Șeful Volkswagen a câștigat anul trecut peste 10 milioane de euro din salarii și bonusuri: profit aproape dublu pentru grupul german

de Petre Barac
Marti, 13.03.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Veniturile record înregistrate de grupul Volkswagen i-au adus șefului Matthias Mueller o recompensă financiară de 10.14 milioane de euro în 2017, reprezentând salarii și bonusuri, cu peste 40% mai mult decât câștigase cu un an înainte.

Grupul Volkswagen a raportat o dublare a profitului operațional în 2017 pe fondul tranziției către mașinile electrice și autonome și în condițiile în care încă se luptă cu scandalul emisiilor diesel.

În acest context, șeful său a fost răsplătit consistent cu salarii și bonusuri de circa 10.14 milioane de euro. Astfel, Matthias Mueller, al cărui contract expiră în 2020, a avut venituri cu 40% mai mari decât în 2016 și a reușit să-l depășească la acest capitol pe șeful Daimler, Dieter Zetsche.

După izbucnirea scandalului Dieselgate, board-ul Volkswagen a decis să limiteze salariile și bonusurile pentru postul de CEO la 10 milioane de euro pe an, respectiv 5.5 milioane de euro pentru celelalte poziții din top management.  

Faptul că Matthias Mueller a depășit puțin limita de 10 milioane de euro s-a datorat avantajelor financiare și contribuției la pensie care au fost incluse în pachet, potrivit celor de la Volkswagen.

În total, șefii grupului VW au câștigat anul trecut peste 50 de milioane de euro, față de cele 39.6 milioane de euro din 2016.

Via Autonews

Comentarii (8)

  • Cand ma gandesc ca romanii nostri au cotizat la greu la bonusurile acestui nesimtit mi se face rau
    15 6
  • Nicolae
    O mica greseala in articol .... "al cărui contract expiră în 20202"
    chiar asa de lung contractul? ;)
    11 1
  • compania va vrea ...destepti
    la cum merg clientii la vag ca oile la taiere eu zic ca merita.
    13 3
  • unde-i partea aia din media care sustine ca profitul pe o masina e undeva la 3%??pai cu bonusuri de 10mil doar pt un om (probabil mai sint o turma+mii de angajati care trebuie platiti+bani de investitii,reclama etc)...din 3% la o masina??!!!??!?!?
    10 2
  • fan vw, corect?

    nu ma mira, voi trebuie sa invatati ca profitul se obtine nu numai din vanzari directe de masini, mai sunt si alte componente ale profitului. Dar nu'i bai, sunt oferte la matanii, cruciulite si "braduti". Asta trebuie sa stiit voi. Si ca vw e masina "adevarata".
    8 1
  • Nu,detin un peugeot ,un corsa si doua yamaha...desi nu sint eu marele manager,,ma indoiesc ca poti obtine atit profit din "vanzarea de cruciulite"(am si eu o mica afacere de vreo 15 ani si primu lucru pe care l-am invatat repede si pe banii mei ,e ca "cartea" (scuze kk-nia)nu prea se pupa cu realitatea si daca ai arta manipularii esti un om de succes..e de necrezut cum oamenii pot sa inghita toate galustele care li se flutura prin fata)..da deja aberam si ne departam de subiect...10mil ha ha ha
    6 1
  • De banii astia sa respire doar gaze de la VW. Profit bun din hotii, poate se trezesc si romanii, ca VW nu mai e ce a fost. Motoarele sunt praf (1.2/1.4/1.6/2.0) sa vedem astea noi ce pot 1.0, 1.5
    1 0
  • Cu ce au cotizat romanii, cand piata auto de la noi reprezinta cat "negrul de sub unghie" pentru VW? Ca piata auto si industrie auto suntem destul de slabi. Lasa partea cu piesele de schimb, ca de acolo VW isi trage "cascavalul" mai putin.
    Ideea e ca, desi scandalul Dieselgate inca mai e "la moda", VW a avut si cresteri datorate mai multor motive: cresterea vanzarilor pe nivel global, mai ales in Asia, investirea tot mai mult in tehnologiile electrice, dezvoltarea gamei TSI si TFSI, o mai buna plasare pe piata a produselor (gama VW nu mai pare chiar atat de scumpa ca acum 10 ani). Cu toate problemele pe care le are, VW a avut grija ca imaginea de marca si perceptia ei de catre clienti, sa ramane intacta. Si asta s-a vazut. La VW nu prea a fost criza si nu au avut probleme cu banii. Sau daca au avut, nu s-a vazut/simtit in constructia masinilor.
    Nu sunt fan VW si nu cred ca voi fi vreodata. Am un Avensis. Dar hai sa nu fim habarnisti. Asa cum Ghosn a dus alianta renault-nissan-mitsubishi pe un drum bun, in ciuda numeroaselor piedici, asa a facut si Muller. Ganditi-va numai in ce moment a ajuns la conducerea companiei. Altii o luau "razna" din primele saptamani. Deci omul asta isi merita banii, mai ales prin prisma faptului ca zecile de mii de angajati sunt tot acolo, la locul de munca.
    Si inainte sa faceti cu jet pe VW, ganditi-va ca e vorba de o f mare industrie, toti sunt cu ochii unii pe altii si implicit toti sunt o apa si-un pamant.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru