Skoda Kodiaq se bucură de o popularitate majoră, iar acest lucru este exploatat la maxim de constructorul ceh, care a confirmat recent că pregătește o versiune de performanță Kodiaq RS.
Iată însă că până la lansarea acesteia facem cunoștință cu Skoda Kodiaq Scout, o versiune ceva mai cuminte decât potențialul RS, care beneficiază însă de câteva noutăți atractive pentru pasionații de off-road.
Din punct de vedere vizual, Kodiaq Scout se distinge de Kodiaq prin utilizarea unor inserții argintii în partea frontală și cea din spate, dar și prin jantele de 19 inch și tratamentul fumuriu aplicat lunetei și geamurilor spate. În plus, logo-ul Scout este vizibil pe aripile față, dar și în interior. Skoda Kodiaq primește în standard iluminare ambientală cu 10 LED-uri, tapițerie Alcantara, pedale din oțel și sistem de infotainment cu 8 difuzoare.
Principalele aspecte care atrag însă atenția sunt cele legate de capabilitățile în off-road. Astfel, Kodiaq Scout are o gardă la sol mai mare care ajunge la 194 de milimetri comparativ cu cei 187 de milimetri oferiți de versiunea clasică, în timp ce sistemul de tracțiune integrală este standard.
De asemenea, pachetul Tough-Road este inclus în standard și protejează motorul, frânele și cablurile de deteriorări, iar Off-Road Assist este de asemenea prezent alături de sistemul Driving Mode Select, care îți permite să alegi setări adaptate condițiilor de drum între Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, și Snow.
Gama de motorizări este similară cu cea disponibilă pe Kodiaq și include două unități pe benzină: un TSI de 1.4 litri și 150 CP cu care Kodiaq ajunge de la 0 la 100 km/h în 9.8 secunde și oferă un consum mediu de 6.8 litri/100 km, dar și un motor TSI de 2.0 litri și 180 CP. În plus, există un motor diesel TDI de 2.0 litri, disponibil în versiuni de 150 CP și 190 CP.
Skoda Kodiaq Scout va fi prezentat oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, care va avea loc în prima parte a lunii martie. Noul Skoda Kodiaq Scout vine în completarea lui Skoda Octavia Scout facelift, care a fost dezvăluit la finalul lunii decembrie.
Via Skoda
...Si tot cam degeaba se vede.
P.S. Evoluția inversă spre... dez-suvizare (cu garda la sol de hot-hatch) e mai frecventă, dar la fel de aberantă - ex. Macan "Turbo-S Pack", un soi de 911 pentru cei prea amețiți de-atita bănet ca să mai știe exact ce vor.
ati ramas blocati intr-o perioada (de acum 20 de ani si mai bine) cand se faceau masini de oras si masini de off-road adevarat. SUV-ul (un acronim manipulator) e o gaselnita de marketing care a satisfacut inca de la inceput orice altceva decat nevoia de a te da pe aratura si te a te murdari pana sub limba de noroi.
deci fazele astea, nu e suv ca e prea putin inalt, ba alalalt e mai suv ca are tractiune integrala, ca celalalt e mai capabil ca are diferential nush' de care ca, etc, etc sunt ABSOLUT INUTILE.
SUV-ul e suv in acceptiunea data de constructori: o masina inaltata cu design de off-roader dar a carei utilizare e PREPONDERENT urbana si are capabilitati minimale pe teren mai dificil.
...dupa mine Wrangler nu e SUV....
parerea mea
Pe de alta parte, Kodiaq nu e pentru utilizare preponderent urbana. Nu la dimensiunile respective si la modul in care e marketat. Preponderent urbane sunt Captur, 2008 si altele de clasa B care nu au 4x4 nici macar optional.
Kodiaq apare mai prin toate reclamele pe drum de munte. Inclusiv in articolul de fata avem poze din Dolomiti.
P.S. Faptul ca multi folosesc chiar si SUV-uri full-size precum Q7 in 90% din cazuri prin oras e alta mancare de peste.
Ai dreptate! Insa, daca am buget,ul necesar daca-mi doresc o masina mai eleganta (chestie de gust, fireste), mai confortabila mai performanta si mai dotatat (nu ma refer la dotarie necesare deplasarii in off road) decat un Duster si imi place sa mai merg si la un pescuit, sa petrec un week-end la Vadu, mai am de facut din cand in cand (nu foarte des) si niste deplasari pe niste drumuri mai desfundate in interes de serviciu, daca mai si stau intr-o zona cu risc ridicat de inzapezire, de ce n-ar fi o optiune Kodiak? Nici Subaru Forester nu e offroader, dar merge binisor in teren ofroad, nici RAV4 nu e offroader si merge si mai bine. Off road nu inseamna neaparat offroad extrem ci cam tot ce presupune iesirea de pe asfalt. Numai vorbim de situatia in care peste asfalt este asternut un strat de 30 de cm de zapada si nu-ti trebuie Defender sa iei de-acolo fiind suficient si un... Tucson, de exemplu!
@vianu
Aveti perfecta dreptate. Insa, asa cum spuneam mai sus, sun SUV-uri care se descurca surprinzator de bine in teren accidentat, Problema proprietarilor de SUV este aceea ca nu-si folosesc masinile in off road si nu uzeaza de potentiallul lor nici macar in limitele acestora. Deja, cand vorbesti de o masina cu posibilitatea blocarii tractiunii 50/50 (4x4 Lock), inseamna ca masina aia poate mai mult decat sa urce o bordura. Si. har Domnului, sunt zeci de SUV-uri care au dotarea asta, fara sa fie folosita. Cand cu zapezile se blocase unul cu Duster la mine pe strada (un pic de panta, zapada, gheata, cauciucuri all season). Injura de mama focului ca a "pus-o pe 4x4" si nu se pleaca. I-am pus-o eu in lock si a plecat! Omul habar n-avea ca are functia aia !!!
Prin urmare lucrurile sunt simple. Imi place cum arata? E suficient de inalta si are tractiune integrala ca sa pot sa-mi fac micile placeri ale vietii? E suficient de puternica ca sa pot agata de ea o rulota fara sa gafaie? O cumpar! Problema consta in a sti ce masina iti trebuie.
Si JImny nu-i off roader veritabil? Ba as zice ca avand sasiu e mai veritabil decat Renegate fata de care, nu zic, am tot respectul.
Vezi tu, mie imi place foarte mult asa patratos! Valabil si pentru Defender care nu mai se fabrica si, de ce nu, pentru Niva. Revenind la Renegate, reductor in clasa sa, chiar e o chestie de apreciat!
Daca vreau offroad imi iau Jimny, Defender, Patrol, Pajero sau LC in functie de buget/confort. Sau un Unimog :)
@andy...ziceam la modul general
@misha...aveam pretentia ca cel care isi ia un SUV (si unul mai putin pretentios ) stie de ce si-a dat banii pe unul. Trist...
da' acum sa nu ma injurati, cum off-roader nu sunt (cu toate ca mi-ar placea) un cross-over parca-parca mi-ar face cu ochiul...CHR de exemplu :)). Prin vacante mai ajung prin zone in care un sedan normal isi cam zgarie burta...
Oricum a devenit deja celebra in conditiile in care n-am vazut una pe sosea (reclama mascata si agresiva care ma face sa ma indoiesc de buna intentie a vanzatorului)
Din pacate, nu doar printre cei care-si cumpara SUV-uri sunt oameni care nu stiu pentru ce sa-si cumpere masina.
Legat de tentatia dumneavoastra, eu am optat pentru varianta unei masini de strada noi pentru concedii si deplasari lungi si a unui 4x4 (SUV nu off roader) mai batranel, pe care l-am supranaltat un pic, pentru celelate mici placeri ale vietii, sau pentru iernile de genul celei care a trecut sau mai grele. Desigur pe langa avantajul ca pastrandu-mi batranul 4x4 pe care-l aveam deja nu am platit la momentul in care mi-am luat masina"normala" noua cat pentru un SUV nou, nu neg ca exista in toata povestea asta si dezavantaje ,,, doua roviniete, doua impozite etc. Dar, una peste alta, sunt multumit.
Un Samurai sau o Vitara nu costa enorm, motorizarile fiind desttul de mici, nu cheltuiti atat de mult cu taxele si chiar e bun un 4x4 la casa omului. -::)))
@mm
1. Pentru ca e mai ieftina decat Tiguan, chiar si decat varianta cu 4 locuri. Varinata de 7 locuri de la VW e si mai scumpa.
2, Pentru ca ofera mai mult spatiu,
3. Pentru ca sunt foarte multi oameni care au optat pentru Octavia in loc de Jetta/Golf si pentru Superb in loc de Passat, tot timpul, in ograda VW existand o alta optiune.
4. Pentru ca, desi tu nu crezi, exista fani Skoda. Iti recomand o vizita la Mlada Boleslav la Muzeul Skoda si ai da vezi cati posesori de Skode vin acolo pur si simplu de dragul istoriei acestei marci. Am cunoscut acolo o familie de polonezi care avusesera numai Skode si se mandreau cu faptul in familia lor au existat toate generatiile de Superb ... Si, crede-ma, sunt cateva!
...Dintre care prima chiar era un... VW Passat toata ziua (produs de altfel si-n China din 2009 sub numele de Passat Lingyu, tot pe platforma VW B5 LWB.)
Dar fani Skoda chiar exista, si nu putini - pina si taica-miu, D-zeu sa-l ierte, admira tehnica ceha - si, detaliu deloc neglijabil, era inginer de elita.
Pe mine ce-i drept ma mai bantuie uneori amintirea Skodei 1000 MB pe care mi-am luat permisul acum 40 de ani - si cu care ma depaseau si carucioarele de invalizi. :-)))
Pe de alta parte, imi revin amintindu-mi de primul meu CZ 250 Enduro din aceleasi vremuri - cel mai solid si "elastic" motor 2T calarit vreodata, crede-ti-ma....
Cu tot respectul, cand spuneti ca au fost 3 generatii de Superb, va referiti cu siguranta si la cele 3 Superb lansate inainte de al doilea razboi mondial, nu? Familia poloneza de care vorbeam le detinuse inclusiv pe acelea.De aici mandria si pasiunea pentru marca asta extraordinara care a lansat peste 60 de modele inainte de a fi preluata de VW! Fabulos mi se pare faptul ca, spre deosebire de alte marci din blocul comunist a incercat sa faca tot, de la masini populare la limuzine. A dezvoltat masini cabrio intr-o perioada in care nu facea cam nimeni prin estul Europei, s-a implicat in motor sort la cel mai inalt nivel. Sunt multi oameni care admira istoria asta fabuloasa si mai ales curajul cehilor (aici ii includ si pe cei de la Tatra) de a fabrica masini indraznete si elegante chiar intr-o perioada in care, asa cum spuneai mai sus, in Europa de Est accentul numai pe design nu se punea.
De ce admir eu Skoda in prezent? Pentru ca designer sef este un ceh, pentru ca cehii au curaj sa adopte o imagine proprie si pentru ca, desi este parte a grupului VAG, deciziile la Skoda nu le iia doar VW.
Ca sa inchei in acelasi ton cu dumneavoastra va spun ca in copilaria mea fita maxima era Jawa "de trei jumate" si era o rivalitate acerba intre cei care aveau o asemenea jucarie si cei ci IJ Planeta 5 -::)).
PS
Nu am Skoda
...Ori subconstientul? - ghidindu-ma doar spre familii... si game actuale.
Nu-i bai, toti avem lapsusuri. Oricum apreciez foarte mult exemplul pe care l-ati dat. Pentru a sublinia valoarea inginerilor auto cehoslovaci va completez adaugand ca celebrul militar folosea ca si masina de comandament Superbul despre care ati pomenit si ca masina de strada o Tatra 87 -:::).
Ceea ce nu stiu multi este faptul ca mai toate denumirile modelelor produse de Skoda sub tutele VAG au avut un corespondent in trecut, Cred ca Citygo este singura exceptie....