Google: "Maşinile noastre autonome au cumulat peste 480.000 kilometri fără accidente"
Zetsche nu este la prima declaraţie referitoare la compania americană, afirmând la momentul prezentării maşinii autonome de la Google că această companie are, probabil, obiectivul de a înţelege cum vor fi folosite vehiculele autonome şi nu să le construiască.
Dieter Zetsche se declara convins că Google studiază vehiculele autonome şi vehicul în care acestea funcţionează şi sunt folosite după cum au făcut şi în cazul caselor şi birourilor, în vederea dezvoltării de tehnologii şi sisteme prin care să-şi poată servi mai bine clienţii. Implicarea lui Google în domeniul vehiculelor autonome nu este similară cu cea a unui constructor convenţional de automobile, este convins directorul Daimler AG.Analist Morgan Stanley: "Toate maşinile de pe piaţă vor fi autonome în 2046"
Mercedes-Benz a dezvoltat deja un vehicul despre care spune că poate să se conducă autonom şi a reuşit să integreze tehnologia şi pentru divizia sa de autocamioane. Din păcate pentru fanii mărcii germane care aşteptau debutul primei maşini autonome din partea mărcii din Stuttgart, cadrul legislativ din mai multe state nu permite circulaţia pe drumurile publice a acestei categorii de automobile. Cei de la Google lucrează activ în SUA pentru a ameliora situaţia, cu toate că piedicile legale ale americanilor sunt diferite de cele din Europa.Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto
In cazul de fata, asa cum am mai spus, CEO-ul pare sa traga ceva pe nas. Nu stiu ce tine in restul timpului sub mustata aia da' zau ca nu-i face bine si iesirile astea incep sa ma calce pe nervi.
Niciodata sa nu spui niciodata, "este improbabil ca google sa...." Din micimea mea am observat ca google a aparut din nimic si acum are cifre de afaceri mai mari decat bugetele anuale a unor tari. De ce are impresia Dieter asta ca know-how-ul auto este apanajul lui Mercedes, Toyota, BMW, VW, Ford, etc????
Mosu', trezeste-te!
...si iar ajung la Tesla....Musk(a), individ ce imi este complet antipatic, v-a tras-o tuturor dovedind ca unde este vointa poti face un automobil ( si electric) si care sa fie si profitabil (lucru pe care voi astia cu doua perechi de oo il tot evidentiati ca fiind IMPROBABIL)
parerea mea
si cum cei de la Google au la propriu carute pline cu teancuri....de tot felu:))))au toate sansele sa ajunga aproape sau chiar sa depaseasca traditionali constructori low-cost sau premium.......
Chiar isi imagineaza cineva ca o buburuza autonoma ar putea reprezenta un concurent serios, nu pentru Mercedes, dar pentru orice producator consacrat?! Lasand la o parte faptul ca in urmatori 20 de ani masinile electrice nu vor reprezenta o necesitate, planeta asta avand in continuare resurse de petrol, lasand la o parte faptul ca masinile suta la suta autonome sunt un deziderat cu o aplicare si mai indepartata credeti ca marile companii nu au capacitatea sa de dezvolte asemenea masini atunci cand vor considera-o de actualitate?! Sa fim seriosi! Bineanteles ca trotineta "goagle" nu reprezinta un concurent pentru Mercedes! Asta se va intampla atunci cand clientul de Mercedes se va gandi de doua ori daca sa-si cheltuie bani pe un Mercedes sau pe asa ceva. Prin urmare care-i greseala pe care a facut-o domnul Porumb de Iarna?
@Vianu
Nu stiu cat de mult este afectata intelepciunea sefului de la Mercedes cu trecerea timpului. In mod evident ura nejustificata pe care o manifestati fata de orice producator german este! Sunt convins ca daca declaratia ar fi apartinut unui conducator japonez, francez, chinez, fie i-ati fi acordat caracter de axioma , fie, in cel mai rau caz v-ati fi abtinut sa lansati insulte la adresa autorului ei.
ma voi abtine de la un raspuns direct dar iti sugerezi sa recitesti postul meu. Poti face abstractie ca in text e vorba de un moshulica atins de o oarecare trufie iar iesirile sale dovedesc (a cata oara) ca " ca noi nu mai e nimeni".
Aveam in vedere, deci, ca sunt companii (vezi si articolul cu Apple) extrem de active cu o alta cultura organizationala, flexibile, ce pun accentul pe reactii rapide si adaptare la mediul de afaceri. Faptul ca Google poate intra in domeniul auto e de domeniul speculatiei corect dar negarea capacitatilor acesteia as putea sa o vad cel putin ca nesimtire.
cat despre axiome...cum suntem o societate libera am dreptul sa am preferati sau un dinte impotriva. Neacceparea punctului meu de vedere e o chestiune ce nu ma priveste.
Nu pot sa nu ma intreb de ce trebuie sa avem vesnic cate un dinte si de ce nu putem accepta ca toti producatorii au meritele lor indiferent ca sunt nemti, japonezi, americani sau jamaicani.
Bine, nu stiu daca se poate spune chiar asa din moment ce bosul" aliantei preconiza in noiembrie anul trecut ca vanzarile auto in Europa vor creste, lucru deja confirmat din vara de Martin Winterkorn si Sergio Marchionne.
Pana la urma, chiar daca Mercedes nu mai este pe primul ooc in vanzari, inca este un etalon. Sub conducerea acestui "mos senil" pe nume Dieter Zetsche.
Eu zic ca cel mai teama ar trebui sa le fie de Apple, care acum 10 ani era aproape un anonim pentru marea majoritate si acum este un gigant. Daca o fi cazul sa le fie teama.
n-am pretentia ca sunt sau voi fi obiectiv. Cat despre educatie si cultura.... nici cu astea nu ma pot lauda....sunt si eu prin zona si imi dau cu parerea.
PS. pe vremea lui bob lutz si a iesirilor sale de redneck el era tinta.
Trebuie sa pricepi, nu constructorii ma deranjeaza ci anumiti indivizi si a politicilor lor. Cum VAG e 'mneazau pe pamant si se face atata vorbire despre el reactia mea e fix de respingere. La ghosn nu tin minte sa fi comentat vreodata iar japonezii sunt extrem de saraci in declaratii sforaitoare.
Observ si eu de ceva timp o infatuare nejustificata (de cifrele de vanzari, cel putin) a sefului cel mare de la Mercedes.
Referitor la declaratia din articol, primul gand care m-a transit a fost la Nokia. Nokia era etalonul in materie de telefoane. Ca ei nu mai era nimeni; si era adevarat, facea cele mai bune telefoane din lume. Greseala lor? Convingerea ca sunt cei mai buni si ca pot dicta tonul evolutiei industriei in functie de propriile convingeri si perspective.
Desfasurarea actiunii o stiti cu totii. Apple venea timid cu iPhone, nebagati in seama de Nokia. Din ce in ce mai multi producatori observau trendul si dorintele consumatorilor si au inceput, si ei timid, dar sigur, cu touchscreen-uri si Android. Nokia noastra ce facea? pai era cam ocupata cu producerea de caramizi (N80, N90) care era, dupa parerea ei, viitorul.
Viitorul a venit, de ceva vreme a si trecut. Nokia e in faliment. Si-a dat seama prea tarziu ca nu e pe drumul cel bun.
Mercedes ar face bine sa invete de la BMW cum se produc masini si, mai ales, cum se vand masinile consumatorilor.
In lumea auto cele mai concludente exemple sunt VW, japonezii si coreenii, care inainte de 1950 nu insemnau nimic. Acum se bat pentru locul 1 (sau macar pentru top 3). Unde sunt Oldsmobile, Pontiac, Saab, Mercury, Hispano-Suiza etc.? In cartile de istorie...