Stroe: "Dacia nu va face modele hibride cel puțin până în 2015"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Prezent la evenimentul de sărbătorire a 30 de ani de la înființarea Rombat, unicul furnizor de baterii pentru modelele Dacia, Constantin Stroe (președintele Automobile Dacia) a declarat că marca românească nu va apela în următorii ani la ajutorul tehnologiilor hibride sau electrice, considerate de oficialul român a fi încă mult prea puțin dezvoltate pentru a fi relevante pentru producătorul de la Mioveni.
"Tehnologiile hibride și electrice avansează lent, nu avem de gând să utilizăm motorizări hibride pe Dacia cel puțin până în 2015, adică atât cât știm în acest moment despre viitoarea noastră gamă. Deocamdată, tot ceea ce fac marii producători auto - implicit Renault, care se află într-un stadiu foarte avansat din punctul de vedere al autovehiculelor electrice - reprezintă doar încercări. Toate modelele electrice testate până acum au fost încercate cu succes, dar apoi au fost distruse, și mă refer la GM sau la Toyota. Am aflat recent că, de fapt, sub pământ există de două ori mai mult petrol decât se considera până acum câteva luni. Credeți că s-a aflat abia acum despre asta?", a declarat Stroe în cadrul conferinței de presă Rombat care a avut loc la Bistrița.
În ceea ce privește colaborarea dintre Automobile Dacia și Rombat, Stroe susține că producătorul de acumulatori reprezintă unul dintre cei mai importanți furnizori pentru constructorul de la Mioveni. "Până în 1997, cât timp am lucrat cu Acumulatorul București, bateriile se aflau tot timpul pe lista problemelor, fiind nevoiți de multe ori să întrerupem procesul de asamblare de pe bandă pentru a aștepta transporturi care nu mai veneau. După ce am semnat cu Rombat, problemele au dispărut", spune Constantin Stroe.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Intern
-
OMV Petrom a anunțat că vrea să aibă 5000 de puncte de încărcare în România până la începutul deceniului următor. În prezent, rețeaua companiei are circa 900 de puncte de încărcare în țara noastră. (19.02)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, producția națională de automobile a avut parte de o scădere în prima lună din 2025. (17.02)
-
În prima lună din 2025, uzina Ford Otosan de la Craiova a produs cu 5.6% mai multe vehicule, comparativ cu aceeași lună din 2024. Uzina din Bănie are o capacitate maximă, anuală, de 272.000 de unități. (12.02)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
Dacia face ce spune Renault pen'ca altfel nici n-ar exista. Iar tehnologia presupune destul know-how cu un background tapan incat nu avem vreo sansa sa vedem Dacia ca promotor de tehnologii hibride/electrice.
Cine crede in motorul cu apa probabil ca ii considera pe cei de la Renault niste capcauni ce nu ii lasa pe inginerii sau (mai precis) inteligenta neaos romaneasca sa introduca pe piata un pepetuum mobile ca isi pierd unii averile din petrodolari.
succesuri multe!
PS. si cum zicea o caciulara din politica autohtona: vom intoarce proiectul de lege in parlament pentru a fi modificat asa cum A CERUT presedintele. Deci. . . se poarta.