Sergio Marchionne vrea să mute sediul Alianței Fiat-Chrysler în Olanda

de Bogdan Mirică
Miercuri, 24.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne vrea o fuziune între Fiat și Chrysler. Noua entitate va fi listată pe bursa de la New York și va avea sediul central în Olanda.

Sergio Marchionne, președintele Alianței Fiat-Chrysler, plănuiește să ducă la bun sfârșit fuziunea celor două mari conglomerate auto pe care le patronează. Mutarea se va produce în viitorul apropiat, după ce italienii reușesc să cumpere toate pachetele de acțiuni în cadrul Chrysler.

Deși Marchionne anunța în trecut că sediul central al operațiunilor grupului se va muta în Statele Unite, planurile sale par să se schimbe. Potrivit Automotive News, Marchionne urmărește stabilirea unui sediu central în Olanda, pentru că în Țara Lalelelor normele de funcționare ale unei corporații sunt similare cu cele din SUA.

În condițiile în care Marchionne vrea ca listarea primară a nou înființatului gigant Fiat-Chrysler să se facă pe bursa americană, o relocare a operațiunilor centrale într-o țară cu un caiet de reguli asemănător SUA este benefică.

Primele demersuri au fost deja făcute. Fiat Industrial, sora Fiat Automobile, se pregătește de fuziune cu omoloaga sa din curtea Chrysler, CNH.

Marchionne susține că intersectarea destinelor celor două companii și crearea unei fuziuni Fiat Industrial-CNH este un prim pas către mariajul dintre Fiat și Chrysler.

Urmareste Automarket
Acționarii CNH au aprobat fuziunea și s-au decis asupra unor aspecte cheie privind colaborarea celor două entități pe viitor. Grupul se va numi CNH Industrial, iar listarea sa se va face pe bursa de la New York, nu pe cea de la Milano.

Pentru a duce la bun sfârșit o asemenea fuziune și între Fiat și Chrysler, Marchionne are nevoie de încă un pachet de acțiuni, ultimul de altfel.

Acesta este deținut de VEBA și ar putea fi cumpărat de italieni după ce un tribunal din Delaware va decide legalitatea acestei achiziții, la sfârșitul lunii iulie. Instanța va fi nevoită să facă lumină în ceea ce privește suma pe care trebuie să o plătească Fiat și să delimiteze termenii în care se va face fuziunea.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (7)

  • @ Automarket
    Citat Automarket :" Fiat Industrial, sora Fiat Automobile, se pregătește de fuziune cu omoloaga sa din curtea Chrysler, CNH." CNH ( Case-New Holland ) nu a apartinut NICIODATA Chrysler ! Fiat Industrial a hotarat sa fuzioneze cu CNH pentru ca oricum detinea 89 % actiunile CNH , noua entitate ( se va numi CNH Industrial ) va fi in domeniul sau pe locul 3 in lume dupa Caterpillar si AB Volvo .
    18 0
  • Domnu Marchionne cred ca face ziua tot ce viseaza noaptea......
    Ba vor sa se mute in America ba in Olanda.....nici el nu stie ce vrea.....
    5 4
  • AndreiRN
    Buna miscarea.
    Asa va evita taxele mari din Italia si SUA.
    6 4
  • @andreirn ... si de unde sti tu ca-s mai mici ?
    oare americanii nu isi vor putea impulsiona cu ceva scutiri de taxe industria auto ? mai ales ca acum detroit-ul s-a declarat insolvent ...
    misculatii financiare ... vom vedea ce va iesi ... ce e clar pt mine e ca italienii se vad bagati adinc de tot in r....t si acum fac ce pot sa se agate de chrysler sa nu se duca de tot la fund .... baiul e ca nici americanii nu stau excelent sa ii poata trage in sus cum se cade ... e ca si cum merg pe sirma : orice pas gresit poate fi fatal pt ambele entitati.

    drumuri bune s-aveti !
    9 2
  • antonny
    Cand ai cel mai mare port in Olanda e si normal de aici sa manevrezi totul .......
    2 8
  • @antonny: e vorba de sediu central, nu de productia modelelor in Olanda, unde de altfel sunt printre cele mai mari salarii din Europa.
    Sper sa fie o miscare buna, insa astept ceva nou in gama celor de la Fiat si Alfa Romeo.
    9 0
  • Cred ca acest om isi asuma cele mai mari riscuri din industria auto. Fiat nu exceleaza in vanzari, jumatate din gama e formata din masini inferioare concurentei directe, mai avem doua marci care cu greu supravietuiesc si totusi Marchionne nu se lasa. Vrea sa puna naparat mana pe Crysler. Dar poate ca, judecand pe termen lung nu ar fi o miscare gresita.
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru