Șeful Volkswagen SUA: ”După rechemarea în service, mașinile afectate de scandalul Dieselgate vor avea o viteză maximă mai mică”

de Bogdan Mirică
Luni, 12.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful Volkswagen SUA a recunoscut că rechemarea în service a mașinilor echipate cu motorul diesel EA189 va afecta performanțele înscrise în fișa tehnică.

Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Așa cum era de așteptat, acțiunea de rechemare în service a Grupului Volkswagen atrage anumite consecințe pentru o parte din cele 11 milioane de dieseluri. Unele dintre ele au fost recunoscute de însuși Michael Horn, șeful Volkswagen America.

În cadrul unei audieri al Congresu din SUA, acesta a recunoscut că posesorii mașinilor echipate cu motorul diesel EA189 nu se vor mai bucura de performanțele inițiale după recall. Dieselurile care au avut instalat un soft de păcălire a emisiilor nu vor mai beneficia de cifrele înscrise în fișele oficiale.

Mașinile ar putea oferi câțiva kilometri pe oră în minus, dar măcar vor fi capabile să garanteze același consum ca în momentul achiziționării

Michael Horn
președintele Volkswagen America
Potrivit lui Michael Horn, ”mașinile ar putea oferi câțiva kilometri pe oră în minus, dar măcar vor fi capabile să garanteze același consum ca în momentul achiziționării”.
Asta înseamnă că viteza maximă s-ar putea reduce cu până la 5 km/h.

Horn susține că impactul asupra performanței va fi compensat de Volkswagen cu un program la care germanii încă lucrează. Acesta ar urma să ofere anumite beneficii financiare clienților afectați, indiferent de zona globului în care se află.

Același Michael Horn a declarat în fața Congresului că decizia de a instala un software fraudulos nu a fost cunoscută la nivel de conducere. Vina pentru această operațiune o poartă un grup de ingineri de soft, care au instalat sistemul de fraudare a emisilor pe cele 11 milioane de mașini.

Comentarii (18)

  • George
    Deci 3 minciuni vw: emisiile , consumul si viteza maxima !!
    30 5
  • Vor scadea si acceleratiile cu 5-10%
    22 4
  • Ai de capu' meu, deci nu o sa mai prinda prietenii mei cu 1.9tdi de 131cp, 240km/h in bord :))))))))))
    25 8
  • @S. :)))))))
    8 0
  • dar va scadea si pretul cu 5%????
    12 0
  • Hunter
    @S
    Daca erai cu jumatate de ora mai destept, nu postai un comentariu ca nuca-n perete. Daca ai avea putin habar de gama VW, ai putea cunoaste (ceea ce oricum nu se intampla in cazul tau) faptul ca motorul de 1.9 TDI de 131 de CP s-a folosit pana la nivelul generatiei Golf 4 / Passat B5.5, mai exact pana in anul 2005 in cazul Golf-ului 4 Variant (cel hatch s-a produs doar pana in 2003), iar in cazul Passat-ului B5.5 doar pana in anul 2003, deoarece in 2004, pe finalul de generatie a aparut motorul 2.0 TDI de 136 de CP (euro 4), care avea si are rezervor de AdBlue. Incepand cu Golf-ul 5/Passat B6, motorul de 1.9 TDI a mai fost oferit cu o putere maxima de 105 CP. M-am gandit sa fac referire in acest fel la generatiile de VW, dand exemplu 2 modele despre care poate ai auzit si tu, si poate le recunosti pe strada. Insa din nou, am usoare dubii si in privinta asta.

    PS: Dieselgate = 2.0 TDI si 1.6 TDI euro 5. Credeam ca de atatea zile macar atat ai retinut si tu si altii ca tine.
    13 28
  • Exact cum am mai zis. Performantele vor fi si ele scazute. Acum mi-e mila iar de ''anonimul expert'' :)))). Sunt curios ce parere vor avea ''pilotii'' de Passat din Bucuresti :))))) UPSSS nashpa :)))
    11 11
  • Adevarul e ca mergeau toti cu VW cu viteza maxima in majoritatea timpului si acest fapt o sa ii intarzie la cumparaturi... sa fim seriosi ! Cati oameni sanatosi la cap ating macar o data viteza maxima din bord incat sa ii afecteze 5 km ? luati-va cauciucuri adecvate si invatati semnele de circulatie, folositi semnalizarea, nu avariile, caci viata altora e mai importanta !
    11 10
  • @Hunter

    1.9 TDI (nu conteaza versiunea de putere) a fost folosit pana in 2009
    A fost copiat in anii '80 dupa schema unui motor de vapor si redus la scara, normal. Intruchiparea ciorbei reincalzite, a ursului care moare, dar nu mai moare etc...
    O combina agricola mancatoare de ulei si poluanta, nu numai fonic, dar si vizual sau olfactiv (lasa co2; noxele reale la diesel sunt mai mari decat la benzina).
    Bineinteles, o alta metoda de a stoarce bani de la fraieri, de a fura, de a face profit nemeritat; oameni care in mod ironic, acum ii apara.
    A spus cineva ca prostia are vindecare?
    23 6
  • mishazaitev
    Probabil ca vor urma alte milioane de procese, de data asta intentate de cumparatori! Daca cineva mai da bani pe marca asta de doi lei, isi merita soarta, avand in vedere ca, cine a mintit odata, nu se poate abtine.
    10 4
  • mishazaitev
    @vasi

    Da... Spun eu! Eu unul sunt vindecat! Pe de alta parte nu vreau sa se vindece toti pentru ca, sincer, vreau peste cativa ani, sa gasesc un fraier care sa-mi cumpere VW-ul!
    8 6
  • @hunter: Stiam si eu aceste lucruri, insa comentariul meu era un pamflet.

    Deci e ok sa zic ca prietenul meu cu Skoda 1.6TDI nu mai prinde 220km/h ? :))))
    5 1
  • probabil cel mai mult va scadea consumul...uraaaaaa!! ::))))))
    2 2
  • someone
    era mai destept tipu daca zicea ca scade emisiile fara sa afecteze performante;le masinii...pt ca daca vroiam un diesel lenes, nu imi cumparam de la inceput unul de 143 cp. dar ei de asta au inceput totul, ca nu puteau respecta normele de poluare si sa si mentina cifrele din cartea tehnica . oare cu cati cai scade puterea motorului dupa instalarea noului soft? asta nu au mentionat, au spus doar de viteza maxima, lucru irelevant pentru 99% din utilizatori
    5 5
  • Daca reduc viteza cu vreo 5km/h (varianta optimista, ca sa nu supere posesorii) deci cred ca mai putem aduga vreo 10-20km/h, atunci puterea va scadea cu vreo 10-15cp.
    6 0
  • Cu cat? Cu maxim 5 km/h? :))
    Pe bune, ii mai crede cineva pe cei de la VW?!
    Pe de alta parte, când masina poate depasi 180 km/h cred ca acesti 5 km/h sunt irelevanti. Nu ii va simti nimeni ca lipsesc. Dar asta e doar praf in ochi la cat de mari sunt problemele la VW.
    10 7
  • si eu care credeam ca va creste viteza?
    7 1
  • ilgrande vadim achim
    @LauCalin, sa vzi caii putere cum vor scdea si ei :)))))
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru