Declaraţia lui Stefan Sommer vine la scurtă vreme de la anunţul Hyundai Motor Group privind dezvoltarea unei transmisii automate cu zece trepte.
Coreenii urmau să realizeze in-house o asemenea transmisie, dar detaliile despre aceasta sunt limitate. Între timp, GM şi Ford au semnat un contract care priveşte dezvoltarea independentă a transmisiilor automate cu nouă şi cu zece trepte. Respectivele transmisii urmează să fie folosite pe majoritatea modelelor din gamele celor doi constructori americani, ceea ce ar duce la economii de scară importante pentru ambii parteneri. Atât reprezentanţii General Motors, cât şi reprezentanţii Ford au declarat că vor prezenta în curând un acord definitiv în acest sens, dar au refuzat să dea detalii despre caracteristicile viitoarelor transmisii pe care le vor dezvolta.Julio Caspari, preşedintele diviziei americane a ZF, a declarat că diferenţa dintre o transmisie automată perfectă din punct de vedere teoretic şi o unitate actuală este de numai 11% în materie de eficienţă. Caspari susţine că orice transmisie automată care trece de pragul de nouă trepte ar fi construită strict din raţiuni de marketing şi nu ar oferi economii de carburant semnificative în raport cu o unitate cu opt sau cu nouă trepte. Cei de la ZF au lansat prima lor transmisie cu opt trepte în 2009.
Unitata respectivă este cu 11% mai eficientă decât o unitate echivalentă care are şase trepte. În 2013, cei de la ZF vor începe producţia primelor transmisii automate cu nouă trepte, care sunt cu 16% mai eficiente decât transmisiile automate cu şase trepte.Via AutomotiveNews (înreg.)
Cat despre cutiile de viteze de 8-9 trepte, ele nu fac decat sa scada consumul prin mentinerea turatiei intr-o zona scazuta. Insignia 2.0 CDTI 6 trepte are 3000 rpm la 180-190 km/h. Sunt sigur ca daca ar fi avut o cutie automata cu 8-9 trepte ar fi avut 1800-2200 rpm la aceiasi viteza, iar consumul difera foarte mult cand motorul merge relaxat la 1800-2200 rpm decat la 3000 rpm.
te salut