În urmă cu câteva luni, Skoda a dezvăluit că Scala va fi numele hatchback-ului compact care va înlocui Rapid Spaceback în gama de modele. "Vărul" lui Volkswagen Golf a fost prezentat oficial și introduce o nouă filozofie de design.
Skoda Scala a fost expus în cadrul unui eveniment desfășurat în Tel Aviv și este primul model al mărcii din Mlada Boleslav produs pe baza arhitecturii MQB A0 a Grupului Volkswagen.
Skoda Scala: date esențiale
● Skoda Scala este primul model din gama constructorului din Mlada Boleslav care mizează pe filozofia de design introdusă odată cu lansarea conceptului Vision RS în cadrul Salonului Auto de la Paris.
● Noul Scala devine primul model vândut de producătorul ceh în Europa care are numele mărcii inscripționat pe spate în locul clasicului logo.
● Noul hatchback compact dezvoltat de Skoda va fi disponibil cu faruri și stopuri cu LED. Pentru prima dată, producător ceh oferă opțional și indicatoare spate dinamice. De asemenea, farurile full-LED sunt și ele disponibile opțional.
● Skoda Scala măsoară 4.362 de mm, are o lățime de 1.793 de mm și o înălțime de 1.471 de mm. Ampatamentul măsoară 2.649 de mm.
● Spațiul pentru genunchi este de 73 mm, în timp ce spațiul pentru cot ajunge la 1.425 mm, iar cel pentru cap la 982 mm. Ultimele două valori sunt valabile pentru pasagerii din spate.
● Capacitatea portbagajului este de 467 de litri și poate ajunge la 1.410 litri prin rabatarea bachetei din spate. Portbagajul va putea fi comandat și cu un sistem de acționare electric.
● Coeficientul aerodinamic anunțat de Skoda pentru noul hatchback Scala este 0.29.
● Producătorul ceh spune că Skoda Scala va putea fi comandat și într-o versiune echipată cu pachetul Sport Chassis Control.
În acest caz, garda la sol scade cu 15 mm, iar șoferul va putea opta pentru modul de rulare Sport (comportament nou pentru motor, direcție, amortizoare și transmisie).● Skoda Scala va fi disponibil cu cinci motoare, dintre care trei pe benzină, un diesel și, începând din ultima parte a lui 2019, o versiune cu gaz natural comprimat (CNG). Toate unitățile respectă standardul de emisii Euro 6d-TEMP și integrează tehnologia Start-Stop și un sistem de recuperare a energiei la frânare.
● Fanii motoarele pe benzină vor putea alege unitatea de 1.0 litri TSI în următoarele versiuni: 95 CP și 175 Nm cu transmisie manuală cu 5 trepte sau 115 CP și 200 Nm cu transmisie manuală cu 6 rapoarte. În cazul ultimei versiuni, cehii oferă opțional și o cutie automată DSG cu 7 trepte.
● Vârful de gamă în rândul motoarelor pe benzină are 1.5 litri și dezvoltă 150 CP și 250 Nm. Standard, acesta va fi cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte, iar opțional, clienții pot alege un DSG cu 7 rapoarte.
● Cei care preferă un motor diesel pot alege doar unitatea de 1.6 litri de 115 CP și 250 Nm. Și în acest caz, cehii oferă standard o cutie manuală cu 6 trepte sau opțional, una automată cu 7 rapoarte.
● Varianta cu gaz natural comprimat va integra un motor de 1.0 litri cu 3 cilindri care oferă 90 CP și 145 Nm. Această variantă va fi oferită exclusiv cu o cutie manuală cu 6 trepte.
● Pentru interior, Skoda a pregătit o serie de elemente moderne. Cehii propun un instrumentar digital de bord (opțional) cu o diagonală de 10.25 de inch.
Acesta va integra 3 teme: Basic, Modern și Sport.● Ecranul central va fi disponibil în trei dimensiuni: 6.5 inch (standard), 8 inch și 9.2 inch.
● Utilizarea platformei MQB A0 a Grupului Volkswagen a permis cehilor să implementeze numeroase sisteme de siguranță, printre care se numără Side Assist, care avertizează șoferul de apropierea de la 70 de metri a unui vehicul din spate care vrea să depășească. Totodată, cehii spun că Scala va fi echipat cu 9 airbag-uri.
● Alte sisteme disponibile: Rear Traffic Alert, Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, Crew Protect Assist (închide geamurile și tensionează centurile în cazul unui impact iminent) și Multi-Collision Brake. Singurele sisteme disponibile în standard sunt Lane Assist si Front Assist cu City Emergency Brake.
● Scala va fi primul Skoda conectat permanent la internet prin tehnologia eSIM care oferă conexiune 4G, iar software-ul și hărțile vor putea fi actualizate over-the-air (OTA), fără vizite suplimentare la service.
● Așa cum era normal, Skoda oferă pe Scala și o serie de accesorii din gama "Simply Clever", iar marea noutate constă în integrarea unui cârlig de tractare retractabil care poate fi "ascuns" prin simpla apăsare a unui buton.
● Noul Skoda Scala va fi disponibil pe piață începând cu jumătatea anului viitor.
dar daca cei de la skoda vor mai multa imagine si emotie pozitiva, sa lanseze trebul de rulare hybrid care a insotit conceptul. asa, chiar nu m-ar mai interesa cum arata masina
De fiecare data cand se lanseaza o Mazda sau o Alfa: superb, minunat, asa da!
Urmarea: pline strazile de Skoda, din cand in cand mai vezi cate o Mazda, iar Alfa nici macar nu apare in peisaj. Ca ne place, ca nu ne place, genul asta de masini se vand.
in rest, cu platforma de Fabia nu poti face revolutie in clasa compacta.
tot Skoda Rapid ramane,doar ca va trece binisor de 20k cu motorul de 1.5 si ceva dotari de bun simt.
Desi, sunt convins ca vor fi multi care vor lua-o fara sa dea un ochi la modelele pe care le copiaza. :)
Bai trepanatilor... SINGURUL break care a stins lumina imbecililor din zona budget sau cum va place voua sa spuneti "low-cost" a fost LOGAN MCV ( primul, nu gluma asta din 2014 incoace ) AIA A FOST BREAK, nu mizeriile astea denumite "sport-wagon"...
asa ca, va rog... ciocu mic cu rahaturi de genul de mai sus... skoda cofetaria scala colt cu cinema Patria !
ala e portbagaj ?
Sunt pline strazile de dacii si vw-uri sh, nicidecum de skode.
Nu știu unde locuiești dar prin marile orașe e plin de skode. Octavia mai ales, dar și Fabia, Superb și restul modelelor.
Comparat cu VW Golf 7 facelift, Scala este cu 107 mm mai lungă, cu 17 mm mai înaltă și are un ampatament cu 12 mm mai lung.
Spațiul de încărcare are 467 de litri, un avantaj de aproape 100 de litri față de VW Golf 7 facelift.
https://www.autoexpress.co.uk/skoda/scala/105061/new-skoda-scala-prototype-review
Acum Marko Jovetich este designerul sef la Skoda. Kaban a plecat prin 2017, cred.
Atunci nu ma intereseaza,
la spate e o TOYOTA la alegere
laterale de firma VW
bord clasic - new age
PS: cel mai mult imi plac jentile.