A venit momentul să uităm de Skoda Rapid. Producătorul de la Mlada Boleslav a anunțat încă din vara acestui an că noua generație Rapid va fi disponibilă doar în versiune hatchback și va primi un nou nume, iar acum misterul a fost elucidat.
Noul hatchback compact va avea numele Skoda Scala, care provine din limba latină și însemna scări, astfel că simbolizează ascensiunea treptată a constructorului din ultimii ani. De asemenea, Skoda a confirmat că noul Scala va fi primul model vândut de producător în Europa care va avea numele mărcii inscripționat pe spate în locul clasicului logo al mărcii.
Cu această ocazie, Skoda a publicat și o imagine care scoate în evidență o parte din spatele noului model.
"Cu noul Skoda Scala deschidem un capitol proaspăt în clasa compacta Skoda. Este o dezvoltare complet nouă care stabilește standarde în termeni de tehnologie, siguranță și design", explică Bernhard Maier, CEO-ul Skoda.
Skoda Scala a fost deja anticipat de conceptul Vision RS prezentat cu ocazia Salonul Auto de la Paris de la începutul acestei luni, de la care este de așteptat să preia o serie de elemente de design exterior și interior.
Oficialii mărcii susțin că noul model va oferi o serie de tehnologii care în mod obișnuit sunt disponibile în segmentele superioare de preț.
Skoda va poziționa Scala drept principalul său rival pentru Volkswagen Golf, cel mai vândut model de pe piața europeană. În același timp, Scala va avea și rolul secundar de a se diferenția mai mult de Skoda Octavia comparativ cu Rapid, potrivit unor declarații anterioare făcute de reprezentanții mărcii.Via Skoda
dar daca e deja inregistrata...rapid (sic!) ramane nebotezat noul model
Si fiindca ne aflam in vorba, si am mentionat Fiat, ce ar trebui sa spuna italienii in privinta numelui Scala, folosit de Zastava (cumparata de ei) in anii 90..
https://en.wikipedia.org/wiki/Zastava_Skala
si inregistratea numelui se face tinand cont si de literele folosite in text, motiv pentru care Fiat nu trebuie sa fie suparat
In aceeasi ordine de idei, au fost cel putin 3 modele diferite numite Nova (printre care un Chrysler si o versiune de export Lada), fara sa se ofuscheze cineva.
Asa cum spui, a fost doar un model de echipare, inregistrat probabil doar pentru piata din Romania si din cele cateva tari unde exporta Dacia inainte de lansarea Logan. Cu siguranta, la acea vreme pe lista tarilor nu figurau si cele din Europa de Vest.
Nu cred insa ca e o miza pentru Renault sau Dacia - numele alese de ei in ultimii ani pentru modelele Dacia au mai ales sonoritate anglofona... (Logan, Duster, Dokker, Lodgy...). Se pare ca epoca "Solenza" a trecut de mult...
iar in primul coment n-am vrut decat sa observ ironia sortii.