Volkswagen caută să reducă valoarea emisiilor sale la nivel de grup cu orice preț. Nici nu se poate altfel, mai ales după scandalul Dieselgate. Prin urmare, era normal ca propulsorul de numai un litru, turbo, să își găsească rapid loc și în gama popularului model Skoda Octavia.
Unitatea 1.0 TSI de 115 cai putere va înlocui vechiul motor 1.2 TSI, fiind o propunere mult mai eficientă. Motorul cu numai trei cilindri, unul din continuatorii trendului de downsizing din interiorul Grupului VAG, a devenit disponibil, momentant, doar în câteva țări din Europa. Printre nume clasice ca Germania, Cehia (țara mamă), Marea Britanie și Ungaria s-a strecurat chiar și România, o piață în care Octavia are foarte mulți adepți.
Deși pare un motor firav pentru o mașină de talia sedanului Octavia, Skoda promite că unitatea de un litru va putea garanta, pe lângă cei 115 cai putere, și un cuplu foarte generos, de 200 Nm. Nu e de mirare că un Octavia 1.0 TSI poate atinge o viteză maximă de 202 km/h.
Consumul de carburant se va situa între 5.4 litri în oraș și 3.9 litri în afara lui.
Dacă ne luăm după fișa oficială, media este de 4.5 litri/100 de km, adică cu 0.4 litri mai mică decât în cazul vechului motor de 1.2 litri TSI.
SKODA OCTAVIA 1.0 TSI vs 1.2 TSI |
||
Motor | 1.0 TSI | 1.2 TSI |
Cilindree | 999 | 1197 |
Cilindri | 3 | 4 |
Putere (cp/rpm) | 115/5500 | 110/4600-5600 |
Cuplu motor (Nm/rpm) | 200/2000-3500 | 175/1400-4000 |
Transmisie | Manuală 6 | Manuală 6 |
Viteză maximă (km/h) | 202 | 199 |
Consum mediu (l/100 km) | 4.5 | 4.9 |
Accelerație 0-100 km/h (secunde) | 9.9 | 10.1 |
Masă (kg) | 1225 | 1230 |
Pe piața din România, noul Skoda Octavia 1.0 TSI are un preț de pornire de 16.045 de euro atunci când este oferit alături de o cutie manuală. cai putere, ceva mai ieftin, asigurând intrarea în gamă.
Dacă ne uităm la versiunea cu transmisie automată DSG, prețul sare la 17.756 de euro, cu TVA inclus. Momentan, unitatea de un litru se va vinde în paralel și cu un TSI de 1.2 litri și 86 de
NOUL SKODA OCTAVIA 1.0 TSI vs. concurența directă |
|||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CUPLU MOTOR (Nm) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Octavia 1.0 TSI |
115 | 200 | 4.5 | 9.9 | 16.045 |
FORD Focus 1.0 Ecoboost |
125 | 170 | 4.8 | 11.9 | 16.750 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Fie că vă vine să credeți sau nu, motorul 1.0 TSI este disponibil și pe varianta break, adică pe Skoda Octavia Kombi. Și în acest caz resursele sunt la fel de generoase: 115 cai și 200 Nm. Prețurile pornesc de la 16.672 de euro cu TVA inclus pentru versiunea cu transmisie manuală și urcă la 18.384 de euro pentru versiunea cu DSG.
@lorinczi.thomas, probabil din cauza atitudinii tale @mascarescu traieste bine merci pe site-ul asta. Intreaba-te daca nu ar trebui sa schimbi ceva.
@Pana, ce sa zic, dintre toate becurile la bord, exact ala de check engine trebuia sa se aprinda cand pui contactul. Pentru cultura ta generala, exista masini la care acul de benzina sta tot timpul pe pozitia reala.
Pe mine ce ma socheaza inca cel mai tare este ca site-ul asta reprezinta locul de munca al cuiva. Daca cineva vine la lucru si la articolele la care a muncit gaseste dialoguri de nivelul asta, in spiritul libertatii de exprimare, eu cred ca ceva e putred in Danemarca. Uitati-va doar la semnatura primului comment.
Sau da-ne tu câteva exemple. Dar din era noastră, te rog.
Iar vouă, celor din redacție, sunt sigur că v-am “adulmecat” caracterul real: doar simulați, când și când, aplicarea unor măsuri “ferme”, căci aveți tot interesul să ȋntrețineți la nesfârșit tevatura de tip OTV. De ce? Hm, de ce oare? Fiindcă vă aflați sub aripa ocrotitoare a lui Zeus Publicitarius…Omenește, vă ȋnțeleg și accept situația, dar, moralmente, mi se pare inadmisibilă!
Acestea fiind stabilite, pe mine, unul, nu mă veți mai păcăli niciodată, așa cum s-a ȋntâmplat ultima oară, când am “pus botul” ca un mucos de grădiniță. Vreți să faceți curățenie? Da, prin birouri, mai ștergeți praful, mai dați cu aspiratorul, una-alta, deși n-ar fi exclus să se ocupe mai degrabă femeia de serviciu sau vreo firmă specializată.
Totuși, călcându-mi pe inimă, adică pe sentimentele (cert ȋndreptățite!) de amărăciune și dezgust, rămân tot cu voi, fiindcă fidelitatea ȋnseamnă sensul vieții mele.
linistea si apatia celor care ar putea face ceva e tipic romanesc-balcanica. aproape v-as confunda cu guvernul. pacat
Canti la multe tambale , mai tii minte care unde?
Ziceam deunăzi că nu vreau să mă pun judecător ȋntre voi (plus Dan Grecu), dar numai cine ar avea ceva de ascuns și nu s-ar simți bărbat ar refuza numaidecât o confruntare mediată de mine…Oferta rămâne, oricum, deschisă :D Eu bănuiesc care ar fi adevărul din spatele…adevărului pe care ȋl susține fiecare “ȋn pătrățica lui”, dar mi-ar plăcea să mă sprijin pe o confirmare neȋndoioasă…
Despre Skoda, săraca, prea puțin s-a vorbit ȋn acest topic. Un litru turbo, downsizing…Ferească Dumnezeu și Măicuța Lui. Unde s-a ajuns...Oare ȋși mai amintește careva de…Tatra? (că tot ne referim la cehi). Ăia nici cu pistolul ȋn ceafă nu s-ar fi gândit la “turbocharging”. Cine ar mai fi mizat astăzi pe ale lor motoare V8 natural aspirate de 3.5, 3.8, 4.4 și 4.6 litri? De multe ori mi-a trecut prin dovleac: ce-ar fi…? De ce să tânjesc după V8-uri de peste mări și oceane, când se pot găsi (și ȋncă de “extreme reliability”) ȋn patria lui Jan Hus? Numai că supraimpozitarea instituită de “intelighenții” noștri dragi și scumpi (michiduță să-i mai voteze…eu, unul, categoric nu!) ȋmi taie orice elan.
Am condus Octavia 3 cu motorul 1.2 TSI 105CP la acea vreme. Masina se simtea chiar foarte confortabila pentru o Skoda, senzatie care o simtisem in Ford Escort sedan sau Geely CK , cu acele scaune din velur moi. Preformantele jalnice ca oricare TSI. Trebuie turat amarnic pentru a minimiza efectul turbo-lag , iar in depasiri, ai cuplul necesar , dar odata ce ajungi in red-line, ca la oricare motor turbo, isi pierde din putere, iar sunetul este ingrozitor. In viata reala motorul 1.0 TSI va fi inferior vechiului 1.2 TSI . In primul rand la plecarea dinamica de pe loc fara ''launch control manual'' , motorul se va simtii precum un 1.0 N/A pana la intrarea turbinei. Un astfel de motor necesita solicitarea frecventa a turbinei, motiv pentru care fiabilitatea va avea si ea de suferit. Motorizarile benzina SkyActive de la Mazda mananca pe paine orice TSI sau EcoBoost.
Mazda 3 sedan 2.0 120CP 0-100 > 8,8 sec
Skoda Octavia 1.0 115CP 0-100 > 9,9sec
ps: dai inferioara, ajungi in 5000+, schimbi superioara, iar pana in 5000+ si tot asa. simplu?
Diferenta de aprox 2s la 0-100 cred ca e data de etajarea diferita a cutiei + eventual un soft care ajuta sprintul de pe loc ...
@sergiu aka madalina , observi ca ai toate comentariile ascunse cam atat de relevante sunt.
motoarele sunt ok,
si puneti mol evo. ;)
zgomotul de anemie al motoarelor mici basca "turbo" ma ingrozeste!
Dar dacă nu vrei să vezi, închizi ochii și zici că sunt bune.
Presimt ca Skoda va prosti destui romani, ca de obicei.
Atat de obsedat il cred !