Într-un interviu pentru publicația Autocar, Tobias Moers a vorbit despre provocările ce au stat la baza dezvoltării lui Project One, hypercarul cu tehnologie împrumutată din Formula 1, precum și despre strategia de viitor a diviziei Mercedes-AMG.
Project One, care încă nu a primit un nume oficial, va fi construit în 275 de exemplare (toate deja vândute) la un preț de 2.2 milioane de euro.
Sistemul de propulsie este derivat din Formula 1: un motor turbo V6 de peste 680 de cai putere și 4 motoare electrice. Unul dintre acestea a fost integrat în turbocharger, al doilea în motorul cu combustie internă, iar celelalte două propulsează rotile din față.
Acestea din urmă oferă fiecare 163 de cai putere pentru un total de 326 de cai putere. Prin urmare, Project One ajunge la peste 1.000 de cai putere, în timp ce autonomia electrică este de 25 de kilometri.
Șeful Mercedes-AMG, Tobias Moers, susține că mașinile electrice sunt cheia viitorului, întrucât electrificarea aduce eficiență și performanță.
Totodată, el a subliniat că Project One este o dovadă clară că Mercedes-AMG tratează foarte serios acest subiect al electrificării. Oficialul a mai declarat că hypercarul va fi vândut în Europa, Statele Unite, anumite state asiatice, dar nu și în China.
Potrivit lui Tobias Moers, motorul V6 al lui Project One are o durată de viață estimată la 50.000 de kilometri, după care necesită o “reconstrucție”.
Via Autocar
Motoarele termice clasice (pe benzina si motorina) au o eficienta de max. 30-40%, sa zicem ca unele - FOARTE PERFORMANTE - vor ajunge pana la 50-60% ! Restul sunt pierderi.......consumuri cu diverse piese mai mult sau mai putin utile (evident supuse uzurii), aflate in functionare, pierderi de caldura, etc.....
Un motor electric poate avea o eficienta si de 98-99% !!!!
Iar Elon Musk nu degeaba spune ca se gandeste, la modul cel mai serios sa ofere garantie la sistemul de transmisie al masinilor TESLA de .......... 1.000.000 km !!!!!