Smartphone-urile şi tabletele sunt pe punctul de a schimba semnificativ modul în care şoferii interacţionează cu maşinile. Experienţa de utilizare a celor mai populare dispozitive electronice portabile face ca şoferii să-şi dorească acelaşi lucru şi în maşini, motiv pentru care cererea de ecrane sensibile la atingere şi a altor funcţii moderne este din ce în ce mai mare.
Astfel, un studiu realizat de IHS Automotive arată că, pe parcursul următorilor 5 ani, cererea din partea contructorilor pentru implementarea unor controale prin gesturi va creşte cu 35%, în timp ce solicitările de ecrane sensibile la atingere va spori cu 13%. De asemenea, producătorii vor cere mai multe sisteme de recunoaştere a vocii (+12%) şi butoane pe volan (+11%), iar toate aceste noi funcţii vor înlocui treptat clasicele butoane de pe dashboard.
Tendinţa de creştere a cererii vine pe fondul solicitărilor primite din partea şoferilor, care îşi doresc să vorbească la telefon în timpul condusului prin sisteme de recunoaştere a vocii (75%), consola centrală touchscreen (70%) sau prin butoane amplasate pe volan (69%).Pe de altă parte, producătorii trebuie să gândească aceste sisteme în aşa fel încât să nu distragă atenţia şoferilor de la condus şi să funcţioneze optim. De altfel, printre cele mai frecvente probleme ale maşinilor se numără cele legate de conectarea telefonului la maşina prin bluetooth, recunoaşterea vocii sau sistemul de navigaţie dificil de folosit.
Via Automotive News
Vreau sa vad si eu unul din asta, la fel cum vreau sa vad clientii care au "cerut" keyless pe masinile de serie.
Sa luam exemplul Lincoln. Lincoln a introdus un sistem de infortainment prin care tot bordul era controlat prin atingere. Clientii au fost asa de incantati incat doar 2 ani mai tarziu noile modele Lincoln cu, ghiciti ce .... butoane fizice pe bord.
Acelasi lucru s-a intamplat la compania mama Ford si la inca cateva. Toate introduc aceste idiotenii iar dupa cativa ani le scot pentru ca soferii le urasc. Nu inteleg ce sofer intreg la cap ar prefera sa aibe un touch screen si nu butoane adevarate.
In primul rand, toate sistemele astea idioate sunt facute doar sa impresioneze mintile slabe nu aduc nici un avantaj real. Nimic nu poate inlocui un buton rotativ pe care il poti folosi fara sa te uiti la el. La un touchscreen trebuie sa te uiti in timpul mersului ca sa vezi daca ai apasat bine si afecteaza atentia la volan si siguranta.
Din cauza numarului mare de functii regasite pe masinile moderne, eu cred ca solutia ideala este una de mijloc. Un ecran cu touch screen pentru anumite setari complicate si avansate care se fac in timpul stationarii. Iar toate functiile vitale precum climatizarea, sistemul audio, etc, sa fie controlate prin clasicele butoane fizice care sunt super usor de utilizat.
Nici nu-i de mirare ca se introduc in mod obligatoriu pe toate masinile sistemele de franare autonoma, cand toti obsedatii stau cu privirea lipita de ecranele din masinile lor. Uneori am impresia ca lumea asta gandeste cu fundul lucrurile.
in curand proiectarea masinii se va incepe cu displayul central.