Cei de la R.L. Polk&Co au derulat un studiu care a arătat că persoanele care aparţin "Generaţiei Y" nu mai sunt interesate de achiziţia unui automobil nou, preferând să-şi cheltuie veniturile pe noile apariţii în domeniul tehnologiei. Cercetătorii consideră că persoanele care aparţin acestei grupe de vârstă au o soluţie mult mai eficientă de a păstra legătura cu cei din jur, fără să aibă nevoie neapărată de un automobil nou.
Generaţia Y este formată din persoanele născute între 1981 şi 2001, potrivit Deloitte LLP. Doar în Statele Unite ale Americii, vorbim despre 80 de milioane de persoane, care preferă să nu cumpere o maşină nouă, alegând să circule cu transportul în comun sau cu un vehicul rulat. Studiul este îngrijorător pentru producătorii de automobile care activează pe această piaţă, care se tem că s-ar putea trezi cu mai mulţi ani de "secetă" în materie de vânzări pe fondul acestor preferinţe ale consumatorilor.
Realizatorii studiului iau în considerare şi recesiunea economică prin care a trecut întregul glob pentru deciziile celor din generaţia Y, dar subliniază faptul că actualul ritm de scădere a vânzărilor pe acest segment de vârstă ar putea duce la pierderi de două milioane de automobile noi vândute în fiecare an, valabil doar pentru piaţa din Statele Unite ale Americii. Combinaţia de salarii mici pentru angajaţii tineri şi atracţia generaţiei Y pentru gadget-uri au dus la reducerea numărului de tineri care au permise auto în SUA, doar 81% din cei care aveau între 20 şi 24 de ani în 2010 având permise auto, în condiţiile în care 92% din tinerii care se aflau în aceeaşi categorie de vârstă în 1983 aveau permis auto.
Constructorii de automobile încearcă de câţiva ani să atragă clienţii din această generaţie, cei de la Toyota lansând marca Scion special pentru aceştia. Cei de la Ford încearcă să-şi promoveze modelele prin social media, în timp ce General Motors a stabilit înţelegeri cu Walt Disney şi MTV pentru a-şi antrena dealerii pentru a comercializa automobile clienţilor mai tineri.
Între timp, tinerii preferă să se bazeze pe biciclete, transportul public şi chiar închirierea automobilelor, deoarece mulţi respondenţi au declarat că vor să evite grijile şi costurile aferente posesiei unui automobil.Via DetroitNews
Sa continui ce am vrut sa zic.
Nu este chiar asa deoarece exista mai multi factori care influenteaza acest comportament.
Afacerile nu mai merg asa cum mergeau mai demult, au ramas putini in perioada de criza care isi permit orice. Cunosc pe multi care au dat faliment si multi cu afaceri care nu le mai merg, sau muncitori care luau 4000euro pe luna si le-a redus la 1000. Toate acestea duc la incapacitatea de a cumpara o masina noua, mai ales in randul tinerilor cand ei sau parintii nu le pot oferi un automobil nou, care costa cateva zeci de mii sau poate sute de mii de euro. Asa ca oricine doreste sa fie in trend cu lumea ca sa fie ,,cool" si mai bine da pe un iphone 500euro, caci este mult mai accesibil, decat sa dea cateva mii pe o masina noua. Un accesoriu din asa futuristic il cumperi mult mai usor ca pe o masina noua.
Sa fim seriosi. Cine nu si-ar dori un S-class 63/65AMG full option sau mai stiu eu ce astfel de masina asemanatoare ? Problema sunt banii, si trebuie sa ne limitam la cat putem.
Sa va zic un banc:
-Tata, nu mai pot sa merg cu 599-le GTB la scoala... profesorii merg cu trenul
-Bine fiule, maine iti cumpara tata un tren.
Cam asa se intampla in ziua de azi la cei bogati, iar restul care sunt marea majoritate sunt nevoiti sa se limiteze la ceea ce pot, iar 3-400euro pe un iphone de exemplu nu reprezinta o gaura la achizitia unei masini de 30.000euro pe care poate niciodata nu o vom avea.
Numai bine !