18 septembrie: VW Group este acuzat cu probe de Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) că a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute peste Ocean.
Background: Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii. Ce soluţii există pentru repararea problemei.
21 septembrie: Acţiunile VW Group scad cu 20%, cea mai mare scădere într-o singură zi din istoria companiei. CEO-ul VW Group răspunde acuzelor și își cere scuze, anunţând că va coopera cu autorităţile din SUA.
22 septembrie: Cazul Volkswagen primește numele Dieselgate și stârnește reacții la nivel înalt. Casa Albă s-a arătat îngrijorată de comportamentul acestei companii, iar guvernul german va ordona o serie de teste similare pentru modelele vândute de Volkswagen în Europa. Apare și întrebarea dacă Martin Winterkorn, șeful VW, știa despre această problemă.
REVIEW: Şefii Alfa Romeo acuzau încă din 2010 cifrele de emisii oferite de unele modele ale Grupului VW: "Sunt miraculoase, magice si extraterestre"
22 septembrie: CEO-ul Volkswagen SUA recunoaşte deschis concluziile EPA: "Am sfeclit-o, vom plăti ce avem de plătit".
22 septembrie: Volkswagen Group anunţă oficial că software-ul "trişor" afectează emisiile a 11 milioane de maşini la nivel mondial.
22 septembrie: Apar informaţii legate de posibila demitere a CEO-ului Volkswagen Group, Martin Winterkorn.
***
Actualul CEO al mărcilor Maserati şi Alfa Romeo, Harald Wester, acuza încă din 2010 Grupul Volkswagen pentru practicile sale în ceea ce priveşte cifrele de emisii şi de consum, pe care Wester, pe atunci director al mărcii Alfa Romeo, le considera "miraculoase, magice si extraterestre".
"Trebuie să fim ceva mai serioşi în legătură cu aceste cifre pe termen lung", spunea pe atunci Harald Wester.
Declaraţiile oficialului mărcii italiene au fost subliniate la acea dată de Automarket.ro într-un material dedicat.Problema sesizată de Harald Wester viza emisiile-record ale lui Audi A3, care tocmai anunţase că versiunea 1.6 TDI ajunge la consum şi emisii foarte reduse: 3.2 litri/100 km şi 99 de grame CO2/km. Discuţia a avut loc în momentul lansării noii Alfa Romeo Giulietta, care în versiunea 1.6 diesel nu reuşea "decât" un consum de 4.4 litri/100 km, cu emisii de 114 grame CO2/km.
Conform comunicatului oficial al celor de la Volkswagen, 11 milioane de maşini diesel beneficiază de ajutorul de software care limitează emisiile în cazul unui test pe bancul de probă, dar care multiplică apoi emisiile de substanţe nocive, în special Oxizi de Azot, în momentul în care sunt utilizate pe şosea. Grupul german susţine că doar motorul TDI de 2.0 litri în versiune Euro 5 este afectat, astfel că unitatea 1.6 TDI despre care vorbea şeful Alfa Romeo în 2010 rămâne, cel puţin până la proba contrarie, în zona "verde" a plajei de motoare oferite de VW Group.
eu as incepe sa verific toate marcile de volum si premium
acum VW e aratat la greu cu degetul, dar vor urma si altii
Eu detin masina 2.0 diesel automata care raporteaza 10% consum in oras. Mediu este 7.2%. In viata reala consumul sta in limitele date de producator.
Nu suntem chiar toti niste mincinosi.
Au mai fost si altii ingenuincheati si au "mancat pamant" ca sa-si revina. Si au reusit.
P.S. N-am nici JTD, nici TDI, nici italiana, nici nemteasca.
Insa in ziua de azi vorbim de grupuri, nu neaparat de branduri. VW ca grup inseamna si Audi, Skoda, Seat. Lambo si Bentley sunt alta mancare de peste ca nu impart platforme si motoare cu ceilalti muritori din grup.
La nivel de grup FCA o duce chiar bine. Jeep e la maxime istorice de vanzari si Ram si Chrysler urca intr-un ritm destul de alert.
Ideea e ca Alfa macar n-a mintit...sau daca au facut-o nu e nimic dovedit. Pana la proba contrarie sunt comercianti cinstiti. VW insa sunt comercianti pungasi si au dovedit-o din plin zilele astea.
P.S. Vezi ca PSA din exemplul tau o duce mai rau ca FCA.
Iar ceea ce a facut VW este extrem de grav, pentru ca in esenta a incalcat cu buna stiinta normele de poluare (emisii de oxizi de azot de 40! de ori mai mari decat cele admise). Ceea ce inseamna, de fapt, ca pentru un pumn de dolari sunt in stare sa ne ucida. Nu dau 2 bani pe oameni. Astia ar trebui inchisi - si concernul si conducatorii lui.
O astfel de problema, destul de grava in sinea ei, naste alte intrebari si este foarte probabil sa creeze conditii propice pentru schimbarea legislatiei in ceea ce priveste procedurile de testare a masinilor in vederea omologarii. Trebuie sa nu pierdem din vedere ca unicii oponenti ai schimbarilor legislative sunt chiar producatorii auto, ei sunt cei care pierd bani cand se trece de la EURO5 la EURO6 neputand transfera intregul cost de dezvoltare in pretul masinilor (au cam facut-o in ultima vreme ... Polo=18000E daca vrei "volan si scaun sofer").
Mai marii de la Bruxelles o sa bage la cap problemele din aceste zile si, la presiunea publica, vor ignora un pic tirurile cu bani de lobby venite de la producatori ... sau macar asa sper eu :)
De-asta spun ca este in primul rand o lipsa de bun simt ca tocmai italienii sa dea in altii.
Atentie! NU am spus ca asta scuteste pe cei de la VW de rahatul in care sunt. Au comis-o, au recunoscut, sa plateasca! Si cica vor plati. Ramane de vazut. Nu m-as mira ca VW sa incerce o noua smecherie pentru ca macar amenda sa fie mai mica.