Platforma modulară MEB, dedicată mașinilor electrice care vor rezulta din dezvoltarea conceptelor Volkswagen ID și ID Buzz, este tot mai aproape să producă primele modele pentru grupul german.
În primă fază, viitoarea platformă modulară MEB va găzdui construcția unor modele full-electrice semnate de Volkswagen, însă peste 50% dintre mașinile asamblate pe această bază tehnică vor aparține celorlalte branduri ale Grupului.
Într-un interviu acordat presei germane, Herbert Diess susține că VW este capabil să producă 50 de milioane de mașini electrice cu ajutorul platformei MEB.
“Am cumpărat deja bateriile pentru 50 de milioane de vehicule,” a spus CEO-ul grupului german. Un alt oficial VW a subliniat că acele 50 de milioane de mașini reprezintă un “obiectiv teoretic pe termen lung” al viitoarei platforme MEB.
Actuala platformă MQB a stat la baza a peste 50 de milioane de mașini cu motoare convenționale pentru mai multe branduri ale grupului VW, pe parcursul mai multor ani, potrivit aceluiași reprezentant.
Conducerea VW a anunțat cheltuirea a peste 50 de miliarde de euro pentru procurarea materiei prime ce va fi folosită la producția viitoarelor mașini electrice din grup.
Via Reuters
...Mie de € care pînă la cumpărători se multiplică - nu mult, de zece ori doar. :-)))
Oricum, rămîne un mister de unde le-au RĂMAS 50 mlrd. la teșcherea după atîtea mega-amenzi, recumpărări de mașini (în SUA), resoftări (la fraierii europeni) etc etc.
Dacă aş echivala în lei numărul de “i” pe care i-ai “mâncat” tu, Andrei, de-a lungul timpului, din pluralul articulat al masculinului, mi-aş putea ridica o vilă…Evident, fiecare om mai greşeşte, dar ştii cum se spune: perseverare diabolicum!
Mă rog. Mi-e dor de frenezia ta de a relata activitatea destoinică pe care o susţii la Tesla. Ceva concepţii/concepte noi, revoluţionare? De pildă, în numele sacrosanct al “reducerii costurilor”, ce întrebuinţare le-aţi găsit PET-urilor aruncate de NASA? Oricum, în faţa unei asemenea “capabilităţi” (deh, nu ne mai place “capacitate”), ori îţi scoţi, umil, pălăria (estică, adică înapoiată), ori rămâi tablou, precum nea Mărin, Gogu şi Veta la întrebarea spontană a miliardarului american: “Aveţi aeroport la Băileşti?”.
Cel mai mult mi-a plăcut însă acest termen: “bateri”. Pluralul de la “batere”, cu accentul pe “a”. Într-adevăr, “chinezi” sunt capabili de bateri…zdravene pe ceafa industriei clasice euroamericane. Culmea masochismului este că acesteia din urmă îi cam place şi, de aceea, să vezi de acum încolo bateri pe noi, ăştia “inadaptabili”, tributari cu dârzenie ideologiei “depăşite” a calităţii.
Chestia cu baterii ieftine ii un vis si multa propaganda.
Devii din ce in ce mai greu de urmarit, maestre.