Şeful Tesla: "Cererea pentru Model S depăşeşte capacităţile noastre de producţie"

de Sebastian Toma
Marti, 27.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk, şeful Tesla Motors, susţine că producţia lui Model S nu poate face faţă cererii. Tesla tocmai a depăşit o valoarea de piaţă estimată de 20 de miliarde de dolari.

Esential 20 de miliarde de dolari este valoarea de piaţă a Tesla Motors.
Tesla Motors, compania americană condusă de ingeniosul Elon Musk, aniversează o valoare istorică a acţiunilor sale pe bursă. Pe lângă asta, valoarea estimată a companiei a atins pragul de 20 de miliarde de dolari. Compania din California a ajuns la un vârf de 173 de dolari pe acţiune, acestea ajungând să valoreze 164.23 dolari la închiderea zilei de tranzacţionare. Tesla Motors a fost listată pe bursă în urmă cu trei ani, iar acţiunile sale au crescut în valoare de cinci ori în decursul anului curent, totul datorită rezultatelor deosebite ale companiei. Ultima reuşită a acestora poate fi desluşită dintr-o declaraţie a lui Elon Musk. CEO-ul Tesla Motors susţine că producţia lui Model S nu poate să facă faţă cererii înregistrate pentru acest model.

"Tesla este un fel de Apple al industriei auto – a reuşit să treacă graniţa dintre domeniul auto şi tehnologie şi a devenit un bun dorit de toţi.

Justificat sau nu, aşteptările pentru această companie sunt foarte ridicate", explică Alan Baum, analist auto independent la Baum & Associates, o companie din Detroit.

Tesla vrea să livreze 21.000 de unităţi Model S până la finele anului curent, planul oficial vizând livrarea unui număr dublu de unităţi pentru anul 2014. Dacă judecăm după volumul de producţie şi volumul de vânzări, Tesla se încadrează fără probleme printre cei mai mici producători internaţionali de automobile din lume, însă reuşitele financiare ale companiei nu ne vorbesc despre un constructor de automobile cu volume atât de mici. Spre exemplu, Tesla Motors a reuşit să plătească un împrumut acordat de statul american cu nouă ani în avans, reuşită neegalată de ceilalţi constructori de automobile din Statele Unite ale Americii care au solicitat ajutorul statului.

Urmareste Automarket
Elon Musk vrea să crească rapid producţia uzinei sale din Fremont, scopul său fiind atingerea unei capacităţi de 40.000 de unităţi pe an.
Compania produce în prezent peste 500 de unităţi Model S pe săptămână. În 2014, Tesla va creşte încă o dată producţia, fiind previzionată o capacitate de 100.000 de unităţi pe an până la finele anului viitor, după cum anunţă datele publicate de compania din Palo Alto.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursa foto

Comentarii (13)

  • Tot respectul!
    32 27
  • Mircea
    Cand aud de apple mi se face greata ! Parca sunt telefoane extraterestre sau ce pana mea e cu Apple in sus Apple in jos ?!
    Cu ce sunt ei mai buni decat LG sau Samsung ? Cu nimic , sunt chiar foarte in urma , Iphone 5 este cu mult sub S3 , ce sa mai vorbim de S4...si nici nu este asa rafinat cum vrea el sa para , isi fac imagine pe nimic
    23 27
  • astia fac minuni in industria auto...
    pana acum credeam ca BMW si alti se descurca binisor in 'segmentu' eco(hibride/electrice) insa astia de la Tesla sunt la un alt nivel deja....
    31 23
  • Trebuie de cumparat actiuni Tesla...
    23 20
  • AndreiRN
    Cand Toyota cu Prias a crapat usa viitorului in industria auto nu multi ia luat in serios dar a venit ziua cand Tesla a deschis usa larg si lumea educata vede viitorul mult mai clar si isi doreste sa participe real.
    O inginerie de excelenta care anii de zile a fost handicapata de monopolul petrolist.
    Cum vor raspunde cei mari?
    23 19
  • Nimic de laudat. Este o companie mica si isi arata limitele.

    Pentru producatori mari precum Daimler, Nissan, Renault, Chevrolet sau alti participanti devotati segmentului vehiculelor ecologice, construirea unitatilor de productie nu sunt o problema. Nissan de exemplu are in SUA, Tennessee, cea mai mare fabrica de baterii li-ion din America de Nord cu o capacitate de productie de 200.000 unitati/an.
    Este adevarat ca masinile electrice in general, nu neaparat Tesla, au un avant mai mare comparativ cu perioada de inceput a Prius-ului.
    25 11
  • @Cyrus
    Asa spuneau si de Enron la inceputul anilor 2000 americanii... si pe cat de mare a fost entuziasmul, pe atat de socanta si dura a fost caderea.
    PS:
    Litiu-Polimer iti spune ceva? Bateriile de laptop de la Tesla au probleme de fiabilitate. Cauta tesla "brick" problem.

    +++
    Tesla Motors' website promises that the new Model S sedan is a car "so advanced it sets the new standard for premium performance"
    But visiting the Tesla Motors Club forums gives you an idea of what the other side of Tesla ownership is like: doors and rear hatches that open on their own, regular failures of the car's massive touchscreen control panel, persistent problems with the car's trick extending door handles, and powering down randomly.
    24 12
  • inexorabil
    Se pare ca nimeni nu intelege ca dezvoltarea fulminanta a "electricelor" in lumea auto a acestui secol salbatic va determina industria chimica sa functioneze la parametri inalti, implicit si poluarea va lua avant...Prin urmare, eu mizez tot pe promovarea biocarburantilor. Se tot bate moneda pe incriminarea "monopolului petrolist", dar, in privinta exploatarii la fel de barbare a subsolului in cautare de minereuri si alte elemente chimice brute, care lasa grote imense si numeroase in scoarta terestra, nu se revolta prea multi...
    Poate ca acum lumea va fi hipnotizata de frenezia intretinuta artificial a Teslei, urmand sa se constituie o clientela supradensa, care, isterizata, va cumpara iute, "sarind" peste prezentarea pompoasa, dar plictisitoare, a dealer-ilor, ferm convinsa ca nu poate fi nimic in neregula cand ceva cutremura Globul de admiratie, insa, cand "eroul" Musk si ciracii lui vor observa ca masinile lor se vor vinde de la sine, precum rafalele automatelor, gratie reverberantei cuceritoare a brandului/siglei, o vor "lasa mai moale" cu virtutile calitatii...Cioace postmoderne, dar, totusi, clasice!
    5 14
  • valentin
    99% marketing ;-)
    16 9
  • @tzenu_bmw
    Singurul model electric BMW, recentul i3 n-a avut timp nici macar sa intre in top 10. In loc sa zici Daimler care are Smart-ul electric ce se vinde f bine in Europa, plus alte 5-6 modele ecologice, tu ti-ai gasit sa mentionezi BMW... Nicio relevanta ! Esti pe dinafara. Topul vanzarilor de masini electrice la nivel mondial e format din Nissan in primul rand, apoi Chevrolet, Renault si Tesla.
    10 2
  • AndreiRN
    Realitate.
    Am avut o crestere a cereri de productie de 70% in ultimele 3 luni si implicit o scadere drastica a OTD cu cam toti clienti.
    Am trecut la 2 schimburi de 12 ore si 6 zile pe saptamana si ....... tot nu am facut fata cereri mari.
    Le-am prezentat clientilor situatia reala si ei ne-au cerut sa le prezentam solutia.
    Deschiderea a unei noi locati de productie si costul de $2mil.
    Solutia ne-a fost acceptata si finantarea 100% este acoperita de clienti mari si la sfarsitul anului va fi data in functiune o noua linie de procuctie care sa faca fata cerintei de piata.
    Tesla ne-a cerut o crestere de 800 de unitati lunar pana la 7000 si normal ca nu am putut refuza.
    4 10
  • inexorabil
    Andrei, gata, m-ai convins! Omule, vorbesti cu atat patima de Tesla incat poate chiar acolo lucrezi, mai stii?! Ca tot veni vorba, daca iti las adresa mea de domiciliu, mi-ai trimite via vapor un exemplar de-sta electric? Dar vezi, hm, asa, ca intre coledzi de forum, sa-mi aplici un "discount", bre, nu te supara! Si 50 de euro ar fi bine, saru' mana! N-ar fi nicio tragedie sa mai lasi din pret, ca eu nu Musk pe nimeni de coada. O singura intrebare as avea: am auzit de masini care se conduc singure, dar o fi existand si de-alea care se incarca singure de la priza?
    0 5
  • AndreiRN
    Hahahaha .......
    Mi-a placut ultima afirmatie si iti pon spune ca exista aspiratoare robot care se baga singure in priza cand isi termina treaba sau simt ca mai au putin in rezervor.
    Trimete $$$ si cu placere iti pun o Tesla la pachet.
    Departe de mine de a lucra la Tesla dar ei au ales o firma de interioare pt avioane sa le faca piesele cromate din interior si exterior si de acea calitatea de la Gulfstream Executive Jet si Learjet se gaseste si la Tesla.
    Cat despre masini clasice ...... 5.9 Cummins in Dodge Ram se simte superb la condus.
    2 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru