Grupul Volkswagen a raportat o dublare a profitului operațional în 2017 pe fondul tranziției către mașinile electrice și autonome și în condițiile în care încă se luptă cu scandalul emisiilor diesel.
În acest context, șeful său a fost răsplătit consistent cu salarii și bonusuri de circa 10.14 milioane de euro. Astfel, Matthias Mueller, al cărui contract expiră în 2020, a avut venituri cu 40% mai mari decât în 2016 și a reușit să-l depășească la acest capitol pe șeful Daimler, Dieter Zetsche.
După izbucnirea scandalului Dieselgate, board-ul Volkswagen a decis să limiteze salariile și bonusurile pentru postul de CEO la 10 milioane de euro pe an, respectiv 5.5 milioane de euro pentru celelalte poziții din top management.
Faptul că Matthias Mueller a depășit puțin limita de 10 milioane de euro s-a datorat avantajelor financiare și contribuției la pensie care au fost incluse în pachet, potrivit celor de la Volkswagen.
În total, șefii grupului VW au câștigat anul trecut peste 50 de milioane de euro, față de cele 39.6 milioane de euro din 2016.
Via Autonews
chiar asa de lung contractul? ;)
nu ma mira, voi trebuie sa invatati ca profitul se obtine nu numai din vanzari directe de masini, mai sunt si alte componente ale profitului. Dar nu'i bai, sunt oferte la matanii, cruciulite si "braduti". Asta trebuie sa stiit voi. Si ca vw e masina "adevarata".
Ideea e ca, desi scandalul Dieselgate inca mai e "la moda", VW a avut si cresteri datorate mai multor motive: cresterea vanzarilor pe nivel global, mai ales in Asia, investirea tot mai mult in tehnologiile electrice, dezvoltarea gamei TSI si TFSI, o mai buna plasare pe piata a produselor (gama VW nu mai pare chiar atat de scumpa ca acum 10 ani). Cu toate problemele pe care le are, VW a avut grija ca imaginea de marca si perceptia ei de catre clienti, sa ramane intacta. Si asta s-a vazut. La VW nu prea a fost criza si nu au avut probleme cu banii. Sau daca au avut, nu s-a vazut/simtit in constructia masinilor.
Nu sunt fan VW si nu cred ca voi fi vreodata. Am un Avensis. Dar hai sa nu fim habarnisti. Asa cum Ghosn a dus alianta renault-nissan-mitsubishi pe un drum bun, in ciuda numeroaselor piedici, asa a facut si Muller. Ganditi-va numai in ce moment a ajuns la conducerea companiei. Altii o luau "razna" din primele saptamani. Deci omul asta isi merita banii, mai ales prin prisma faptului ca zecile de mii de angajati sunt tot acolo, la locul de munca.
Si inainte sa faceti cu jet pe VW, ganditi-va ca e vorba de o f mare industrie, toti sunt cu ochii unii pe altii si implicit toti sunt o apa si-un pamant.