Seful Skoda: "Pregatim un rival pentru Logan"

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 04.11.2009
Presedintele Skoda si-a anuntat intentia clara de a dezvolta un rival pentru Dacia Logan. Prin aceasta ofensiva asupra modelelor low-cost, constructorul ceh spera sa isi imbunatateasca pozitia pe piata.

Reinhard Jung, presedintele marcii Skoda, a anuntat ca doreste sa construiasca un rival direct pentru Dacia Logan. Noul sedan low-cost va costa intre 10.000 si 12.000 de euro si va fi lansat in urmatorii doi sau trei ani. In forma actuala, planul celor de la Skoda va rivaliza doar versiunile de top ale modelului Dacia Logan, care poate fi achizitionat si la 6.400 de euro in Romania, respectiv 7.300 de euro in Germania.

Detaliile oficiale se opresc aici, dar presa germana anunta ca noul model low-cost de la Skoda va fi plasat intre Fabia si Octavia si va utiliza componente de la ambele modele. Utilizarea componentelor atat de la Fabia, cat si de la Octavia va reduce semnificativ costurile de productie si de dezvoltare, singurele laturi care trebuie desavarsite ramanand calitatea de constructie, fiabilitatea, ergonomia si design-ul. Astfel, rivalul lui Logan nu va fi un model existent care va fi mentinut in productie dar la un pret mai redus, ci un model nou dar cu componente deja existente in gama Skoda.

Presedintele Skoda se asteapta ca vanzarile marcii pe care o conduce sa scada la un nivel situat intre 40.000 si 50.000 unitati pe an in Germania, cea mai mare piata de desfacere a producatorului ceh de automobile. In principal, scaderea vanzarilor Skoda in Germania este atribuita finalului programului de innoire al parcului auto, care le-a oferit multor clienti ocazia de a isi schimba masina mai devreme decat ar fi avut posibilitatea in mod normal.

Piete importante pentru Skoda cum ar fi Romania si Ucraina vor fi si ele afectate de catre criza economica in 2010, asa ca producatorul ceh se va baza pe tarile din Europa de Vest pentru a echilibra balanta vanzarilor din urmatorul an. Reinhardt Jung doreste sa intareasca gama Skoda cu ajutorul modelelor low-cost, care vor atrage cumparatorii de masini noi care nu poseda lichiditati suficiente dar isi doresc un nou automobil.

Via | AutomotiveNews (inreg.)

Comentarii (16)

  • Snitel
    Foarte bine ! De abia apuc sa va vad pe astia cu Logan ce fata faceti!
    20 20
  • @Snitel
    asta in conditiile in care dacia ar opri dezvoltarea..

    ma bucur ca si alti producatori ataca piata .. putina concurenta nu strica! :)
    33 3
  • @snitel cu varza
    Mai baiatule deja exista pe piata berline intre 10.000-12.000 de euro gen Fiat Linea, Chevrolet Aveo etc. si chiar Octavia Tour. Si din cate vad eu Dacia se vinde in continuare destul de bine. Octavia Tour desi e peste Logan, se vinde destul de slab deci nu cred ca vor rupe gura targului. Dar cu siguranva le va aduce un plus de vanzari.Nu sunt posesor de Logan, nu mi-as lua Logan, dar pastrez un minim de decenta fata de aceasta masina.
    21 2
  • Ei na...
    Cred ca am mai auzit chestia asta de cateva ori si nu s-a intamplat nimic.
    14 0
  • pentru snitel
    ce fata sa fac ....cum spunea mai sus "A " k sunt pe piata masini cupinse intre 10-12 mii nu o sa fac absolut nimic .....si te rog pune-te in postura k esti dealer si fama sa cumpar skoda ...ia sa vedem
    10 2
  • "alt " rival pentru Dacia
    M-am saturat de atata vrajeala , ceva practic? Si cei de la Toyota spuneau intr-un timp, cei de la VW apoi cei de la peugeot etc etc dati pe google "rival pentru dacia logan si apar N, dar cu am mai zis doar la nivel pur TEORETIC.Ar fi ceva dar,,,
    11 0
  • Costi
    Peste cativa ani cand vor apare toti RIVALII de Logan... deja Loganul nu va mai exista, Dacia va produce modele mai evoluate:)
    11 1
  • @Jung: Vrabia malai viseaza!
    Fabia e mult prea scumpa pentru ce ofera, Octavia 2 este prea mare pentru orasele care gem de masini, cu banii de Superb poti sa-ti iei orice alta masina decenta. Ramane Octi Tor care a ramasa aceeasi din 2000 toamna dar e cel putin 'ieftina'. Yeti, Roomster sunt de nisa.
    Si vor concurent pentru Logan?
    Costi are dreptate, la anu si la multi ani.
    8 2
  • Dr Felix
    ABIA ASTEPT UN RIVAL ADEVARAT!
    RIVAL LA PESTE 10 000 EURO?! SA FIM SERIOSI! AM TOT VAZUT RIVALI PT LOGAN DAR DE FAPT NU E DECAT O FURTUNA INTR-UN PAHAR DE APA.
    8 2
  • Mult succes
    N-am nimic impotriva, asta inseamna ca vor trebui sa vina si ei tot in Romania sa aibe aceleasi costuri reduse :). La fel Ford, VW, Toyota si multi altii. Romania, tara masinilor ieftine ca braga!
    5 0
  • Incep sa se inghesuie
    Cum spunea cineva mai sus dupa Toyota care avea ceva intentii, acum vine si Skoda (adica VAG) cu ideea.

    Ca sa concureze o "nulitate" de masina in viziunea multor rromani.

    Logan a devenit o clasa in sine.
    9 1
  • Aiureala
    rival logan ..dream on..
    Nu o sa fie un rival pt Logan pt ca sigur o sa fie mai scump , intre 6000 ..7000 de ero pret de baza si 11.000 ..12.000 de euro un fel de pret de pornire sau cel mult dotari medii , este o distanta enorma pt clientela acestor masini . O sa fie cu materiale ceva mai bune , motorizari mai puternice , fapt reflectat in pret. Depinde ptc e tara faci amsina , pt anumite tari dina asia si 6000 de euro cat este un sandero poate sa fie considerat un pret egal cat o avere .. deci nu o sa fie rivalul unei motociclete cu atasa sau al unui triciclul . Skoda spera ca si cu ajutorul numelui , de traditie si a faptului ca face parte dintr-un grup german , sa ia o parte din clientela de logan - sandero din europa de vest .
    4 0
  • Mai bine rival decat antilogan.
    Mai bine rivali decat ante Logan. Dupa cum ziceam tuturor.
    D aca
    A i
    C ap
    i ati
    A lta
    Asta pentru cei care au Logan (indiferent de model)
    Inafara de masina proasta pentru drumurile noastre nu cred ca e alceva. Daca altii vor sa faca la fel cu marcile lor nu au decat.
    Dar asta le va fugari clientii nu sa ii atraga. Daca ma concurez cu un produs slab sunt la fel sau mai slab.
    Si sa nu-mi veniti cu idei de genu sa vezi ce masina buna e loganu. Mai bine mergeti sa vedeti retusurile facute in fabrica mai ales la portiere inainte de a iesi in TESTE.
    Sa vedeti cat de calibrate sunt picioarele mecanicilor cand regleaza usile, sau ce precizie de ciocan au in cazul usilor mai impotrivitoare piciorului de mecanic.
    Cu toata stima celelalte marci inchei prin a felicita DACIA pentru marele esec LOGAN si sper sa nu fie tot asa si la modelele viitoare.
    1 8
  • moment prost
    pe criza asta toate masinile incep de la 8000-9000 de clasa compacta, si asa va ramane. O sa scoata o petarda gen clio sedan, numai ca aici vor fi aere de skoda. Daca vor sa intre pe piata le vor trebui masini cel putin cu 1000 de euro sub logan, altfel nu au nici o sansa, cel putin in romania, dar nu cred ca vor felia asta, ci pe cea din germania cum au si zis, pe aia ii cred ca vor da 10,000 in loc de 7300, dar la noi nu cred ca vor da 10,000 in loc de 6400 - vad ca mai nou la varianta basic au bagat abs, deci...ce mai vrei! daca are abs si nu stai rau cu caldura te poti considera multumit!
    Nu sunt fac logan, ci doar fan pretului si intretinerii lui!
    4 1
  • pt "sofer"
    Bai "sofer" de pantofi...de ce vii sa postezi dupa ce tragi pe nas? Faptul ca multi se gandesc cum sa produca o masina la fel de atractiva precum Dacia Logan da nota ca acesta prea injurata masina este in primul rand buna, pentru ca altfel nu s-ar vinde mai mult de cateva bucati si alea strict in Romania sau vreo alta tara din Africa, nu foarte proasta cum incerci tu atat de penibil sa demonstrezi. Dacia a fost o masina proasta multa vreme si era si foarte ieftina insa nu se vindea mai deloc afara si nu incerca nici o alta marca sa copieze ideea.
    In primul rand nu cred aberatiile tale vis a vis de ce se intampla pe linia de productie la Dacia, mai ales pentru ca am la firma 2 modele Van.Masinile au 60.000 respectiv 70.000 km si 3 ani vechime, masini muncite la greu de tot felul de soferi macelari si prin toate cotloanele la modul in care nu credeam sincer ca poate rezista vreo masina mai mult de 30.000 km fara reparatii majore. Insa pana acum aceste masini nu au fost in service decat strict pentru reviziile normale si (ulei, filtre, placute si discuri, becuri si stergatoare) sunt in stare foarte buna de functionare fara jocuri la directie, fum mult in urma sau orice alta problema asemanatoare.
    Nu sunt posesor de Dacia, posed alte modele de masini, insa daca as avea pana in 11.000 euro sa imi cumpar o masina cu siguranta as alege Dacia Logan noua.
    Data viitoare sper sa tragi pe nas dupa ce postezi aici si nu inainte...ca sa ne scutesti de penibilitatile tale
    5 0
  • iceman
    Seful Skoda: "Pregatim un rival pentru Logan"
    sincer nu mi-a placut logan de cind a aparut ,am si condus ämbition"1.6 si am ramas incintat la acceleratie si frine, restul varza ...octavia tour vreau sa iau si nu fac reclama dar studiez piata de 9 luni si ceva singura firma care ofera pachet pt drumuri grele(si ce drumuri avem) logan duster ce a aparut pe net si ce va scoate pe piata rid :-)) si inca ceva poate nu stiti pina acum 2 ani logan facut cu tabla zincata slovenia sau cehia acum facut cu tabla galati rugineste pline forumurile de reclamatiii !!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru