Germania va avea un milion de vehicule electrice pe şoselele sale până în 2020, anunţă un studiu derulat de Horvath & Partners. Până acum, vânzările de automobile electrice au fost destinate doar clienţilor excentrici şi flotelor, care au făcut achiziţii de imagine. Situaţia promite să se schimbe în următorii ani, după ce BMW va lansa versiunea de serie a lui i3, un model 100% electric destinat producţiei de serie, dar şi prin lansarea altor modele electrice produse de constructori de volum din Europa şi din Japonia.
Toate vehiculele electrice aşteptate de nemţii de la Horvath&Partners vor fi alimentate atât de la casele proprietarilor, cât şi de la cele 150.000 de puncte de încărcare destinate vehiculelor electrice. În prezent, Germania are mai multe puncte de încărcare pentru vehiculele electrice în plan decât orice altă ţară din Uniunea Europeană. În timp ce acumulatorii sunt o parte importantă a unui vehicul electric, lipsa unei infrastructuri adecvate va afecta serios popularitatea acestui gen de automobil. În plus, autonomia este limitată dramatic de tehnologia actuală a acumulatorilor, aşteptată să treacă prin mai multe generaţii până la momentul în care va putea să depăşească un vehicul convenţional în materie de autonomie cu o singură încărcare completă.
FOSTUL ŞEF VOLVO CONTESTĂ VEHICULELE ELECTRICE
Stefan Jacoby, fostul şef al Volvo, consideră că vehiculele 100% electrice nu vor fi populare în următorii 15 ani.
"Mi-am făcut mulţi duşmani prin afirmaţia asta, dar nu cred într-o popularizare a vehiculelor 100% electrice în viitorul apropiat. Motivele sunt clare: preţul, incertitudinea privind soarta bateriilor după ce acestea încep să-şi piardă capacităţile.Imaginaţi-vă cum vă simţiţi când telefonul mobil rămâne fără energie şi nu aveţi ce să-i faceţi. Senzaţia aceasta aplicată unei maşini este mult mai neplăcută.", a declarat Stefan Jacoby. Jacoby a explicat faptul că unele ţări au adoptat vehiculele electrice din punct de vedere energetic, iar legislaţia acestor ţări va permite anumite achiziţii pe anumite nişe, cum ar fi taxiurile care vor călători pe distanţe scurte. Chiar şi aşa, Jacoby nu vizualizează un viitor glorios pentru vehiculele electrice în următorii 10-15 ani. Fostul şef al Volvo crede că vehiculele hibride vor domina piaţa în diferite forme. Industria a dus la numeroase îmbunătăţiri ale tehnologiei, care sunt accesibile şi atractive, iar aceasta este modalitatea prin care el crede că vor deveni populare şi vehiculele electrice. Printre aceste exemple se numără şi modelele care emit 89 de grame de CO2 pe kilometru, lucru văzut ca imposibil acum cinci ani.Via JustAuto (înreg.)
Comentarii (0)