STUDIU: Clienţii cu vârsta între 18 şi 34 de ani nu mai cumpără maşini noi, ci electronice

de Sebastian Toma
Vineri, 07.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu derulat în Statele Unite ale Americii a relevat faptul că automobilele noi au scăzut în ochii celor născuţi între 1981 şi 2001 în favoarea gadget-urilor scumpe.

Cei de la R.L. Polk&Co au derulat un studiu care a arătat că persoanele care aparţin "Generaţiei Y" nu mai sunt interesate de achiziţia unui automobil nou, preferând să-şi cheltuie veniturile pe noile apariţii în domeniul tehnologiei. Cercetătorii consideră că persoanele care aparţin acestei grupe de vârstă au o soluţie mult mai eficientă de a păstra legătura cu cei din jur, fără să aibă nevoie neapărată de un automobil nou.

Generaţia Y este formată din persoanele născute între 1981 şi 2001, potrivit Deloitte LLP. Doar în Statele Unite ale Americii, vorbim despre 80 de milioane de persoane, care preferă să nu cumpere o maşină nouă, alegând să circule cu transportul în comun sau cu un vehicul rulat. Studiul este îngrijorător pentru producătorii de automobile care activează pe această piaţă, care se tem că s-ar putea trezi cu mai mulţi ani de "secetă" în materie de vânzări pe fondul acestor preferinţe ale consumatorilor.

Esential 81 la sută dintre cetăţenii care aveau între 20 şi 24 de ani în 2010 aveau permis de conducere în Statele Unite ale Americii, arată studiul R.L.
Polk&Co.
Realizatorii studiului iau în considerare şi recesiunea economică prin care a trecut întregul glob pentru deciziile celor din generaţia Y, dar subliniază faptul că actualul ritm de scădere a vânzărilor pe acest segment de vârstă ar putea duce la pierderi de două milioane de automobile noi vândute în fiecare an, valabil doar pentru piaţa din Statele Unite ale Americii. Combinaţia de salarii mici pentru angajaţii tineri şi atracţia generaţiei Y pentru gadget-uri au dus la reducerea numărului de tineri care au permise auto în SUA, doar 81% din cei care aveau între 20 şi 24 de ani în 2010 având permise auto, în condiţiile în care 92% din tinerii care se aflau în aceeaşi categorie de vârstă în 1983 aveau permis auto.

Constructorii de automobile încearcă de câţiva ani să atragă clienţii din această generaţie, cei de la Toyota lansând marca Scion special pentru aceştia. Cei de la Ford încearcă să-şi promoveze modelele prin social media, în timp ce General Motors a stabilit înţelegeri cu Walt Disney şi MTV pentru a-şi antrena dealerii pentru a comercializa automobile clienţilor mai tineri.

Între timp, tinerii preferă să se bazeze pe biciclete, transportul public şi chiar închirierea automobilelor, deoarece mulţi respondenţi au declarat că vor să evite grijile şi costurile aferente posesiei unui automobil.

Via DetroitNews

Comentarii (8)

  • Mircea
    Cei nascuti in 2001 au abia 11 ani :|
    24 0
  • Giga Motors
    Ce dobitoci ! "e-generatia" mondiala a inceput sa se alieneze rau de tot......Va asigur eu cine poarta vina - se imparte la trei: familia, scoala si biserica ! Tustrei institutii, care si-au uitat menirea primordiala, se intrec in neimplicare, debandada si indolenta educativa, ba inca pe parinti ii suspectez de propaganda demonizanta, in sensul de a-si influenta odraslele (de altfel, vulnerabile intrinsec prin definitie) sa se ......"adapteze vremurilor" . Nici nu stiti ce oameni exemplari as scoate eu din zabaucii astia de ambele sexe, carora li s-a urcat la cap "taciscrin"-ul, daca ar nimeri in mainile mele.......Jighinele ca "e-rebelii" nu se pot identifica in toata istoria omenirii......Tot astia sunt autorii "perlelor" de la "capacitate" si "bac".....Numai ca acum nu-ti mai vine sa razi de ei, ci sa-i privesti cu rumoare si catastrofism......Somn usor, draga stat, "schimbul de maine" este garantat, le dorim multe "succesuri" juniorilor, care au atins paroxismul grotescului......
    12 9
  • Crysty
    Clientii intre 18 si 30 ani cumpara BMW !
    2 13
  • Nu este chiar asa.
    9 1
  • Scuze, dar mi sa postat din greseala celalalt post.
    Sa continui ce am vrut sa zic.
    Nu este chiar asa deoarece exista mai multi factori care influenteaza acest comportament.
    Afacerile nu mai merg asa cum mergeau mai demult, au ramas putini in perioada de criza care isi permit orice. Cunosc pe multi care au dat faliment si multi cu afaceri care nu le mai merg, sau muncitori care luau 4000euro pe luna si le-a redus la 1000. Toate acestea duc la incapacitatea de a cumpara o masina noua, mai ales in randul tinerilor cand ei sau parintii nu le pot oferi un automobil nou, care costa cateva zeci de mii sau poate sute de mii de euro. Asa ca oricine doreste sa fie in trend cu lumea ca sa fie ,,cool" si mai bine da pe un iphone 500euro, caci este mult mai accesibil, decat sa dea cateva mii pe o masina noua. Un accesoriu din asa futuristic il cumperi mult mai usor ca pe o masina noua.
    Sa fim seriosi. Cine nu si-ar dori un S-class 63/65AMG full option sau mai stiu eu ce astfel de masina asemanatoare ? Problema sunt banii, si trebuie sa ne limitam la cat putem.
    Sa va zic un banc:
    -Tata, nu mai pot sa merg cu 599-le GTB la scoala... profesorii merg cu trenul
    -Bine fiule, maine iti cumpara tata un tren.
    Cam asa se intampla in ziua de azi la cei bogati, iar restul care sunt marea majoritate sunt nevoiti sa se limiteze la ceea ce pot, iar 3-400euro pe un iphone de exemplu nu reprezinta o gaura la achizitia unei masini de 30.000euro pe care poate niciodata nu o vom avea.
    Numai bine !
    26 2
  • Nu m-am exprimat chiar corect sau cu cine stie ce metafore, insa sper ca ati inteles ideea pe care am postat-o mai sus.
    13 3
  • @ScorpyonVag Ai zis tot ce era de zis ! Pana la urma tot banii fac diferenta, ca toti am dori sa schimbam masina la 2-3 ani (masina cumparata de noua), dar sunt lucruri mai importante in viata. Si ca incheiere, va zic o vorba culeasa de pe net: " Masina este un membru al familiei, dar doarme in parcare ! "
    18 1
  • florin
    eu i-am zis sotiei: ne trebuie 1000 eur sa ne cumparam masina noua, adica sa-i fac o revizie generala la asta pe care o am, dar nici mia aia n-o gasesc!!!!!!!!!!
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru