Statele Unite reprezintă raiul împătimiţilor de fotografie auto. Dacă acest lucru nu este foarte vizibil într-o lume în care graniţele s-au spart şi maşinile devin unele globale, locurile în care muncesc şi trăiesc cei mai buni fotografi auto de pe Glob îţi arată foarte clar acest lucru. Iar dacă în episoadele anterioare ale seriei noastre de articole dedicate celor care fotografiază maşini din pasiune (1, 2, 3, 4. 5) am poposit pe malul vestic al Pacificului, de această dată ne îndreptăm atenţia spre est. Mai exact spre statul New York, acolo unde locuieşte Derek Walker. Sau Derek Walker Photography, aşa cum este cunoscut în zona profesională a industriei.
NEW YORK. STATUL, NU ORAŞUL.
Am specificat că este vorba despre statul New York pentru că, spune tânărul de 20 de ani născut într-o zi simbolică pentru SUA, 11 septembrie, mulţi fac confuzia între statul şi oraşul omonime. "Locuiesc la două ore şi jumătate de New York City. Dar de fiecare dată când le zic oamenilor că stau în New York, aceştia se gândesc instantaneu la oraşul cu acelaşi nume. Adevărul este că statul New York este unul dintre cele mai frumoase din ţară. Stau la 10 minute de zonele rurale şi tot la 10 minute de primul oraş mare. Iar asta-mi dă ocazia de a avea la dispoziţie locuri multe şi variate pentru a fotografia maşini", spune Derek, care a înţeles că scopul său în viaţă este fotografia auto acum şapte ani.Ca mulţi alţi fotografi cunoscuţi, Derek Walker a simţit "chemarea" în momentul în care, înarmat cu un aparat foto de amator primit de ziua sa, a găsit în parcarea clubului la care mersese să joace tenis cu prietenii o maşină exotică. "Când am parcat, am văzut imediat un Ferrari Testarossa roşu aprins. A fost momentul în care am ştiut că asta trebuie să fac. Deşi era vorba de un aparat neperformant, m-a inspirat să fotografiez şi să continuu până când am investit în sfârşit într-un DSLR", povesteşte fotograful american care este fidel mărcii Nikon: "Am început cu Nikon şi voi rămâne la Nikon în anii următori".
NEBUN DUPĂ MAŞINI NEBUNE
După episodul din parcare, Derek a continuat să fotografieze maşini pe stradă, fiind atras de zona ultrasportivă şi exotică a produselor dezvoltate de industria auto. "Mi-au plăcut exoticele high-end pentru că nu există multe astfel de maşini unde locuiesc eu, iar atracţia asta m-a făcut să le iubesc din ce în ce mai mult. De altfel, îmi place să folosesc fotografiile mele pentru a sublinia cât de radicale sunt aceste maşini în comparaţie cu ce vezi zilnic pe stradă", spune Derek, care nu lasă loc de interpretări când vine vorba de marca sa favorită: "Lamborghini. Arată fantastic, au un design curajos şi parcă nu le pasă de ce cred cei are le privesc. Uitaţi-vă la Lamborghini Veneno. Este cea mai sălbatică maşină pe care am văzut-o vreodată şi merită imagini care să-i sublinieze această caracter".Tot de epitetul "îndrăzneţ" se leagă şi propria caracterizare a stilului utilizat.
"Îmi plac mult lucrurile care ies în evidenţă şi îţi deschid larg ochii. Maşinile pe care le fotografiez sunt atât de nebune încât par din alt univers şi au nevoie de fotografii pe măsura lor".Derek Walker nu a urmat drumul clasic al fotografilor auto şi nu a făcut primii bani din vânzarea fotografiilor către reviste auto sau publicaţii specializate. Secretul său? Clienţii de supercar-uri îşi doresc fotografii de calitate cu maşinile lor, iar pentru asta sunt dispuşi să plătească bani buni. "În 2009 am trecut de la stadiul de amator la cel de profesionist. Acesta a fost momentul în care posesorii maşinilor pe care le fotografiam au dorit să cumpere fotografiile pe care le făceam. A început cu câteva persoane care au dorit să-şi înrămeze imaginile cu maşinile proprii şi a crescut uşor-uşor din acel moment", explică Derek.
DEBUT SPECIAL ÎN PRESA AUTO
Ulterior, a venit şi momentul inevitabil al debutului editorial. Şi ce debut! Acesta a avut loc în revista Sharp Magazine, undeva prin 2009-2010, când jurnaliştii au avut nevoie de o imagine a celebrului Ferrari P4/5 Competizione deţinut de actorul şi omul de afaceri James Glickenhaus, unul dintre cei mai mari colecţionari de modele istorice din Statele Unite. Maşina este unică, pentru că este construită special pentru Glickenhaus de Pininfarina. "M-au ales pentru că văzusem maşina înainte şi că, din fericire, James Glickenhaus locuieşte în acelaşi stat cu mine", spune Derek Walker.Dacă supercar-urile sunt zona preferată de confort a lui Derek, fotografiile care au ca subiect oamenii nu sunt cel mai bun subiect despre care poţi discuta cu americanul nostru: "Maşinile nu-ţi răspund înapoi şi nu clipesc când le fotografiezi. Ai control complet asupra poziţiei unei maşini, ceea ce nu se poate spune despre oameni". În schimb, Derek se înţelege excelent cu oamenii care deţin maşinile pe care le fotografiază: "Proprietarii de Lamborghini Aventador sunt unii dintre cei mai amuzanţi şi mai plăcuţi oameni cu care poţi lucra. Am început să lucrez cu ei acum un an, când am realizat celebra galerie foto Triventador (n.r. imaginea de mai jos), apoi am continuat de atunci pe următoarele proiecte. Datorită acestor fotografii au reuşit să devin foarte vizibil, pentru că am atras atenţia DuPont Registry, Road&Track, Jalopnik şi a mai multor publicaţii de acest tip".
SOLUŢII TEHNICE "OUTSIDE THE BOX"
Foarte interesant este faptul că Derek Walker nu merge pe soluţiile "normale" atunci când vine vorba de imaginile pe care le produce. Astfel, dacă logica ne spune că un Bugatti Veyron ar arăta excelent în faţa unei case foarte scumpe sau a unui castel vechi, americanul gândeşte diametral opus: "Cu cât o maşină este mai rară şi mai scumpă, cu atât mai "gri" îmi place să fie locul în care o fotografiez. Ai nevoie de contrast în fotografii şi, dacă fotografiez un Bugatti, îmi place să găsesc un depozit părăsit sau o fabrică pentru a sublinia contrastul dintre subiectul imaginii şi mediul care îl înconjoară".De galeriile foto create pentru clienţii lui Lamborghini Aventador se leagă şi una dintre cele mai amuzante situaţii în care a fost pus fotograful american. Acesta se afla la o sesiune foto cu patru exemplare ale supercarului italian - "Quadventador", aşa cum a fost numită galeria ulterior. La pauza de masă, maşinile colorate strident au parcat la un restaurant Burger King apropiat. De aici s-a dezlănţuit internetul: "Aproape că am cauzat un accident atrăgând atenţia tuturor celor din jur. Iar fotografiile acelui <pit stop> au împânzit internetul şi am ajuns pe iFunny (n.r. o aplicaţie de mobil care adună cele mai amuzante fotografii de pe net), unde am avut 200.000 de like-uri", povesteşte amuzat newyorkezul. O imagine din timpul "Operaţiunii Burger King" e mai jos.
Cele patru exemplare Aventador au adevenit peste puţin timp şase într-o galerie foto specială (foto mai jos) care a avut loc într-un hangar al unui aeroport dedicat curselor private. A fost cel mai scump <subiect> fotografiat de tânărul fotograf american: "Este cea mai impresionantă galerie foto pe care am realizat-o, pentru că şase exemplare Aventador de culori diferite stăteau lângă aparate de zbor cel puţin la fel de scumpe. Cred că valoarea totală a obiectelor fotografiate acolo a fost de peste 10 milioane de dolari".Totuşi, cea mai frumoasă amintire a lui Derek vine de la shooting-ul în care subiecte au fost "doar" trei Lambo-uri: "Nu e nici cea mai bună, nici cea mai proastă galerie dintre cele pe care le-am realizat. Dar a fost începutul unei poveşti excepţionale şi a generat foarte mult buzz în ultimul an", afirmă americanul care îi urmăreşte şi îi respectă pe Webb Bland, Frederic Schlosser, Nue Vue, Brecht Decancq, Dale Martin sau Pepper Yandell, ultimul fiind unul dintre artiştii disecaţi de Automarket într-un material dedicat acum câteva săptămâni.
"OAMENI CARE ÎŞI SPUN FOTOGRAFI, DAR HABAR N-AU CE FAC"
Dar, aşa cum este normal, nu toate aspectele legate de fotografia auto sunt unele pozitive: "Ajungi să faci ce îţi place, te plimbi cu maşini care costă mai mult decât o casă şi cunoşti oameni foarte influenţi. Dar există o mulţime de oameni care îşi spun fotografi, dar care n-au habar de ce fac. Iar acest lucru strică piaţa, pentru că e mai greu să găseşti proiecte şi mulţi oameni ajung să nu-ţi mai respecte cunoştinţele şi munca", crede artistul american.
Comentarii (1)