Şeful Daimler: "Google poate să facă valuri în industria auto, dar nu este un concurent real"

de Sebastian Toma
Luni, 09.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler AG, consideră că Google nu va fi un oponent al jucătorilor importanţi din industria auto, în ciuda faptului că va aduce pe masă tehnologie complet nouă în domeniul vehiculelor autonome.

Trebuie să ne înţelegem şi să ne găsim rolurile şi să descoperim în ce măsură sunt complementare şi în ce măsură suntem dependenţi unii de alţii sau concurenţi.

Dieter Zetsche
CEO-ul Daimler AG
Google se pregăteşte să lanseze un autoturism autonom, dar asta nu-i face pe marii producători să se teamă de concurenţa adusă de compania specializată în software, titrează Automotive News. Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler, declară că este improbabil ca Google să devină un producător de automobile cu volume mari de vânzări, chiar dacă are potenţialul de a perturba o întreagă industrie datorită experienţei în software şi aplicarea acesteia în sisteme de conducere automată. Google este unul dintre jucătorii importanţi de pe o listă lungă de companii dornice să se impună în domeniul vehiculelor conduse autonom, având şansa să detroneze anumiţi furnizori tradiţionali de senzori şi echipamente dacă îşi dovedesc aptitudinile.

Google: "Maşinile noastre autonome au cumulat peste 480.000 kilometri fără accidente"

Zetsche nu este la prima declaraţie referitoare la compania americană, afirmând la momentul prezentării maşinii autonome de la Google că această companie are, probabil, obiectivul de a înţelege cum vor fi folosite vehiculele autonome şi nu să le construiască.

Dieter Zetsche se declara convins că Google studiază vehiculele autonome şi vehicul în care acestea funcţionează şi sunt folosite după cum au făcut şi în cazul caselor şi birourilor, în vederea dezvoltării de tehnologii şi sisteme prin care să-şi poată servi mai bine clienţii. Implicarea lui Google în domeniul vehiculelor autonome nu este similară cu cea a unui constructor convenţional de automobile, este convins directorul Daimler AG.

Analist Morgan Stanley: "Toate maşinile de pe piaţă vor fi autonome în 2046"

Urmareste Automarket
Mercedes-Benz a dezvoltat deja un vehicul despre care spune că poate să se conducă autonom şi a reuşit să integreze tehnologia şi pentru divizia sa de autocamioane.
Din păcate pentru fanii mărcii germane care aşteptau debutul primei maşini autonome din partea mărcii din Stuttgart, cadrul legislativ din mai multe state nu permite circulaţia pe drumurile publice a acestei categorii de automobile. Cei de la Google lucrează activ în SUA pentru a ameliora situaţia, cu toate că piedicile legale ale americanilor sunt diferite de cele din Europa.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto

Comentarii (13)

  • ce am observat: odata cu trecerea timpului si inaintarea in varsta, individul (la general vorbind) dupa o relativa perioada de timp intelepciunea acestuia incepe sa se transforme.. Deja varstnicul are tendinte egocentriste, el e buricu', el are dreptate, lui i se nazare, el stie. Restu'...restu' sunt prea tineri, nu au experienta, totul e un bull-shit.

    In cazul de fata, asa cum am mai spus, CEO-ul pare sa traga ceva pe nas. Nu stiu ce tine in restul timpului sub mustata aia da' zau ca nu-i face bine si iesirile astea incep sa ma calce pe nervi.

    Niciodata sa nu spui niciodata, "este improbabil ca google sa...." Din micimea mea am observat ca google a aparut din nimic si acum are cifre de afaceri mai mari decat bugetele anuale a unor tari. De ce are impresia Dieter asta ca know-how-ul auto este apanajul lui Mercedes, Toyota, BMW, VW, Ford, etc????

    Mosu', trezeste-te!

    ...si iar ajung la Tesla....Musk(a), individ ce imi este complet antipatic, v-a tras-o tuturor dovedind ca unde este vointa poti face un automobil ( si electric) si care sa fie si profitabil (lucru pe care voi astia cu doua perechi de oo il tot evidentiati ca fiind IMPROBABIL)

    parerea mea
    31 13
  • in ziua de azi banii conteaza cel mai mult nu conteaza in ce industrie faci parte....
    si cum cei de la Google au la propriu carute pline cu teancuri....de tot felu:))))au toate sansele sa ajunga aproape sau chiar sa depaseasca traditionali constructori low-cost sau premium.......
    12 5
  • Nu trebuie neaparat sa porneasca individual, ci pot sa isi puna tehnologia in strada cu ajutorul unui producator de volum.
    14 4
  • Sau pot (ei, google) cumpăra, pur și simplu, un producător tradițional de automobile cum e...
    7 3
  • Episodul asta mi-aduce aminte de o declaratia data de unul dintre cei mai mari campioni de kick-boxing din lume. Dupa ce a facut figuratie intr-un fil al lui Jean Claude Van Damme, unul dintre cei mai mari luptatori de kick-boxing ai tuturor timpurilor, Dennis Alexio (pentru necunoscatori si pentru cel mai tineri e vorba de filmul ala in care Vai de Dame lupta sa-si razbune fratele, intrepretat de Alexio, trimis in scaun cu rotile de un luptator tailandez), a fost intrebat daca ar intra in ring cu balerinul karatist pentru 50 000 de euro. Raspunsul marelui campion a fost magnific, acesta declarand ca belgianul e un tip simpatic, un bun actor, dar ca acea suma ar reprezenta banii cei mai usor castigati din cariera sa.

    Chiar isi imagineaza cineva ca o buburuza autonoma ar putea reprezenta un concurent serios, nu pentru Mercedes, dar pentru orice producator consacrat?! Lasand la o parte faptul ca in urmatori 20 de ani masinile electrice nu vor reprezenta o necesitate, planeta asta avand in continuare resurse de petrol, lasand la o parte faptul ca masinile suta la suta autonome sunt un deziderat cu o aplicare si mai indepartata credeti ca marile companii nu au capacitatea sa de dezvolte asemenea masini atunci cand vor considera-o de actualitate?! Sa fim seriosi! Bineanteles ca trotineta "goagle" nu reprezinta un concurent pentru Mercedes! Asta se va intampla atunci cand clientul de Mercedes se va gandi de doua ori daca sa-si cheltuie bani pe un Mercedes sau pe asa ceva. Prin urmare care-i greseala pe care a facut-o domnul Porumb de Iarna?

    @Vianu

    Nu stiu cat de mult este afectata intelepciunea sefului de la Mercedes cu trecerea timpului. In mod evident ura nejustificata pe care o manifestati fata de orice producator german este! Sunt convins ca daca declaratia ar fi apartinut unui conducator japonez, francez, chinez, fie i-ati fi acordat caracter de axioma , fie, in cel mai rau caz v-ati fi abtinut sa lansati insulte la adresa autorului ei.
    10 4
  • erata: declaratie, film, cel (mai usor)
    7 1
  • @misha

    ma voi abtine de la un raspuns direct dar iti sugerezi sa recitesti postul meu. Poti face abstractie ca in text e vorba de un moshulica atins de o oarecare trufie iar iesirile sale dovedesc (a cata oara) ca " ca noi nu mai e nimeni".

    Aveam in vedere, deci, ca sunt companii (vezi si articolul cu Apple) extrem de active cu o alta cultura organizationala, flexibile, ce pun accentul pe reactii rapide si adaptare la mediul de afaceri. Faptul ca Google poate intra in domeniul auto e de domeniul speculatiei corect dar negarea capacitatilor acesteia as putea sa o vad cel putin ca nesimtire.

    cat despre axiome...cum suntem o societate libera am dreptul sa am preferati sau un dinte impotriva. Neacceparea punctului meu de vedere e o chestiune ce nu ma priveste.
    6 13
  • Pai, Domnule Vianu, tocmai "dintele"pe care-l aveti impotriva tuturor brandurilor germane, va afecteaza profund obiectivitatea si spun acest lucru cu regret, avand in vedere ca de la un tip educat. cu o cultura auto semnificativa, asa cum sunteti dumneavoastra, ma astept la mult mai mult decat la puncte de vedere fixiste.

    Nu pot sa nu ma intreb de ce trebuie sa avem vesnic cate un dinte si de ce nu putem accepta ca toti producatorii au meritele lor indiferent ca sunt nemti, japonezi, americani sau jamaicani.
    5 4
  • @misha_zaitev
    Stai linistit ca daca declaratia asta o facea domnu' Ghosn evident era cat se poate de adevarata. Ca doar un vizionar mai care ca Ghosn in industria auto actuala nu exista, lucru spus pe acest site chiar de unii fani Renault... care intre noi fie vorba, comenteaza cam la fel ca vianu.
    Bine, nu stiu daca se poate spune chiar asa din moment ce bosul" aliantei preconiza in noiembrie anul trecut ca vanzarile auto in Europa vor creste, lucru deja confirmat din vara de Martin Winterkorn si Sergio Marchionne.
    Pana la urma, chiar daca Mercedes nu mai este pe primul ooc in vanzari, inca este un etalon. Sub conducerea acestui "mos senil" pe nume Dieter Zetsche.
    Eu zic ca cel mai teama ar trebui sa le fie de Apple, care acum 10 ani era aproape un anonim pentru marea majoritate si acum este un gigant. Daca o fi cazul sa le fie teama.
    7 3
  • @misha

    n-am pretentia ca sunt sau voi fi obiectiv. Cat despre educatie si cultura.... nici cu astea nu ma pot lauda....sunt si eu prin zona si imi dau cu parerea.

    PS. pe vremea lui bob lutz si a iesirilor sale de redneck el era tinta.

    Trebuie sa pricepi, nu constructorii ma deranjeaza ci anumiti indivizi si a politicilor lor. Cum VAG e 'mneazau pe pamant si se face atata vorbire despre el reactia mea e fix de respingere. La ghosn nu tin minte sa fi comentat vreodata iar japonezii sunt extrem de saraci in declaratii sforaitoare.
    6 4
  • Asta cum ca nemtii sunt dumnezeu pe pamant cand vine vorba de masini e deja fumata. Iar un pasionat de masini, asa cum te dai, nu ar trebui sa aiba frustrari (chiar si personale) atunci cand in mai toate testele comparative nemtii sunt mereu pe primele locuri.
    7 6
  • Va luati degeaba de Vianu, omul are dreptate 101%.
    Observ si eu de ceva timp o infatuare nejustificata (de cifrele de vanzari, cel putin) a sefului cel mare de la Mercedes.

    Referitor la declaratia din articol, primul gand care m-a transit a fost la Nokia. Nokia era etalonul in materie de telefoane. Ca ei nu mai era nimeni; si era adevarat, facea cele mai bune telefoane din lume. Greseala lor? Convingerea ca sunt cei mai buni si ca pot dicta tonul evolutiei industriei in functie de propriile convingeri si perspective.
    Desfasurarea actiunii o stiti cu totii. Apple venea timid cu iPhone, nebagati in seama de Nokia. Din ce in ce mai multi producatori observau trendul si dorintele consumatorilor si au inceput, si ei timid, dar sigur, cu touchscreen-uri si Android. Nokia noastra ce facea? pai era cam ocupata cu producerea de caramizi (N80, N90) care era, dupa parerea ei, viitorul.
    Viitorul a venit, de ceva vreme a si trecut. Nokia e in faliment. Si-a dat seama prea tarziu ca nu e pe drumul cel bun.

    Mercedes ar face bine sa invete de la BMW cum se produc masini si, mai ales, cum se vand masinile consumatorilor.
    1 3
  • Fratilor, nu va mai certati ca nu are rost. In orice industrie apar firme care schimba complet ce era inainte. Daca luam industrie electronica...in anii 50, 60 producatorii americani si europeni faceau legea ca vanzari. Incepand cu anii 70 au fost ajunsi si depasiti spectaculos de japonezi doar o decada mai tarziu. La fel era si cu electronicele coreene. In anii 80-90 erau low-cost. Dupa 2000 au depasit producatori consacrati iar din 2010 domina piata.

    In lumea auto cele mai concludente exemple sunt VW, japonezii si coreenii, care inainte de 1950 nu insemnau nimic. Acum se bat pentru locul 1 (sau macar pentru top 3). Unde sunt Oldsmobile, Pontiac, Saab, Mercury, Hispano-Suiza etc.? In cartile de istorie...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru