Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Așa cum era de așteptat, acțiunea de rechemare în service a Grupului Volkswagen atrage anumite consecințe pentru o parte din cele 11 milioane de dieseluri. Unele dintre ele au fost recunoscute de însuși Michael Horn, șeful Volkswagen America.
În cadrul unei audieri al Congresu din SUA, acesta a recunoscut că posesorii mașinilor echipate cu motorul diesel EA189 nu se vor mai bucura de performanțele inițiale după recall. Dieselurile care au avut instalat un soft de păcălire a emisiilor nu vor mai beneficia de cifrele înscrise în fișele oficiale.
Potrivit lui Michael Horn, ”mașinile ar putea oferi câțiva kilometri pe oră în minus, dar măcar vor fi capabile să garanteze același consum ca în momentul achiziționării”. Asta înseamnă că viteza maximă s-ar putea reduce cu până la 5 km/h.Horn susține că impactul asupra performanței va fi compensat de Volkswagen cu un program la care germanii încă lucrează. Acesta ar urma să ofere anumite beneficii financiare clienților afectați, indiferent de zona globului în care se află.
Același Michael Horn a declarat în fața Congresului că decizia de a instala un software fraudulos nu a fost cunoscută la nivel de conducere. Vina pentru această operațiune o poartă un grup de ingineri de soft, care au instalat sistemul de fraudare a emisilor pe cele 11 milioane de mașini.
Daca erai cu jumatate de ora mai destept, nu postai un comentariu ca nuca-n perete. Daca ai avea putin habar de gama VW, ai putea cunoaste (ceea ce oricum nu se intampla in cazul tau) faptul ca motorul de 1.9 TDI de 131 de CP s-a folosit pana la nivelul generatiei Golf 4 / Passat B5.5, mai exact pana in anul 2005 in cazul Golf-ului 4 Variant (cel hatch s-a produs doar pana in 2003), iar in cazul Passat-ului B5.5 doar pana in anul 2003, deoarece in 2004, pe finalul de generatie a aparut motorul 2.0 TDI de 136 de CP (euro 4), care avea si are rezervor de AdBlue. Incepand cu Golf-ul 5/Passat B6, motorul de 1.9 TDI a mai fost oferit cu o putere maxima de 105 CP. M-am gandit sa fac referire in acest fel la generatiile de VW, dand exemplu 2 modele despre care poate ai auzit si tu, si poate le recunosti pe strada. Insa din nou, am usoare dubii si in privinta asta.
PS: Dieselgate = 2.0 TDI si 1.6 TDI euro 5. Credeam ca de atatea zile macar atat ai retinut si tu si altii ca tine.
1.9 TDI (nu conteaza versiunea de putere) a fost folosit pana in 2009
A fost copiat in anii '80 dupa schema unui motor de vapor si redus la scara, normal. Intruchiparea ciorbei reincalzite, a ursului care moare, dar nu mai moare etc...
O combina agricola mancatoare de ulei si poluanta, nu numai fonic, dar si vizual sau olfactiv (lasa co2; noxele reale la diesel sunt mai mari decat la benzina).
Bineinteles, o alta metoda de a stoarce bani de la fraieri, de a fura, de a face profit nemeritat; oameni care in mod ironic, acum ii apara.
A spus cineva ca prostia are vindecare?
Da... Spun eu! Eu unul sunt vindecat! Pe de alta parte nu vreau sa se vindece toti pentru ca, sincer, vreau peste cativa ani, sa gasesc un fraier care sa-mi cumpere VW-ul!
Deci e ok sa zic ca prietenul meu cu Skoda 1.6TDI nu mai prinde 220km/h ? :))))
Pe bune, ii mai crede cineva pe cei de la VW?!
Pe de alta parte, când masina poate depasi 180 km/h cred ca acesti 5 km/h sunt irelevanti. Nu ii va simti nimeni ca lipsesc. Dar asta e doar praf in ochi la cat de mari sunt problemele la VW.