Şeful Porsche: "Ne gândim şi la maşini electrice"

de Sebastian Toma
Joi, 20.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche ar putea să construiască un automobil electric de serie, anunţă nemţii de la Auto Motor und Sport citând o declaraţie a CEO-ului mărcii. Data debutului este incertă.

Esential 300 de kilometri este autonomia minimă a unui vehicul electric pentru a fi considerat practic, estimează Matthias Muller, CEO-ul Porsche.
Porsche nu exclude dezvoltarea unui vehicul electric de serie, după cum declară Matthias Muller, CEO-ul companiei germane. Într-un interviu acordat nemţilor de la Auto Motor und Sport, Muller spune că vehiculele electrice sunt mai interesante decât hibrizii sau automobilele electrice cu autonomie extinsă, dar că autonomia acestora este cea mai mare problemă. Pentru a fi practic, un vehicul electric trebuie să ofere o autonomie de cel puţin 300 de kilometri, explică Matthias Muller, CEO Porsche. Mai mult decât atât, o autonomie de 400 de kilometri ar fi indicată, completează şeful mărcii germane.

REPORTAJ: Cinci ore cu Porsche 911, Boxster şi Panamera

Această ilustraţie prezintă soluţiile tehnice alese pentru Boxster E, un prototip electric dezvoltat de Porsche.

Şeful Ferrari: "Nu vom face berline, SUV-uri sau maşini electrice"

Porsche a prezentat în 2011 trei prototipuri electrice bazate pe Boxster, numite Boxster E.

În timp ce unul dintre ele avea două motoare electrice, care îi furnizau un total de 245 CP, celealte două aveau un motor electric de 122 CP, care le asigura o autonomie de până la 170 kilometri cu o singură încărcare. Între timp, versiunea de 245 CP oferea performanţe similare cu cele ale versiunii S a generaţiei respective a lui Boxster, asigurând o viteză maximă de 274 km/h şi un timp 0-96 km/h de 5.0 secunde. Cele trei prototipuri au fost folosite drept ”laboratoare mobile” pentru a testa motorizările electrice şi numeroase alte sisteme care ar putea fi introduse în serie odată cu vehiculele electrice ale celor de la Porsche.

Reportaj: Gustul hiperfericirii

Urmareste Automarket
Stephan Winkelmann, CEO-ul Lamborghini, consideră că soluţia pentru creşterea performanţelor în anii ce vor urma este strâns legată de perfecţionarea motorizărilor actuale şi reducerea masei vehiculelor.
Winkelmann se declară împotriva hibrizilor şi nu ia în considere vehiculele electrice, spre deosebire de CEO-ul Porsche. Şeful Ferrari, Luca din Montezemolo, consideră că vehiculele electrice nu-şi au locul în gama producătorului din Maranello. Mai mult decât atât, Montezemolo a explicat că Ferrari nu va construi niciodată o maşină mai mică sau mai ieftină, iar vehiculele electrice sunt şi ele excluse.

Şeful Lamborghini: "Hibrizii oferă o experienţă compromisă, sunt prea grei"

Via AMS

Comentarii (4)

  • da?

    si eu ma gandesc la un Porsche 911 din '70

    :)
    1 4
  • Aroneanu
    Cei de la Lamborghini refuza sa evolueze. Orice ar face, nu se se vor putea masura cu un hybrid. Asta e viitorul. In ciuda tehnologiei superavansate din ziua de azi, motoarele clasice erau(sau mai spus sunt) bazate pe acelasi principiu ca in secolul 18. Pai se poate asa ceva? Sute de ani de evolutie, si nu suntem in stare sa facem niste motoare conforme cu vremurile in care traim?
    2 3
  • @ Aroneanu
    Acelasi lucru se poate spune despre masinile hibride si cele electrice ( au aparut in urma cu peste 100 ani ) . La inceputul sec XX existau multi producatori de masini electrice ( ex. Baker Electric din 1902 care multe dintre masinile sale electrice circula si azi fiind evaluate la minim 100,000 $ ), problema lor ca si in prezent era data de autonomia scazuta a bateriilor ori aici cei care trebuie sa progreseze sunt producatorii de baterii , ca Panasonic ( numarul 1 mondial ) , Samsung sau Bosch si mai putin producatorii auto . Si in fabrica de baterii pe care Tesla vrea sa o construiasca, grosul investitiei va fi asigurata de Panasonic ( principalul furnizor de baterii pentru Tesla ) si nu de Tesla .
    1 2
  • Pt noname
    Problema lor din trecut era foarte diferita de cea din prezent. Problema principala in trecut, pe langa autonomie, era fiabilitatea!
    In prezent, autonomia testata de aprox 150 km are o adresabilitate clara, un target de piata precis: cei care vor sa circule in mediul URBAN in mod rapid, ieftin, curat si silentios. Sunt avantaje clare ce cantaresc pt unii mai mult decat o masina conventionala.
    Invesitiile vin treptat si dupa cum se vede, spre deosebire de acum 120 de ani, nu e cale de oprire. Daca si Porsche- o marca sportiva de traditie se gandeste la masini electrice....
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru