Șeful Volkswagen: “Avem capacitatea să producem 50 de milioane de mașini electrice”

de Paul Cosma
Luni, 12.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen are capacitatea și materia primă necesare pentru a produce 50 de milioane de mașini electrice, a declarat CEO-ul Herbert Diess, potrivit presei germane.

Platforma modulară MEB, dedicată mașinilor electrice care vor rezulta din dezvoltarea conceptelor Volkswagen ID și ID Buzz, este tot mai aproape să producă primele modele pentru grupul german.

În primă fază, viitoarea platformă modulară MEB va găzdui construcția unor modele full-electrice semnate de Volkswagen, însă peste 50% dintre mașinile asamblate pe această bază tehnică vor aparține celorlalte branduri ale Grupului.

Într-un interviu acordat presei germane, Herbert Diess susține că VW este capabil să producă 50 de milioane de mașini electrice cu ajutorul platformei MEB.

“Am cumpărat deja bateriile pentru 50 de milioane de vehicule,” a spus CEO-ul grupului german. Un alt oficial VW a subliniat că acele 50 de milioane de mașini reprezintă un “obiectiv teoretic pe termen lung” al viitoarei platforme MEB.

Actuala platformă MQB a stat la baza a peste 50 de milioane de mașini cu motoare convenționale pentru mai multe branduri ale grupului VW, pe parcursul mai multor ani, potrivit aceluiași reprezentant.

Conducerea VW a anunțat cheltuirea a peste 50 de miliarde de euro pentru procurarea materiei prime ce va fi folosită la producția viitoarelor mașini electrice din grup.

Via Reuters

 

Comentarii (10)

  • Si, de ce nu le produc?
    12 1
  • Pai stai ca nu-nteleg ultima fraza , au cheltuit 50 mld pt. materia prima pt. constructia a 50 mil de masini ? Adica 1000 euro/masina ??? Or fi trecut la ...carton !?...sa fie eco+ .!! Despre ce dreacu vorbesc astia bre...ca arunca cu zecile de miliarde toata ziua de zici ca produc bani nu masini !
    9 6
  • @pipo: Hai c-ai fost haios. Tradus însă pe limba noastră non-corporatistă, declarația lui Diess spune că una bucată baterie EV = una mie euro (50 miliarde împărțite la 50 milioane adică).
    ...Mie de € care pînă la cumpărători se multiplică - nu mult, de zece ori doar. :-)))

    Oricum, rămîne un mister de unde le-au RĂMAS 50 mlrd. la teșcherea după atîtea mega-amenzi, recumpărări de mașini (în SUA), resoftări (la fraierii europeni) etc etc.
    15 1
  • AndreiRN
    Adica Chinezi au promis ca ei vor fave atatea bateri si masini si VW poate sa-si puna emblema pe ele.
    5 8
  • asa si
    Asa, si ? Who cares ?
    3 0
  • daca au capacitatea sa produca atat de multe electrice atunci din ce motiv nu se mai paote comanda e-Golf? ei au declarat ca nu au suficiente baterii, probabil au vrut sa stranga suficiente sa declare o cifra rotunda :))))
    5 0
  • inexorabil
    Inconfundabilul, inimitabilul şi imuabilul “AdicăC” AndreiRN.

    Dacă aş echivala în lei numărul de “i” pe care i-ai “mâncat” tu, Andrei, de-a lungul timpului, din pluralul articulat al masculinului, mi-aş putea ridica o vilă…Evident, fiecare om mai greşeşte, dar ştii cum se spune: perseverare diabolicum!

    Mă rog. Mi-e dor de frenezia ta de a relata activitatea destoinică pe care o susţii la Tesla. Ceva concepţii/concepte noi, revoluţionare? De pildă, în numele sacrosanct al “reducerii costurilor”, ce întrebuinţare le-aţi găsit PET-urilor aruncate de NASA? Oricum, în faţa unei asemenea “capabilităţi” (deh, nu ne mai place “capacitate”), ori îţi scoţi, umil, pălăria (estică, adică înapoiată), ori rămâi tablou, precum nea Mărin, Gogu şi Veta la întrebarea spontană a miliardarului american: “Aveţi aeroport la Băileşti?”.

    Cel mai mult mi-a plăcut însă acest termen: “bateri”. Pluralul de la “batere”, cu accentul pe “a”. Într-adevăr, “chinezi” sunt capabili de bateri…zdravene pe ceafa industriei clasice euroamericane. Culmea masochismului este că acesteia din urmă îi cam place şi, de aceea, să vezi de acum încolo bateri pe noi, ăştia “inadaptabili”, tributari cu dârzenie ideologiei “depăşite” a calităţii.
    11 1
  • Domnilor cu bateriile ii mai greu, in Europa Samsung si LG pot sa faca in jur de 150.000 de baterii/an cu o investitie de peste 1.500.000.000 euro!!!!
    Chestia cu baterii ieftine ii un vis si multa propaganda.
    2 1
  • Poate că așa o fi, le-au cumpărat, dar nu sunt pe stoc la ei în magazii.
    5 0
  • @inexorabil
    Devii din ce in ce mai greu de urmarit, maestre.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru