Sfârâie gama BMW: bavarezii au confirmat oficial i8 Spyder, SUV-ul X7 și un model de serie pe hidrogen

de Mircea Meşter
Miercuri, 16.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW își calculează pașii din viitor mizând pe construcția unei game i coerente. Iar bavarezii au anunțat astăzi viitorii membri ai gamei: un i8 decapotabil, un i3 cu autonomie îmbunătățită și încă un model electric care va fi lansat pe piață în 2020 și care va rula pe pile de hidrogen.

BMW a confirmat oficial lărgirea gamei de modele care fac parte din familia i. După i3 și i8, modele lansate deja de doi ani pe piață, linia de modele din gama ecologică BMW i se va îmbogăți cu o versiune cabrio a lui i8, denumită i8 Spyder. Deși nu există la această oră detalii tehnice legate de acest model, este foarte probabil ca acesta sa împrumute sistemul hibrid de propulsie de pe versiunea actuală coupe, dar să pluseze cu un design împrumutat direct de pe conceptul omonim prezentat oficial acum 4 ani.

Un BMW i3 cu autonomie cu 50% mai mare

Pe lângă i8 Spyder, BMW a anunțat noutăți la nivelul gamei i3. Conform informațiilor oferite de BMW cu ocazia conferinței anuale în care marca bavareză își prezintă rezultatele anuale, inginerii companiei se concentrează pe dezvoltarea unei versiuni îmbunătățite a lui i3. Aceasta urmează să beneficieze în ambele sale variante (electric cu prelungitor de autonomie și full-electric) de o baterie cu o capacitate cu 50% mai mare, ceea ce înseamnă că autonomia totală oferită de i3 va sări de la 200 la 300 de kilometri în modul eco și de la 160 la 240 de kilometri în modul normal de rulare. 

Foarte interesant este că BMW va păstra ambele versiuni ale lui i3 în gamă după apariția noii variante, în cursul acestui an, ceea ce înseamnă că un client va putea să aleagă între un i3 cu autonomie mare sau un i3 cu autonomie redusă, în funcție de buget.

De asemenea, versiunile cu prelungitor de autonomie vor fi tratate asemănător, urmând să existe pe piață în două versiuni separate de autonomia potențială.

2018: X7 și Rolls-Royce SUV

În gama modelelor cu propulsie clasică programate pe lista următorilor ani regăsim numele unui SUV care nu a existat până acum în gama mărcii bavareze. Este vorba de X7, pe care BMW a anunțat că este așteptat pe piață în 2018. Tot atunci, Rolls-Royce va lansa un model nou bazat pe cea mai nouă platformă dezvoltată de brandul de lux al Grupului BMW, fiind vorba foarte probabil primul SUV al mărcii britanice. Nici Mini nu scapă de valul ecologic al următorilor ani, modelele din gama citadină a mărcii din Albion urmânnd să primească versiuni hibride plug-in.

2020: primul model electric BMW pe pile de hidrogen

Marele anunț al zilei vine însă din zona următorilor ani, BMW anunțând oficial că gama i se va extinde cu un model de familie care "va acoperi toate aspectele relevante ale mașinilor viitorului, implicit pilotajul autonom, conectivitatea digitală, construcția cu materiale ușoare și viitoarea generație a sistemelor de mobilitate electrică".

Deși informațiile despre modelul care va apărea pe piață în 2020 sunt puține, este foarte probabil ca BMW să monteze sub capota acestuia un sistem de propulsie electric pe baza pilelor de hidrogen. În acest moment, marca bavareză derulează un program de testare pentru astfel de sisteme de propulsie. Montate sub caroseriile unor exemplare Seria 5 GT, acestea oferă autonomii de 450 sau 700 de kilometri cu un singur plin al rezervorului cu hidrogen.

Conceptul BMW Vision Next 100 ar putea oferi câteva detalii estetice care urmează să fie utilizate pe noul model din 2020.

via BMW

Comentarii (9)

  • Daca sfaraie, merge si o bere dupa. Hai doua !
    13 3
  • Daniel Arhamovici
    Frumos ! Un Mirai cu sigla BMW. Doar ca de data asta va fii un Fuell Cell integral, nu rateul pe care l-au dat cu Hydrogen 7 , adica o masina care functiona pe principiul uneia cu GPL, si a carei performante erau jalnice raportate la consumul urias.
    5 14
  • Se arata vremuri interesante...
    9 1
  • de ce un X7???........nu ajung deja 5 SUV-uri in oferta celor de la BMW...
    Z4 are aproape 7 ani pe piata....mai bine un asemenea model........si un Z2 eventual......Haloo....BMW uitate la MX5......la Fiat spyder ce se lanseaza.....segmentu roadstelor mici revine in forta....
    Decat un X7 investiti miliardele de e in o noua generatie de motoare ca ati ramas putin in urma......3L turbo 340 de cai si 4.4L V8 de 445 de cai...
    Mercedes scoate 380 hp din 2L turbo........pe cand Audi scoate 500 de cai din 4.0L V8 turbo.......sa nu mai zic 600 de hp din acelasi motor pt. modelul RS7......si din cate se aude urmatoru M5 va folosi acelasi V8 de 4.4L ca si actuala generatie....
    7 10
  • @tzenu_bmw- Cu deosebita consideratie ! Nu as fi intrat la acest articol, daca atentia mea nu se lovea fix de postarea ta. Din fericire BMW , nu realizeaza esecuri atunci cand se apuca de insvestitii. Sa ne reamintim ca atunci cand Mercedes-Benz a reinviat Maybach in 2002 pentru a se bate cu Rolls Royce Phantom, a fost cel mai mare esec din istoria Daimler. La momentul lansarii Daimler spera sa vanda anual 2.000 unitati de Maybach pentru a se bate de la egal la egal cu Rolls Royce Phantom. Drept rezultat, pentru a intelege exact ''succesul'' acelei limuzine~ in anul 2010 s-au vandut fix 157 modele modele Maybach in toata lumea, fata de 2711 modele Phantom. Evident, in decembrie 2012 Daimler a luat pana la urma decizia corecta si a oferit ultimul Maybach . In 10 ani s-au vandut in total aproximativ 3.000 de modele, iar compania mama a pierdut la fiecare exemplar vandut aproximativ 330.000 euro. Desi laud destul de des Mercedes-Benz pentru finete si calitate, nu pot sa trec cu vederea si esecurile.
    10 2
  • @dan_grc, te-ai ars. Puteai sa inveti din experienta mea ca @pastilov te va taxa de-acum incolo la fiecare remarca cu "stai jos, mai ia o berica" etc :):):)

    Eu ma intrebam demult de ce nu scoate si BMW un SUV de clasa mare. GL vinde de rupe de ani buni de la lansare. Si-or fi zis ca daca Mercedes a scos GLE Coupe, de ce sa nu dea drumul si ei la un X7? :) Oricum, mai mult decat bine venit in gama.

    Cat despre i8 decapotabil, cred c-o sa fie un hit. Abia astept sa-l vad, ca si pe AMG GT de altfel :)
    8 2
  • Pana una alta, va fi o Toyota rebranduita.
    2 12
  • @zarnesteanu
    Chiar iti multumesc. Tu si schizofrenicul de DAn Grecu faceti o echipa pe cinste. Datorita voua mi-am deschis ochii sa nu mai cumpar toata viata masini precum Foltzfaghen sau Bemveu. Va sunt recunoscator. Cu toate astea, trebuie sa recunosc ca consum zilnic Schogetten . La dulciuri se pricep cel mai bine nemtii , ar trebui sa se limiteze aici, si sa lase industria auto pentru cei capabili.

    PS; Voi cei din redactia Automaket ati citit vreodata constitutia Ro ? Acolo se referea si la idei de genul : ''Libertatea de exprimare'' , care conform constitutiei este libertatea politică de a primi sau de a comunica informaţii ori idei fără a ţine seama de frontiere. Stiu ca Automarket este un website la fel de ''privat'' precum casele de pariuri care sunt in vizorul interzicerii fumatului in domeniul public......ce coincidenta mai Mircea Mester, NU ?
    2 13
  • Ce motorizari vor avea se stie ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru