Şeful ZF: "Nouă trepte de viteză sunt suficiente"

de Sebastian Toma
Marti, 06.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stefan Sommer, CEO-ul companiei ZF, consideră că lupta treptelor de viteză s-ar putea opri la numărul nouă. Şeful celebrului furnizor de transmisii consideră că nu ar fi necesare mai mult de nouă trepte.

Esential 16 procente reprezintă diferenţa de eficienţă între o transmisie automată cu şase trepte şi o transmisie automată cu 9 trepte.
11 procente reprezintă diferenţa de eficienţă între o transmisie automată cu şase trepte şi o transmisie automată cu opt trepte.
Transmisiile automate cu nouă trepte ar putea să rămână apogeul tehnologiei pentru mulţi ani de acum înainte, dacă judecăm după declaraţiile lui Stefan Sommer, şeful ZF Friedrichshafen. Acesta susţine că transmisiile cu nouă trepte reprezintă "limita naturală" a cutiilor de viteze automate, deoarece orice treaptă în plus peste această limită aduce de la sine greutate şi complexitate, fără ca acestea să fie răsplătite prin economie de carburant. Până ca transmisiile automate cu nouă trepte să fie depăşite, cei de la ZF au semnat deja un contract cu Grupul Chrysler, care va adopta unităţile automate cu opt şi cu nouă trepte pentru modelele sale de volum, acest contract urmând să-i asigure companiei germane un răgaz de la situaţia dificilă de pe piaţa din Europa.

Declaraţia lui Stefan Sommer vine la scurtă vreme de la anunţul Hyundai Motor Group privind dezvoltarea unei transmisii automate cu zece trepte.

Coreenii urmau să realizeze in-house o asemenea transmisie, dar detaliile despre aceasta sunt limitate. Între timp, GM şi Ford au semnat un contract care priveşte dezvoltarea independentă a transmisiilor automate cu nouă şi cu zece trepte. Respectivele transmisii urmează să fie folosite pe majoritatea modelelor din gamele celor doi constructori americani, ceea ce ar duce la economii de scară importante pentru ambii parteneri. Atât reprezentanţii General Motors, cât şi reprezentanţii Ford au declarat că vor prezenta în curând un acord definitiv în acest sens, dar au refuzat să dea detalii despre caracteristicile viitoarelor transmisii pe care le vor dezvolta.

Julio Caspari, preşedintele diviziei americane a ZF, a declarat că diferenţa dintre o transmisie automată perfectă din punct de vedere teoretic şi o unitate actuală este de numai 11% în materie de eficienţă. Caspari susţine că orice transmisie automată care trece de pragul de nouă trepte ar fi construită strict din raţiuni de marketing şi nu ar oferi economii de carburant semnificative în raport cu o unitate cu opt sau cu nouă trepte. Cei de la ZF au lansat prima lor transmisie cu opt trepte în 2009.

Unitata respectivă este cu 11% mai eficientă decât o unitate echivalentă care are şase trepte. În 2013, cei de la ZF vor începe producţia primelor transmisii automate cu nouă trepte, care sunt cu 16% mai eficiente decât transmisiile automate cu şase trepte.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (5)

  • macar una cu 16 sau 18 rapoarte
    20 3
  • Omul are dreptate; daca fac cu peste 10 viteze o sa fie ca la tractoare. Eventual pun 2-3 si-n marsarier LoL
    14 2
  • zarnesteanu
    Cred ca sunt beat.Ma duc sa savotez o japoneza,ca sa castige marcile germane.Biu-ha-ha-ha-ha.
    2 10
  • Razvan
    Oricum e 90 % marketing in numarul de trepte. Nu vad de ce ai nevoie de 7 trepte pe o masina de oras de 100 CP. Cutiile de pe masinile de raliu au maxim 6 trepte, in unele cazuri chiar 5, pentru ca nu au nevoie de mai mult.
    5 12
  • 745 @Razvan
    Masinile de raliu au cutii de viteze cu rapoarte ce se pot modifica de la cursa la cursa. Ca sa zic asa, o cutie de viteze la o masina de raliu costa cat vreo 2 apartamente din Bucuresti. In afara de asta, masinile de raliu nu prind viteze mari, deci nu au nevoie de multe rapoarte lungi ci putine rapoarte scurte care sa duca motorul rapid in turatii si sa genereze cp de care pilotul are nevoie la iesire dintr-o curba pe macadam sau alte suprafete de genul. In general o masina de raliu prinde maxim 200 km/h, ele nu sunt facute pentru viteza ci pentru demaraj foarte rapid, de aceea ajunge foarte rapid la viteza asta. In functie de traseu, se pot modifica rapoartele pentru o viteza mai mare.
    Cat despre cutiile de viteze de 8-9 trepte, ele nu fac decat sa scada consumul prin mentinerea turatiei intr-o zona scazuta. Insignia 2.0 CDTI 6 trepte are 3000 rpm la 180-190 km/h. Sunt sigur ca daca ar fi avut o cutie automata cu 8-9 trepte ar fi avut 1800-2200 rpm la aceiasi viteza, iar consumul difera foarte mult cand motorul merge relaxat la 1800-2200 rpm decat la 3000 rpm.

    te salut
    25 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru