Unul dintre cele mai importante studii de satisfacţie a clienţilor auto care se realizează anual în Franţa pune Dacia pe locul al treilea la capitolul Costuri de utilizare. Aflat la a treia ediţie, studiul realizat de compania TNS Sofres la cererea publicaţiei Journal de l'Automobile a nominalizat Dacia pe prima poziţie la această categorie în 2012 şi 2013, marca românească fiind acum depăşită însă de Skoda, care trece pe primul loc, şi de Audi, care reuşeşte astfel un salt excelent şi oarecum neaşteptat pentru o marcă premium într-un clasament în care de obicei câştigă mărcile generaliste.
"Dacia a beneficiat până acum de <efectul noutăţii>. Costurile de utilizare sunt acum criteriul care permite crearea reală a ataşamentului pentru o marcă sau alta", notează TNS Sofres, care consideră că apariţia Audi în vârful topului la categoria Costuri de utilizare se explică foarte interesant: "Chestiunea costurilor este relativă, pentru că e clar că clienţii sunt complet diferiţi.
Dar pentru un client Audi, noţiunea investiţiei este importantă, iar întreţinerea este o garanţie a unei valori bune de revânzare".Mărcile germane îi mulţumesc cel mai mult pe clienţii francezi
Realizat cu ajutorul unui chestionar la care au răspuns 2086 de francezi care au cumpărat o maşină nouă în perioada 2006-2013, sondajul TNS Sofres a premiat mărcile auto în funcţie de răspunsurile pe care clienţii le dau la cinci tipuri de întrebări: Imagine de marcă, Design, Calitatea produsului, Costuri de utilizare şi Service post-vânzare. La final, după ce punctajele tuturor acestor criterii au fost adunate, brandurile care au reuşit să mulţumească cel mai bine clienţii francezi s-au dovedit a fi cele germane: BMW a ocupat prima poziţie pentru al doilea an consecutiv (112 puncte), iar Audi a doua (102 puncte).
"BMW se află pe prima poziţie graţie evoluţiei la capitolele personalitate şi caracter. Ambele mărci ating nivele de excelenţă mai ales la categoriile legate de produs, de calitatea şi de fiabilitatea acestuia.
BMW se detaşează însă la capitolul imagine de marcă", notează oficialii care au condus acest studiu.Volkswagen şi Honda şi-au împărţit ultima poziţie a podiumului la General (97 de puncte fiecare), francezii notând că marca din Wolfsburg a ajuns pe podium tot datorită imaginii puternice de marcă pe care o deţine în Hexagon, în timp ce Honda a punctat puternic la capitolul Servicii post-vânzare.
Grand Prix de l'Automobile 2014 (TNS Sofres şi Journal de l'Automobile)
CLASAMENTUL GENERAL | |
1. BMW | |
2. Audi | |
3. Volkswagen şi Honda | |
Premiul pentru Design | BMW şi Audi |
Premiul pentru Calitate | BMW, Audi şi Honda |
Premiul pentru Costuri de Utilizare | Skoda |
Premiul pentru Mediu şi Mobilitatea Viitorului | Renault |
Premiul Mass-Media | Citroen |
Premiul pentru cel mai bun website | Peugeot |
Premiul pentru cele mai bune puncte de vânzare | Renault |
Premiul special "Salon Auto" | Audi |
Observ si faptul ca francezilor le-a mai scazut din nationalism, cu toate ca si-au mai acordat destule premii.In orice caz, situatia s-a schimbat. Imi aduc aminte ca acum vreo 10 ani, in Franta vedeam numai Renault, Peugeot si Citroen.
Apropo, cati dintre voi stiu ca Renault ia in calcul sa opreasca productia lui Lodgy sau Dokker pentru ca vanzarile sunt sub asteptari? Acesta este motivul pentru care le avem acum si in versiuni Stepway. Este o versiune care a prins cu Sandero si se vrea sa fie o gura de oxigen pentru Lodgy si Dokker.
13.100 pentru un Rapid? A fost platit? E fan Skoda? E fan VAG? Era beat? E orb? Are bani de aruncat in caini?
@bbb, sunt acolo unde sunt si fanii Renault care ne tot bat la cap cat de fantastic e Renault si te jignesc atunci cand ii contrazici sau indraznesti sa spui ceva ce nu le place de marca lor de suflet. Cand e ceva de naspa, evident ca nici unul nu mai spune nimic. Si cu toate astea se cred oameni cu bun simt si respectuosi.
Probabil ca n-a stiut ca exista dealeri auto care ofera si altceva. Mai stii?
Pe de alta parte la 17000 de euro nu poti sa-ti iei o Octavia la fel de bine dotata ca un Fluence. Dar am obeservat o chestie general valabila la Renault: ofera dotari mai bune, uneori si motor mai puternic la un pret sensibil mai mic fata de concurenta. In schimb concurenta compenseaza cu altceva. Uitati o dovada: in Franta Skoda e mai pe placul francezilor, in testele comparative f rar Renault termina pe primul loc, iar in privinta fiabilitatii Renault este nu prea un exemplu. Asta e... nu poti avea si pret bun si motor puternic si dotari mai bune si fiabilitate de top...