Spyker acţionează în judecată General Motors

de Sebastian Toma
Luni, 06.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Olandezii de la Spyker au acţionat în judecată concernul General Motors, cerând despăgubiri de trei miliarde de dolari pentru comportamentul americanilor în urma tranzacţionării mărcii Saab.

Esential 3 miliarde de dolari vor cei de la Spyker pentru daunele provocate de acţiunile celor de la General Motors în urma vânzării Saab.
Spyker a anunţat că a intentat un proces împotriva celor de la General Motors. Olandezii vor trei miliarde de dolari pentru acţiunile celor de la General Motors după vânzarea mărcii Saab, concernul american fiind acuzat în repetate rânduri de intenţia de a aduce marca suedeză la faliment. Cei de la Spyker susţin că GM au intervenit de mai multe ori între Saab Automobile, Spyker şi chinezii de la Youngman pentru a preveni competiţia cu viitorii proprietari ai mărcii suedeze. Proprietarii mărcii Saab susţin că marca ar fi putut să-şi revină cu o infuzie de capital din partea celor de la Youngman, dar aceştia au fost împiedicaţi de americani.

"Încă de când am fost forţaţi să solicităm insolvenţa Saab Automobile în decembrie 2011, am lucrat neîncetat pentru pregătirea acestui proces, care caută compensarea Saab şi Spyker pentru daunele provocate de acţiunile răuvoitoare ale General Motors", a declarat Victor Muller, CEO-ul Spyker.

Urmareste Automarket
În primele şase luni ale anului 2010, Spyker a pierdut 139 de milioane de euro, incluzând pierderile mărcii Saab înregistrate în aceeaşi perioadă.
Atunci, Victor Muller promitea o nouă gamă Saab, unde actualul 9-5 urma să fie cea mai veche maşină din showroom. Anul 2012 promitea să fie momentul în care balanţa cheltuieli/porfit va ajunge la zero.

Via Spyker

Comentarii (4)

  • Adica stapanului (GM) i-a fost teama sa nu-l muste cainele pe care tocmai l-a abandonat (SAAB). Inca o dovada a faptului ca unii care zbierau pe aici de puterea pe care o are SAAB nu bateau campii. Astia de la GM uneori mi se par foarte amuzanti. Au prefereat sa lase de izbeliste o marca ce putea concura in State cu Lexus, BMW si Mercedes ca sa lanseze acum 10 ani in productie masini gen Hummer. Na, plange-le de mila daca poti... Sper sa nu-i ierte Spyker!
    19 10
  • Acţiunea lui Muller mi se pare şi mie binevenită, precum lui @LauCalin, dar haideţi să fim oneşti cu noi înşine: nu prea are sorţi de izbândă! A încerca să dovedeşti juridic cel mai parşiv constructor auto din lume şi din istorie denotă inconştienţă…Americanii îşi pot tocmi lejer cei mai versaţi avocaţi, că doar nu de bani duc ei lipsă. Din moment ce îşi permit să sponsorizeze un colos fotbalistic precum Manchester United, automat au depăşit în stil chiabur “recesiunea” din 2009, nu?

    “concernul american...acuzat în repetate rânduri de intenţia de a aduce marca suedeză la faliment” – o frază care nu reprezintă o noutate…Pe la începutul anului, am explicat, într-o frazeologie consistentă, cum văd eu complotul organizat impecabil de GM în ’89. Pe de altă parte, unii useri obtuzi de pe AM nici acum n-au priceput un adevăr atât de evident: Saab n-avea cum să fie “doar un Opel recarosat”, fiindcă altfel, logic, GM nu s-ar fi temut de concurenţă pe piaţă din partea unor creaţii…proprii, dacă Saab-urile ar fi fost, într-adevăr, nişte Opel-uri forţate în gama premium – quod erat demonstrandum. De asemenea, GM nu i-a vândut lui BAIC licenţele tehnologice ale lui Opel Vectra şi Opel Omega, ci chiar ale lui Saab 9-3 şi Saab 9-5! Dacă ar fi fost “tot un drac”, de ce să fi preferat chinezii să pluseze mai mult pe 9-3 şi 9-5 când puteau face economii cumpărând direct platformele de Opel presupuse a fi la originea celor două modele suedeze! Am tot repetat aceste truisme şi, totuşi, presimt că detractorii adevărului n-au capitulat…Treaba lor, însă eu voi refuza de acum încolo orice fel de clinci cu dânşii, fiind învinşi raţionalmente fără drept de apel! Now, I’m a…peacemaker.

    Nici Spyker nu s-a comportat ca un altar de catedrală…Cu tot
    eroismul salutar cu care s-a bătut pentru salvarea companiei suedeze, de ce Muller nu recunoaşte sincer acum, când nu mai are nici o implicare în viaţa mărcii, că îşi adjudecase brandul cu numai 74 de milioane de dolari, că, de fapt, nu-şi stabilise iniţial nici un plan solid şi sustenabil de afaceri şi că, din postura unui amator notoriu pe care nu-l duce capul decât la nişte carcase urâte cu motoare de VAG şi grile de Maserati, n-ar fi reuşit în veci să ducă în cârcă, nici măcar la nivel de subzistenţă, darămite la cote de profit, un producător de serie dintotdeauna pricăjit financiar, dar foarte capabil intelectual şi mult superior calitativ anecdotelor sale de supercar-uri…Mă rog, în mod sigur această răscoală mânată de revendicări juste a venit tardiv, deci trebuia ca Muller s-o declanşeze încă de când deţinea controlul deplin asupra lui Saab, adică atunci când Great Mafia, mastodontul bolnav al industriei auto, se afla în convalescenţă după şifonarea zdravănă prilejuită de colapsul din 2009, deoarece, în condiţiile economice de atunci, o victorie juridică ar fi fost realmente susceptibilă de a se petrece, iar banii obţinuţi ca “despăgubire” (Muller exagerează cu cuantumul pretenţiei! de ce trei miliarde?! 500 de milioane ar fi însemnat o sumă rezonabilă – o să-i ofere Papa Pius atâta bănet cât visează el) ar fi fost consideraţi ca picaţi miraculos şi la timp pentru investiţii imperioase ghici în ce! Dar probabil că o zicală de bun simţ şi minim oportunism precum “bate fierul cât e cald” nu este cognoscibilă sau asimilabilă pentru unii manageri care se cred manageri care este :)
    7 9
  • zero bani
    Incompetentii vor bani??? Ce guma buna :)))))))))
    Sper sa nu vada un cent de la GM,nu merita!!
    7 17
  • Da,cam tarzie aceasta actiune...pacat ca Saab s-a cam dus...macar de-ar reveni ca marca de masini electrice...n-ai cum sa nu zici ca Saab nu e ceva diferit fata de BMW,Audi sau Mercedes-Benz...si la fel nu ai cum sa nu recunosti ca ar fi putut sa le faca oricand concurenta,doar ca nu au avut sustinere financiara sau indepedenta...ideea e ca scandinavii astia au ceva al lor...poti spune ca ei nu fac masini doar de dragul de a vinde,ci si pentru a bucura omul ca ia ceva de calitate...la fel pot spune si despre japonezi...bine,in ultimul timp au cam dat-o un pic in bara cu designul si cu motorizarile,dar isi vor reveni...
    5 9

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru