Concluzie: dupa chipul si asemanarea fiecaruia, dupa mine cei mai tineri au nevoie (problema lor este ca nu le pot cumpara)
    2 0
  • Pe mine ma deranjeaza interfatele de la sistemele multimedia, care par invechite. Aici intervin Android Auto si Apple CarPlay, sisteme simple, care imprumuta din designul telefoanelor si sunt usoare de utilizat.
    4 0
  • Există și câteva sisteme moderne, complexe dar ușor de folosit, Tesla de ex, sau cel din noul Volvo XC90, dar desigur e vorba de mașini extrem de scumpe, mai ales pentru noi. Noroc cu Apple și Google, CarPlay și Android Auto vor fi în viitorul apropiat la fel de comune pe unitățile multimedia din mașină cum sunt CD-playerele de vreo 15 ani încoace.
    1 0
  • hazard
    Dacia n-o face :))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru