PASAJUL MIHAI BRAVU VA FI TERMINAT
Oprescu a anunţat că finalizarea pasajului Mihai Bravu este unul dintre priorităţile sale până la încheierea actualului mandat. Lucrările au fost oprite din cauza unor dispute cu Romstrade, societatea care trebuia să construiască pasajul respectiv, proiectul pasajului fiind blocat în faza de expertiză, moment în care Primăria a reziliat anticipat contractul. Pentru a finaliza lucrarea, Primăria va organiza o nouă licitaţie, care vizează realizarea unei legături rutiere între Şoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii, în vederea decongestionării traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu – Spitalul Unirii – Calea Văcăreşti. Bugetul pentru acest proiect este de aproximativ 28 milioane de euro, fără TVA, iar lucrarea va fi finanţată din bugetul municipalităţii.
Primarul Capitalei spune că termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 15 luni de la data atribuirii contractului. Imediat după finalizarea acestui proiect, Oprescu pregăteşte un alt pasaj, care să decongestioneze traficul pe Calea Văcăreşti. Ambele pasaje fac parte din marele plan al edilului de a forma o serie de inele care să înconjoare Bucureştiul prin interior şi să faciliteze traversarea acestuia de la un capăt la altul, într-un timp cât mai scurt, evitând centrul.STRÂPUNGEREA DE LA PODUL CIUREL VA LEGA A1 de A2
Primarul Oprescu spune că nu a renunţat la ideea sa de a lega autostrăzile A1 şi A2 prin Bucureşti, urmând să folosească o străpungere dedicată în acest sens, care să pornească la capătul bulevardului Splaiul Independenţei şi să treacă pe lângă Lacul Morii.
Mai mult decât atât, Oprescu spune că va lega cele două autostrăzi şi de DN1, cel mai probabil fiind vorba de o intersecţie care va putea redirecţiona traficul de pe Splaiul Independenţei şi pe drumul care duce la ieşirea din Bucureşti înspre DN1. Tot în cartierul Militari, Oprescu vrea să realizeze mai multe proiecte pentru a uşura circulaţia, multe dintre acestea vizând legarea sau extinderea unor artere pentru a îmbunătăţi fluxul de trafic. Prelungirea Ghencea, o stradă care a devenit aglomerată odată cu apariţia cartierului Brâncuşi şi a diferitelor proiecte imobiliare din oraşele alăturate, va primi o modernizare importantă în următorii ani, precizează Oprescu.UN NOU PASAJ LA PIAŢA SUDULUI
Piaţa Sudului va primi un pasaj suplimentar, care va reduce volumul traficului în sensul giratoriu cu acelaşi nume şi va uşura ieşirea din oraş. Acest pasaj va fi finalizat până la finalul actualului mandat, anunţă Primarul Capitalei. Pe lângă acest pasaj, edilul nu renunţă la proiectul pentru pasajul de la Casa Presei Libere, care va pleca de la Fântâna Mioriţa, va merge în paralel cu actualul bulevard care merge până la Piaţa Presei şi se va transforma apoi într-un pasaj care va împărţi traficul între Bulevardul Kiseleff şi Bulevardul Mărăşti, după cum ne arată schiţele prezentate de primar. Primarul Oprescu susţine că a împărţit problemele de infrastructură ale Capitalei în 20 de programe şi subprograme, pentru care va primi aproximativ 16 miliarde de euro de la Uniunea Europeană.
PISTELE DE BICICLIŞTI VOR FI REFĂCUTE
Primarul general al Capitalei a recunoscut că, la planificarea şi desenarea actualelor piste pentru biciclişti, echipa sa s-a "grăbit şi a greşit". Apoi, Oprescu a învinuit şi constructorii care au amplasat ulterior staţii RATB peste anumite secţiuni ale pistelor respective, precum şi alte decizii neinspirate ale altor constructori care s-au intersectat cu aceste piste.Noile piste pentru biciclişti vor urma modelul celor din Copenhaga, în măsura în care va putea fi aplicată soluţia danezilor, anunţă Oprescu. Primarul Capitalei vrea să le ofere bicicliştilor o soluţie viabilă de traversare a Bucureştiului, din toate punctele cardinale şi din toate cartierele, eliminând actualele secţiuni fără piste de biciclişti din actualul format al oraşului. Mai mult decât atât, Primarul General al Capitalei vrea să le ofere mai multă atenţie pietonilor, aceştia urmând să primească mai multe spaţii pietonale şi o serie de pasaje dedicate acestora.
Sorinaciule, observ ca nu te incearca decat estetica uratului......Du-te, frate, la Muzeul Mun. Bucuresti, parcurge cu atentie arhiva foto si alege mai bine sa reeditezi acea arhitectura avangardista extraordinara a perioadei interbelice decat sa continui "opera" de sistematizare socialista, varianta rutiera. Pai cu 16 miliarde pomana, in primul rand poti izola termic toate blocurile ramase neizolate, poti reabilita in stil grandios B-dul Magheru si Centrul Vechi si mai poti reface cladirile de risc seismic, dupa care sa te apuci sa populezi zonele verzi cu cat mai multe flori, care sa contrasteze cu peisajul cenusiu al betonului si asfaltului, sa dai jos toate porcariile de reclame, iar toate arterele de circulatie ale Capitalei sa arate impecabil! Si, nu in ultimul rand, sa amenajezi din nou Piata Universitatii (astupand prostia aia extravaganta de grota mortuara inchipuita parcare), incat sa fie din nou cuceritoare, ca in anii '60-'70. De fapt, matale te-ai consultat vreodata cu cetatenii, alegatorii tai, in afara de intervalul electoral, cand oricum nu opiniile sau revendicarile lor te preocupau?
Ighen ???
traficul? e mutat in subteran printr-o retea de galerii... chiar pe mai multe niveluri
PS desigur pt asa ceva trebuiesc multi gologani si o structura geologica care sa permita asta...