Ford lansează astăzi la Craiova producţia celui mai nou motor Ecoboost din gama sa. Este vorba despre deja anunţatul propulsor pe benzină de 1.5 litri, de a cărui producţie va fi responsabilă uzina din Oltenia.
Noul motor cu patru cilindri se va alătura la Craiova unui alt agregat pe benzină din familia Ecoboost, unitatea cu trei cilindri de 1.0 litri Ecoboost. Linia de producţie va deservi naşterea ambelor motoare, personalul uzinei româneşti urmând să se asigure de calitatea propulsoarelor ce vor ajunge să pună în mişcare modele vândute pe mai multe continente.
Ceea ce interesează publicul larg este ce resurse va oferi unitatea pe benzină. Se pare că Ford a reuşit să obţină nu mai puţin de 180 de cai putere şi un cuplu motor extrem de generos pentru un ”benzinar”: 240 de Nm.
Noua unitate va purta alături de capacitate şi indicativul GTDI, care nu este altceva decât o abreviere de la Gasoline Turbo Direct Injection. Pentru a putea fi uşor acceptat de publicul larg, dar şi pentru a putea fi vândut în Europa, noul motor respectă normele de poluare Euro 5.
Cu toate acestea, oficialii Ford au refuzat să dea informaţii despre debutul agregatului pe Bătrânul Continent. Iniţial, acesta va fi vândut pe piaţa din China. Mai apoi va urma şi cea din Statele Unite. Tot oficialii Ford au anunţat că noul motor nu vine să înlocuiască actuala unitate Ecoboost de 1.6 litri.
Pentru producţia motoarelor Ecoboost, Ford a investit 230 de milioane de euro la Craiova. Dintre acestea, 180 de milioane au fost necesare doar pentru asamblarea agregatului de 1.0 litri. Pentru unitatea de 1.5 litri s-au mai cheltuit alte 50 de milioane de euro. În prezent, pe linia de asamblare de la Craiova cele două motoare ocupă fiecare câte 50% din capacitatea zilnică. Procentul ar urma să scadă sau să crească, în funcţie de cerinţele pieţei.
Nu prea exista benzinare cu turbina cu geomtrie variabila, din cate stiu, doar Porche ar avea asa ceva...
O fi avand tsi-ul 250nm dar are cu 40cp mai putin decat ecoboost-ul de la Ford.
Eu zic un maxim, dar un mare maxim 10000 mile, dupa aia rugineste!
10.000mile? Si dupa aia rugineste? Vezi ca asta e motor de masina si nu de barca. Si sunt sigur ca ai vrut sa scrii mile marine.
PS..expert in fiabilitate...de unde dracu' le mai scoti ????
Sa te iei de mana cu @Mafia si sa alergati vreo 10000 mile....
Expertii in fiabilitate.... :)))))))
Am zis sa mai glumim si noi putin dar nu ai cu cine aici e ca in comuna primitiva ai zis ceva ::::BANG O BATA IN CAP!!!
Pe bune? vrei sa pari si tu istet? Sau n-ai obervat ca majoritatea comentariilor lui @Vasilica sunt la misto cand vine vorba de fiabilitatea motoarelor noi aparute? E si greu tare sa vezi asta, asta e, asa este, eu sunt @mafia si @Vasilica:).
Sa il ia GAIA de telefon nu ma obijnuiesc cu el!!Trec pe PC din nou :)
Pe unde este Mafia ca am o nelamurire la injectorul 3. Are o inclinatie prea mare si din manualul expertilor in fiabilitate stiu ca arunca ulei dupa 15k km sau 9k mile.
Ca sa misti o masina de aproximativ 1.6 tone cam cat are un mondeo, sunt suficienti 165 Nm. Restul sunt pentru placerea carutasului.
Astept sincer sa revina cu ceva inovatii tari si pe partea de diesel. TDCI-ul meu e exceptional pana acum (Da, de o saptamana sunt fericit posesor de Mondeo, 2.0 TDCI. Ireprosabile renault-urile, dar mondeo e tot mondeo)
dar ma intreb, cum s-ar traduce "expertul in fiabilitate dupa poze"?
Motoare mici si turatii mari si suprasolicitate care duc la o fiabilitate redusa.
Dar generatia de azi nu mai vrea masina pt 20 de ani asa ca firmele vor face un profit bunicel.
Deci faptul ca trebuie sa mergi cu ele mai turate, nu cred ca are vreo relevanta asupra pozei globale.
Ar fi interesant daca AM ar dispune si de o imagine cu graficul de putere/cuplu al motorului. Daca ai 170 de Nm de pe la 1400-1500 de turatii, nu neaparat trebuie sa mergi si turat cu motorul asta. Mergi turat cand vrei sa ti se vada doar spatele la masina ;)
ce am vrut eu sa spun mai sus e ca automobilul isi va pierde din insemnatatea intrinseca devenind ceea ce trebuie sa fie intr-o lume superdezvoltata...un accesoriu. Da-mi voie sa-ti propun sa ne intalnim in 30-40 de ani.
btw..criza are alte origini si nu neaparat ale unui (strict) consum exgerat. Nu intram in amanunte vorbim despre masini totusi
O masina conserva energie nu numai printr-un consum redus de combustibil pe parcursul vietii sale. O masina conserva energie si daca, in loc sa te tina 5 ani (in conditii decente de calitate) te va tine 10 ani.
O masina va "salva planeta" daca setul de acumulatori va putea fi inlocuit dupa 5 ani cu un set nou, cu densitate energetica mai mare, obtinand astfel un upgrade semnificativ fara a fi nevoie de a schimba intreaga masina.
Daca la prima rostire a "consumerismului" tu dai reject rapid si spui ca-i "vechea poveste" probabil nu are rost discutia :)
Dar iti place ori nu automobilul tot va deveni un accesoriu. In lumea...buna. Dar daca nu ai consum nu ai nici dezvoltare. Daca nu ai consum nu ai vanzari. Iar lipsa vanzarilor insemna productie zero. Productie zero insemna...somaj. Somajul inseamna..... Deci?
Dau reject instant pentru ca termenul de consumerism a devenit o arma buna la toate, un argument pentru tot kkat-ul din lume. Ceea ce e complet gresit
Da, suntem o societate consumerista. Produsul se schimba, comportamentul de cumparator, per general, ramane oarecum acelasi (se plimba in niste marje).
Da-i unui om posibilitatea ca odata la 5 ani sa primeasca aceeasi masina identica, fara sa o mai plateasca. Efectiv odata la 5 ani ii inlocuiesti masina cu una identica dar nou-nouta. Ia sa vezi de nu isi ia altceva...
Si consumerismul asta nu este daunator deloc. Este foarte util si ne tine departe de epataje cum ar fi "mecanizarea" individului sau crearea de monopol sau instaurarea de regimuri din astea mai feng-shui cum sunt in tarile "nordice" (Koreea de Nord, Vietnamul de Nord)...
@gelu - un timp mai indelungat de folosire a unui bun poate insemna si o crestere direct proportionala a persoanelor cu acces la un astfel de bun - nu scrie nicaieri ca trebuie sa reduci la jumatate productia daca dublezi durata de viata a produsului.
Vestul traieste acest consumerism, adevarat. Si poate ca ofensiva asta catre energiile verzi nu este doar o simpla vorba in vant. Ma rog, unii nu vad padurea din cauza copacilor dar odata cu constientizarea poluarii mediului poate ca vom invata si ca petrolul este mai mult decat combsutibil si, practic, viata asta usoara o avem exclusiv de la el.
Problema e ca vin vreo cateva tari mai de lumea a 3 a din urma; China, India etc. Sa te tii atunci consumerism. Astea vor avea nevoie cu adevarat de energie. Iar orgia asta a bunastarii in care se scalda (inca) vestul si stopata de criza ni se va parea joaca de copii.
Mai dumbrava ......
Da, realitatea este ca noua generatie nu mai este statornica sau capabila sa imbratiseze ceva pe termen lung.
Computerul se demodeaza rapid.
Mobilul ajunge antic in 2 ani.
Femeia trebuie schimbata.
Masina trebuie folosita si dusa la retopit.
Nu mai exista atractie, apreciete, acceptare a ceva trainic.
Sau poate in unele societati .................. masini din ani '60 se vand mai scump decat cele noi.
" Automobilele vor deveni un simplu accesoriu pe care il vei schimba atunci crezi de cuviinta."
Da vor deveni un accesoriu dar nu toata lumea il va schimba "ca pe sosete" .Si eu cred de cuvinta sa schimb o masina la 6 luni, 1 an , hai 2 ani dar n-am putinta. Asa ca merg cu o masina mai multi ani (masina fiind un bun de folosinta indelungata) si ma astept sa nu am probleme majore cu acest produs .
E culmea, parca e vina cumparatorului ca un calculator se demodeaza rapid, iar telefonul de acum 6 luni nu mai satisface noua generatie. Iar automobillele de acum 10 ani se fac praf la 60km/h.
@AndreiRN am un telefon Nokia 5110 nu il vrei tu? Functioneaza perfect. Si ce treaba au masinile din anii 60? Alea au o valoare sentimentala. Sunt apreciate datorita asocierii lor cu anumite timpuri/valori/amintiri/trairi/etc. Nu pentru ca erau construite sa tina o viata.
Ai masina, ai buzunarele desfacute.