Esential
550 | de litri este volumul portbagajului lui Skoda Rapid. |
Skoda Rapid, noua berlină a cehilor, a fost dezvelită pe internet înainte de prezentarea oficială. Modelul va debuta la Salonul Auto de la Paris din toamna anului curent şi este desenat de Jozef Kaban, designerul şef de la Skoda şi omul care a condus echipa de designeri a lui Bugatti Veyron. În mod normal, dezvelirea unor imagini pe internet ale unui model nou vine cu o serie de suspiciuni, dar acestea au fost înlăturate în redacţia noastră deoarece am văzut în avanpremieră versiunea de serie a lui Rapid.
Skoda Rapid are o lungime de 4.480 milimetri şi o lăţime de 1.700 milimetri, poziţionându-se în segmentul berlinelor compacte, cu toate că Rapid este un hatchback – dacă judecăm după modul în care se deschide portbagajul. Modelul va fi disponibil pe piaţă încă din toamna anului curent şi ne face să aşteptăm o versiune mai mare şi mai atrăgătoare a viitoarei generaţii a lui Skoda Octavia. Până atunci, Skoda Rapid ne întâmpină cu un portbagaj de dimensiuni mari, cu o gură de deschidere foarte largă şi cu un interior care oferă suficient spaţiu pentru cinci pasageri.
Întregul interior este realizat sub deviza "Simply Clever" a celor de la Skoda, portbagajul integrând elemente pentru amararea bagajelor, în timp ce interiorul prezintă o serie de elemente menite să uşureze viaţa de zi cu zi a şoferului şi a pasagerilor săi.În afară de faptul că Rapid va avea cinci motoare pe benzină şi două diesel-uri în ofertă, nu există alte informaţii tehnice, deci nu ne rămâne decât să analizăm exteriorul noului Rapid. După cum vă relatam întâlnirea în avanpremieră cu Skoda Rapid, modelul prezintă un aspect foarte apropiat de cel al lui MissionL. Blocurile optice formează o siluetă de trifoi împreună cu proiectoarele, iar cele patru surse de lumină din partea frontală ating identitatea vizuală a mărcii Skoda, prezentă şi la posterior sub forma stopurilor care aminteşte de litera C. Rapid este cel de-al doilea model Skoda care renunţa la sigla de pe grila faţă în favoarea amplasării pe capotă şi, totodată, al doilea model Skoda care are şi numele Skoda pe capacul portbagajului.
Via | Autoblog.it | Skoda
Damn - asta a fost o scapare!
Ei - intr-adevar, daca il scot la un pret fenomenal de pornire de +10,000 eur pentru vre-o versiune "ultra-potenta" de 60CP si geamuri cu manivela, sigur va fi un rival de temut ...
iti dai sema o skoda rapid in culoare visinie......toti rapidistii si-o vor dori...:-))
Ce Seat Toledo frate, este porcarie pe langa asta si seat EXEO si jetta sunt mai scumpe dar mai urate.
Dar daca a aparut Rapidu, Octavia va fi mai mare... ce rol mai are daca exista Superbul ?
Si referitr la Skoda Rapid. In privinta designului, nu inteleg de ce unii (care zic ca se pricep la masini) considera ca e banal. Pai cam asta e politica lui VAG pentru Skoda si VW. In timp ce altii nu stiu cum sa faca sa atraga mai multi clienti (uitati-va de exemplu la Opel sau Ford, cum de la o generatie la alta designul e foarte diferit), VAG considera ca sobrietatea inseamna un mod de remarcare. Designul sobru poate transmite si un mesaj: se incredere, seriozitate sau respect. Pentru clienti, faptul ca nu se schimba atat de mult designul de la o generatie la alta poate insemna ca si respect pentru generatiile precedente, ca VAG nu incearca sa uite de ele... deci intr-un fel e o aprciere "in grup" a fostelor generatii, lucru care se "transmite" mai departe la consumator. Deci daca VAG nu adopta un design mai futurist, modern, elegant nu inseamna ca nu stie despre ce e vorba (dovada ar fi Seat Leon de exemplu).
Oricum cred ca vanzarile lui Rapid vor fi foarte bune. Skoda are deja reputatia unei marci fiabile, iar daca preturile vor fi ceva mai mici decat Octavia succesul e ca si garantat. Apropo, cam asta intelege VAG prin masini ieftine si accesibile, nu ce intelege Renault prin Dacia.
O masina trebuie sa prezinte elementele distinctive ale imaginii de marca, sigur, insa la fel de bine trebuie sa se diferentieze de restul gamei printr-o personalitate aparte.
Cam cum procedeaza Nissan (Juke-Qashqai-Xtrail-Murano-Patrol) sau Mercedes-Benz. Si nu te mai lega tu de "ce intelege Renault prin Dacia" ca face foarte bine. Asta inseamna sa respecti clientul.
Aici i se poate replica foarte usor. In primul rand Dacia si-a dovedit fiabilitatea in Europa - una dintre cele mai pretentioase piete.
In al 2-lea rand, Dacia e pe un palier diferit de celelalte marci importante din Europa.
Dacia e o marca low-cost, pe cand Skoda e o marca de volum. Adica Dacia se apropie mai mult decat oricare marca din Europa de adevaratul sens al "mobilitatii pentru toti". Skoda se compara la costuri de achizitie si intretinere cu Renault. E normal: Skoda, Renault sunt marci de volum.
Ce au facut cei de la VAG cu orientarea Skodei spre segmentul masinilor de volum tine strict de profitabilitate, pe cand Renault-Nissan considera ca acoperirea tuturor segmentelor (ultralowcost-lowcost-volum-premium) reprezinta cheia succesului unui concern puternic ce doreste cu adevarat sa influenteze pozitiv scena industriei auto. Chestiunea e ca ne inmultim mai repede ca in trecut, iar discrepanta dintre cei bogati si cei saraci se va adanci mai mult. Dar oamenii au nevoie de mobilitate. Nu poti face masini doar pentru cei bogati si clasa de mijloc. Profitabilitatea e mai mare intr-adevar, dar e o dovada de egoism si lacomie. Mai greu e sa faci o masina super-ieftina care sa fie acceptata de majoritate, iar aici fiabilitatea este cheia, pentru ca altfel nu atingi esenta mobilitatii cautata de oamenii mai saraci.
Bineinteles ca ar trebui sa existe masini si pentru cei FOARTE saraci, cum este cazul Tata Nano -un fenomen al industriei auto. Asta e un caz extrem si se adapteaza numai anumitor piete.
Crearea unei masini ultra-lowcost de Renault-Nissan este in plan din cate se pare.
Vasi, ce am vrut sa spun este ca Renault si VW vad diferit conceptul de masina cu pretul redus. In primul rand Renault vede prin Dacia o masina ieftina, VW vede prin Skoda o masina accesibila. Intelegi? E o diferenta. Mai jos de atat cred ca VW nu va cobori (pretul si ideea de masina accesibila) prea curand... VAG nu isi doreste un concurent direct pentru Dacia. Asta e defapt explicatia la:
"Apropo, cam asta intelege VAG prin masini ieftine si accesibile, nu ce intelege Renault prin Dacia."
@xss, vad ca ai o mare problema daca zic ceva de Dacia. Pare greu de crezut, insa intreaba-te macar o data de ce Golf pastreaza cam acelasi design de aproape 40 ani. Sau Porsche 911 (bine, acum poate vei crede ca am comparat Golf cu 911- e vorba de idee de design). Si mai intreaba-te de ce nu procedeaza la fel si restul... cum ar fi sa avem un Astra J de exemplu cu aspect care sa aminteasca de Opel Kadett? Sau un Latitude cu ceva gen Renault 9/ Sa faci dintr-un design vechi unul care sa prinda eu cred ca e foarte greu. Si VW e singurul care se pare ca poate face asta. Chiar atat de idioti sa fie astia de la VAG? Nu zic, au si parti mai putin bune. ca toti dealtfel... asta ca tot spuneai de respectul celor de la Renault pentru clientii Dacia, care nici pana acum nu ofera caroserie galvarizata pe niciun model iar Lodgy nu are nevoie de ESP...
dar asta e alta discutie, nu cred ca isi are locul aici.
Scuze...Fluence, nu Latitude.
Hai hai ca ai prea mult tupeu deja! Cica "Dacia, care nici pana acum nu ofera..." Macar Dacia ofera un anumit grad de protectie (imersie prin cataforeza, ceara), iar ESP-ul este disponibil optional pentru Lodgy, pe cand Volkswagen AG se facea ca nu stie ce-i ala common-rail intr-o vreme in care Dacia se incadra politicii de downsizing cu motoare 1.5 puternice si economice. Iar Dacia nici macar nu-i concurent pentru Skoda / Volkswagen, fiind o marca low-cost, pe cand la VW / Skoda pretentiile ar trebui sa fie altele... Deci nu-mi spune mie de RESPECT !!!
Si poate imi spui si mie ce componenta de design pastreaza Golful de acum cu Golful de acum 40 de ani... Nu e vba neaparat de aceeasi generatie aici, e vba de politica MATRIOSKA practicata de Volkswagen cu intreaga gama.
Si te rog frumos, daca Golf 6 aduce a Golf 1, atunci si Megane 3 aduce a Renault 19... E o aberatie! Pe de alta parte, porsche e porsche... iti imaginezi prea multe.
PS: diferanta dintre ieftin si accesibil e doar in mintea ta daramata
Pardon, oameni care posibil lucreaza la Dacia/Renault. Iar in cazul asta mesajele lor isi au un rost.
Ok, promit ca va ignor... cand voi vedea un mesaj de-al vostru il voi citi si voi spune in gand "da, sunt destepti si stiu totul" :))